1. #1
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    466
    25-05-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Theo van Gogh

    Wie heeft zijn column vandaag gelezen? Tfoe hij heeft echt iets met de islam. Hij begint echt met een totaal ander onderwerp en eindigt dan ineens met de islam.
    Totaal geen samenhang met die twee stukjes. Hij is volgens mij heel erg gefrustreerd. Iedere column die hij schrijft gaat min of meer over de moslims (maar dan vertelt hij alleen negatieve dingen).

    Ik hoop voor hem dat hij beter wordt en anders... Nou ja, Yoem al Qaiama nadert sneller dan men denkt en dan zullen we wel eens zien wie gelijk of ongelijk heeft.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  2. #2
    Oud-lid..

    Reacties
    1.039
    17-06-2004

    Re: Theo van Gogh

    Origineel gepost door mocro_sammy
    Wie heeft zijn column vandaag gelezen? Tfoe hij heeft echt iets met de islam. Hij begint echt met een totaal ander onderwerp en eindigt dan ineens met de islam.
    Totaal geen samenhang met die twee stukjes. Hij is volgens mij heel erg gefrustreerd. Iedere column die hij schrijft gaat min of meer over de moslims (maar dan vertelt hij alleen negatieve dingen).

    Ik hoop voor hem dat hij beter wordt en anders... Nou ja, Yoem al Qaiama nadert sneller dan men denkt en dan zullen we wel eens zien wie gelijk of ongelijk heeft.

    Die mannetje heeft rare gedachtens.. Laat em lu.llen..

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    594
    11-05-2004

    WAT DACHT JE VAN NEGEREN.
    dit is mijn mening en daarmee zult u het moeten doen.

    Wa slaam alaikom.
    Aziz

  4. #4
    Oud-lid..

    Reacties
    1.039
    17-06-2004

    Origineel gepost door Azzzizzz
    WAT DACHT JE VAN NEGEREN.



    Just like Hirsi Ali en Pim Foertoun!

  5. #5
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    466
    25-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Je kan niet alles negeren, dat is een verkeerde houding. Sommige dingen die hij zegt, zijn gewoon niet te tolereren!
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  6. #6
    Oud-lid..

    Reacties
    1.039
    17-06-2004

    Origineel gepost door mocro_sammy
    Je kan niet alles negeren, dat is een verkeerde houding. Sommige dingen die hij zegt, zijn gewoon niet te tolereren!
    Ik geef je 200% gelijk!

  7. #7
    Op verzoek "niets".

    Reacties
    4.292
    20-01-2004

    Origineel gepost door Mangin
    Ik ben even niet in het land, kunnen jullie die column hier plaatsen ?
    Schrijftafelmoordenaars

