1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    AEL spreekt... En ik roep: Lof, niets anders dan LOF voor deze oprechte moslims

    Citaat Geplaatst door vervloeker
    Als men het woord beledigen opzoekt in een Van Dale-woordenboek zal men kunnen zien dat het zoiets betekent als krenken, kwetsen of iemand in zijn eer aantasten.


    Naar aanleiding van het herpubliceren van onze omstreden Holocaust-cartoon bezigde men de term 'beledigen' zoals doorgaans in het spraakgebruik gebezigd wordt.

    Hierbij moet aangemerkt worden dat beledigen in het spraakgebruik een andere definitie heeft dan in het recht. Conform Van Dale zijn de Deense cartoons ook beledigend. Veel moslims zullen menen dat het afbeelden van een persoon met de bedoeling de profeet van de Islam als terrorist voor te stellen een directe belediging is.

    En het zijn alleen moslims die kunnen bepalen of ze beledigd zijn door de Deense cartoon. Beledigd zijn is een zeer persoonlijk subjectieve ervaring waar de uiter en een eventuele waarnemer het slechts vaststellen aan de gedraging van de ontvanger of die beledigd is.

    Het OM is een andere mening toegedaan.

    En uiteraard hebben zij niet Van Dale geraadpleegd, maar de wet en jurisprudentie. En anders dan men doorgaans meent ben ik van mening dat het recht geen maatwerk kan bieden bij een opiniedelict.

    De wet, in casu art.137c, is een uitkomst van een politiek proces. En ook het recht als het gaat om een belediging is niet anders dan politiek bedrijven op abstract niveau.

    En dat is precies wat het OM heeft gedaan. Door hun besluit om ons wel te gaan vervolgen en Wilders niet heeft men een een politiek besluit genomen.

    Ondanks het feit dat de AEL in verschillende teksten ondubbelzinnig afstand nam van de inhoud van de cartoons, Holocaustontkenning niet strafbaar is gesteld en de tekening niet losgezien kan worden van het publiek debat waar de AEL zich in heeft gemengd als activistische organisatie.worden we vervolgd.

    Wilders is niet vervolgd ondanks het feit dat hij structureel en stelselmatig zijn politiek bedrijft op basis van beledigingen, in zijn optredens nooit afstand heeft gedaan van de inhoud van de cartoon en geweldadig handelen tegen moslims billijkt.

    Dit is meten met twee maten. Het is een besluit dat precies illustreert wat moslims al een decennium lang roepen. Vrijheid van meningsuiting is slechts een voorwendsel om moslims het leven zuur te maken. En als moslims met verantwoordelijkheid in het kader van het publieke debat trachten deze hypocrisie aan te kaarten wordt hen dat recht niet gegund. Laat staan het recht om zich beledigd te voelen.

    Toen wij onze cartooncampagne begonnen in 2006 als reactie op het grensoverschrijdende debat waarbij gesteld werd dat moslims niet beledigd mochten zijn waren we ons bewust van de juridsche en ethische context. We hebben uit morele en juridische overwegingen consequent onze cartoons voorzien van een tekst waarbij we onze cartooncampagne verantwoordden.


    We wilden Europa een spiegel voorhouden met de kennis die we van de subjectieve beleveniswereld van Europa hebben.


    Belangrijk hierbij te vermelden is dat de AEL niet over één nacht is gegaaan. We zijn een organisatie die gemaakt en verder gevormd is in Europese context. We zijn Europeanen die Europa begrijpen zoals een Europeaan alleen Europa kan begrijpen.


    We kozen weliswaar voor cartoons die de grens opzochten, maar we zijn daar nooit overheen gestapt. Het moesten heilige huisjes zijn van het seculiere westen. En uiteraard ontkomt men met zulke doelstellingen niet aan de Holocaust.

    De eerste industriële genocide waar niet slechts Nazi-Duitsland, maar de gehele wereld en Europa in het bijzonder voor verantwoordelijkheid draagt.


    Deze industriële genocide was onmogelijke geweest zonder vrijwillige collaboratie. Zo hebben bijvoorbeeld de Nederlandse media, ambtenarij, bedrijfsleven en wetstrouwe burgers het medemogelijk gemaakt dat de Jodenvervolging in vergelijking met andere Europese landen efficiënter verliep.

