1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    9
    02-03-2002

    iedereen denkt alleen aan zich zelf

    Bismiallahi arahmanie rahiem

    Salemoe alaikom zusters en zusters,

    We zijn allemaal hartsikke lief en aardig, we kunnen ons zelf een echte vriend noemen. Ook in tegen spoed daar zijn vrienden toch voor. Natuurlijk gun ik jou alle geluk van de wereld toe. Wat ik mezelf wens, wens ik elke broeder en zuster toe. Ik hou van je en sta altijd voor je klaar.Mocht je me nodig hebben, kan je altijd bij me terecht.Alles wat ik heb deel ik met jou. Ben bereid mezelf soms weg te cijferen voor jou geluk.Kom bij mij, ik hou werkelijk van je. Ik zal je nooit kwetsen..........
    Ik ben niet als hun, vertrouw me nou maar. Ik zal je geen pijn doen, ik zal je niet kwetsen. zij zijn hypocriet ,ik niet. Zij zijn scheinheilig, ik niet. Zij denk alleen ik ik , ik niet.

    Wie is er voor je als je hem nodig hebt...wie troost je als je dat nodig hebt...op wie kan je terug vallen als je het effe niet zit zitten.....wie komt er op bezoek als je ziek bent....wie springt je bij als je het krab hebt....
    Vertel me mensen wie.......

    Graag wil je goed doen.. graag wil je een goed mens zijn.Maar elke keer, elke keer weer krijg je een klap in je gezicht. en kom je er achter dat iedereen werkelijk alleen aan zich zelf denkt. Je doet je best, je blijft vertrouwen.Maar het gaat niet echt in deze keihard wereld. Waar is mensen liefde gebleven, waar is de zorg voor elkaar...

    Je bent pas een ware gelovige als je een andere datgene gunt wat je voor jezelf wilt.. gebeurt dat mensen....

    Een harde wereld is dit , ik vind het moeilijk......
    denkt iedereen dan toch aan zich zelf...

    salamoe alaikom wa rahmatoe allah

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    147
    27-02-2002

    Thumbs up

    Salaam!!

    Dat heb je echt mooi gezegd, mijn complimenten.

    Belslama!!

  3. #3
    Aya, Imran en Amani

    Reacties
    3.590
    05-03-2002

    Angry ike ike ike en de rest kan stikken

    ik vindt het jammer om te zien eerlijk gezegd. heb het zelf meegemaakt, je staat klaar voor je hommies om het zomaar te noemen en als je ze nodig hebt zijn ze er niet. wat heb dan aan vriendschap. of ze gaan achter je rug over je lullen, dat haat ik. ik heb met mijn beste vrien afgebroken door dat gelul.ik kaan het gewoon niet hebben. ik doe alles voor je ,maar je moet me niet van achteren stekken.
    leuke onderwerp trouwens.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17
    28-02-2002

    wie denkt er ook aan anderen?

    Assalaam oealaikom,

    het is waar. In deze tijd draat de maatschappij alleen om jezelf. heel erg spijtig.
    gelukkig ben ik niet helemaal zo. Ik ben heel behulpzaam en stra voor iedereen klaar. Weet je wat het probleem is van deze tijd is: niemand zegt: elhemdoelillah voor wat allah ons geschonken heeft. je wilt altijd meer. ik heb geleerd dat je tevrden moet zijn met wat je hebt en er zijn miljardn mensen die het veel slechter hebben dan ons. wat hebben wij te klagen eigenlijk. moeten we per se merkkleding hebben, moeten we per se met de mode mee? moslimzusters en broeders? waar is ons iman gebleven? denk ook aan de anderen en blijf vooral in allah geloven en enkel hij kan je geven wat je wilt.
    wat ik hiermee wil zeggen: zeg elhemdoelillah voor wat je hebt en sta klaar voor je medebroeder of zuster en laat zien wat het geloof islam inhoudt.

    besama

  5. #5
    Aya, Imran en Amani

    Reacties
    3.590
    05-03-2002

    Wink jip

    jawel je komt natuurlijk op het errste plaats. maar wat ik wou zeggen , is dat je je vrienden niet moet gaat belazeren of in de steek latten.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9
    02-03-2002

    salem alaikom

    Sorry hier ben ik het niet mee eens. Want je bent pas een ware gelove als je datgene wat je zelft wens ook een ander gunt...