    "In mij groeit een brandnetel" heette het stuk dat afgelopen vrijdag verscheen in "Trouw". Het begint zo: "Boujemaa Yuba is een rustige, vriendelijke jongen van 22. 'Als iemand mij vertelde dat hij een aanslag ging plegen op Ayaan Hisi Ali, zou ik dat afraden', zegt hij op een terras in Hilversum. 'Maar ik zou hem niet tegenhouden of naar de politie gaan. Ik ga niet voor haar liggen. In ieder geval zou ik geen medelijden met Hirsi Ali hebben.'"
    Boujemaa is het soort van moslim waar meneer Dijkstal zoveel compassie mee heeft, verbitterd als het islamitische volksdeel is over dezulken als Ayaan en ondergetekende. Boujemaa: "Misschien komt er een aanslag op die twee. Ik zal me daar zelf nooit toe verlagen. Ik ben er ook niet geschikt voor. Ik ben te zacht. Maar ik kook wel van binnen. Als je hen hoort praten, ga je iets plannen. Dan denk je: ik huur een auto, net als die vrouw die een tijd terug op VVD-leider Van Aartsen inreed. Al mijn vrienden zeggen ook: die schiet ik neer, dan maar drie jaar de
    bak in."
    Het verwonderlijke is niet dat het treurigste bezinksel uit de galeien van Allah met de grote muil die gelovigen eigen is andersdenkenden probeert te intimideren, verwonderlijk is dat Dijkstal en de zijnen juichend een aanslag op Ayaan zullen begroeten als 'Eigen Schuld/ dikke bult'. Ik vermoed dat Fortuyn de eerste zal blijken te zijn geweest uit een rij van politiekincorrecte ketters die omgelegd zal worden, met Ayaan als volgende. Dit is wat de multiculturele samenleving ons gebracht heeft; een klimaat van intimidatie waarbij allerhande geitenneukers hun bedreigingen ongestraft in de courant kunnen uiten. En ze hebben gelijk, of is er iemand die werkelijk meent dat een aanslag op Hirsi Ali inderdaad meer dan drie jaar cel oplevert?
    Dat die jongeman van Boujemaa ook nog zo laf is om zichzelf 'te zacht' te achten, maar intussen wel de bedreiging doet uitgaan en anderen op een ideetje brengt, is van een kleffe schoonheid. Steen des aanstoots is Hirsi Ali's uitspraak anderhalf jaar geleden dat Mohammed 'naar onze westerse maatstaven een perverse man en een tiran was'. Dijkstal en de zijnen menen dat zulke opvattingen te uitdagend zijn, zoals ze ook meenden dat Fortuyn de islam geen 'achterlijke cultuur' mocht noemen. Het moet een genoegen zijn om hun krokodillentranen te zien als
    het inderdaad mis gaat.
    Nu ja, als er ooit geen reden was om je mond te houden, is het nu. Ik hoop dat Hirsi Ali haar zegenrijke werk voortzet. De samenzwering van onverschilligheid die rondom haar wordt gespannen - je hoort Marcel van Dam en Dijkstal of Rosenmöller nooit over Ayaan, ze kijken wel uit -, wordt vooral ingegeven door de jongens en meisjes van de Nederlandse pers, die menen dat Hirsi Ali heel begrijpelijk wat bezwaren heeft tegen de dappere studenten die haar bedreigen, maar dat ze overigens geen nieuws is.
    Het zal Nederland waarlijk aan de kont roesten of een volksvertegenwoordigster die gebruikt maakt van haar recht op vrije meningsuiting bewaakt moet worden en uiteindelijk begraven. Ik vraag me wel af of er net zo lauw zou worden gereageerd wanneer mensen als Ayaan terug zouden vechten door, bijvoorbeeld, een prijs op het hoofd te zetten van dat knulletje Boujemaa. Vermoedelijk zou het huis te klein zijn. Het wordt tijd om 'ns een film te maken waarin Allah wordt voorgesteld als een varken. Varkens zijn lieve, intelligente dieren, heel wat aardiger dan de wrede sluipmoordenaar die in de beleving van Boujemaa Opperwezen is. God is een uitvinding van de mensen; zelden zal er een beter argument zijn opgeworpen om gelovigen als Boujemaa het land uit te zetten wegens bedreiging en aanzetten tot haat. Geen officier van Justitie zal de guts hebben om een rechtsgang te beginnen. Laten we met elkaar afspreken dat, mocht Ayaan onverhoopt inderdaad iets overkomen, 't tijd is om het recht in eigen handen te nemen. In dat geval zou ik niet graag in de schoenen van Boujemaa staan.

    Theo van Gogh

  8. #8
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    466
    25-05-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Theo van Gogh

    Origineel gepost door KwizatzHaderach
    Theo Rules! Hij weet meer over de islam dan menig forummer hier en weet gewoon de vinger op de zere plek te leggen. Kan me voorstellen dat dit steekt bij jullie, maar met jullie reacties onderstrepen jullie zijn gelijk in ernstige mate!
    Als je de moeite nam om je in de islam te verdiepen, zou je wel merken dat het meeste wat hij zegt gewoon bullsh*t is. De mensen willen gewoon niet weten hoe het echt zit, want ze hebben op dit moment een zwart schaap nodig waarop ze hun kinderachtige angsten op kunnen uitleven.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  9. #9
    Karma is a Bitch

    Reacties
    3.229
    06-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    ja ik zulke domme varkentjes zie ik nie eens staan......zijn me aandacht nie waard

    Alhamdulillah


  10. #10
    Oud-lid..

