1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    906
    26-01-2009

    Iemand die zich mogelijk kan bekeren tot de islam..

    [een vriendin van me, zij is nederlands, toont veel interesse in de islam. Ze stelt vragen waarop ik zo goed mogelijk antwoord op wil geven.
    Nou heb je van die nederlanders die vragen stellen, maar daarbij jou eigenlijk belachelijk maken, maar zij doet dat niet.
    Ik merk dat ze open staat voor deze geloof en ik wil haar zoveel mogelijk proberen te sturen naar de enige echte geloof, namelijk de islam.
    Alleen weet ik niet hoe ik dat precies kan doen. Wie heeft ervaring hiermee? Wat kan ik doen om haar te laten inzien dat de islam, het geloof voor haar is. Naar de moskee gaan is nog te vroeg...]

    Gelieve geen PM'S van broeders


  2. #2
    none

    Reacties
    840
    30-03-2005

    Boeken voor haar kopen?

    مانا الا بشر, عندي قلب ونظر
    وانت كلك خظر, لاتبقاشي تحقق فيا, لاتقلي حتى كلمة

    GOW3

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    108
    17-06-2005

    niet aandringen.. en niet teveel zelf over beginnen.

    Laat haar intresse tonen, wanneer zij het er echt vaak over heeft moet je voorstellen om een keer mee te komen naar een lezing bijv.

    Probeer haar vragen goed te beantwoorden en insha'Allah komt het goed.
    Probeer het alleen niet te forceren..
    De kleine dingen die je voor me doet, vormen het grote hart dat nu zo hevig klopt..!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    906
    26-01-2009

    sofia223 heb jij het ervaren?

    En bedankt voor jouw reactie

    Gelieve geen PM'S van broeders


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    906
    26-01-2009

    Citaat Geplaatst door Shmisha Bekijk reactie
    Boeken voor haar kopen?
    Zo ver is het nog niet

    Gelieve geen PM'S van broeders


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    22
    13-05-2008

    Ik ben zelf bekeerd..

    En boeken inderdaad kun je heel veel uit leren.. Naar de moskee gaan moet je nog niet te vroeg mee beginnen.. Ikzelf ging ook te snel wat heel eng was om opeens zo in het diepe gegooit te worden!

    Maar het kost heeel wat jaren om een beetje inzicht in de islam te krijgen voor een buitenstaander.. Voor de meeste is het hier een stuk makkelijker, omdat jullie ermee opgegroeit zijn..

    Maar mijn advies is geef haar boeken, en vertel er veel over.. !!

  7. #7
    KING!

    Reacties
    6.343
    02-09-2001

    MVC Premium MVC Premium
    [YOUTUBE]bkQlcYXmTCQ[/YOUTUBE]

    goed uitleg geven?
    "People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts ... their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world, shaped by their beliefs?"

  8. #8
    Moslima

    Reacties
    2.144
    30-03-2007

    Ik ben ook bekeerd en ik vond de Koran eigenlijk heel makkelijk om lezen. Ik ben gewoon begonnen met Koran te lezen en daaropaansluitend Hadith en ik voelde meteen dat dit de Waarheid was.
    Dus: mijn advies is: raad haar aan om de Koran en hadith te lezen ipv teveel boeken waar zaken soms moeilijk/ondoorzichtig worden uitgelegd.
    Ook nu lees ik weinig behalve Koran.

    En dat ze niet te snel moet gaan, maar stap voor stap.

    En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

  9. #9
    Umm S.

    Reacties
    7.641
    27-05-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zou haar de edele koran geven, de verhalen van de profeten (uitgeverij noer) Biografie van de Profeet vrede zij met hem ''in een notendop'' en misschien ook het boek ''basis kennis islam''.

    Waalaikoem salam warahmatoellah


  10. #10
    3abdu-Allah

    Reacties
    4.796
    28-05-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Geduld.. Geduld.. Geduld.. Niet te veel opdringen.. laat haar zelf haar proces bepalen.. Jij bent slechts een steun in de rug als zij erom vraagt.. probeer slechts te sturen..
    Wa yawma 3amaloen wala 7isaab, wa ghadan 7isaaboen wala 3amaal!

    Aan iemand van de voorgangers werd het volgende gevraagd: "Hoe kan men het neerslaan van de ogen vergemakkelijken?" Hij antwoordde: "Door te weten dat Allah sneller naar jou kijkt dan dat jij naar datgene wat verboden is, kijkt." (Tahdhieb Maw'idatoel-Moe-minien/378)


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    906
    26-01-2009

    Citaat Geplaatst door mevrG Bekijk reactie
    Ik ben zelf bekeerd..

    En boeken inderdaad kun je heel veel uit leren.. Naar de moskee gaan moet je nog niet te vroeg mee beginnen.. Ikzelf ging ook te snel wat heel eng was om opeens zo in het diepe gegooit te worden!

