1. #1
    ont-saait

    Reacties
    1.278
    05-12-2003

    Wij wonen in Europa! Sta daarbij stil

    Veel mensen krijgen niet dezelfde mogelijkheden die wij hebben, bovendien willen de meeste mensen (vanuit Marokko) zo met ons van plaats ruilen.

    Raar idee eigenlijk...

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    60
    12-05-2003

    Maar wat probeer je hier precies mee te zeggen???

    Dat we hun dankbaar moeten zijn? Vergis je niet onze (voor)ouders zijn hier niet naar toe gehaald omdat ze hun zo graag hier wilden hebben, maar om het vuile werk op te knappen.

    De enige die ik dankbaar ben is Allah

  3. #3
    ~

    Reacties
    2.967
    08-10-2002

    Origineel gepost door Marwaa
    Maar wat probeer je hier precies mee te zeggen???

    Dat we hun dankbaar moeten zijn? Vergis je niet onze (voor)ouders zijn hier niet naar toe gehaald omdat ze hun zo graag hier wilden hebben, maar om het vuile werk op te knappen.

    De enige die ik dankbaar ben is Allah

    Juist ja !

  4. #4
    whatever Lola want..

    Reacties
    2.471
    20-01-2003

    je hoeft niet dankbaar te zijn... maar het feit dat je het alhamdoelillah goed hebt en andere niet... dat probeerde ze misschien duidelijk te maken.. en dan geef ik haar geen ongelijk.. en tuurlijk ben je dankbaar aan ALLAH swt... alhamdoelillah dat we hier alles hebben als je het vergelijkt met andere landen.. en ook vele hier in europa

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    31-03-2002

    iedereen komt toe wat hem/haar toebehoort (rzak)

    dit is jouw rzak en daar hoef je niemand behalve Allah dankbaar voor te zijn.
    <font color="white"><font size="2"><table style="filter:glow(color=deeppink, strength=4)">Nil Volentibus Arduum</font></font></table>

    Religions divide people,Belief in something unites them

  6. #6
    whatever Lola want..

    Reacties
    2.471
    20-01-2003

    jaah maar rzak is wat anders liefje... het feit dat je hier leeft in een vrij land zonder oorlog honger en meer van dit soort dingen.. ALLAHOE MALAK ALHAMD....

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    31-03-2002

    het is jouw mektab dat je hier leeft.
    <font color="white"><font size="2"><table style="filter:glow(color=deeppink, strength=4)">Nil Volentibus Arduum</font></font></table>

    Religions divide people,Belief in something unites them

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    504
    23-05-2004

    Origineel gepost door Farkoessa
    jaah maar rzak is wat anders liefje... het feit dat je hier leeft in een vrij land zonder oorlog honger en meer van dit soort dingen.. ALLAHOE MALAK ALHAMD....
    Angel heeft wel gelijk, het is maar waar je gewend aan bent (rijkdom, armoede). Het gaat er in het leven om of je gelukkig bent, en geluk kun je enkel afdwingen als je allah swt dankbaar bent voor hetgeen hij jou heeft gegeven. Dus iemand die in armoede leeft, kan gelukkiger zijn, dan iemand die in zogenaamde "weelde"" leeft.

  9. #9
    whatever Lola want..

    Reacties
    2.471
    20-01-2003

    is het dan niet automatisch dat je ALLAH dankbaar bent?? Maar ik begrijp wel wat angel bedoelt maar zie ik rzak alleen anders....

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    31-03-2002

    hoe zie jij rzak dan?
    <font color="white"><font size="2"><table style="filter:glow(color=deeppink, strength=4)">Nil Volentibus Arduum</font></font></table>

    Religions divide people,Belief in something unites them

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    1.630
    07-08-2003

    Re: Wij wonen in Europa! Sta daarbij stil

    Origineel gepost door maroc_misty
    Veel mensen krijgen niet dezelfde mogelijkheden die wij hebben, bovendien willen de meeste mensen (vanuit Marokko) zo met ons van plaats ruilen.

    Raar idee eigenlijk...
    it's true! veel mensen zouden hierheen willen komen, maar dat is soms niet mogelijk! ik ben blij dat ik hier woon!

    maar ben wel trots om een mocro te zijn!

  12. #12
    whatever Lola want..

    Reacties
    2.471
    20-01-2003

    Origineel gepost door Angel21
    hoe zie jij rzak dan?
    nou hoe moet ik het omschrijven.. rzak is voor mij iets anders .... ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar in iedere geval iets anders dan wat jij bedoelt... en hoe zie jij rzak?? Misschien kan je me van gedchte veranderen...

    je zuster fi dien

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    31-03-2002

    Origineel gepost door Farkoessa
    nou hoe moet ik het omschrijven.. rzak is voor mij iets anders .... ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar in iedere geval iets anders dan wat jij bedoelt... en hoe zie jij rzak?? Misschien kan je me van gedchte veranderen...

    je zuster fi dien
    Rzak zie ik als al hetgeen jou toekomt en overkomt. Dat wij hier in nederland zitten en hier onze brood verdienen en niet in marokko bijv. Is omdat het onze mektab is. Rzak is al het materiele en imateriele aspecten die je in dit leven toekomen.

    De een heeft veel geld dan de ander, dat is wat Allah wilde dat hem toekwam.
    <font color="white"><font size="2"><table style="filter:glow(color=deeppink, strength=4)">Nil Volentibus Arduum</font></font></table>

    Religions divide people,Belief in something unites them

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    504
    23-05-2004

    Origineel gepost door Angel21
    Rzak zie ik als al hetgeen jou toekomt en overkomt. Dat wij hier in nederland zitten en hier onze brood verdienen en niet in marokko bijv. Is omdat het onze mektab is. Rzak is al het materiele en imateriele aspecten die je in dit leven toekomen.

    De een heeft veel geld dan de ander, dat is wat Allah wilde dat hem toekwam.
    JE slaat de spijker op z'n allochtonenkop!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    31-03-2002

    Origineel gepost door jamalb4
    JE slaat de spijker op z'n allochtonenkop!
    nope ik begin er niet weer aan
    <font color="white"><font size="2"><table style="filter:glow(color=deeppink, strength=4)">Nil Volentibus Arduum</font></font></table>

    Religions divide people,Belief in something unites them