    Reacties
    1.039
    17-06-2004

    Re: Re: Theo van Gogh

    Origineel gepost door mocro_sammy
    Als je de moeite nam om je in de islam te verdiepen, zou je wel merken dat het meeste wat hij zegt gewoon bullsh*t is. De mensen willen gewoon niet weten hoe het echt zit, want ze hebben op dit moment een zwart schaap nodig waarop ze hun kinderachtige angsten op kunnen uitleven.


    En wie worden die zwarte schapen dan?


    Juist!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.618
    21-05-2004

    Misschien even lezen tussen de regels, maar Theo heeft ontzettend gelijk over Maxima. Ik citeer even:

    En dan is er ook nog prinses Máxima,
    die het eens is met de kwalificatie ‘jodenster’ die partijgenoot
    Dijkstal bezigde inzake het uitzettingsbeleid van VVD-minister
    Verdonk. Je gelooft het niet, maar bij de familie Van Oranje zijn
    ze er in geslaagd Máxima in de politiek meest brisante kwestie
    die momenteel speelt, medestrijder te maken tegen een minister;
    dat is ongrondwettelijk, maar who cares?


    Een beetje overdreven, maar hij heeft wel gelijk. Ik vind het bizonder dom om Maxima in een commissie te zetten voor de emancipatie van allochtone vrouwen. Ze neemt deel mee a
    an de meest politiek gevaarlijke issue (het integratiedebat).

    Maar goed, het is Theo. Even in één column het nieuws van de week doornemen en dat aan elkaar rijgen, waar de Islam, het Koningshuis en corrupte rechtspraak in voorkomen.

  12. #12
    ba33333333333333

    Reacties
    230
    21-01-2004

    Re: Theo van Gogh

    Origineel gepost door KwizatzHaderach
    Theo Rules! Hij weet meer over de islam dan menig forummer hier en weet gewoon de vinger op de zere plek te leggen. Kan me voorstellen dat dit steekt bij jullie, maar met jullie reacties onderstrepen jullie zijn gelijk in ernstige mate!
    hij kent een paar woordjes in het arabische en hij denkt dat hij de islam kent.
    zijn krietiek zie ik niet als krietiek maar als beledeging.
    echter heb ik respect en luister ik naar iemand die gegrond kritiek heeft.
    Iemand die het systeem van de islam kent.
    Iemand die de islam heeft gestudeerd.
    Echter ik kan me niet hereniren dat van gogh ooit islam heeft gestudeerd aan een universiteit.

  13. #13
    Oud-lid..

    Reacties
    1.039
    17-06-2004

    Origineel gepost door Uhhh
    fantastisch stukje

    Tis maar wat je fantastisch noemt..

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    7.618
    21-05-2004

    Re: Re: Theo van Gogh

    Origineel gepost door mocro_sammy
    Als je de moeite nam om je in de islam te verdiepen, zou je wel merken dat het meeste wat hij zegt gewoon bullsh*t is. De mensen willen gewoon niet weten hoe het echt zit, want ze hebben op dit moment een zwart schaap nodig waarop ze hun kinderachtige angsten op kunnen uitleven.
    Ik twijfel er niet aan of Theo heeft de Koran helemaal van achter naar voren bestudeerd (wel de Nederlandse vertaling ). Je moet niet zomaar zeggen dat een ongelovige niets weet over de Islam. Anders mag je nergers kritiek op leveren.

  15. #15
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    466
    25-05-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Re: Re: Theo van Gogh

    Origineel gepost door Hoogervorst
    Ik twijfel er niet aan of Theo heeft de Koran helemaal van achter naar voren bestudeerd (wel de Nederlandse vertaling ). Je moet niet zomaar zeggen dat een ongelovige niets weet over de Islam. Anders mag je nergers kritiek op leveren.
    Ja jij twijfelt daar misschien niet aan. Maar ik des te meer. Als hij echt iets zou weten over de islam, zou hij echt niet zulke stukjes plaatsen.
    [SIGPIC][/SIGPIC]