1. #1
    Tus3ied

    Reacties
    128
    02-03-2004

    Kahlil Gibran

    Liefde

    Want zo de liefde u kroont, zij kruist u ook. En al dient zij tot uw groei, zij snoeit u evenzeer.
    En zo zij opstijgt tot uw hoogte en uw teerste takken streelt, die trillen in de zon,
    Ze daalt ook af naar uwe wortelen en rukt hun houvast aan de aarde los.
    (...) En meent niet dat gij richting geven kunt aan liefdes loop, want de liefde richt, zo zij u waardig acht, uw loop.

  2. #2
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    kahlil wie ?
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  3. #3
    Tus3ied

    Reacties
    128
    02-03-2004

    Origineel gepost door Wal
    Zucht.
    Hou es op met dat gezucht!

    Maar inderdaad .... zucht ...

  4. #4
    boemshakalaka

    Reacties
    69
    06-07-2002

    haha

    das een skoila waar me neefje op zit in marwikos
    ja die ken ik wel 1 van de euhhh jaa laat ik maar nie zeggen
    But sometimes the shit just seems
    everybody only wants to discuss me
    So this must mean I'm dis-gus-ting
    But it's just me, I'm just obscene

  5. #5
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Mooi :verliefd:

  6. #6
    Fantasieproduct

    Reacties
    19
    17-05-2004

    Prachtigmooi..! :verliefd:


    -----

    De Parel

    Zei een oester tegen een naburige oester: 'Ik heb heel erge pijn van binnen. Ze is zwaar en rond en ik verkeer in nood'. De andere oester gaf met *******e zelfingenomenheid ten antwoord: 'Geloofd en geprezen zijn de hemel en de zee, ik heb geen pijn van binnen. Ik ben gezond en wel van binnen en van buiten'. Op dat ogenblik kwam er een krab voorbij die de twee oesters hoorde. Hij zei tegen de ene die gezond en wel was van binnen en van buiten: 'Ja, jij bent gezond en wel, maar de pijn die je buurvrouw te dragen heeft is een parel van buitengewone schoonheid'.

  7. #7
    Tus3ied

    Reacties
    128
    02-03-2004

    Origineel gepost door Thidir
    Prachtigmooi..! :verliefd:


    -----

    De Parel

    Zei een oester tegen een naburige oester: 'Ik heb heel erge pijn van binnen. Ze is zwaar en rond en ik verkeer in nood'. De andere oester gaf met *******e zelfingenomenheid ten antwoord: 'Geloofd en geprezen zijn de hemel en de zee, ik heb geen pijn van binnen. Ik ben gezond en wel van binnen en van buiten'. Op dat ogenblik kwam er een krab voorbij die de twee oesters hoorde. Hij zei tegen de ene die gezond en wel was van binnen en van buiten: 'Ja, jij bent gezond en wel, maar de pijn die je buurvrouw te dragen heeft is een parel van buitengewone schoonheid'.
    Mooi!

    Die man is mijn favoriete schrijver. Check dit citaat van hem uit het boek 'de Dwaas':

    "En ik heb in mijn dwaasheid zowel vrijheid als veiligheid gevonden. De vrijheid der eenzaamheid en de veiligheid van het niet-begrepen-worden. Want wie mij begrijpt, maakt iets in mij tot slaaf."

  8. #8
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    wanneer krijgen we de bovenkant van je avatar te zien ?
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  9. #9
    Tus3ied

    Reacties
    128
    02-03-2004

    Hier, je mag de andere helft zien.

  10. #10
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    ik zie nu helemaal niks
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  11. #11
    Fantasieproduct

    Reacties
    19
    17-05-2004

    Origineel gepost door Tamza_Thirli
    Mooi!

    Die man is mijn favoriete schrijver. Check dit citaat van hem uit het boek 'de Dwaas':

    "En ik heb in mijn dwaasheid zowel vrijheid als veiligheid gevonden. De vrijheid der eenzaamheid en de veiligheid van het niet-begrepen-worden. Want wie mij begrijpt, maakt iets in mij tot slaaf."
    "Maar laat ik niet te trots zijn op mijn veiligheid, want ook een dief in de gevangenis is veilig voor een dief"

    Een van zijn mooiste stukken...!

  12. #12
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    gaaaaaaaaaaaap, zogenaamde intelligentia :slaap:
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  13. #13
    Tus3ied

    Reacties
    128
    02-03-2004

    Origineel gepost door Thidir
    "Maar laat ik niet te trots zijn op mijn veiligheid, want ook een dief in de gevangenis is veilig voor een dief"

    Een van zijn mooiste stukken...!

    Waaa!! Een kenner!

    En het verhaaltje 'Het Oog' dan .... ook uit het boek 'de Dwaas'. Dies ook bjoetifoel!

    Doc25 .... heeft niks met intelligent te maken, maar met gevoel voor diepgang. Kahlil Gibran is overigens zowat de enige dichter wiens werk ik lees.

  14. #14
    Fantasieproduct

    Reacties
    19
    17-05-2004

    Origineel gepost door Tamza_Thirli
    Waaa!! Een kenner!

    En het verhaaltje 'Het Oog' dan .... ook uit het boek 'de Dwaas'. Dies ook bjoetifoel!

    Doc25 .... heeft niks met intelligent te maken, maar met gevoel voor diepgang. Kahlil Gibran is overigens zowat de enige dichter wiens werk ik lees.
    "Op een keer zei het oog: 'over deze valleien heen zie ik een berg gehuld in blauwe nevel. Is hij niet prachtig?
    Het oor luisterde; en na enige tijd aandachtig geluisterd te hebben, zei het: 'Maar waar is die berg dan toch? Ik hoor hem niet.'
    Daarop sprak de hand en zei: 'Vergeefs poog ik hem te voelen of te tasten, ik kan geen berg vinden.'
    En de neus zei: 'Er is geen berg, want ik kan hem niet ruiken.'
    Daarop keek het oog een andere kant op, en zij begonnen samen te praten over de vreemde waan van het oog. En zij zeiden: 'Er moet iets niet in orde zijn met het oog.'"

    Ook prachtigmooi!

  15. #15
    Blik op oneindig

    Reacties
    756
    11-09-2002

    Een aantal spreuken van hem spreken mij erg aan:

    De meest subtiele schoonheden in ons leven,
    zijn ongezien en ongehoord.

    Hoe dieper verdriet in uw wezen kerft,
    hoe meer vreugde u kunt bevatten.

    Vreemd is het dat schepselen zonder ruggegraat
    de hardste huid bezitten.
    <marquee style="color:#ffffff; font-family: Verdana; font-size:14px; font-weight: bold; font-style: italic;" bgcolor="#FA46A0" width="500" scrollamount="10"><font style="filter:glow(color=#ffffff, strength=4)">Mijn onuitputtelijke bron der liefde... Je hebt mijn hart...</font></marquee>