1. #16
    anti NOS en P&W

    Reacties
    10.724
    19-11-2002

    Origineel gepost door islamicgirl3
    Salaam aleikom,

    Een hijaab dient de lichaamsdelen van het lichaam te bedekken, die tot de 'awrah behoren. Het woord 'awrah betekent: de lichaamsdelen die niet getoond mogen worden. Allah zegt in de Qor-aan: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilbab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33:59]


    Hier uit kunnen we opmaken dat de aurah de hele lichaam van de vrouw is, behalve haar gezicht en handen. Als het van de borsten tot de knieen zou zijn, zou je op straat allemaal vrouwen zien met een hijaab, waarvan de nek, hals en de benen te zien zou zijn!

    Ma3a Salama
    massallah oegtie dat had ik nodig

  2. #17
    *~Islamicgirl3~*

    Reacties
    1.733
    31-07-2003

    Origineel gepost door DaNGeRouZLy
    ja maar dat is op straat het gaat nu over vrouwen onder elkaar

    als je gaat zwemmen met alleen moslima`s is het dan niet van de knieen tot de ellebogen? Allah Oe Alem

    xxx Aminaatje
    Allahoe 3lem, dat weet ik niet. Maar daar had ik het ook niet over, er was een misverstand over wat nou precies de aurah van een vrouw is, vandaar de uitleg

    Ma3a Salama
    [GLOW=purple]But don’t you see? That I’m truly free..
    This piece of scarf on me, I wear so proudly..To preserve my dignity...My modesty...My integrity. So let me be, She says with a smile. I’m the one who’s free!

    [/GLOW]