+ Reageer
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
1 tot 15 van 29
    la illaha ila allah

Reacties
    2.736
    31-12-2005

MVC Premium MVC Premium

Een doe3a die zelfs teveel is voor de engelen..Masha Allah

KLIK als je je saldo hoger wilt hebben!
    Bismillahie Arahman Arahiem,

ik heb het via een doorstuur mail ontvangen! ik vond het een super mooi du3a dus wil ik het met mijn medemoslims delen

door deze dua geeft Allah subhan wa ta3ela jou insha'Allah heel veel hasanaats.
    Dus mega veel beloningen.

Zelfs zoveel, dat de Engelen (Malaika) ze niet kunnen noteren, het is zelfs teveel voor hen subhanallah.
    Als men namelijk deze doe'a reciteert, gaan de Engelen naar Allah Subhaana-wa-ta-ala en zullen zeggen:

"Ya Allah, wij kunnen zelfs alle druppels van de zee tellen, maar dit is ons echt teveel!"

Allah Subhaana-wa-ta-ala zegt dan tegen hen (de Engelen): "Laat maar tot Yawm al Qiyama (de Dag der Opstanding), dan reken Ik wel met diegene af!!"

De doe'a gaat als volgt:

Yaa rabbie lakal hamdoe kamaa yanbaghie li jalaali wadj-hika wa li 'adiemie sultaanika.
    Lees het op in het arabisch, ookal spreek jij het verkeerd uit, Allah subhan wa ta3aala weet het, maar doe wel je best.

De dua betekent :

”O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.”

Deze bovenstaande doe'a komt uit de "Sunnah Al-Ma-thurat" ("Een verzameling van smeekbeden uit de Qur-aan en de Sunnah") En de hadith waarin deze doe'a en het verhaal over de Engelen staat is een Hadith Sahih.

Moge Allah subhan wa ta3ela iedereen vergeven en belonen
    die deze dua opleest.

Stuur het door als je wilt naar andere en jij krijgt elke keer als zij het doorsturen de hasanaats erbij ZONDER dat het bij die ander vermindert wordt, hoe masallah is dat dan...

AMIEN!!!!

MVC Lid

Reacties
    120
    01-05-2006

dank je wel! Masha allah.

MVC Lid

Reacties
    577
    02-01-2008

Mashallah bedankt dat je dit met ons hebt meegedeeld!

la illaha ila allah

Reacties
    2.736
    31-12-2005

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yoko Bekijk reactie
    afrekenen?

'' belonen''

la illaha ila allah

Reacties
    2.736
    31-12-2005

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door sabrina1985 Bekijk reactie
    dank je wel! Masha allah.

graag gedaan

MVC Premium

Reacties
    3.776
    03-04-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door miss_ielhem Bekijk reactie
    Bismillahie Arahman Arahiem,

ik heb het via een doorstuur mail ontvangen! ik vond het een super mooi du3a dus wil ik het met mijn medemoslims delen

Hier is een dua (smeekbeden) die ik met jullie wil delen, door deze dua geeft Allah subhan wa ta3ela jou insha'Allah heel veel hasanaats.
    Dus mega veel beloningen.

Zelfs zoveel, dat de Engelen (Malaika) ze niet kunnen noteren, het is zelfs teveel voor hen subhanallah.
    Als men namelijk deze doe'a reciteert, gaan de Engelen naar Allah Subhaana-wa-ta-ala en zullen zeggen:

"Ya Allah, wij kunnen zelfs alle druppels van de zee tellen, maar dit is ons echt teveel!"

Allah Subhaana-wa-ta-ala zegt dan tegen hen (de Engelen): "Laat maar tot Yawm al Qiyama (de Dag der Opstanding), dan reken Ik wel met diegene af!!"

De doe'a gaat als volgt:

Yaa rabbie lakal hamdoe kamaa yanbaghie li jalaali wadj-hika wa li 'adiemie sultaanika.
    Lees het op in het arabisch, ookal spreek jij het verkeerd uit, Allah subhan wa ta3aala weet het, maar doe wel je best.

De dua betekent :

”O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.”

