1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    255
    02-06-2002

    Mag iemand in het huwelijk treden?

    Mijn vraag was of je tijdens de heilige maand ramadan in het huwelijk mocht treden?

  2. #2
    Wie ben ik

    Reacties
    245
    14-10-2002

    Salaam alajkoem oegtie almoeslima,
    Wat bedoel je eigenlijk met in het huwelijk treden: een trouwakte tekenen of een feest geven.
    Als je het over het eerste hebt dan kan dat natuurlijk gedurende de hele maand ramadan en de hele dag door want door een papiertje te tekenen verbreekt je vasten niet.
    Als je het tweede bedoelt dan wordt dat wat moeilijker, je zou een feest kunnen geven natuurlijk want in de maand ramadan is het natuurlijk niet verboden om een feest te geven waar familie en vrienden bijeen komen.
    Maar als je een feest geeft dan zou het wel na etenstijd moeten zijn want bij de doorsnee bruiloften wordt muziek gedraaid en tijdens de ramadan moet een moslim zoveel mogelijk haram dingen uit de weg gaan (dat geldt niet alleen in de ramadan want als het goed is doet een moslim dat het hele jaar door).
    Ook wat betreft eten want bij een feest hoort eten en als je een bruiloft in de ramadan geeft tijdens het vasten dan zou je geen eten kunnen geven, en moeten de mensen tijdens het verbreken van het vasten (standaard) soep krijgen wat dus betekent dubbel koken en dubbel opruimen, en na etenstijd dan denk ik dat iedereen vol zit van zijn/haar soep waardoor al het eten wat jullie klaar hebben gemaakt over zal blijven wat dus erg zonde is van het geld en van het eten zelf.
    En dan nog het laatste en waarschijnlijk het belangrijkste voor de bruid: hoe zit het met make up, je kapsel en je llichaamsverzorging.
    want volgens mij heeft een bruid heel veel dingen nodig op de dag van haar bruiloft, je moet uitgebreid douchen en je (laten) insmeren, je haar moet gedaan worden waarbij je dus vele haarproducten zal moeten gebruiken en je zal van make up moeten worden voorzien, al deze dingen nemen veel tijd in beslag, en van al deze dingen wordt je vasten verbroken, deze dingen mag je tijdens het vasten absoluut niet gebruiken dus zou je moeten wachten tot na etenstijd voordat je kan beginnen met je klaarmaken voor de belangrijkste dag in je leven en dan kom je dus in tijdsnood, waardoor je dus erg gestrest gaat raken.
    En ik denk dat geen enkele bruidegom een gestreste bruid in zijn huis wil hebben.
    Kortom mijn tip voor jou is liever geen bruiloft in de ramadan, trouwens de ramadan duurt maar 29 of 30 dagen die zo om zijn.
    dus beste zuster ik denk dat jullie heus wel kunnen wachten tot na de ramadan.
    Ik wens je heel veel geluk.
    wassalaam alajkoem.

  3. #3
    Wie ben ik

    Reacties
    245
    14-10-2002

    Dank je wel Drizz, volgens mij zou iedereen op zo´n antwoord kunnen komen als hij/zij logisch zou nadenken.
    Dus jij ziet wel graag dat een vrouw intellegent is en dat ook goed onder woorden kan brengen dat vind ik weer bijzonder voor een Marokkaanse man/jongen meestal is het zo dat die jongen intellegenter wil zijn dan een meisje dat is ook de reden waarom vele Marokkaanse mannen hun vrouwen niet willen laten (verder) studeren.
    Maar ik ben blij dat niet iedereen op zo´n manier denkt en gezien de tweede en derde generaties Marokkaanse jongeren komt daar langzamerhand verandering in alhamdoe lillah.
    beslama.
    p.s: zou jij zelf wel in de ramadan in het huwelijk willen treden?

  4. #4
    Bent Bladi

    Reacties
    80
    20-11-2002

    Selem Rifiadjelkoem,

    Die laatste vraag had je niet aan Drizz moeten stellen, getuigt toch niet van intelligentie? of komt het doordat je je gevleid voelt door zijn reactie op jou en dat je niet meer weet wat je moet schrijven?

    See ya.

  5. #5
    Wie ben ik

    Reacties
    245
    14-10-2002

    Sorry maar het is algemene vraag maar dat is moeilijk te begrijpen voor niet intellegente mensen, want als je goed hebt gelezen dan staat er niet: "Dizz zou jij in de ramadan in het huwelijk willen treden" maar: "zou jij in de ramadan in het huwelijk willen treden" want ik heb nu ook weer niet zo veel tijd om ieders naam erbij te zetten, dus bij deze dan wie antwoord wil geven op mijn vraag kan dat gewoon doen. Om mij gevleid te voelen is er meer nodig dan zo een complimentje.
    Ik hoop niet dat je je aangevallen voelt want dat voelde ik ook niet na het lezen van jouw reactie.
    beslama

