Marokko Community
31-07-2010 10:17:49
Adverteren op MAROKKO.nl

Ga terug   Marokko Community > Algemeen > TheeLounge
TheeLounge Wil je discussiëren over lifestyle, filosofie of over de alledaagse dingen die jou bezig houden?... Dan is dit de plek waar je moet zijn.

Adverteren op MAROKKO.nl
Stop eerwraak en vrouwenmishandeling....

Reageer

Opties
Oud 03-01-2010, 00:06   #1
Allthaway
Allthaway anti PVV

Allthaway is Offline
Geslacht: Man Man
Reacties: 2.136
Allthaway wordt binnenkort heel populairAllthaway wordt binnenkort heel populairAllthaway wordt binnenkort heel populairAllthaway wordt binnenkort heel populair
Credits: 0
Stop eerwraak en vrouwenmishandeling....

Mosul,Irak.Een meisje met een rode trui op de grond, te midden van een woedende, schreeuwende menigte. Haar rok omhooggetrokken als ultieme vernedering. Ze krijgt scherpe keien tegen hoofd en rug gegooid. Een man schopt haar tussen de benen, anderen trappen in haar maag, tegen het hoofd.

Instemmend toekijken
Met haar armen probeert de 17-jarige Dua Khalil Aswad haar bebloede gezicht te beschermen. Ze probeert overeind te zitten, tot iemand haar armen onderuit trapt. Politieagenten kijken, kennelijk instemmend, toe.

De kwelling duurt dertig minuten, totdat iemand met een grote steen op Dua's hoofd er let-ter-lijk een einde aan maakt.

Dua's fout? Ze was begin dit jaar verliefd geworden op een soennitische/islamitische jongen. Haar familie hing echter het Yezidi-geloof aan, een sekte die islamitische dogma's met Perzische godsdiensten had vermengd.

De hartgrondige afkeer tussen soennieten en yezidi's is wederzijds, en vermenging door huwelijk is streng verboden. Dua en haar vriend zagen geen andere uitweg dan weg te lopen. In Bashiqa, een plaats vlakbij Mosul in Noord-Irak, vonden ze onderdak bij familie van Dua. Die alarmeerde echter de politie, die Dua gevangenzette.

Lynchpartij
De politie kreeg vanuit de woonplaats van het meisje van de dorpsoudste de verzekering dat zij bij terugkeer niets te vrezen had. Onduidelijk is, wat daarna gebeurde. Waarschijnlijk heeft de dorpsleider toen Dua bij hem aangekomen was de plaatselijke bevolking ingelicht.

Omdat de familie-eer door Dua’s 'gedrag'' was besmeurd, trokken honderden mannen naar het huis van de dorpsoudste, sleepten het 17 jarige kind naar buiten en stelden haar in een openbare lynchpartij terecht.

Uit de beelden blijkt dat negen mannen de eerwraak uitvoerden, onder wie naar alle waarschijnlijkheid zelfs enkele familieleden. Hoewel haar ouders naar verluidt niet voor steniging waren, grijpt niemand in. Pas na de moord pakt de politie twee mannen, op die kort daarop weer in vrijheid gesteld worden. Het lijk wordt in een ongemarkeerd graf gelegd en korte tijd later door de Koerdische autoriteiten opgegraven voor autopsie. Van de soennitische jongen wordt aangenomen dat hij tijdens en na de publieke terechtstelling terzijde is gebleven.
Dit soort gevallen van eerwraak zijn in de Koerdische regio niet ongewoon, verklaarde de Koerdische vrouwenvoorvechtster Diana Nammi tegenover de Britse krant. Zij schat dat in de laatste tien jaar mogelijk tienduizend dodelijke eerwraakkwesties hebben plaatsgevonden.

Dua zat enkele maanden ondergedoken bij een moslimgeestelijke. Mogelijk werd ze door haar familie naar huis gelokt met de melding dat haar familie haar had vergeven. Haar vader verklaarde later dat hij haar had gevraagd terug te komen, maar dat hij niet geweten had dat ze vermoord zou worden. Op de weg terug naar huis werd ze opgewacht door dertien neven van haar en door een menigte van zeker duizend mannen. Ze werd op de grond gewerkt, deels ontkleed en vervolgens gelyncht. Met behulp van een mobiele telefoon werd deze lynchpartij gefilmd. Op de film is te zien dat er gewapende ambtenaren en politieagenten bij dit incident aanwezig zijn geweest maar niet hebben ingegrepen.

Gedurende dertig minuten werd Dua - die op de grond lag - getrapt en geslagen en werden er stenen naar haar hoofd gegooid.
Dua was verliefd geworden op een Islamitische jongen, maar haar religie verbiedt het ten strengste om met iemand te trouwen van een andere nationaliteit of religie. Dua is daarom door ongeveer 1000 Yezidische mannen publiekelijk gestenigd totdat ze doodging. Het meisje is met stenen bekogeld en mensen hebben haar met hun voeten betrapt omdat ze de eer van haar religie en van haar familie heeft geschonden. Er gaan veel verhalen op het internet rond dat het meisje zich bekeerd heeft, maar dit wordt ontkend. Er wordt ook beweerd dat haar vader haar heeft geholpen om een schuilplaats te vinden en dat haar oom haar aan de menigte heeft verraden. Of dit waar is is ook niet bekend. Wat wel met zekerheid gezegd kan worden, is dat deze gruwelijke gebeurtenis nooit had mogen gebeuren. En wat belangrijker is: dat het in de toekomst nooit mag worden herhaald!

Filmpje gemaakt tijdens de executie van Dua(10 min)
Let op!!!!!!
Schokkende beelden!!!!.

zij, de verliefde Yezidische
hij, de Islamitische verleider
van een bijzonder vreemd hart
hem zo graag geschonken met
wat heet een liefdesbekering

in het geheugen de steniging
Vernederd tot op het bot
van een jongen en een meisje
waar onbegrip keien braakte
Een lentebloem kapotgeslagen
...omwille van manneneer.

zij, trouw aan haar familie
hij, trouw aan zijn geliefde
hun werelden trouw aan zichzelf
ten allen tijde, tot elke prijs
rood het verdriet achteraf
de spijt ook, het besef
daarna onder de mat geveegd

Naar boven Reageren met citaat

Oud 03-01-2010, 00:28   #2
Allthaway
Allthaway anti PVV

Allthaway is Offline
Allthaway wordt binnenkort heel populairAllthaway wordt binnenkort heel populairAllthaway wordt binnenkort heel populairAllthaway wordt binnenkort heel populair
triest..
Geen respect voor vrouwenmeppers..

Oud 03-01-2010, 01:09   #3
Saida25
Crowned By Harlem69

Saida25 is Offline
Geslacht: Vrouw Vrouw
Reacties: 9.243
Saida25 is wereldberoemd op Marokko.nlSaida25 is wereldberoemd op Marokko.nlSaida25 is wereldberoemd op Marokko.nlSaida25 is wereldberoemd op Marokko.nlSaida25 is wereldberoemd op Marokko.nlSaida25 is wereldberoemd op Marokko.nlSaida25 is wereldberoemd op Marokko.nlSaida25 is wereldberoemd op Marokko.nlSaida25 is wereldberoemd op Marokko.nlSaida25 is wereldberoemd op Marokko.nlSaida25 is wereldberoemd op Marokko.nl
Ik heb ook geen respect voor mannen die vrouwen slaan

Zo laf is dat

Oud 03-01-2010, 01:14   #4
lala_salima
I'm innocent!

lala_salima is Offline
Reacties: 839
lala_salima wordt binnenkort heel populairlala_salima wordt binnenkort heel populairlala_salima wordt binnenkort heel populairlala_salima wordt binnenkort heel populair

Oud 03-01-2010, 01:26   #5
Allthaway
Allthaway anti PVV

Allthaway is Offline
Citaat:
Geplaatst door Saida25 Bekijk reactie
Ik heb ook geen respect voor mannen die vrouwen slaan

Zo laf is dat
Dat dat heden ten dage nog bestaat...mannen zijn soms net beesten.

Oud 04-01-2010, 14:34   #6
leilabeauty
Laat mij met rust!

leilabeauty is Offline
Reacties: 5.262
leilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingslied
MVC Premium MVC Premium
Credits: 5
Ah wat vreselijk! in plaats van haar te laten trouwen met hem, slaan ze haar dood

Oud 05-01-2010, 02:57   #7
Allthaway
Allthaway anti PVV

Allthaway is Offline
Citaat:
Geplaatst door leilabeauty Bekijk reactie
Ah wat vreselijk! in plaats van haar te laten trouwen met hem, slaan ze haar dood
Dit is vreselijjk..

