1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    374
    17-02-2004

    Marokkaanse ouderen krijgen woongroep

    Uitgegeven: 27 mei 2004 13:18

    DEN HAAG - Den Haag heeft vanaf donderdag een woongemeenschap voor Marokkaanse ouderen. De Marokkaanse ambassadeur Ali el Mhamdi opent 'Dar Es Salaam' (Huis van Vrede) donderdagmiddag officieel. In de groep van 34 woningen aan de Fischerstraat delen Marokkaanse 50-plussers voortaan in groepsverband hun toekomst.

    Met dit project is er volgens woningstichting Haag Wonen voor het eerst binnen Europa sprake van een woongroep speciaal voor Marokkaanse ouderen. De bewoners beschikken over twee gemeenschappelijke ruimten, een voor mannen en een voor vrouwen. Ook is er een afgesloten tuin. Tot nu toe zijn achttien woningen verhuurd.

    Eerste generatie

    De twee-, drie- en vierkamerappartementen van het complex zijn rolstoelvriendelijk. Ze zijn uitgerust met een elektrische deuropener, een videofoon en een gemeenschappelijke satellietantenne. In 'Dar Er Salaam' komen in eerste instantie ouderen van de eerste generatie immigranten te wonen Marokkaanse ouderen namen zelf het initiatief voor het project.

    De huidige bewoners zijn overigens bekenden van elkaar. De woongemeenschap is de elfde in Den Haag voor oudere allochtonen. De opening van het woonproject vindt plaats in de gemeenschappelijke tuin. Behalve de Marokkaanse ambassadeur zijn de Haagse wethouders Hilhorst en Klijnsma bij de onthulling van de naam aanwezig. Tien witte duiven, symbool van de vrede, worden losgelaten bij de opening van het 'huis van de vrede'.




    Wat vinden jullie hier van ....?
    Waar een wil is een weg naar het noorden

  2. #2
    wees een ware moslim

    Reacties
    2.729
    17-03-2003

    moet ik dat allemaal gaan lezen
    " Vrienden zijn Speciaaal

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    12
    07-02-2003

    Thumbs up huis van vrede!

    ik vind het een hele goede initiatief.

    Alleen vind ik het jammer dat hun kinderen (in tegenstelling tot hoe het vroeger en nog steeds in marokko gaat) niet voor ze zorgen. Het kan natuurlijk ook zijn dat die mensen geen kinderen hebben.

    ik weet wel zeker dat als mijn moeder later niet in staat is om zelf dingen te doen etc.... dat ik haar niet aan haar lot over laat, maar dat ik haar in huis zou nemen!
    Dat is een ding wat zeker is, tenzij mn andere broers/zusters haar in huis willen nemen.

    ik weet niet of er meer mensen zijn die er zo over denken? en ik wil erbij vertellen dat ik absoluut niemand ermee aanval..het is gewoon wat ik zou doen in zo een situatie?
    goudvisje

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    226
    16-05-2004

    Gezellig ...

  5. #5
    hou van mijn liefje

    Reacties
    1.349
    13-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    het is wel erg leuk en goed want je hebt het zelfde
    geloof en cultuur en al die dingen maar ik weet niet
    of deze plan gaat slagen want ik weet zeker dat niet iedereen
    samen willen wonen in een complex dus........
    iedereen of bijna iedereen heeft liever dat hij/zij appart willen wonen.
    dus.........
    !

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    110
    26-04-2004

    Voor mensen die geen andere mogelijkheid hebben, vind ik het een mooi initiatief. Maar nooit zal ik het toestaan dat mijn ouders in zo een huis gaan zitten, zolang ik leef!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    110
    26-04-2004

    Re: huis van vrede!

    Origineel gepost door goudvis
    ik vind het een hele goede initiatief.

    Alleen vind ik het jammer dat hun kinderen (in tegenstelling tot hoe het vroeger en nog steeds in marokko gaat) niet voor ze zorgen. Het kan natuurlijk ook zijn dat die mensen geen kinderen hebben.

    ik weet wel zeker dat als mijn moeder later niet in staat is om zelf dingen te doen etc.... dat ik haar niet aan haar lot over laat, maar dat ik haar in huis zou nemen!
    Dat is een ding wat zeker is, tenzij mn andere broers/zusters haar in huis willen nemen.

    ik weet niet of er meer mensen zijn die er zo over denken? en ik wil erbij vertellen dat ik absoluut niemand ermee aanval..het is gewoon wat ik zou doen in zo een situatie?