    En dat is precies het schuldgevoel waar Nederlanders terecht nog mee rondlopen doordat het in hun DNA opgeslagen is. Alle omzichtigheid met dit onderwerp, de vele boeken, monumenten, films en voorlichting zijn een poging tot compensatie.

    Maar een ieder weet dat het leed dat geschiedt is onmogelijk met al die oprechte pogingen ongedaan kan worden gemaakt. En het is juist dit besef dat het woord Jood, en meer de combinatie Jood-Holocaust, de gemiddelde Nederlandse burger op scherp stelt.

    Het is een heilige huisje waar niet mee gespot mag worden. Niet gereduceerd mag worden in historische betekenis en de slachtoffers en erfgenamen van de slachtoffers worden erkend in de betekenis die de Holocaust als gebeurtenis voor hen en hun nakomelingen speelt. Zes miljoen is slechts een getal zonder het besef van de emotionele waarde daarvan.

    Een waarde die per definitie subjectief is. En laat nu net de profeet Mohammed als persoon ook een emotionele waarde vertegenwoordigen voor moslims. Zonder deze emtionele waarde is hij slechts een personage uit een heilig boek voor meer dan een miljard mensen. Elke moslim, al dan niet praktiserend, draagt in zijn DNA een emotionele verbintenis met Mohammed de profeet.

    De AEL heeft nooit gepleit voor een kritiekloze houding ten opzichte van moslims. Net zomin als dat wij voor een beperking van de vrijheid van meninsguiting hebben gepleit.

    Als het aan ons ligt is er vanaf morgen een absolute vrijheid van meningsuiting. Waar we wel voor pleiten is tact in het publieke debat. In het bijzonder onder opinieleiders in het openbaar. Daarnaast mag een moslim zich beledigd voelen en dat kenbaar maken.

    Niemand mag hem/haar dat recht ontnemen En dat is precies waarom we niet naar de rechter gestapt zijn in 2006 en kozen voor een cartooncampagne.

    Twee weken geleden hebben we wederom de omstreden cartoon gepubliceerd.

    Dit hebben we opzettelijk gedaan om een tweetal redenen. We vinden niet dat we conform de wet hebben beledigd en we willen een rechterlijke beslissing hierover.

    Ten tweede zijn we van mening dat het debat rondom de vrijheid van meningsuiting nog niet uitgeput is. We hebben de sepotvoorwaarden uitdrukkelijk geweigerd met een politiek doel en hebben de media gezocht.

    Nu het publieke debat een nieuwe dimensie heeft gekregen en we er vol aan meedoen dienen we ook onze verantwoordelijkheid te nemen. Vanaf het moment dat het OM besluit om ons te gaan vervolgen dienen we onze acties proportioneel uit te voeren.


    Dit betekent concreet dat we de cartoon van onze website zullen weghalen. De herpublicatie werd gedaan in het kader van de regels van burgerlijke ongehoorzaamheid.

    Het mag geen ordinaire provocatie worden dat onze boodschap verloren doet gaan. We zullen volledig meewerken aan het strafonderzoek. Dat laatste is ook precies de reden waarom ik als cartoonist uit de anonimiteit ben getreden. Anonimiteit en een weigerachtige houding in het strafonderzoek zijn niet te verenigen met de regels van burgerlijke ongehoorzaamheid.

    Ook wil ik een paar zinnen kwijt over mijn debat met Naftaniël. Sommigen hebben me kwalijk genomen dat ik hem geen hand wilde schudden. Ik sta nog steeds achter die beslissing.


    Ik heb op eigen initiatief de redactie van het programma dat het debat uitzond aangegeven dat ik met Naftaniël in debat wilde. Het initiatief kwam geheel van mijn kant.

    Dat debat heb ik met open vizier gevoerd zonder mezelf beperkingen op te leggen.


    Tegenover me zat een man die het verdedigen van het misdadig beleid van Israël tot zijn levenswerk heeft gemaakt. Een man die weigert schuld te bekennen voor het leed dat Palestijnen wordt aangedaan. Een man die weigert de waarheid te spreken.


    Is het dan zo vreemd om hem een hand te weigeren?

    Het handen schudden is geen formaliteit. Het is vol van symboliek.
    Het is een teken van ontwapening. Ik weiger me ontwapend op te stellen tegen een vertegenwoordiger van een militaire staatsapparaat dat geen genade kent. Deze houding en het daaropvolgende debat had ook iets onwennigs in zich.

