1. #1
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Salahdin al Ayoubi

    Wie heeft informatie over hem? zijn verhaal

    k geef voorkeur aan nederlands,maar als er echt niets anders is, dan maar engels

    BvD

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    02-10-2003

    Ken hem niet.

  3. #3
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Hij heeft de arabieren verenigd en de palestijnen met al aqsa oskee bevrijdt


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    02-10-2003

    0oh..Oke dan

  5. #5
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    ja dat wordt mij dus ook verteld, maar wil graag meer weten

    wie o wie zal mijn redder zijn?

  6. #6
    .... koffie junk....

    Reacties
    7.665
    05-06-2003

    MVC Premium MVC Premium

    ik dacht dat het een film was

    ik zou bijna kunnen zweren dat ik hem in mijn kindertijd heb gezien en vaag iets van kan herineren maar volgens mij ben ik al vroeg aan het dementeren dus zeg me dat het niet waar is.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    194
    18-05-2004

    Ik zou het niet weten zus, maar heb mijn neefje van zes in marokko ooit horen spreken over salahedinne el ayoubi. Wanneer ik hem spreek zal ik het hem vragen.


    Best genant dat ik het niet weet


  8. #8
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Re: ik dacht dat het een film was

    Origineel gepost door lilchakir
    ik zou bijna kunnen zweren dat ik hem in mijn kindertijd heb gezien en vaag iets van kan herineren maar volgens mij ben ik al vroeg aan het dementeren dus zeg me dat het niet waar is.
    ik zou eerlijk gezegd niet wetne waar je het over hebt meid.
    deze gast leefde ergens in het jaar 1100
    dus ik denk niet dat je hem in je kindertijd hebt gezien

  9. #9
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Origineel gepost door Oujdane
    Ik zou het niet weten zus, maar heb mijn neefje van zes in marokko ooit horen spreken over salahedinne el ayoubi. Wanneer ik hem spreek zal ik het hem vragen.


    Best genant dat ik het niet weet
    inshallah meid, het is geen ramp
    er is zoveel gebeurd in de wereld dat je onmogelijk achter allles kan komen
    maar we komen er wel inshallah als we van elkaar blijven leren

  10. #10
    .... koffie junk....

    Reacties
    7.665
    05-06-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Re: ik dacht dat het een film was

    Origineel gepost door Bachelorette
    ik zou eerlijk gezegd niet wetne waar je het over hebt meid.
    deze gast leefde ergens in het jaar 1100
    dus ik denk niet dat je hem in je kindertijd hebt gezien
    nee dat bedoelde ik ook niet het was een film wat ik gezien had maar nogmaals ik weet niet meer hoe die precies ging ik haal heel veel dingen door elkaar de naam komt me wel bekend voor ik hoop dat er iemand is die je verder kan helpen aan mij heb je helaas niks

  11. #11
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Re: Re: Re: ik dacht dat het een film was

    Origineel gepost door lilchakir
    nee dat bedoelde ik ook niet het was een film wat ik gezien had maar nogmaals ik weet niet meer hoe die precies ging ik haal heel veel dingen door elkaar de naam komt me wel bekend voor ik hoop dat er iemand is die je verder kan helpen aan mij heb je helaas niks
    ooh ok, dat las ik niet eens
    jammer, maar t komt wel goed hoop ik

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    3.020
    06-02-2003

    Heeft er helemaal niemand meer informatie over hem ?


  13. #13
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Origineel gepost door sweet_nadoria
    Heeft er helemaal niemand meer informatie over hem ?

    ik had ook een topic bij onzinhoekje geopened en alleen dit is daar geplaatst;

    Citaat van Salahoeddien Ayyoebi
    Wij stellen onze hoop in Allah De Verhevene, geprezen zij Hij, Die de harten van de Moslims leidt om te weerstaan wat hen kwelt en wat hun voorspoed vernietigt.

    Waar is het eergevoel van de Moslims?
    De trots van de Gelovigen?
    De geloofsijver van de Gelovigen?

    We zullen nooit ophouden ons te verbazen over hoe de ongelovigen voor hun deel vastberadenheid hebben getoond en het zijn de Moslims die gebrek aan geloofsijver tonen. Niet een van hen heeft gehoor gegeven aan de oproep. Niet een springt bij om dat wat verstoort is te herstellen; maar zij verbazen zich hoe ver de Franken hebben kunnen komen. Wat een eenheid zij hebben bereikt. Welke doelen zij nastreven. Welke hulp zij hebben geboden. Welke sommen geld zij hebben geleend en uitgegeven. Welke rijkdommen zij hebben verzameld en onder hen verdeeld.