Deze bovenstaande doe'a komt uit de "Sunnah Al-Ma-thurat" ("Een verzameling van smeekbeden uit de Qur-aan en de Sunnah") En de hadith waarin deze doe'a en het verhaal over de Engelen staat is een Hadith Sahih.

Moge Allah subhan wa ta3ela iedereen vergeven en belonen
    die deze dua opleest.

Stuur het door als je wilt naar andere en jij krijgt elke keer als zij het doorsturen de hasanaats erbij ZONDER dat het bij die ander vermindert wordt, hoe masallah is dat dan...

AMIEN!!!!
    Hoewel dit goed bedoeld is, weet ik niet zo zeker of je wel kunt stellen dat doorsturen nog meer hasanaat geeft. Immers je kunt niet op de stoel van God gaan zitten. Alleen Hij beloont en bestraft wie Hij wil. Ik denk dat een oprecht hart uiteindelijk belangrijker is dan de speciale woorden van een gebed en de taal waarin het gebed gesteld is.

la illaha ila allah

Reacties
    2.736
    31-12-2005

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door jayanta Bekijk reactie
    Hoewel dit goed bedoeld is, weet ik niet zo zeker of je wel kunt stellen dat doorsturen nog meer hasanaat geeft. Immers je kunt niet op de stoel van God gaan zitten. Alleen Hij beloont en bestraft wie Hij wil. Ik denk dat een oprecht hart uiteindelijk belangrijker is dan de speciale woorden van een gebed en de taal waarin het gebed gesteld is.
    Bij elke daad die je verricht, wordt er naar je intentie gekeken. dat is natuurlijk het aller belangrijkste.
    Verder is het goed als je de andere aan spoort om een du3a te doen,welke du3a het maar ook is( du3a doen is een vorm van aanbidding) En als ALLAH( ) het wil dan beloont hij je ervoor.. . En indd , alleen Allah is de degene die bestraft en degene die beloont.

la illaha ila allah

Reacties
    2.736
    31-12-2005

MVC Premium MVC Premium
    chokran dirkan voor je groene puntje. Ik kon je reactie niet terug vinden hier om je er ook 1 te geven

MVC Premium

Reacties
    3.776
    03-04-2007

MVC Premium MVC Premium
    Bij elke daad die je verricht, wordt er naar je intentie gekeken. dat is natuurlijk het aller belangrijkste.
    Verder is het goed als je de andere aan spoort om een du3a te doen,welke du3a het maar ook is( du3a doen is een vorm van aanbidding) En als allah het wil dan beloont hij je ervoor.. . En indd , alleen allah is de degene die bestraft en degene die beloont.
    Bedankt voor je mooie woorden. Misschien zou je de Godsnaam met een hoofdletter kunnen schrijven? Zelfs namen van mensen schrijf je met een hoofdletter.

la illaha ila allah

Reacties
    2.736
    31-12-2005

MVC Premium MVC Premium
    Bedankt voor je mooie woorden. Misschien zou je de Godsnaam met een hoofdletter kunnen schrijven? Zelfs namen van mensen schrijf je met een hoofdletter.
    ja ik weet dat het met een hoofdletter hoort! deed het onbewust.

MVC Premium

Reacties
    3.776
    03-04-2007

MVC Premium MVC Premium
    ja ik weet dat het met een hoofdletter hoort! deed het onbewust.

Ik heb eigenlijk ook een andere vraag. Ik zie de meisjesnaam Touriya of Touria nog wel eens. Wat betekent die naam? Is het Arabisch?
    Veel dank alvast voor de moeite

la illaha ila allah

Reacties
    2.736
    31-12-2005

MVC Premium MVC Premium
    Ik heb eigenlijk ook een andere vraag. Ik zie de meisjesnaam Touriya of Touria nog wel eens. Wat betekent die naam? Is het Arabisch?
    Veel dank alvast voor de moeite
    Yep, het is een Arabische naam. Ik heb geen flauw idee wat het betekent

MVC Premium

Reacties
    3.776
    03-04-2007

MVC Premium MVC Premium
    Yep, het is een Arabische naam. Ik heb geen flauw idee wat het betekent
    Volgens je roots ben je uit Fes?

MVC Premium

Reacties