    Deze man is uiteraard ook erfgename van de Holocaust. Maar net zoals het met de Palestijnen betreft: Het is PR-technisch niet handig om te strijden tegen slachtoffers van de Holocaust. En toch moest dat debat gevoerd worden.


    Jammer was dat hij zelf Palestina erbij betrok. Een tactiek die vele pro-Israël belangenvertegenwoordigers gebruiken. Norman Finkelstein noemt het de Holocaust Industrie.

    Want feitelijk wat het CIDI van Naftaniël wil is ons van antismetisme kunnen beschuldigen. Sinds onze oprichting tien jaar geleden zijn we hun opponenten als het gaat om Palestina.

    De aangifte kwam niet van individuele Joden of Joodse organisaties, maar van een organisatie dat alles in het werk stelt om Nederland onvoorwaardelijk achter Israël te laten staan.

    Een organisatie dat flirt met uitlatingen van Wilders en warme contacten onderhoudt met columnisten die moslimpesten tot hun levensmissie hebben gemaakt.

    Voor oprechte bezorgde burrgers van dit land die twijfelen aan onze intenties, al dan niet Joods, wil ik het volgende zeggen: Ik erken dat ik een gevoelige snaar heb geraakt met mijn cartoons.

    Dit was mijn bedoeling. Ik wilde shockeren en mensen dwingen om naar onze visie te luisteren. Ik sta achter de beslissing en betreur de schijn die sommigen proberen op te werpen dat er andere bedoelingen schuilen achter de tekening .

    Ik ben tegen Israël en voor een één-staat-oplossing waarbij Joden en Arabieren als gelijke burgers kunnen leven. Ik ben tegen racisme of dat nou islamofobie of antisemitisme in Europa is of het zionisme en religieus antisemitisme in bezet Palestina.


    Bron: http://www.arabeuropean.org/netherla...d=211&Itemid=1
    .

  2. #2
    A m s t e r d a m

    Reacties
    448
    05-12-2008

    Ontkennen dat 6 miljoen mensen zijn vermoord heeft net zoveel zin als ontkennen dat er veel aanslagen worden gepleegd in naam van de islam.

    Moslims raken meteen over hun theewater als er iets wordt gezegd over een figuur uit een oud boek.

    Kijk eens naar de film Life of Brian. Oude film inmiddels, maar nog steeds erg grappig. Jezus wordt compleet belachelijk gemaakt. Braken er rellen uit? Gingen christenen de straat op en riepen ze om het bloed van de regisseur?
    Nee.

    Maar als er een kort (en stom) filmpje wordt gemaakt door van Gogh wordt ie vermoord. En om een tekeningetje in Denemarken gaan er een hoop moslims rellen.

    Islam = vrede? Lijkt er anders niet op. Jullie maken jezelf belachelijk.

  3. #3
    -

    Reacties
    221
    15-05-2009

    Citaat Geplaatst door ikblij Bekijk reactie
    Ontkennen dat 6 miljoen mensen zijn vermoord heeft net zoveel zin als ontkennen dat er veel aanslagen worden gepleegd in naam van de islam.

    Moslims raken meteen over hun theewater als er iets wordt gezegd over een figuur uit een oud boek.

    Kijk eens naar de film Life of Brian. Oude film inmiddels, maar nog steeds erg grappig. Jezus wordt compleet belachelijk gemaakt. Braken er rellen uit? Gingen christenen de straat op en riepen ze om het bloed van de regisseur?
    Nee.

    Maar als er een kort (en stom) filmpje wordt gemaakt door van Gogh wordt ie vermoord. En om een tekeningetje in Denemarken gaan er een hoop moslims rellen.

    Islam = vrede? Lijkt er anders niet op. Jullie maken jezelf belachelijk.

    mensen als jij moeten nu eens een keer BEGRIJPEN dat de Islam en moslims niet hetzelfde zijn. Moslims zijn de individuen en de Islam is de boodschap.

    Haal deze 2 zaken niet door elkaar en doe je ogen open. Moslims die aangeven dat aanslagen op onschuldige burgers enzo fout zijn horen mensen als jij niet.

    Jij hoort alleen het slechte nieuws over de moslims.

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    11.293
    02-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Chimys Bekijk reactie
    mensen als jij moeten nu eens een keer BEGRIJPEN dat de Islam en moslims niet hetzelfde zijn. Moslims zijn de individuen en de Islam is de boodschap.

