1. #1
    vooral....

    Reacties
    113
    23-05-2004

    Thumbs down berbers praten gewoon hun taal geen reccpect vo.....

    Waarom praten mensen uit rief en mensen uit soes hun eigen taal waarwijer bij zitten ze weten donders goed dat we die taal niet kennen en toch praten ze gewoon verder dan voel ik me gediscrimineerd .
    Wij zijn toch marokannen arabisch taal . als je thuis bent of met je streekgenoten bent dan kun gewoon de taal spreken berbers of soes.
    berbers mensen en soesmensen zijn mijn broeders en landgenoten salaaaaaaaaaaam.

  2. #2
    MArrAkCHiA

    Reacties
    284
    03-03-2004

    misschien kunnen die mensen wel geen arabisch spreken, dat komt toch ook voor of niet......
    De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) heeft gezegd: "Degene die zegt: "Ik zoek de vergeving van Allah de Almachtige, die geen God naast Zich heeft. De Levende, de Zelfstandige en toon berouw aan Hem." Degene die dit zegt zal vergeven worden door Allah, ook al heeft hij de ranken van het leger verlaten."

    ‘Truly, to Allah we belong and truly, to Him we shall return’

  3. #3
    ...eyecandy...

    Reacties
    5.021
    20-11-2003

    Re: berbers praten gewoon hun taal geen reccpect vo.....

    Origineel gepost door arab11
    Waarom praten mensen uit rief en mensen uit soes hun eigen taal waarwijer bij zitten ze weten donders goed dat we die taal niet kennen en toch praten ze gewoon verder dan voel ik me gediscrimineerd .
    Wij zijn toch marokannen arabisch taal . als je thuis bent of met je streekgenoten bent dan kun gewoon de taal spreken berbers of soes.
    berbers mensen en soesmensen zijn mijn broeders en landgenoten salaaaaaaaaaaam.

    Met alle respect, als je in een kamer zit ùet allemaal mensen die arabisch spreken, spreken ze ook arabisch. De meeste berbers spreken arabisch, de arabieren doen geen moeite om berbers te spreken.
    Ik spreek gewoon nederlands als er een gemixte groep zit doe je niemand geen kwaad mee

    I really like hat you’ve done to me
    I can’t really explain it
    I’m so into you
    ....me luft borasita
    ik heb geen medelijden met jongens die hun zaad spreiden alsof het flyers zijn

    Oostersprinsesje Is het dan zo erg


  4. #4
    Trotse Mama en Papa

    Reacties
    1.244
    19-05-2003

    Re: berbers praten gewoon hun taal geen reccpect vo.....

    Origineel gepost door arab11
    Waarom praten mensen uit rief en mensen uit soes hun eigen taal waarwijer bij zitten ze weten donders goed dat we die taal niet kennen en toch praten ze gewoon verder dan voel ik me gediscrimineerd .
    Wij zijn toch marokannen arabisch taal . als je thuis bent of met je streekgenoten bent dan kun gewoon de taal spreken berbers of soes.
    berbers mensen en soesmensen zijn mijn broeders en landgenoten salaaaaaaaaaaam.
    dat hoeft niet altijd met respect te maken hebben, sommige soesies en berbers praten nou eenmaal geen arabisch.
    en misschien praat jij ook weleens arabisch terwijl er mensen bij zitten die dat niet spreken

    en als je niet weet waar ze het over hebben?? vraag het!! heel simpel hoor doe ik ook
    Allahie rahmek mijn lieve papa 27-09-2011

  5. #5
    vooral....

    Reacties
    113
    23-05-2004

    Re: Re: berbers praten gewoon hun taal geen reccpect vo.....

    Origineel gepost door mazhar
    Met alle respect, als je in een kamer zit ùet allemaal mensen die arabisch spreken, spreken ze ook arabisch. De meeste berbers spreken arabisch, de arabieren doen geen moeite om berbers te spreken.
    Ik spreek gewoon nederlands als er een gemixte groep zit doe je niemand geen kwaad mee
    Geef me gooie reden om berbers te leren is dat goed voor de economie is het wereld taal .

  6. #6
    vooral....

    Reacties
    113
    23-05-2004

    Origineel gepost door xxsanaexx
    typisch zo'n domme debiel, je weet heus wel hoe zit met rifies je zoekt gewoon ruzie en ik mag alle marokkanen maar als ik rifies wil praten dan doe ik dat al praat ik chinees niemand houdt me tegen dus wordt maar lekker gek!

    sommige arabieren denken echt dat de wereld om hen draait NOU MOOI NIET! ik ga hen toch oook niet vragen praat rifies omdat ik het niet versta!

