1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Talking vastende Nederlanders! Lees dit.....

    Mabroek Ramadan! Allemaal

    Ik ben een Nederlands meisje dat meedoet aan de vaste-maand. Nou ben ik erg benieuwd naar andere Nederlandse mensen die ook vasten. Zijn er in jullie omgeving ook zo veel mensen (nederlanders vaak) die het maar gek vinden dat je vast, of gelijk denken dat je je gaat bekerenzoals ze het dan noemen?

    Tell me!!!

    Beslama Missenna

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5
    26-06-2002

    Hoi Missenna,

    Mijn vriend en ik zijn ook aan het vasten. We doen het voor onszelf en niet voor anderen. We krijgen heel veel tegenstand en ik heb het idee dat je je voortdurend moet verantwoorden. Vooral op het werk van mijn vriend proberen ze hem te testen door lekker te gaan eten voor zijn neus. Gelukkig zijn we sterk. Wij vasten omdat we serieus van plan zijn als goede moslims door het leven te gaan.

    Waarom vast jij eigenlijk, als ik vragen mag?

    Groetjes Dewi

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Hoi Dewi!

    ik heb een marokkaanse vriend en zo ben ik in aanraking gekomen met de Ramadan. Ik vind het idee achter de vaste-maand heel erg goed en doe nu voor de tweede keer mee. Ik ben gewoon uit mezelf mee gaan doen met de ramadan, van mijn vriend hoefde het absoluut niet. De eerste keer dat ik meedeed merkte ik zelf dat ik veel meer bezig was net de vanzelfsprekendheid waarmee we normaal eten. Tevens merkte ik dat ik de discipline kon opbrengen om niet te eten en dat maakte me sterker als persoon. Daarom doe ik dit jaar weer mee en bne ik van plan voor altijd mee te doen. Is deze uitleg een b'tje duidelijk?

    Groetjes Missenna

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6
    06-09-2002

    Ik doe ook mee.(half spaans)
    Ik ben namelijk moslim geworden.
    IK zeg het tegen niemand,dus ook niet tegen mijn ouders, want ze zullen het niet begrijpen.
    Daarom heb ik het best wel moeilijk mee.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Selem Chebanouria

    ik snap dat je het er moeilijk mee hebt. Zeker als je het tegen niemand zegt! Ik hoop dat je geloof je genoeg steun biedt en dat je steun krijgt van andere moslims. Ramadan mubarek meid!!

    Missenna

  6. #6
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    WeL Knap dat jullie vasten.........maar naaSt het niet mogen eten.. houdt het ook meer in, zijn jullie daarvan op de hoogte?? Allas vaSt niet alleen je maaG...

    Zoals vasten van de mond, niet roddelen, uitschelden, onzedelijke praat EtC..
    Een maand dat je je goede daden vermeerd
    Een maand van bezinning...
    Een maand waarin de duivel is opgesloten, een staP om je geloof te vergroten......

    rook je ? Drink je? Steel je? Lieg Je? dan is deze maand een mooie gelegenheid om goede voornemens te maken, om dat te laten vallen.. Om stil te staan bij het leven, waar het om draaiT... EtC

    En Nog veeL MeeR........

    ChebaNouara....

    Moge Allah je bij staan, en je kracht schenken om door te blijven zetten..!! *SobhanAllah* InschAllah komt het goed, misschien kan je beetje bij beetje aan je ouders duidelijk maken.... Lijkt me moeilijk zo te leven en zo iets moois te moeten verbergen houden voor je ouders, Kan best begrijpen dat ze het niet zullen begrijpen..... Vooral in de tijd, maar inschAllah kan je aan de hand van boeken, info aan ze duidelijk maken wat islam is, en waar het voor staat, en waarom je het hebt gekozen..... ooit zullen ze er achter komen, niet??

    Khair InschAllaH.......
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    23
    14-08-2002

    Hoi Missena,


    Wat knap van je dat je meedoet!! een vriend van mij, een Nederlandse jongen, doet ook mee aan de ramadan.
    Petje af hoor!!! voor de meeste onder ons, is het een gewenning.

    Veel succes nog!!