1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    cursus koken

    Citaat Geplaatst door lalaaS@mir@
    Salam Allemaal

    Het is me erg opgevallen dat veel meiden niet kunnen koken.
    Als ik een tip mag geven, als je moeder kookt dan moet je erbij staan en kijken hoe ze het doet. En dan zelf proberen, het zal ongetwijfeld de eerste keer niet zo goed gaan, maar we moeten het allemaal leren.
    Ik heb het mij ook op die manier zelf aangeleerd
    Ik ga ook een paar lekkere recepten voor jullie plaatsen

    Groeten Samira
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    10
    29-09-2002

    leren koken moet van thuis af gebeuren als een man zijnde kook ik beter dan een vrouw durf ik wel te zeggen .{neem me niet kwalijk ik wil niemand aanvallen of beledigen }

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5
    08-08-2002

    Thanks voor alle recepten, ga je morgen uitproberen!! Ga ze maken voor mijn man, ben zelf Nederlandse en man is een Marokkaanse Nederlander. Zijn familie woont allemaal nog in MAROKKO, dus ik zal het toch echt mezelf moeten aanleren!!! Dat gaat vast lukken Insha'allah!!

    gr. Boussa

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    184
    12-03-2002

    Het klinkt allemaal zo lekker, heerlijk, ga zo door...
    Ik kopieër ze allemaal en hoop in het weekend te gaan bakken.
    Let op je gedachten, ze worden Woorden.
    Let op je woorden, ze worden je daden.
    Let op je daden, ze worden je gewoontes.
    Let op je gewoontes, ze vormen je karakter.
    Let op je karakter, ze vormt je lotsbestemming.

  5. #5
    Heb geduld......

    Reacties
    364
    15-11-2002

    hallo lalaaSamira,

    Heb je ook het recept van die lekkere marokkaanse rijstsalade met mais en allerlei soorten groenten er omheen en mayonaise.
    Ik ben al een tijdje opzoek naar dit recept, zou je hem vandaag hier kunnen zetten.

    Heeeeeeeel erg bedankt.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    109
    11-10-2002

    Wat is Kardemom????????????

  7. #7
    Heb geduld......

    Reacties
    364
    15-11-2002

    lalaaSamira

    Ik weet niet hoe je die aardappelsalade maakt, kun je mij helpen.

    bedankt

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    53
    19-11-2002

    wie weet hier wat kardemom is? het staat bij die zoete broodjes dus dat vroeg ik me voordat ik dat ga maken. bedankt.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Origineel gepost door lalaaS@mir@
    Appeltaart

    Ingredienten:
    500 gram bloem
    wat zout
    suiker
    1 ei
    ca. 250 gram boter
    scheutje melk
    3-4 appels (bij voorkeur zure/zurige en wat stevigere appels)
    (evt.) geraspte citroenschil
    wat citroensap
    rozijnen
    kaneelpoeder
    heel klein beetje rum
    (evt.) kruidnagel


    Bereiding:
    Circa 500 gram bloem, wat zout, lepel suiker, eitje, flink veel (ca 250 gr) boter of voor de pietlutten margarine, lauw of gesmolten, scheutje melk. Kneden tot stevig aanvoelend deeg, eventueel wat meer melk toevoegen.
    Afkoelen in koelkast.
    + Het is ook heel lekker om een citroenschil (in geraspte vorm:-) door het deeg te doen.
    3-4 appels schillen, boren, halveren, en meteen met citroensap insmeren tegen het verkleuren.
    De schillen met heel weinig water opzetten, na 10 min zeven. De andere appels in kleine stukken snijden en aan moes toevoegen. Plus rozijnen, kaneelpoeder, suiker, heel klein beetje rum, evt. kruidnagel. Opzetten, ca 10 min, maar opgepast: geen dunne moes maar grove, er moeten nog steeds appelstukken inzitten.
    Vorm invetten, laag deeg erin, dikke moes, versieren met platte repen deeg.
    In flink hete oven totdat bovenkant bruin is.Een beetje laag in de oven zodat de bodem gaar wordt. Op laatst nog insmeren met mengsel van water, veel suiker, en kaneel.
    Voor de gevorderden: maak wat grove moes en vul een laagje in de vorm.
    Snijd 4 halve appels in dunne plakjes (niet in dwarsrichting) en leg deze op het moes. Een beetje scheef aandrukken geeft, na insmering met water/suiker/kaneel mengsel, een mooi uiterlijk

    Rum??????????

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.857
    23-02-2002

    tarifitgirl,ik ken nog een paar salades zet ze er vandeweek op
    [GLOW=blue]£ove cαŋ ŧouch u§ one ŧime…And £a§t for α £ifetime..And never £et go till шe're gone [/GLOW]

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.857
    23-02-2002

    nou hier komt er alvast eentjeik hoop dat het wat is
    salade met zalm
    100gramrijst
    2grote kruimige aardappels
    75gram kant en klare zalmsalade
    1 eetlepel azijn
    1 krop sla
    5 radijsjes
    250 gerookte zalm
    1eetlepelcocktailsaus of mayonaise

    kook de rijst en de aardappels gaar,pureer de aardappels en meng die met de rijst in een kom
    .meng ook de zalm salade en de azijn.roer beide mengsels door elkaar.was de sla en verdeel de blaadjes over een grote schaal.verdeel hier de zalmsalade over.maak van de radijsjes kroontjes
    en versier de bord hiermee.snijd de gerookte zalm en verdeel die over de salade.garneer met de mayo of cocktailsaus door het bv in kleine kersen tomaatjes die je door tweeen in kroontjes snijdten vult met de mayo of cocktailsaus.je kan het bv ook nog met eieren versieren of iets anders.
    [GLOW=blue]£ove cαŋ ŧouch u§ one ŧime…And £a§t for α £ifetime..And never £et go till шe're gone [/GLOW]

  12. #12
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Origineel gepost door hamin
    leren koken moet van thuis af gebeuren als een man zijnde kook ik beter dan een vrouw durf ik wel te zeggen .{neem me niet kwalijk ik wil niemand aanvallen of beledigen }
    Ik vind het heerlijk als mannen koken. Mijn vriend kookt ook heel veel. Er is niks zo sexy als een man in de keuken
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    117
    07-06-2002

    maar goed meid ga zo door met lekkere recepten door te gevn!!! echt kasse van je hoor! mijn comlimenten!!!
    iK bEn Er wEer

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.764
    05-03-2008

    een oude topic maar wel met lekkere recepten