    Wat ik hier mee bedoel is dat je heel graag een goede moslim wil zijn maar dat dat moeilijk is.. Het is bijvoorbeeld heel belangrijk dat als je ziek bent dat men op ziekenbezoek komt. Of dat als je ziek bent je man je moet helpen met het huioshouden en niet dat ie verwacht dat het eten toch nog op tafel ligt....
    Dat je ook naar de wenzen naar de ander kijkt en hier mee rekening houdt ook al gaat dat soms tegen jou wensen..
    Dat je je vriendin die jas gunt die jullie allebei leuk vinden, maar dat er maar een is......snappie


    salem alaikom

  7. #7
    Aya, Imran en Amani

    Reacties
    3.590
    05-03-2002

    Thumbs up gelijk

    je hebt volkemen gelijk. dat bedoel ik eigenlijk ook, maar meschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. natuurlijk verzorg je je vrouw als ze iek ik, enzo voort. ik zou alalles thuis doen als de ander ziek is of is gaan werken en ik zit thuis, snapie.HET HEEL MOEILIJK OM EEN ECHTE MOSLIM TE ZIJN.

  8. #8
    Upper-level demon

    Reacties
    89
    21-10-2002

    Ik ook. Denk alleen aan mezelf, numero uno. Niemand anders doet het.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    148
    20-06-2002

    Sallaam Walaeikoem warahmatoelah wabarakatoe,

    Dit is het volgende wat ik bij een integeriteitscurcus heb geleerd( en ik ben het er helemaal mee eens, het is gewoon realistisch), namelijk het volgende;
    NIEMAND DOET IETS VOOR NIETS,
    Toen ik deze zin hoorde ging ik hevig in verzet, maar na een paar voorbeelden en argumenten hield ik me koest
    Want je moet niet alleen maar aan materiele zaken denken, maar ook het gevoel dat je dan krijgt, ff een voorbeeld;
    Als je een blinde helpt oversteken dan doe je het niet voor een medaille voor je heldendaad, maar voor het gevoel, dan krijg je toch IETS en dat is een goed gevoel. Want als je het niet doet en de blinde wordt overreden dan zal er wel iets aan je blijven knagen.
    Zorgen om het wereldse is duisternis in het hart, zorgen om het hiernamaals is licht in het hart.
    Een kans is als een zonsopgang:
    wie te lang wacht loopt hem mis.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    597
    08-06-2002

    Origineel gepost door oemhudajfa
    salem alaikom

    Sorry hier ben ik het niet mee eens. Want je bent pas een ware gelove als je datgene wat je zelft wens ook een ander gunt...

    Wat ik hier mee bedoel is dat je heel graag een goede moslim wil zijn maar dat dat moeilijk is.. Het is bijvoorbeeld heel belangrijk dat als je ziek bent dat men op ziekenbezoek komt. Of dat als je ziek bent je man je moet helpen met het huioshouden en niet dat ie verwacht dat het eten toch nog op tafel ligt....
    Dat je ook naar de wenzen naar de ander kijkt en hier mee rekening houdt ook al gaat dat soms tegen jou wensen..
    Dat je je vriendin die jas gunt die jullie allebei leuk vinden, maar dat er maar een is......snappie


    salem alaikom
    Meid, jij hebt helemaal gelijk, maar bedenk goed Allah heeft gezegd dat als je aan je broeders en zusters denkt en voor ze klaar staat, dan denkt Allah aan jou en staat voor jou klaar.
    Ik weet dat het soms heel oneerlijk is, maar die mensen komen zich zelf wel tegen. Blijf gewoon aan je medemens denken, maar laat je niet gebruiken!

    Er is ook nog een oud spreekwoord en dat gaat ongeveer zo: Als je je hand gesloten houd komt er ook niks in, maar houd je je hand geopend dan wel... met andere woorden wie geeft ontvangt, wie gierig is verliest!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    214
    17-03-2002

    Sallaam Alikoem Warhamtoe Allah,

    Onze geliefde profeet vzmh heeft gezegd:
    La Joemienoe Ahadakoem Hatta Joehiebba Lie Agihie Ma Joehiebboe Li Nafsihie.

    Sadaka Rasoel Allah.

    Ma'salama
    Malika

  12. #12
    aspiring_sociopath

    Reacties
    90
    19-04-2009

    Goed verwoord

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    13.404
    19-04-2006

    Sociopaath, topic van 2002...

  14. #14
    aspiring_sociopath

    Reacties
    90
    19-04-2009

    je zult er nog wel meer uit die tijd tegen gaan komen

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    13.404
    19-04-2006

    Wat doe jij allemaal? Oude koeien uit de sloot halen.

    Hete shit hé?