Poll resultaten: allochtoon !

Stemmers
15. Je mag niet stemmen op deze poll
  • moet kansen krijgen, maar ook zelf hard zijn best doen

    6 40,00%
  • ach, het komt wel goed ooit

    1 6,67%
  • moet niet groepsmatig denken, maar individueel

    7 46,67%
  • krijgt het alsmaar moeilijk, maar dat is nog geen excuus om niets te ondernemen

    1 6,67%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.646
    12-06-2004

    Welke meerwaarde brengen de allochtonen in de maatschappij

    nu of later

    zij zijn onmisbaar
    zij zijn een verrijking voor de maatschappij
    kunnen andere gemeenschappen iets van leren
    helpen mee het land sterker en jonger te houden

    of niets van dat allemaal

    beter kwijt dan rijk
    er zitten merendeel nietsnutten tussen
    profiteurs
    kankerklagers
    brengen verloedering met zich mee
    staan te ver achter in de normen

  2. #2
    Stamhoofd

    Reacties
    1.004
    15-06-2004

    1 woord..

    Broodje Shoarma
    I can picture in my mind a world without war, a world without hate. And I can picture us attacking that world, because they'd never expect it.

    --Jack Handy, Deep Thoughts

  3. #3
    Fantastic Mr. Fox

    Reacties
    827
    27-07-2003

    Waar zijn de autochtonen eigenlijk goed voor? Misschien om de kolenmijnen mee op te vullen om instortingsgevaar tegen te gaan... ?

    Zita.

  4. #4
    Aya, Imran en Amani

    Reacties
    3.590
    05-03-2002

    allochtonen zijn mensen net als jij en ik(ja ik ben een allochtoon). waarom zo een topic dan eigenlijk, kan je dat even verduidelijken(ben dom op de vroege ochtend).

    waarom gaan mensen nu praten hierover? dacht de regering vroeger niet na toe zij de allochtonen hiernaartoe haalden? zagen zij dit niet gebeuren? of dachten ze laten we die ezelrijders even gebruiken en dan weer terug schoppen naar hun ezel weer?

    jammer voor die regering zijn de allochtonen hier gebleven en hebben dit land mee helpen bouwen. het is voor ons(2de/3de en zelf 4de generatie) net zo ons land als die van de autochtonen. wij kennen niets anders dan nederland. zijn we dan nog steeds allochtonen? worden we nog steeds gezien als de ezelrijders??

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Origineel gepost door KING_ZITA
    Waar zijn de autochtonen eigenlijk goed voor? Misschien om de kolenmijnen mee op te vullen om instortingsgevaar tegen te gaan... ?

    Zita.
    King_Zita,

    Iets minder grof mag ook wel.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Ik vind dit een interessant onderwerp...

    Ik heb voor het eerste gestemd, ik denk dat de allochtonen van nu de weg van later plaveien, dus zijn ze van essentieel belang voor de toekomst.

  7. #7
    Fantastic Mr. Fox

    Reacties
    827
    27-07-2003

    Origineel gepost door Heiba
    King_Zita,

    Iets minder grof mag ook wel.

    Heiba,

    Nee dankje.

    Zeker niet als iemand de meest onnozele vraag gaat stellen waaruit het qualificeren van allochtonen volgt. Als het om individuen ging kon ik nog normaal meedoen aan de discussie. "Waar zijn allochtonen goed voor?", "Voor het vuile werk".

    Tijd om eens af te stappen van de gewoonte allochtonen als een ander type mens te zien.

    Zita.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Het woord 'allochtoon' is zoooo 2003...!

    Allochtoon, autochtoon, geel, bruin, zwart, blank, moslim, boeddhist, moslim, christen, atheist, agnost...

    Allemaal mensen. En dat moet maar geaccepteerd worden.
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  9. #9
    Stamhoofd

    Reacties
    1.004
    15-06-2004

    Immigranten is een beter woord, heeft Nederland er iets aan gehad? Mwah..veel meer nadelen dan voordelen dat is in ieder geval zeker.

    Misschien om het minsterie van justitie bezig te houden, dat werkt voor 50% voor onze allochtone medemens.
    I can picture in my mind a world without war, a world without hate. And I can picture us attacking that world, because they'd never expect it.