Oud 05-01-2010, 04:29   #8
Ikzoekjou__
MVC Lid

Ikzoekjou__ is Offline
Reacties: 11
Ikzoekjou__ komt net kijken
propaganda

Oud 06-01-2010, 16:04   #9
leilabeauty
Laat mij met rust!

leilabeauty is Offline
Reacties: 5.262
leilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingsliedleilabeauty is de melodie van ons lievelingslied
MVC Premium MVC Premium
Credits: 5
Citaat:
Geplaatst door Allthaway Bekijk reactie
Dit is vreselijjk..
Ik had het filmpje thuis gezien, amai echt vreselijk
heb er geen woorden voor, die mensen hebben echt geen hart..

Oud 12-01-2010, 16:24   #10
Allthaway
Allthaway anti PVV

Allthaway is Offline
Citaat:
Geplaatst door leilabeauty Bekijk reactie
Ik had het filmpje thuis gezien, amai echt vreselijk
heb er geen woorden voor, die mensen hebben echt geen hart..
dat zijn geen mensen dat zijn beesten.

Oud 27-01-2010, 17:14   #11
Dinara22
getrouwd

Dinara22 is Offline
Reacties: 532
Dinara22 komt net kijken
Tranen in mijn ogen VRESELIJK!!!!!!!!! ik snap NIET waarom NIEMAND wat doet! En ik snap al helemaal dit dat mensen dit een ander kunnen aandoen!Wat een MONSTERS!Ik vervloek hun allemaal!

Ik heb het filmpje na een paar sec wegdrukt, ik kan het niet aanzien, wat vreselijk, wat zou dr door haar heen zijn gegaan

Wat een vreselijke monster!bah bah bah!Ik heb er geen woorden voor hoe afschuwlijk,vreselijk,onmenselijk ik dit vind!

Moge Allah haar een plekje geven in het paradijs!

www.pleegzorg.nl www.eenpleegkind.nl www.nidos.nl

Oud 27-01-2010, 18:11   #12
makavelli
uit imzouren!

makavelli is Offline
Reacties: 647
makavelli komt net kijken
dat er geen een normaal denkend persoon tussen zo een groot menigte rondloopt, je zou gwoo een ak 47 thuis moeten hebben voor zulke situatie en al die mongolen overhoop schieten dat is een jihadstijder.

Oud 27-01-2010, 19:17   #13
s0etje
MVC Lid

s0etje is Offline
Reacties: 915
s0etje maakt een goede starts0etje maakt een goede start
tering man, te ziek voor woorden!!

Oud 26-02-2010, 01:29   #14
Al-Qadr
El7amdoelilaah =) .

Al-Qadr is Offline
Reacties: 860
Al-Qadr komt net kijken
ze hebben geen hart

Oud 10-04-2010, 15:35   #15
Leyleena
'Passievolle Poëet.

Leyleena is Offline
Reacties: 13.095
Leyleena is een zeldzame schelp in de grote oceaanLeyleena is een zeldzame schelp in de grote oceaanLeyleena is een zeldzame schelp in de grote oceaanLeyleena is een zeldzame schelp in de grote oceaanLeyleena is een zeldzame schelp in de grote oceaanLeyleena is een zeldzame schelp in de grote oceaanLeyleena is een zeldzame schelp in de grote oceaan
Ya Allah, ik moest huilen bij het flimpje. Dit is echt verschrikkelijk!
Moge Allah inshaAllah die mannen straffen!

Reageer

Opties

Berichtregels
Je mag niet nieuwe onderwerpen starten
Je mag niet reageren
Je mag niet bestanden bijvoegen
Je mag niet je reacties wijzigen

Smilies zijn aan
[IMG] Code is aan
HTML Code is uit

RSS-Feed 'Marokko Community' Feed voor alle RSS-Feeds 'Marokko Community' Feedburner voor 'Marokko Community'

De tijden worden getoond in GMT +2. Het is nu 10:17.
Marokko Media & Doelgroepmarketing Powered by HIP/Media