    WEL HEB IK OOIT!
    ik bedoel niks mee hoor. kijk meesten kunnen arabische daar heb over hoor. mijn zwager is ook rifie je hoeft niet gelijk debiel te zeggen of voel je gediscrimineerd wij zijn toch marokannen of niet.

  7. #7
    Trotse Mama en Papa

    Reacties
    1.244
    19-05-2003

    Re: Re: Re: berbers praten gewoon hun taal geen reccpect vo.....

    Origineel gepost door arab11
    Geef me gooie reden om berbers te leren is dat goed voor de economie is het wereld taal .
    misschien als iedereen berbers leert praten dat het een wereld taal word


    en is arabisch wel een wereld taal wil je zeggen??
    Allahie rahmek mijn lieve papa 27-09-2011

  8. #8
    MArrAkCHiA

    Reacties
    284
    03-03-2004

    [QUOTE]Origineel gepost door xxsanaexx
    [B]ik voel me niet gediscrimineerd hoor!


    maar je kan niemand gaan dwingen om arabisch te praten!


    En mij kan je niet dwingen om berbers te praten!






























  9. #9
    ...eyecandy...

    Reacties
    5.021
    20-11-2003

    Re: Re: Re: berbers praten gewoon hun taal geen reccpect vo.....

    Origineel gepost door arab11
    Geef me gooie reden om berbers te leren is dat goed voor de economie is het wereld taal .
    Uit respect voor je broeders en zusters in marokko. Wat toch de oorspronkelijket aal is van marokko
    respect voor Abdelkarim
    Ach om zoveel redenen
    om je arabische trots opzij te kunnen zetten

    doe wat je neit laten kunt

    I really like hat you’ve done to me
    I can’t really explain it
    I’m so into you
    ....me luft borasita
    ik heb geen medelijden met jongens die hun zaad spreiden alsof het flyers zijn

    Oostersprinsesje Is het dan zo erg


  10. #10
    vooral....

    Reacties
    113
    23-05-2004

    Jammer dat hier geen arabische jongens of meisjes zijn die ook mee kunnen discussiern en hun ervaringen mee delen.

  11. #11
    ...eyecandy...

    Reacties
    5.021
    20-11-2003

    Re: Re: berbers praten gewoon hun taal geen reccpect vo.....

    Origineel gepost door ToufikAdamWeST
    Spreek jij Berbers?? Dacht het ff niet dank je wel en tot Ziens




    I really like hat you’ve done to me
    I can’t really explain it
    I’m so into you
    ....me luft borasita
    ik heb geen medelijden met jongens die hun zaad spreiden alsof het flyers zijn

    Oostersprinsesje Is het dan zo erg


  12. #12
    vooral....

    Reacties
    113
    23-05-2004

    Wat slaat dat nou op ik zeg toch ik hou van berbers die zijn broeders alleen zeg ik als ze twee talen spreken en ze weten dat ik het niet spreek toch blijven ze praten dat bedoel ik met geen respect.

  13. #13
    MArrAkCHiA

    Reacties
    284
    03-03-2004

    Origineel gepost door arab11
    Jammer dat hier geen arabische jongens of meisjes zijn die ook mee kunnen discussiern en hun ervaringen mee delen.

    IK ben 100% arabier
    Maar ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet! De meeste berbers in mijn omgeving praten wel of een beetje arabisch, ze verstaan het bijna wel allemaal.
    Maar ze spreken inderdaad meestal in je bijzijn gewoon berbers terwijl ze gewoon arabisch spreken en verstaa, het is denk ik eerder een automatisme dan een discriminerende daad. Allah 3lem

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3
    25-05-2004

    Angry

    Hallo,


    Wat een onzin dat wij rouaffa geen respect hebben, omdat wij onze eigen taal spreken. Het is toch niet vanzelfsprekend dat iedereen Arabisch spreekt of begrijpt. Het heeft helemaal niks te maken met geen respect hebben. Jij weet niet eens wat respect hebben inhoudt, denk ik. Zoals jullie onderling Arabisch praten doen wij dat in het Berbers.



    Ranja

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    595
    10-07-2003

    misschien willen ze je niet betrekken bij het gesprek
    Beslama!!!!!!!