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    134
    07-11-2002

    ik denk wel dat het mag maar ik zou het niet doen!! ik vind het niet gepast om in de ramadan te feesten!! na het eten ben ik altijd een beetje duf en zou dan echt niet kunnen feesten!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    26
    04-04-2002

    riffia, wil je iemand toch laten voelen dat hij niet zo "intellegent" is,
    doe het dan goed, het is


    INTELLIGENT,



    en nee, ik zou niet in de ramadan het huwelijk in treden, het zi zo een waardevolle maand, die ik heel intenswil ervaren, maar dat is niet mogelijk als je het 1 en het ander moet regelen voor je huwelijksfeest.
    En het is ook niet zo prettig om met een hongergevoel te gaan feesten.
    hehe

    Waselaam
    U Get From The World
    What U Give 2 The World

  8. #8
    Wie ben ik

    Reacties
    245
    14-10-2002

    nounja, ik weet wel hoe je intelligent moet schrijven maar volgens mij was het een typfout wat iedereen wel maakt gezien al die berichten maar toch bedankt voor het corrigeren en antwoord op mijn vraag.

  9. #9
    aya ralla bouya

    Reacties
    4.347
    25-02-2002

    Origineel gepost door riffiadjalkoem
    Salaam alajkoem oegtie almoeslima,
    Wat bedoel je eigenlijk met in het huwelijk treden: een trouwakte tekenen of een feest geven.
    Als je het over het eerste hebt dan kan dat natuurlijk gedurende de hele maand ramadan en de hele dag door want door een papiertje te tekenen verbreekt je vasten niet.
    Als je het tweede bedoelt dan wordt dat wat moeilijker, je zou een feest kunnen geven natuurlijk want in de maand ramadan is het natuurlijk niet verboden om een feest te geven waar familie en vrienden bijeen komen.
    Maar als je een feest geeft dan zou het wel na etenstijd moeten zijn want bij de doorsnee bruiloften wordt muziek gedraaid en tijdens de ramadan moet een moslim zoveel mogelijk haram dingen uit de weg gaan (dat geldt niet alleen in de ramadan want als het goed is doet een moslim dat het hele jaar door).
    Ook wat betreft eten want bij een feest hoort eten en als je een bruiloft in de ramadan geeft tijdens het vasten dan zou je geen eten kunnen geven, en moeten de mensen tijdens het verbreken van het vasten (standaard) soep krijgen wat dus betekent dubbel koken en dubbel opruimen, en na etenstijd dan denk ik dat iedereen vol zit van zijn/haar soep waardoor al het eten wat jullie klaar hebben gemaakt over zal blijven wat dus erg zonde is van het geld en van het eten zelf.
    En dan nog het laatste en waarschijnlijk het belangrijkste voor de bruid: hoe zit het met make up, je kapsel en je llichaamsverzorging.
    want volgens mij heeft een bruid heel veel dingen nodig op de dag van haar bruiloft, je moet uitgebreid douchen en je (laten) insmeren, je haar moet gedaan worden waarbij je dus vele haarproducten zal moeten gebruiken en je zal van make up moeten worden voorzien, al deze dingen nemen veel tijd in beslag, en van al deze dingen wordt je vasten verbroken, deze dingen mag je tijdens het vasten absoluut niet gebruiken dus zou je moeten wachten tot na etenstijd voordat je kan beginnen met je klaarmaken voor de belangrijkste dag in je leven en dan kom je dus in tijdsnood, waardoor je dus erg gestrest gaat raken.
    En ik denk dat geen enkele bruidegom een gestreste bruid in zijn huis wil hebben.
    Kortom mijn tip voor jou is liever geen bruiloft in de ramadan, trouwens de ramadan duurt maar 29 of 30 dagen die zo om zijn.
    dus beste zuster ik denk dat jullie heus wel kunnen wachten tot na de ramadan.
    Ik wens je heel veel geluk.
    wassalaam alajkoem.
    maar je mag toch geen sexs hebben in de ramadan???
    hoe moeten ze elkaar dan ontmaagden??

    =emsoem=
    oday ghis wo edjzoun, sfayie ra tsensouna
    aday iedar ofous esinien d'l kiya...

  10. #10
    Wie ben ik

    Reacties
    245
    14-10-2002

    Wat sex betreft is het precies hetzelfde als met eten en drinken je mag van zonsopgang (al fajr) tot en met zonsondergang (al maghreb) geen sex hebben maar daarna weer wel.
    beslama.

  11. #11
    MVC Premium

    Reacties
    1.379
    13-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ik zou het niet doen
    het is toch veel beter om een bruiloft te houden en dan je helemaal uitleven
    dat is mijn menimg daarover
    maar als je niet kan wachten en echt wil trouwen doen moet je dat lekker doen
    je eigen leven
    bousa
    Live today, die tomorrow!!
    don't live to just die, live to die and be rememberd!!

  12. #12
    HVJ

    Reacties
    293
    08-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ik zou het persoonelijk nooit doen misschien wel tekenen maar trouwen nee hoor absoluut nioet en als ik een fout heb gemaakt verbeter me dan maar hoor kan ik wel hebben hahahhahahahha
    Ik hou van mijn Hidaya

    Geboren 9 maart 2012