    Er is geen koning meer over in hun landen of op hun eilanden, of een edelman die niet met zijn buren wedijvert om meer steun te genereren en zijn soortgenoten naar de kroon steken met prestigieuze militaire inspanningen. Ter bescherming van hun religie beschouwen ze het allemaal iets kleins om hun ziel en zaligheid op te geven; en zij blijven hun ongelovige broeders voorzien van wapens en oorlogsveteranen; en alles hebben ze gedaan en al hun vrijgevigheid is puur gedaan uit geloofsijver voor hem die zij aanbidden in de afgunstige verdediging van hun geloof. De Moslims zijn daarentegen verzwakt en gedemoraliseerd: zij zijn onachtzaam en lui geworden, slachtoffers van inproductieve stomme verbijstering en compleet verstoken van enthausiasme. Als, Allah verhoede, Islam van het bewind wordt beroofd, haar glans wordt verduisterd, haar zwaard bot wordt, zal er niemand zijn, oosters of westers, ver of nabij, die de geloofsijver van Allah’s religie zal laten schitteren, of zal kiezen om de Waarheid te hulp te schieten tegen Valsheid.

    Dit is het moment om luiheid af te werpen, om alle mannen met bloed in hun aderen te sturen van ver of nabij; maar wij hebben vertrouwen (Hij spreekt over zichzelf en een kleine groep gelovigen die met hem zijn begonnen en toen een grote groep zijn geworden); dank zij Allah – Alhamdoelillah – dat hulp zal komen van Hem in oprechtheid en diepste toewijding. In sjaa Allah, de ongelovigen zullen verdwijnen en de Gelovigen zullen een zekere overwinning kennen.

    (Salahoeddien Ayyoebi, Bevrijder van Jerusalem, 12e eeuw na Chr.)

    Uit: Kitab Ar Rawadatain, Aboe Shamma, geschiedenis.

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    3.020
    06-02-2003

    Thanks schat !!
    You’re the best :blauwkus:

    Djazaak Allah oe Gairan !!

    Liefs,

    S. Nadoria

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    98
    03-03-2004

    (Tikrit, Iraq 1138- Damascus 1193) First Ayyubid sultan, and famous for having recaptured Jerusalem from the Crusaders. Saladin was of Kurdish heritage, and all through his career he used mainly Kurdish officials as his closest partners.
    Saladin managed to revitalize the economy of Egypt, he reorganized the military forces and with the advice of his father, he stayed away from any conflicts with Nureddin, his formal lord, after he had become the real ruler over Egypt. Instead he waited until Nureddin's death, before he started serious military actions first against smaller Muslim states, before directing it against the Crusaders.
    Saladin is one of very few personages of the time of the Crusades that has managed to be positively described in both Western and Eastern sources. With his high position among his Western opponents, he has become a figure that have fascinated Western writers.
    BIOGRAPHY

    1138: Born in Tikrit in Iraq as son of the Kurdish chief Ayyub.
    1152: Starts to work in the service of the Syrian ruler, Nureddin.
    1164: He starts to show his military and strategical qualities under 3 campaigns against the Crusaders who were established in Palestine, with the first campaign this year.
    1169: Saladin serves as second to the commander in chief of the Syrian army, his uncle Shirkuh. Shirkuh became vizier of Egypt, but died after only 2 months. Saladin then took over as vizier. Despite the nominal limitations to the vizier position, Saladin took little regard to the interests of his superiors, the Fatimid rulers. He turned Cairo into an Ayyubid power base, where he used Kurds in leading positions.
    1171: Saladin suppresses the Fatimid rulers of Egypt in 1171, whereupon he unites Egypt with the Abbasid Caliphate. But was not as eager as Nureddin to go to war against the Crusaders, and relations between him and Nureddin became very difficult.
    1174: Nureddin dies, and Saladin uses the opportunity to extend his power base.
    — Conquers Damascus.
    1175: The Syrian Assassin leader Rashideddin's men made two attempts on the life of Saladin, the leader of the Ayyubids. The second time, the Assassin came so close that wounds were infliceted upon Saladin.
    1176: Saladin besieges the fortress of Masyaf, the stronghold of Rashideddin. After some weeks, Saladin suddenly withdraws, and leaves the Assassins in peace for the rest of his life. It is believed that he was exposed to a threat of having his entire family murdered.
    1183: Conquers the important north-Syrian city of Aleppo.
    1186: Conquers Mosul in northern Iraq.
    1187: With his new strength he attacks the Latin Kingdom of Jerusalem, and after 3 months of fighting he gets control over the city.
    1189: A third Crusade manages to enlarge the coastal area of Palestine, while Jerusalem remains under Saladin's control.
    1192: With The Peace of Ramla armistice agreement with King Richard 1 of England, the whole coast was defined as Christian land, while the city of Jerusalem remained under Muslim control.
    1193 March 4: Dies in Damascus after a short illness.
    I’m satisfied and happy that Allah is my Lord. Mohammed is my Prophet.
    Islam is my Religion. Qu’ran is the Book. Ka’aba is the Direction.