1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    423
    29-04-2009

    Vraagje ivm schoolgeld

    Vraagje ivm schoolgeld

    --------------------------------------------------------------------------------

    Het is algemeen bekend dat je college geld moet betalen (die 1000 euries).. naar schoolgeld is niet verplicht heb ik vna horen zeggen en via het surfen..Wie weet hier meer over. Ik heb namelijk een rekening gekregen van 138euro voor oa: BPV gids,Alg. kopieer kosten, contributie, simulatieprogrammas stichtingprakijk leren, excursies, admin kosten. dit word tog door de overheid betaald?? heb er veel op internet over gelezen maar wil ff duidelijkheid over deze kosten.. iemand??

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    423
    29-04-2009

    Citaat Geplaatst door HappyTogether Bekijk reactie
    Als het goed is moet je dat zelf betalen en als dat niet zo is zou ik graag me geld terugwillen van de overheid van vorig jaar en het jaar daarvoor hahaha
    NIemand die hier iets overweet. Weet je wat het is.. Ik betaal het al jaren nie meer. Maar toen stuurde ze altijd en acceptgiro. Nu betaal je dat automaitshc alsj e je schoolboeken via vandijk,nl besteld. Nou koop ik een paae boeken tweedehands maar sommige moet ik nieuw kopen vandaar.. Ga het echt niet betalen hoor!!

  3. #3
    Moederliefste (L)

    Reacties
    94
    17-07-2009

    alles moet je betalen, niks = gratis hierzo

    Nothing lasts forever, even though life goes on.

    Moederliefste

    Allah is Mijn Heer, de Quraan is mijn Leiding & de Islam is mijn Religie.
    Allah oe Akbar


  4. #4
    Gelukkig Getrouwd

    Reacties
    786
    30-09-2008

    nee het echt niet verplicht
    je krijgt wel aanmaningen van school maar gewoon niet op reageren.

  5. #5
    GEEN PM'S VAN MANNEN

    Reacties
    978
    24-09-2008

    klaag niet veel ik moet 337 nog wat betalen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.197
    23-12-2008

    wallahila sa3datak 138 euro

    mij staat er dit jaar 209 euro te wachten..

    Love my lifee


  7. #7
    Hamdoulilah

    Reacties
    12.057
    09-06-2004

    het is verplicht, ze stuurden ons aanmaningen, na de 2de aanmaning dreigde ze met incasso, na incasso volgt deurwaarder. Das het echt niet waard hoor, dan maar die 80 euro betalen.
    hamdoulilah

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.197
    23-12-2008

    Citaat Geplaatst door laghmaniGirl Bekijk reactie
    het is verplicht, ze stuurden ons aanmaningen, na de 2de aanmaning dreigde ze met incasso, na incasso volgt deurwaarder. Das het echt niet waard hoor, dan maar die 80 euro betalen.

    hahaha ik ook vorig jaar
    ze stuurde mij in september acceptgiro, ik dacht het is net als middelbare school ze vergeten je toch

    maar nee hoor, ik kreeg eerst een herinnering en die bleven maar komen
    toen de aanmaningen en toen ik las deurwaarder en incassobureau , boekte ik gelijk het geld over

    was pas in maart

    Love my lifee


  9. #9
    Hamdoulilah

    Reacties
    12.057
    09-06-2004

    hhaha same here
    hamdoulilah

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    423
    29-04-2009

    neej dames zoek het op op internet. Het is niet verplicht ik betaal het al jaren niet meer. Ik heb ook vaak aanmaning gehad en incasso en dreigingen met deurwaarden dat is ok weer een jaar terug maar het blijft daarbij het is niet verplicht.. Probleem nu is omdat de meeste leerlingen nu weten dat het niet verplicht is doen ze het op de boekenlijst en als je via vandijk boeken besteld komt deze rekening er automatisch bij..En sommige boeken kan ik niet tweedehands betellen die moet ik via vandijk kopen...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    423
    29-04-2009

    Inleiding
    Op veel scholen worden naast het collegegeld eigen bijdragen van studenten verlangd. Deze extra bijdragen heten overal anders: bijdrage niet subsidiabele kosten, schoolfonds, schoolgeld, inschrijfgeld, administratiekosten, etc.

