1. #1
    LeQra3

    Reacties
    1.959
    08-02-2002

    Thumbs up Een dag uit het leven van twee Marokkaanse meiden!

    21 & 22 jaar wanen zij zich klaar voor het huwlijk! De juiste mannen zijn hen nog niet gepasseerd, maar ze hopen dat zij dat gauw zullen doen. Ze vinden dat ze een spannende periode tegemoet gaan. Die van 22 voelt zich enigzins gepasseerd. De meerderheid van de meisjes onder haar leeftijd heeft zich al gesetteld met een man en in sommige gevallen zelfs een kind. Ook de meerderheid van de meisjes van dezelfde leeftijd zijn hard op weg! Die van 21 bevindt zich gevoelsmatig op een cruciale grens, als ze dit jaar nog een geschikte partner vindt ligt ze op schema, vindt ze deze niet dan nadert ze de gevoelsgrens van die van 22.


    Een dag uit hun leven

    Na een moeilijke periode besloten deze twee meiden eens te gaan shoppen in de "BIG CITY Amsterdam"! Dit is namelijk een traditie. Als de meiden zich een beetje down voelen, dan moet er wat afgelachen worden en het liefst zo ver mogelijk van iedereen die ze kennen. Dus met een volle bankbas en wat cash (voor wat lekkers in de trein) gingen de dames op stap.
    Ze zijn beide in het bezit van een OV-Jaarkaart, dus reisden ze uiteraard per trein.
    De treinreis naar Amsterdam duurt maar liefst 2 uur, maar dat vinden de dames niet erg. Ze hebben altijd veel te bepraten en hebben daar tijdens de treinreis de gelegenheid voor. De raarste onderwerpen komen tijdens zo'n treinreis ter sprake. Van school, en de liefde tot het leven en het geloof! Ierdereen en alles komt ter sprake!
    Dit keer kwamen ze tot de conclusie dat ze de minsiter van onderwijs toch veel te danken hebben. Wat een uitvondst zo'n OV-jaarkaart, wat een vrijheid. Dankzij deze OV-jaarkaart hebben zij heel Nederland in hun binnenzak! Waar ze ook maar heen willen in Nederland, met deze kaart kunnen ze door de weeks (want dan is het gratis) komen. Het heeft de Marokkaanse meiden een extra stukje zelfstandigheid en vrijheid gegeven. De ouders zijn er weliswaar wat minder blij mee, maar zij, zij vinden het een uitkomst. Bovendien doen ze niks verkeerd vinden ze. Af en toe als hun frustraties hun te veel worden, als ze de school even niet kunnen zien, en als alles hun net iets te veel wordt. Dan ontsnappen ze een dagje uit de werkelijkheid. Want dat is in principe wat ze doen. Voor een dagje wanen deze meiden zich wonende en levende in een andere stad, een afwijking van hun dagelijkse routine.

    Eenmaal aangekomen in Amsterdam gaan ze eerst een hapje eten en wat drinken. Twee uur in de trein daar wordt je wel een beetje muf van! En bij zo'n dagje weg hoort natuurlijk veel en vooral lekker eten! Dat helpt de pijn (ahèm, dat is gewoon een smoesje, ze houden gewoon van lekker eten) Men verbaast zich erover dat die dames nog zo slank zijn!
    Na een heerlijk ontbijt gaan ze vol goede moed op stap. Het bankpasje brand in hun portemonnee, er moet gewoon wat geld over de balk vandaag! Dat is hun motto!

    Drie uur later zijn ze per persoon zo'n f 500 gulden armer en een paar nieuwe schoenen, een broek en een leuk truitje rijker. Uitgeput (van al dat passen) en met een voldaan gevoel gaan ze naar de dicht bijzijnde MC-Donalds. Op zo'n dag horen natuurlijk een paar franse frietes en een heerlijke fishburger! Een heerlijke verkeerde maaltijd op zo'n heerlijke verkeerde dag. Want laten we niet vergeten dat de beide meiden gewoon een dagje school hebben overgeslagen, betergezegd ze spijbelen gewoon. Maar met dat systeem van de verplichte colleges, niet verplichte colleges en al die groepsprojecten ligt de eindverantwoording toch bij hen zelf.