    --Jack Handy, Deep Thoughts

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    32
    20-06-2004

    men dacht dat allochtonen voorwerpen waren. waneer je er klaar mee was gooide je ze weg. ze vergaten daarbij dat allochtonen ook mensen waren.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.618
    21-05-2004

    Origineel gepost door Kalashnikov
    men dacht dat allochtonen voorwerpen waren. waneer je er klaar mee was gooide je ze weg. ze vergaten daarbij dat allochtonen ook mensen waren.
    Vreemd. Ik vond dat Nederland juist een niet-zakelijke aanpak hanteerde voor het binnenhalen van immigranten. De opvatting was vaak dat iedereen geholpen moest worden en dat het asociaal was om ze geen asiel te geven. De negatieve ascepten werden ook even 'vergeten' (criminaliteit, onveiligheid).

    Deze opvatting was dominant in de jaren '80 en '90.

    De VS hanteren een veel duidelijker en zakelijk aanpak. Dat moet Nederland ook doen. Een immigrant heeft hier bepaalde voordelen, en de staat (en Nederlandse samenleving) kan er ook voordelen hebben. Het is noodzakelijk dat beiden kunnen profiteren.

    Wat niet wil zeggen dat een immigrant het hier makkelijk heeft. Het lijkt mij bijzonder moeilijk om in een vreemde samenleving te moeten vechten. Een leuke documentaire trouwens is van de VPRO: tegenlicht, Bijlmer, the Rough Guide.

    Linkje: http://www.vpro.nl/info/index.shtml?7738514+11302329
    (hij staat ergens onderaan, maar denet deed hij het helaas niet).

    Het gaat over immigranten, die een geheel eigen samenleving hebben gemaakt in de Bijlmer. Echt heel leuk en interessant om te zien.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    32
    20-06-2004

    Origineel gepost door Hoogervorst
    Vreemd. Ik vond dat Nederland juist een niet-zakelijke aanpak hanteerde voor het binnenhalen van immigranten. De opvatting was vaak dat iedereen geholpen moest worden en dat het asociaal was om ze geen asiel te geven. De negatieve ascepten werden ook even 'vergeten' (criminaliteit, onveiligheid).

    Deze opvatting was dominant in de jaren '80 en '90.

    De VS hanteren een veel duidelijker en zakelijk aanpak. Dat moet Nederland ook doen. Een immigrant heeft hier bepaalde voordelen, en de staat (en Nederlandse samenleving) kan er ook voordelen hebben. Het is noodzakelijk dat beiden kunnen profiteren.

    Wat niet wil zeggen dat een immigrant het hier makkelijk heeft. Het lijkt mij bijzonder moeilijk om in een vreemde samenleving te moeten vechten. Een leuke documentaire trouwens is van de VPRO: tegenlicht, Bijlmer, the Rough Guide.

    Linkje: http://www.vpro.nl/info/index.shtml?7738514+11302329
    (hij staat ergens onderaan, maar denet deed hij het helaas niet).

    Het gaat over immigranten, die een geheel eigen samenleving hebben gemaakt in de Bijlmer. Echt heel leuk en interessant om te zien.
    het gaat neit om de aanpak van nederland. ik had het over hun gedachtes

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.646
    12-06-2004

    kunnen jullie concrete voorbeelden geven wat de échte voordelen en of nadelen zijn met betrekking tot allochtonen of nieuwkomers ( niet oorspronkelijke inwoners)

  14. #14
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door arabchrstn
    Het woord 'allochtoon' is zoooo 2003...!

    Allochtoon, autochtoon, geel, bruin, zwart, blank, moslim, boeddhist, moslim, christen, atheist, agnost...

    Allemaal mensen. En dat moet maar geaccepteerd worden.
    En dan nog allemaal in de smaken hetro en homo wat toch een prachtige wereld

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    651
    21-02-2004

    Origineel gepost door new
    kunnen jullie concrete voorbeelden geven wat de échte voordelen en of nadelen zijn met betrekking tot allochtonen of nieuwkomers ( niet oorspronkelijke inwoners)
    Welke ''meerwaarde'' heeft een allochtoon volgens
    jou in deze maatschappij ?
    Forgiveness is not about another person
    who has transgressed against you;
    it is about you. Forgiveness is about
    doing whatever it takes to preserve
    the power to create your own emotional state.
    It is a gift to yourself and it frees you.