1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    554
    26-09-2003

    Wat is het doel van de mens in dit leven?

    Graag serieuze reacties!




    PS MüeZli ssssssssssssst

  2. #2
    Fantasieproduct

    Reacties
    19
    17-05-2004

    "Ina ghalaqna elInso wa eldjien ila liya3bodo Allah"

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    554
    26-09-2003

    Origineel gepost door Thidir
    "Ina ghalaqna elInso wa eldjien ila liya3bodo Allah"


    Maar kun je het ook toelichten?

  4. #4
    Fantasieproduct

    Reacties
    19
    17-05-2004

    Origineel gepost door Berberia83


    Maar kun je het ook toelichten?
    Het aanbidden en dienen van Allah, is het doen en verrichten van al hetgeen waarvan Allah houdt.
    Allah heeft deze wereld geschapen en heeft bepaalde zaken tot verboden verklaard, alles buiten hetgeen wat verboden is, daar houdt Allah van. Een persoon die hard werkt om zijn gezin te onderhouden is op het moment dat hij bij zijn werkgever aan de slag is, in aanbidding van Allah. Een dokter die mensen helpt..etc is in aanbid van Allah.

    Wa Allah a3lem.

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    3.020
    06-02-2003

    Origineel gepost door Thidir
    Het aanbidden en dienen van Allah, is het doen en verrichten van al hetgeen waarvan Allah houdt.
    Allah heeft deze wereld geschapen en heeft bepaalde zaken tot verboden verklaard, alles buiten hetgeen wat verboden is, daar houdt Allah van. Een persoon die hard werkt om zijn gezin te onderhouden is op het moment dat hij bij zijn werkgever aan de slag is, in aanbidding van Allah. Een dokter die mensen helpt..etc is in aanbid van Allah.

    Wa Allah a3lem.
    Je haalt de woorden uit mijn mond !!



    Liefs,

    S. Nadoria

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    4.400
    04-07-2005

    Ik denk dat het voor iedereen anders is. Het hangt er van af hoe jij je geloof beleeft en hoe jij de dingen aanvoelt. Voor mij is het doel van het leven op dit moment uitzoeken waar ik precies in geloof.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    282
    17-12-2002

    Citaat Geplaatst door kipputjuh
    Ik denk dat het voor iedereen anders is. Het hangt er van af hoe jij je geloof beleeft en hoe jij de dingen aanvoelt. Voor mij is het doel van het leven op dit moment uitzoeken waar ik precies in geloof.
    Dit is in ieder geval wel het doel van ons moslims. Maar ik denk niet dat het zoeken naar een ware geloof het doel van jou leven is...het kan je doel op dit moment zijn....

  8. #8
    ....

    Reacties
    498
    20-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Kort maar krachtig....


    Laten zien dat men de HEMEL (el Jenna)waardig is....

  9. #9
    Laila khait hiya

    Reacties
    3.358
    27-11-2002

    Aangezien gelovigen het aardse leven vaak enkel als een sollicitatie voor een verblijf in de hemel beschouwen, ben ik wel benieuwd wat dan eigenlijk het doel/nut van `t zijn in die hemel is?.....naar welke functie/doel wordt er zo druk gesolliciteerd?
    De goede weg is niet genoeg,
    je moet er van genieten.

  10. #10
    " ॡ » Én

    Reacties
    586
    27-11-2004

    Citaat Geplaatst door Thidir
    "Ina ghalaqna elInso wa eldjien ila liya3bodo Allah"
    Tbarkellah 3elik

    » Ligt op 't puntje van m'n vingertop


  11. #11
    Nacht Apotheeker

    Reacties
    118
    15-01-2005

    Citaat Geplaatst door Berberia83
    Graag serieuze reacties!




    PS MüeZli ssssssssssssst

    ewa kip sonder okop praat je weer troep

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    4.400
    04-07-2005

    ik doe serieus! Ik vraag me ook af wat er in de hemel zo bijzonder zou zijn, als je je hele aardse leven al goed geleeft hebt. Dat is dan toch al fantastisch?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    69
    06-07-2005

    Salaam alaykom,

    Het doel van het leven is het leren kennen van God! Het "voelen" van zijn aanwezigheid. Er zijn bepaalde vragen waar je op dit moment geen antwoord op kan geven vanwege ons beperkte denkvermogen. Je komt tegen een plafond!
    Ik zou zeggen vraag het aan de degene die alles gemaakt heeft. Zeg bijvoorbeeld: "O God, als u echt bestaat, leidt mij dan naar u (weg). En wees oprecht! Vraag in welke taal je ook maar beheerst........ Ik heb mijn antwoord gevonden. Ik wens je veel succes bij je zoektocht.

    wassalamoe alaykom,


    zaka

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    4.400
    04-07-2005

    ok, maar wat wil jij dan bereiken?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    69
    06-07-2005

    Waar draait alles om? Geluk toch, kipputjuh...
    Je zal je de gelukkigste persoon op aarde voelen. Het is een bepaald geluk dat niet is te omschrijven. Een innerlijk gevoel wat je niet kan kopen. Het is zo'n lekker gevoel dat je spontaan gaat huilen. Je voelt je zo gelukkig dat je het met iedereen wil delen...
    Ik kan het niet overbrengen in schrift maar ik doe mijn best. Je moet het in je leven ervaren anders heb je niet geleefd.

    succes,

    wassalaam alaykom