Assalamoen 'alaikom,
Ik heb al een lange tijd een router, maar heb dit nooit laten beveiligen. Kan iemand me uitleggen hoe ik dit zelf kan doen?
Assalamoen 'alaikom,
Ik heb al een lange tijd een router, maar heb dit nooit laten beveiligen. Kan iemand me uitleggen hoe ik dit zelf kan doen?
afhankelijk van welk Merk router je hebt. zul je in boekje een ip-adres kunnen vinden wat lijkt op: 192.168.1.2 ofzo...
wanneer je een PC verbonden hebt met je router via een kabel. dan kun je een internetpagina openen en dan die ip adres hierboven intoetsen en dan Enter. je komt dan uit op de pagina van je Modem.
daar kun je dan de instellingen van je Modem zien/wijzigen of beveiligen.
maar raadpleeg eerst je handleiding of plaats even het Merk en Modelnr van je Router.
Goodluck
Enjoy it, while it lasts.
Pffff, wauw dat klinkt zo moeilijk voor een (totaal) a-technisch persoon.
Bedankt!

Ehm ik keek op het doosje en zag dit ip-adres staan: 192.168.0.1
Sitecom 802.11g Wireless - Sitecom 4F251C? Heb je daar wat aan?
yep, als je nu zorgt dat je op een computer gaat zitten, die met een kabel naar je Sitecom verbonden is.
open een internetpagina en in de adresbalk waar je normaal: www..... intoetst.. daar mag je dan die getallen intoetsen.
192.168.0.1 en dan geef je Enter. dan hoor je op de pagina van je Sitecom uit te komen.
indien je moet inloggen dan is dat User: admin en Password: admin
daarna ga je naar beveiliging en daar kun je een wachtwoord instellen.
kies voor WPA-beveiliging of wat erop lijkt.
en vergeet je wachtwoord niet op te schrijven, want heb je nodig als je draadloos verbinding wilt maken met een laptop en je Sitecom. die zal daar dan om vragen als het zover is.
Goodluck en Aid Mubaarek alvast!
Allahie bark feek, shokran!
Ehm ik ben inderdaad op de site, maar zou niet weten hoe of waar ik het wachtwoord zou moeten typen.
Check: http://192.168.0.1/home.asp
die link zal bij mij niet werken, want ik ben niet aangesloten op een Sitecom router![]()
indien er niet gevraagd wordt om een gebruikersnaam of password, tja dan is dat lekker makkelijk.
dan moet je gewoon even rechtsboven even de Taal selecteren in NL.
daarna ga je naar Draadloze instelling
daar ga je dan naar Tabblad: Beveiliging.
daar ga je naar Encryptie en verander je dat in WPA
daarna mag je bij Pre-shared Key: een wachtwoord verzinnen en die daar intoetsen.
(let op: maak een combinatie van Hoofdletters/kleineletters en getallen: bijv... zWemBad71 )
het wachtwoord moet min. 8 karakters lang zijn.
nadat je die daar hebt ingetoetst, dan kies je onderin voor Toepassen.
zodra je dat doet, dan zullen alle draadloze apparaten zoals, laptop's geen internetverbinding meer hebben.
pas wanneer je verbinding maakt met je Sitecom dan zal die vragen om het wachtwoord in te toetsen.
dan toets je het wachtwoord in wat je hebt aangemaakt en maak je verbinding.
daarna heb je weer met de laptop verbinding en is het beveiligd.
Goodluck!