    Veel instelling wekken de indruk dat deze bedragen verplicht betaald moeten worden.

    Weer naar bovenaan de pagina.


    --------------------------------------------------------------------------------

    Collegegeld
    De Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (WHW) is duidelijk over de status van deze extra bijdragen: 'alleen het collegegeld moet verplicht betaald worden betaald om recht te hebben op onderwijs(-voorzieningen)'. Elke financiele bijdrage naast het collegegeld is dus op basis van vrijwilligheid

    Weer naar bovenaan de pagina.


    --------------------------------------------------------------------------------

    Vrijwillig
    Wat is vrijwillig?
    Scholen mogen eigen bijdragen vragen voor het gebruik van faciliteiten die buiten het officiele lesprogramma vallen. Betalen is verplicht als je daadwerkelijk gebruik maakt van die faciliteiten. Het kan dus niet zo zijn dat een eigen bijdrage voor een activiteit wordt gevraagd (studiereisje), als er studiepunten tegenover die activiteit staan en er geen alternatief gratis programma is.

    Als je geen gebruik maakt van de faciliteiten waarvoor een extra bijdrage wordt gevraagd, kan de school je niet tot betalen dwingen. Er bestaat dan geen enkele wettelijke basis voor de school om die betaling af te dwingen. In het geval je niet wenst te betalen, kan je het beste een brief schrijven aan het College van Bestuur waarin je schrijft waarom je (een deel van) het geld niet betaalt.

    Weer naar bovenaan de pagina.


    --------------------------------------------------------------------------------

    Waar kun je op letten
    er moet duidelijk zijn of het om een verplichte faciliteit/activiteit gaat of dat je zelf mag kiezen of je meedoet of niet;
    er moet dus duidelijk worden vermeld dat het om een vrijwillige bijdrage gaat;
    er moet een duidelijke specificatie bijgevoegd zijn, waaruit blijkt waaraan die extra gelden besteed worden;
    het geld mag niet gebruikt worden die direct of indirect in verband staan met het onderwijsprogramma;
    het moet mogelijk zijn om het lesprogramma te volgen en daarvoor alle studiepunten te krijgen, zonder dat je meer uitgeeft dan het collegegeld.

  12. #12
    Classy mama

    Reacties
    466
    02-10-2006

    Citaat Geplaatst door laghmaniGirl Bekijk reactie
    het is verplicht, ze stuurden ons aanmaningen, na de 2de aanmaning dreigde ze met incasso, na incasso volgt deurwaarder. Das het echt niet waard hoor, dan maar die 80 euro betalen.

    Inderdaad, is het zeker niet waard.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    423
    29-04-2009

    Citaat Geplaatst door HappyTogether Bekijk reactie
    Vandijk. nl is ook grappig ik heb me boeken daar besteld ik heb ze binnen gekregen voor 12 boeken bijna 300 euro betaald en de helft van deze boeken zijn gewoon tweedehans. echt raar

    ze willen tegenwoordig allemaal slapend rijk worden.. Moest je geen extra kosten betalen? Schoolgeld? Als het goed is staat dat helemaal onderaan.

  14. #14
    12-04-08

    Reacties
    763
    15-02-2008

    Ik ga egt niet via van dijk bestelle! ik doehet via bol.com lekker goedkoop. en die van Vandijk zijn tog ook 2ehands.. dus wrm zo veel betalen

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    423
    29-04-2009

    Citaat Geplaatst door Bouchra_Ma Bekijk reactie
    Ik ga egt niet via van dijk bestelle! ik doehet via bol.com lekker goedkoop. en die van Vandijk zijn tog ook 2ehands.. dus wrm zo veel betalen

    Sommige dingen lees digi code, licenties moet ik wel vandaar bestellen ..mr ik ga vandijk bellen om te zeggen dat ze schoolgeld moeten verwijderen ..las bet dat dat kon.