+ Reageer
1 tot 15 van 15
    't verloofde Lid

Reacties
    1.992
    14-12-2003

wie kan mij helpen?

ik heb een dringende vraag, en inschAllah is er iemand op deze site die mijn vraag kan beantwoorden.

Waneer een ongelovige op sterven ligt en ik vraag hem om :
    Laa Ilaha Illa-Allah
    uit volle oprechtheid te zeggen, zal hij dan ondanks zijn ongeloof het Paradijs binnengaan??
    Gekken laten zelfs normale mensen gekke dingen doen

Geen 18.

Reacties
    4.085
    04-05-2003

Insha allah wil ik dat ook heeel erg graag weten.....Djazaaki allaeh gayran ought........

wees een ware moslim

Reacties
    2.729
    17-03-2003

machallah goede vraag
    " Vrienden zijn Speciaaal

MVC Lid

Reacties
    414
    23-09-2003

Re: wie kan mij helpen?

Origineel gepost door Miss9
    ik heb een dringende vraag, en inschAllah is er iemand op deze site die mijn vraag kan beantwoorden.

Laa Ilaha Illa-Allah
    uit volle oprechtheid te zeggen, zal hij dan ondanks zijn ongeloof het Paradijs binnengaan??
    Salaam,

Laat de ongelovige de Shadda voluit spreken, dus: Ashaddoe An La Illaha Illa Allah, wa Ashadoe anna Mohammed Rassoeloe Allah.

Antwoord op jou vraag, kan ik niet geven.
    Allah ya3lam.

Darine

110% ANTI AJAX

Reacties
    429
    08-11-2003

Laa Ilaha Illa-Allah
    Hmmm het zou best kunnen. Immers je hebt dan je toch bekeerd. Maar aan de andere kant zegt Allah dat er geen berouw is voor degene die op sterven liggen en dan PAS zich tot Allah wenden.

Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid.

Bron:4:18

anti m.nl

Reacties
    778
    09-04-2004

Als de Dood in je keel zit, is het te laat..
    Zo heb ik het althans begrepen bij een lezing!

Bijna Lid

Reacties
    597
    08-06-2002

Laa Ilaha Illa-Allah
    dan is het toch te laat..
    als de dood komt en een ongelovige zegt dan Laa Ilaha Illa-Allah dan geldt dat niet, maar Allah oe3lam

't verloofde Lid

Reacties
    1.992
    14-12-2003

Salaam Alaikoum ,
    broeders en zuster die gereageerd hebben,
    heel erg bedankt voor de informatie.
    Gekken laten zelfs normale mensen gekke dingen doen

Geen 18.

Reacties
    4.085
    04-05-2003

ik heb helemaal geen dalil gezien bij de uitspraken...alleen screech...maar hebben de overige mensen een dalil daarvan

djazaakoem allahoe gayran

MVC Lid

Reacties
    1.004
    07-02-2002

salaam

bij het uitspreken van de shahada dient jouw intentie juist en zuiver te zijn d.w.z. op dat moment moet zowel jouw hart als jouw ziel getuigen dat er geen god is dan allah en dat mohammad (vzmh) de boodschapper van allah is ...

voor een kafier is dat heel moeilijk als ie zijn hele leven heeft geleeft zonder zich bewust te zijn van het bestaan van allah , zijn boodschappers , zijn engelen en het hiernamaals de hel en de djannah
    en dan opeens op het moment van sterven dat wel te gaan doen , ik denk ....dat hij of zij daar niet de kracht en overtuiging van zal hebben ....maar allah weet alles beter ..en wij mensen kunnen slechts gissen
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

Geen 18.

Reacties
    4.085
    04-05-2003

Djazaak allahoe gayran remi..

Bijna Lid

Reacties
    3.027
    06-02-2003

Origineel gepost door remii
    salaam

bij het uitspreken van de shahada dient jouw intentie juist en zuiver te zijn d.w.z. op dat moment moet zowel jouw hart als jouw ziel getuigen dat er geen god is dan allah en dat mohammad (vzmh) de boodschapper van allah is ...

voor een kafier is dat heel moeilijk als ie zijn hele leven heeft geleeft zonder zich bewust te zijn van het bestaan van allah , zijn boodschappers , zijn engelen en het hiernamaals de hel en de djannah
    en dan opeens op het moment van sterven dat wel te gaan doen , ik denk ....dat hij of zij daar niet de kracht en overtuiging van zal hebben ....maar allah weet alles beter ..en wij mensen kunnen slechts gissen

Mooi gezegd !!!

Wa alaikoum salam wa rahmatoelah wa barektoehoe

Ogti fie Dien,

S. Nadoria

MVC Lid

Reacties
    30
    30-04-2003

Origineel gepost door Hijaab
    Als de Dood in je keel zit, is het te laat..
    Zo heb ik het althans begrepen bij een lezing!

Salam alaikom wha rahmetie ALLAH swt wha baraketoe,

Het is nooit te laat spreek de sahada uit zolang je leeft en ademt heb je de kans, oe ALLAH hoe Ahlem Allah swt is vergevend Innsallah als men het met oprecht heid meent.

wa salaam

110% ANTI AJAX

Reacties
    429
    08-11-2003

Origineel gepost door niniesrien
    Salam alaikom wha rahmetie ALLAH swt wha baraketoe,

Het is nooit te laat spreek de sahada uit zolang je leeft en ademt heb je de kans, oe ALLAH hoe Ahlem Allah swt is vergevend Innsallah als men het met oprecht heid meent.

wa salaam
    Klopt niet,

Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid.

Geen 18.

Reacties
    4.085
    04-05-2003

Origineel gepost door Screech_Bep
    Klopt niet,

hier hebben we wat aan alhamdoelilah...duidelijker kan niet

Djazaak allahoe gayran

wa salaam

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport