1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Perfectionisme..

    Is dit fenomeen een vloek of een zegen? Gaarne uw antwoord te motiveren!

    Vertel er ook bij of je een perfectionist bent of niet.


    Ikzelf vind dat ik er één ben, ik wil alles altijd stipt hebben.
    Ik noem maar een paar voorbeeldjes: Als ik een afspraak met iemand heb, dan mag of moet ik gewoon niet te laat komen. Of een foto lijst die in me kamer hangt moet gewoon recht hangen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    504
    23-05-2004

    Je mag streven naar perfectie, maar je zult nooit perfect zijn, daar je een mens bent.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    3.038
    23-02-2003

    Ik ben géén perfectionist.


    Maar ik zie er wel een -soort van- 'zegen' in, het is een teken van ontwikkeling en streven naar iets dat men nooit zal lukken; wat mij weer naar het zinloze van perfectionisme brengt.


    Een teken van de weg van ontwikkeling naar hetgeen dat onmogelijk is.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    38
    22-01-2004

    Perfect ben ik niet, wie wel? Maar perfectionistisch des te meer. In sommige situaties is het een zegen (ik bid altijd op tijd ), maar soms...it's driving me nuts! Mijn kleding ligt gesorteerd op kleur in de kast..Ik heb zelfs ooit een keer de strijkbout gepakt om een kreuk in mijn dekbed (die al opgemaakt was) weg te strijken.
    En zo zul je in mijn bureau noooooit een marspapiertje tegen komen.
    Kortom ik hoor van mensen dat ik een controlfreak ben.
    LOVE ME OR HATE ME, BUT AT LEAST GET TO KNOW ME...



  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door GataarLady
    Ja..
    Zou je je antwoord graag willen motiveren.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    752
    26-11-2002

    pff ja ik vind mezelf wel een perfectionist,..ik wil altijd alles perfect hebben en neem vaak geen genoegen met minder..

    pas als het in mijn ogen goed (dus geen voldoende) is dan neem ik er genoegen mee, anders niet!
    Wees een speler in je leven,
    geen toeschouwer...

  7. #7
    Tus3ied

    Reacties
    128
    02-03-2004

    Ik ben geen perfectionist, Godzijdank. Perfectionisten kan ik ook niet in mijn buurt dulden, ze maken me zenuwachtig met hun gestress. Perfectionisme gaat nl ook meestal gepaard met stress, en die eigenschap vind ik knap irritant.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    Origineel gepost door Tamza_Thirli
    Ik ben geen perfectionist, Godzijdank. Perfectionisten kan ik ook niet in mijn buurt dulden, ze maken me zenuwachtig met hun gestress. Perfectionisme gaat nl ook meestal gepaard met stress, en die eigenschap vind ik knap irritant.
    Vind ik ook..Zodra iets niet gaat zoals men het wil hebben dan raken ze helemaal in de stress..Verschrikkelijk..Heb dan de neiging om het leven van die persoon helemaal in de war te schoppen en hem te dwingen eens een keer gewoon niet perfect te willen zijn..:maf3: Ofzo..

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door Chaimae
    Vind ik ook..Zodra iets niet gaat zoals men het wil hebben dan raken ze helemaal in de stress..Verschrikkelijk..Heb dan de neiging om het leven van die persoon helemaal in de war te schoppen en hem te dwingen eens een keer gewoon niet perfect te willen zijn..:maf3: Ofzo..
    Wat is er mis met iemand die alles perfect geregeld wil hebben?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Ik denk dat perfectionisme zowel een vloek als een zegen is. Een zegen, omdat (bijna) alles zo goed mogelijk georganiseerd is en een perfectionist structuur en ordening in zijn leven kent. Een vloek, omdat mocht het misgaan (mocht iets niet 'perfect' gebeuren) dan kan een perfectionist zich daar mateloos aan irriteren. Daardoor heb je denk ik minder plezier in sommige dingen en kun je boos/geïrriteerd raken door 'kleine' dingen. Toch is het streven naar perfectionisme een waardevol goed. Tijdbesparend, op den duur, energiebesparend.

    Ik geloof alleen niet dat een mens 'perfect' is of kan zijn. Maar men kan er wel naar streven.

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  11. #11
    ~

    Reacties
    2.967
    08-10-2002

    Re: Perfectionisme..

    Origineel gepost door House
    Is dit fenomeen een vloek of een zegen? Gaarne uw antwoord te motiveren!

    Vertel er ook bij of je een perfectionist bent of niet.


    Ikzelf vind dat ik er één ben, ik wil alles altijd stipt hebben.
    Ik noem maar een paar voorbeeldjes: Als ik een afspraak met iemand heb, dan mag of moet ik gewoon niet te laat komen. Of een foto lijst die in me kamer hangt moet gewoon recht hangen.

    Jongeman, dat is nog lang geen perfectionist. Geloof mij nou maar.

    Want haast iedereen heeft dat wel, dat maakt iedereen nog lang geen perfectionist.

    Hetzelfde met mij, ik plan graag dingen en kom altijd ruim van tevoren op afspraken.

    Maar dat maakt mij zeker niet een perfectionist, ik ben vrij lui en soms weleens slordig..Een perfectionist is een vloek, want je wil geen fouten maken..en als je dat doen is het een zogenaamde ramp.

  12. #12
    Liefste Lid

    Reacties
    3.817
    04-11-2002

    Ik ben absoluut geen perfectionist!

    » Het leven is als een roos: mooi, maar vol met gevaarlijke en pijnlijke stekels..


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Re: Re: Perfectionisme..

    Origineel gepost door Endless
    Jongeman, dat is nog lang geen perfectionist. Geloof mij nou maar.

    Want haast iedereen heeft dat wel, dat maakt iedereen nog lang geen perfectionist.

    Hetzelfde met mij, ik plan graag dingen en kom altijd ruim van tevoren op afspraken.

    Maar dat maakt mij zeker niet een perfectionist, ik ben vrij lui en soms weleens slordig..Een perfectionist is een vloek, want je wil geen fouten maken..en als je dat doen is het een zogenaamde ramp.
    Wat voor jou geldt, hoeft niet voor een ander te gelden.

    Iemand kan zich al perfectionst noemen, als hij of zij ook maar 1 verkeerde stap heeft gezet tijdens het lopen.

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    894
    15-09-2003

    Daar wil ik het niet over hebben.

  15. #15
    ~

    Reacties
    2.967
    08-10-2002

    Re: Re: Re: Perfectionisme..

    Origineel gepost door House
    Wat voor jou geldt, hoeft niet voor een ander te gelden.

    Iemand kan zich al perfectionst noemen, als hij of zij ook maar 1 verkeerde stap heeft gezet tijdens het lopen.

    Als dat zo is, hoe weet je dan dat iemand een perfectionist is? Aangezien dat voor elk persoon iets betekent..of dat iets voor mij geldt maar voor een ander niet.

    Maar goed, je mag jezelf een perfectionist noemen jij kent jezelf het best. Ik bedoelde alleen, wat je eerder opnoemde..dat ik dat ook heb en dan nog vind ik mezelf geen perfectionist..Aangezien ik een perfectionist als iets extreem zie.