    Haal deze 2 zaken niet door elkaar en doe je ogen open. Moslims die aangeven dat aanslagen op onschuldige burgers enzo fout zijn horen mensen als jij niet.

    Jij hoort alleen het slechte nieuws over de moslims.
    Aperte nonsens wat je schrijft. 't Zijn immers de moslims die de boodschap menen te moeten brengen en het gezicht van de islam bepalen.

  5. #5
    Whatever

    Reacties
    5.798
    27-03-2008

    Hoeveel verschillende zaken kan je door elkaar halen zeg... Waar gaat het ze nou om? Deense cartoons? Wilders? Nekschot? Holocaust willen ontkennen?

    Even punt voor punt, de Deense cartoons, daar moeten ze niet hier voor zijn.

    Wilders, hoe zo wordt Wilders niet vervolgd?

    Nekschot, ook hij wordt nog steeds vervolgd.

    Holocaust ontkennen, dat weten we inmiddels wel.
    Recht zo die gaat!

  6. #6
    -

    Reacties
    221
    15-05-2009

    Citaat Geplaatst door Immanuel Bekijk reactie
    Aperte nonsens wat je schrijft. 't Zijn immers de moslims die de boodschap menen te moeten brengen en het gezicht van de islam bepalen.
    Ik had ook niet verwacht dat jij het zou begrijpen, maar even afstappen van de waardeoordelen. Beargumenteer voortaan je uitspraken jegens mij.

    Een moslim die alcohol drinkt doet dit ook in naam van de Islam. Deze persoon brengt ook de boodschap en is het gezicht van de Islam? Of is het toch een individu die toevallig moslim is.

    Wat jij niet begrijpt is dat de Islam boodschap is die op vele manier geinterpreteerd kan worden. Dat maakt hem kwetsbaar, net als elk ander geloof.

  7. #7
    Whatever

    Reacties
    5.798
    27-03-2008

    Citaat Geplaatst door Chimys Bekijk reactie
    Ik had ook niet verwacht dat jij het zou begrijpen, maar even afstappen van de waardeoordelen. Beargumenteer voortaan je uitspraken jegens mij.

    Een moslim die alcohol drinkt doet dit ook in naam van de Islam. Deze persoon brengt ook de boodschap en is het gezicht van de Islam? Of is het toch een individu die toevallig moslim is.

    Wat jij niet begrijpt is dat de Islam boodschap is die op vele manier geinterpreteerd kan worden. Dat maakt hem kwetsbaar, net als elk ander geloof.
    Wat is dan wel dé islam? Leg eens uit, simpel graag zodat ik het ook begrijp.
    Recht zo die gaat!

  8. #8
    the granny

    Reacties
    12.307
    13-07-2003

    Citaat Geplaatst door ikblij Bekijk reactie
    Ontkennen dat 6 miljoen mensen zijn vermoord heeft net zoveel zin als ontkennen dat er veel aanslagen worden gepleegd in naam van de islam.

    Moslims raken meteen over hun theewater als er iets wordt gezegd over een figuur uit een oud boek.

    Kijk eens naar de film Life of Brian. Oude film inmiddels, maar nog steeds erg grappig. Jezus wordt compleet belachelijk gemaakt. Braken er rellen uit? Gingen christenen de straat op en riepen ze om het bloed van de regisseur?
    Nee.

    Maar als er een kort (en stom) filmpje wordt gemaakt door van Gogh wordt ie vermoord. En om een tekeningetje in Denemarken gaan er een hoop moslims rellen.

    Islam = vrede? Lijkt er anders niet op. Jullie maken jezelf belachelijk.
    verder om de mensen van tegenwoordig voor de daden van enkelen van toen ter verantwoording (dna en meerdere flauwkul) te roepen is laag

    heel laag....hoe laag kun je zakken

    zoals ikblij al zegt al die bommen en moorden in deze maand nog die moeten eindelijk een eind hebben

    we leven nu en hebben de verantwoording over het nu en eigen doen!!!
    Handen zijn er om te werken. Verstand is er om te denken.

    Gebruik ze allebeide goed, want er zal niemand jouw wat schenken.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    611
    29-03-2008

    Citaat Geplaatst door vervloeker Bekijk reactie
    U mag me daarop aanspreken, maar geen intentieproces voeren over mijn handelingen. De AEL is opgericht om voor belangen van Arabieren en moslims op te komen op grond van universele principes.