    Bij de MC-Donalds liggen ze helemaal in de deuk om de kleinstedingen. Hoe de serveerster het eten weg brengt, hoe sommige mensen eten en zelfs om wat men besteld! Ze zijn zo ontzettend melig en lachem zo hard. Dat ze de volledige aandacht opeisen binnen die MC-Donalds. Iedere voorbijganger die hun tafeltje passeert staart hun een paar seconden aan voordat ze verder lopen.
    Na een uur verlaten ze MC-Donalds. Zo langzamerhand moeten ze weer richting huis werken. De middag nadert zijn einde en voordat de avond begint moeten ze tenminste al in de trein zitten. Ze kunnen natuurlijk niet al te laat thuis komen.

    Ze lopen nog een rondje door de stad om het eten de gelegenheid te geven om te zakken en dan lopen ze richting het stadion. Op het Amsterdamse station is het echt elk moment van de dag ontzettend druk het maakt niet uit wanneer , of hoe laat! Het krioelt er van de mensen. Op het stadion lopen ze traditioneel gewijs eerst langs het SWIRLS ijskraampje. Voordat ze überhaupt in de trein stappen kopen ze eerst een ijsje. Of beter gezegd een bekertje mega ijs!
    Terwijl ze al begonnen zijn aan hun ijsje wachten ze op de trein. Zittend op een bankje, peuzelend aan hun ijsje, totdat ze opeens een zware stem horen. Smaakt het? Twee paar ogen keken omhoog en raakten verstrengeld in twee paar grote bruine ogen........




    2 be Continued...........Stay Tuned
    Man Qana3a Shaba3a, wa man Shaba3a Aghnahoe Allah

  2. #2
    crazy sexy cool

    Reacties
    1.746
    26-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    wow!! echt een goed verhaal heb je dat zelf gescheven?????
    zo ja maak dan gelijk een boek

    laterZ:blauwkus:
    what goes around, comes around

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    leuk verhaaltje, waneer komt deel II?
    NIZNO ED POTS!!!

  4. #4
    Beloved Member

    Reacties
    438
    20-02-2002

    Eigenlijk haat ik deel II, die zijn altijd wat minder dan deel I

    Maar nu maak ik een uitzondering!!!!!!!!!!!! Deel II moet snel komen!!!

    ~Hdi Marra Men 3doek Oe Alf Marra Men Sdik~


  5. #5
    crazy sexy cool

    Reacties
    1.746
    26-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    waneer maakje het afog:
    ik ben erg benieuwd

    laterZ:blauwkus:
    what goes around, comes around

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    147
    10-02-2002

    Ik reageer op het verhaal van Asri!

    Hallo Asri.Ik vind het verhaal echt goed van je!Mijn complimentjes.Wanneer ga je het verhaal afschrijven,ik hoop zo snel mogelijk,ik wacht erop!Veel succes met je volgende stukje of volgende verhaal.xxx Miss Temsamen

  7. #7
    aya ralla bouya

    Reacties
    4.347
    25-02-2002

    huuuuuuu??????????
    oday ghis wo edjzoun, sfayie ra tsensouna
    aday iedar ofous esinien d'l kiya...

  8. #8
    Ren weg !! ibe3asj

    Reacties
    134
    01-03-2002

    Smile PRACHTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG

    he asri ewa snel voordat je krijgt
    geintje


  9. #9
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Dit is wat allah zegt;De koffar hebben nou het goede leven wij in het hiernamaals

  10. #10
    Fleurige Lid.

    Reacties
    237
    09-02-2002

    MOOI VERHAAL!!!!GA ZO DOOR!!!!!!!EN WANNEER KOMT HET VERVOLG???????
    [GLOW=deeppink]Morgen blijft altijd een verrassing.......[/GLOW]

  11. #11
    LeQra3

    Reacties
    1.959
    08-02-2002

    Thanx

    Hey mensen,
    Bedankt voor jullie reacties!
    Dat waardeer ik heel erg


    Het vervolg....