    Maar het kost heeel wat jaren om een beetje inzicht in de islam te krijgen voor een buitenstaander.. Voor de meeste is het hier een stuk makkelijker, omdat jullie ermee opgegroeit zijn..

    Maar mijn advies is geef haar boeken, en vertel er veel over.. !!
    Naar de moskee gaan leek me ook te vroeg en zo ver is zij nog niet. Ze heeft niks over bekering gezegd, dus daar kan ik zeker mee wachten.

    Ja dat ook nog, het lijkt voor mij een makkelijke overgang, maar voor een buitenstaander duurt het wel even.
    Mag ik jou ook pmen als ik vragen heb?

    Citaat Geplaatst door renee Bekijk reactie
    Ik ben ook bekeerd en ik vond de Koran eigenlijk heel makkelijk om lezen. Ik ben gewoon begonnen met Koran te lezen en daaropaansluitend Hadith en ik voelde meteen dat dit de Waarheid was.
    Dus: mijn advies is: raad haar aan om de Koran en hadith te lezen ipv teveel boeken waar zaken soms moeilijk/ondoorzichtig worden uitgelegd.
    Ook nu lees ik weinig behalve Koran.

    En dat ze niet te snel moet gaan, maar stap voor stap.
    Jouw advies zal ik zeker gebruiken, bedankt zuster
    Macha'Allah dat je bekeert bent.

    Citaat Geplaatst door maroc_reddy Bekijk reactie
    Geduld.. Geduld.. Geduld.. Niet te veel opdringen.. laat haar zelf haar proces bepalen.. Jij bent slechts een steun in de rug als zij erom vraagt.. probeer slechts te sturen..
    Je hebt gelijk, soms ben ik ook bang om te veel op te dringen. Ik moet het rustig aanpakken en de tijd ervoor nemen. Alleen hebben we alleen dit jaar nog samen les. Of het allemaal gaat lukken is nog maar de vraag.
    Maar als Allah haar wilt laten bekeren, dan zal dat incha'Allah gebeuren

    Gelieve geen PM'S van broeders


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    906
    26-01-2009

    Citaat Geplaatst door C_warrior Bekijk reactie
    [YOUTUBE]bkQlcYXmTCQ[/YOUTUBE]

    goed uitleg geven?
    Een mooi stuk

    Gelieve geen PM'S van broeders


  13. #13
    Moslima

    Reacties
    2.144
    30-03-2007

    Citaat Geplaatst door _soraya__ Bekijk reactie

    Maar als Allah haar wilt laten bekeren, dan zal dat incha'Allah gebeuren
    Idd. Ze moet gewoon bidden met haar hart, en na verloop van tijd volgt Insha'Allah de rest.

    En geen overload aan informatie geven, want dat schrikt af.

    En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    22
    13-05-2008

    Je mag me altijd PM-en hoor..!

    De koran zelf vond ik integendeel met Renee juist moeilijk te lezen.. Niet dat ik het niet begreep, maar was bang het verkeerd te leren..

    Ik heb zo'n boekje weet niet meer waar ik het gekocht heb, maar het heet de Koran verstaan.. Daar staat alles duidelijk in omschreven.
    Zo weet ik zeker dat ik het goed opvat..

    Ook is er een boek, weet even de schrijver niet zo uit me hoofd wat mij echt een heel stuk op weg geholpen heeft. Het heet in ieder geval de verhalen van de profeet. Is echt een prachtig boek, over het leven van onze profeet..

    Wat ik het moeilijkste vond waren de arabische woorden te leren, en te onthouden aangezien ik absoluuut geen talenknobbel heb!

    Ik ga ook vaak naar een moskee waar er ook in het Nederlands veel gedaan wordt, wat voor mij dus makkelijker te begrijpen is..

    wel echt super leuk trouwens om te lezen dat er een nederlands meisje weer geintresseerd is in de islam! Geeft me echt een goed gevoel!

    Ik "ken" veel meisjes die het doen omdat ze marokkaanse vriendjes hebben, en zo intressant willen doen..

    Ik ben al vanaf mijn 13e ermee bezig omdat ik het intressant vond, en heb het nooit voor ook maar een man gedaan.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    906
    26-01-2009

    Citaat Geplaatst door renee Bekijk reactie
    Idd. Ze moet gewoon bidden met haar hart, en na verloop van tijd volgt Insha'Allah de rest.

    En geen overload aan informatie geven, want dat schrikt af.
    wat is dan de eerste stap die ik kan nemen.
    Wat kan ik doen, waardoor ze denkt wauw volgens mij is de islam het antwoord op al mijn vragen...heb jij enig idee

    Gelieve geen PM'S van broeders