    Het is een goedkope manier van het CIDI om de publieke opinie te bewerken zoals zij dat doen . Hoe geloofwaardig is een organisatie als het CIDI dat institutionele racisme van Israël verdedigt en hier in Nederland aangifte doet van belediging?

    In dit artikel wil ik verder ook pleiten voor andere cartoonisten, politici en columnisten die vrezen voor vervolging. Zo hebben we altijd consequent de vrijheid van meningsuiting van vriend en vijand verdedigt. Gregorius Nekschot had niet vervolgd moeten worden. Hetzelfde geldt voor Wilders in de zaak die tegen hem loopt.

    Meningen moeten in de publieke arena uitgevochten worden. We dienen hun ondanks de vele tegenargumenten ze daarin te steunen.

    Wat we ze echter wel kwalijk kunnen nemen is dat ze het zelf niet volgens de regels van het pubklieke debat doen. Zo weigert Wilders in debat te gaan met moslims en Nekschot opereert als een dief in de nacht. Als zij echt zo veel waarde aan het vrije woord hechten laat ze dan net als de AEL met open vizier aan het debat deelnemen.

    Abdoulmouthalib Bouzerda
    Voorzitter AEL Nederland




    http://www.arabeuropean.org/netherla...d=211&Itemid=1
    Als moslims wat minder bedreigziek waren en hun oplossingen wat minder vaak in geweld zoeken was dat ook niet nodig geweest maar het staat voor mij als een paal boven water dat als Nekschot bekend zou zijn hij net zo als Van Gogh geeindigd was.

  10. #10
    the granny

    Reacties
    12.307
    13-07-2003

    Citaat Geplaatst door Chimys Bekijk reactie
    Ik had ook niet verwacht dat jij het zou begrijpen, maar even afstappen van de waardeoordelen. Beargumenteer voortaan je uitspraken jegens mij.

    Een moslim die alcohol drinkt doet dit ook in naam van de Islam. Deze persoon brengt ook de boodschap en is het gezicht van de Islam? Of is het toch een individu die toevallig moslim is.

    Wat jij niet begrijpt is dat de Islam boodschap is die op vele manier geinterpreteerd kan worden. Dat maakt hem kwetsbaar, net als elk ander geloof.

    maar de interpretatie van 65 jaar geleden op het nu te visieren is in orde?

    de mens heeft een boodschap...die zo mooi zou kunnen wezen

    op aarde leven in vrede ....samen....alles eerlijk delen en zuinig erop wezen

    Handen zijn er om te werken. Verstand is er om te denken.

    Gebruik ze allebeide goed, want er zal niemand jouw wat schenken.

  11. #11
    -

    Reacties
    221
    15-05-2009

    Citaat Geplaatst door vervloeker Bekijk reactie
    En laat dat nu net zijn wat de media wilt, propageren dat moslims gek zijn en islam eng en slecht is.

    Ze willen niet dat gelovigen door hun van geloof stappen, ze begrijpen en zien zelf wel dat als Allah je leid, dat ze je dan niet zomaar van je geloof af trappen.

    Integendeel, ze (de westerse overheden) doen door gebruik te maken van de media hun best om hun eigen ongelovige, waaronder in geval van NL hun Hollanders tegen te houden zelf de koran te kopen en begrijpend te lezen, zelf hadiths op te zoeken, zelf naar moskeeën te gaan.

    Want ze weten dat dat een kans van 50% geeft dat zo een Nederlander (ongelovige) zeker interesse zal krijgen in de islam.


    Ze weten dat het dan een kwestie is van enkele jaren voordat ze hun biezen kunnen pakken.

    Ze (de kuffar) die tegen de islam zijn en tegen islamitische regels en wetten weten dat ze zodra een te grote deel moslim zou worden ze niet meer zo makkelijk hun onzin kunnen verkopen, waar onder rente hypotheken, leningen, varkensvlees / alcohol industrie (die veel breder is dan alleen een wijntje en een stukje vlees, wat te denken van bijvoorbeeld de discotheken, cafe's, btw , gelatine, restaurants, etc etc etc.

    Dus wat doe je dan? Als kaffier land? Non stop vertellen hoe eng die Marokkaanse straatschoffies van 51kg zijn.