    Twee paar ogen keken omhoog en raakten verstrengelt in twee paar bruine ogen................
    Mijn vriend Said en ik keken elkaar aan en ik stelde de vraag nog een keer"smaakt het?"Een van de dames begon zenuwachtig om zich heen te kijken om te zien of iemand die ze kennen hen ziet.De andere jonge dame bleef lang diep in mij kastanje-bruine ogen kijken,waarna ze een hand uitstak en zich voorstelde als Karima.De tijd werd opeens mij grote vijand,in al die tijd dat er niets werd gezegd leek het alsof de tijd stilstond.Een luide NS oproep over het vertrek van de trein naar Amsterdam Sloterdijk waakte ons uit onze warme droom waarin de dames onze hoofdpersonen waren.Tussen het dromen door hoorde ik mijn vriend Said zeggen"he Asri,stel je je voor aan de dames"De 5 minuten die waren verstreken leken wel uren,in die 5 minuten hoorde ik mijn hart 300 keer langzaam kloppen.

    Een dag voordat we de twee dames(Karima en Rachida) op het centraal station tegen kwamen,kreeg ik een enorme ruzie met mijn ouders.Mijn ouders vonden dat het tijd werd om te trouwen nu bijna al mijn broers,broertjes en zusjes getrouwd zijn.Ze begrijpen niet dat ik eerst mijn studie moest afronden voordat ik levenslang(trouwen)krijg.......Zoals de meeste onenigheden met mijn ouders vond ik dat ze zoals altijd gelijk hadden,maar dit keer kon ik ze moeilijk gelijk geven.De volgende dag ging ik naar Said om erover te praten

    Een paar straten verder woont mijn mattie for life, Said,de slimste marokkaan die ik ken,het lijkt soms alsof hij verstand van alle wereldse zaken heeft.Hij lost zelfs elke ruzie op zonder te vechten,zelfs toen hij zijn stiefzusje betrapte met haar huidige man,pakte hij het heel professioneel aan zonder in het wilde weg te slaan.Ik belde bij hem thuis aan en hoorde allerlei kinderen(zijn gekke broertjes)bij hem thuis.Said keek halfslapend uit het raam en gebaarde dat ik 5 minuten moest wachten,zijn moeder was toevallig in de balkon en lachte in het arabisch dat het wel een uur zou kunnen duren,en nodigde me thuis.

    Vandaag hadden we beide vrij van school,dus besloten we om de dag toch maar zo productief mogelijk te laten verlopen.Dit keer lieten we de auto nog een dag uitrusten op het parkeerplaats,en maakten gebruik van de OV-studentenjaarkaart om even een dagje stad te doen.Sommige dagen heb je niet eens genoeg geld om te tanken,dus moesten we vandaag Mc Donalds in de stad maar eens overslaan.Toen we langs Mc Donalds liepen,zagen we dat het zoals altijd weer vol was met marokkanen.....De dag was bijna voorbijgegaan zonder dat wij iets nuttigs hebben gedaan.

    Said stelde voor om naar Utrecht te gaan naar zijn broer,hij had daar net een internetbedrijfje opgericht.Het was wel een eindje lopen naar het Centraal Station,maar achteraf was het zeker de moeite waard.Op spoor 2 zou de eerstvolgende trein naar Utrecht vertrekken,we hadden nog 15 minuten de tijd om de trein te halen.Op de trap naar spoor 2 liep Said voor,waarna hij in de verte twee dames zag zitten en hoorde giechelen over alles wat zich afspeelde op het Station.We waren niet mans genoeg om direct naar hen toe te lopen,dus gingen we maar eerst effe op het bankje zitten en een plannetje te bedenken.Terwijl ik grappen maakte over hoe ze ons gaan uitlachen,stond Said op en trok hij me overeind"jij begint te praten"zei hij en sleurde hij me mee.

    Ik liep naar hen toe en zei"smaakt het?".................


    To be Continued....
    Man Qana3a Shaba3a, wa man Shaba3a Aghnahoe Allah

  12. #12
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    geeft niks asri jij ook bedankt voor je romans ik neem aan dat jij bij de andere team hoort

  13. #13
    *getrouwd*

    Reacties
    306
    26-02-2002

    ja en toen?????
    Baby djelli is zo'n schatje! Rabbi i 7afdo o Galihli

  14. #14
    Ren weg !! ibe3asj

    Reacties
    134
    01-03-2002

    ewaaaaaaaaaaaaaaaaa

    heeeeeeeee schrijf de volgende keer die hele f*cking verhaal op, je moet ons niet in de spanning laten

    trouwens deze stukje was niet zo mooi

    maar volgende keer beter insa alah oke

    ewa thallaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

  15. #15
    crazy sexy cool

    Reacties
    1.746
    26-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    leuk man!!!

    laterZ:blauwkus:
    what goes around, comes around