    Je hoef ze alleen Marokkaanse moslim te noemen, en je hebt 80% van de Nederlanders achter je.
    Klopt, de slaat de spijker op zn kop. Alleen het gaat nog verder. De demonisering van ons als volk richt zich allang niet meer alleen op een bepaalde bevolking maar op een hele religie.

    Er wordt simpelweg al jarenlang de verdeel- en heerspolitiek gehanteerd.

    Zie wat er zich vandaag de dag afspeelt in al onze landen. Als ze onze landen in verschillende kampen kunnen krijgen hebben ze geen kind aan ze. Diezelfde politiek bedrijven ze hier ook in Nederland.
    Irak: Soennieten vs Sjieten
    Marokko: Berbers vs Arabieren
    Turkije: Secularisme vs "fundamentalisme"

    De politiek die bedreven wordt vindt op meerdere vlakken plaats. Niet alleen via de media, ook via de lobby, omkoping, etc.

    Hier in Nederland is het allemaal niet anders. Als je een kind van jongs af aan vertelt dat Marokkanen allemaal verrot zijn weet dat kind niet beter. Dat is precies wat de media en de politiek hier ook doet. Niet wetende dat ze zichzelf uiteindelijk tegenkomen. Het is slechts een kwestie van tijd. Hogescholen en Universiteiten stromen vol met Marokkanen. Bedrijven stromen vol met Marokkanen. De overheid stroomt vol met Marokkanen.

    Zoals onze grote vriend al eens zei: Europa zal overgenomen worden door de schoot van de moeder.

  12. #12
    Whatever

    Reacties
    5.798
    27-03-2008

    Citaat Geplaatst door vervloeker Bekijk reactie
    Klopt, je moet wel wat slimmer en beschaafder zijn dan lid mrmpf om in te zien dat alle genoemde zaken samenhangen, daar het gaat om cartoons.

    Maar goed, meer ga ik jou ook niet meer uitleggen, je zult het toch niet begrijpen.

    Ga naar je CIDI vriendjes, je hebt holocaust dna in je bloed
    Ik heb helemaal niets met het CIDI, ik vind het vervelende huilebalken.

    Maar je hoeft helemaal niet zo slim of beschaafd te zijn om te zien dat alles bij jou vroeg of laat weer terechtkomt bij je jodenhaat.

    En laat de AEL daar nou ook last van hebben. Ze voelen zich beledigd in hun moslim zijn en wat doen ze de joden beledigen. Waarom niet de eskimo's? Kan je ook leuke cartoons over maken.
    En begin nou niet weer te janken dat de joden met alles wegkomen en onaantastbaar zijn. Er is welgeteld 1 cartoon die volgens de rechter niet door de beugel kan. Anne Frank met Hitler in bed, buitengewoon beledigend voor Joden en walgelijk in het algemeen, is geen enkel probleem.

    Waarom ga je niet lekker op de dam staan met een bord om je nek: 'ik ben een moslim en de hele wereld is tegen me, het is niet eerlijk'
    Recht zo die gaat!

  13. #13
    -

    Reacties
    221
    15-05-2009

    Citaat Geplaatst door Samshidifna Bekijk reactie
    Als moslims wat minder bedreigziek waren en hun oplossingen wat minder vaak in geweld zoeken was dat ook niet nodig geweest maar het staat voor mij als een paal boven water dat als Nekschot bekend zou zijn hij net zo als Van Gogh geeindigd was.
    yeah right. hou jou "waarheid" lekker aan. vandaar dat hij provocerend met een Burka verschijnt.

  14. #14
    -

    Reacties
    221
    15-05-2009

    Citaat Geplaatst door mrmpf Bekijk reactie
    Wat is dan wel dé islam? Leg eens uit, simpel graag zodat ik het ook begrijp.
    dat weet jij toch al zo goed? wat kan ik daarin betekenen omdat beeld te veranderen?

  15. #15
    Whatever

    Reacties
    5.798
    27-03-2008

    Citaat Geplaatst door Chimys Bekijk reactie
    dat weet jij toch al zo goed? wat kan ik daarin betekenen omdat beeld te veranderen?
    Nee dat weet ik helemaal niet. Volgens mij bestaat dé islam namelijk helemaal niet. Je hebt moslims in een hoop verschillende smaken en soorten en dat is het wel. Waar toe kan ik me wenden als ik dé islam wil bereiken?
    Recht zo die gaat!