1. #1
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Je bent wie je bent

    Vraag: Voel je je Nederlands of Marokkaans????

    Ik vind dit de meest bull-schit-terige vraag ever. Mijn antwoord hierop is heel simpel, namelijk; ‘NEE, dat zie je toch,!!!!!!!. ‘Ik voel me hartstikke Marokkaanse, met zijn bijbehorende cultuur en geloof’.

    Toch wil ik het even kwijt. Laat ik voorop stellen dat ik me erger aan Marokkanen die zeggen; dat ze zich Nederlands voelen, of erger nog Nederlands zijn!!!!.Alsof deze mensen zich schamen voor hun afkomst. Dan denk ik Stik, Verrek, Verrot. Je zult toch nooit gezien worden als Nederlander. Het lijken net een stelletje slijmballen..

    Het is toch mooi al die diversiteit bij elkaar. Je bent gewoon wie je bent..Klaar is Kees.
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    2.782
    04-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Hier wordt je niet gezien als een Nederlandse...daar wordt je niet gezien als Marokkaanse!

    Je bent gewoon een mengeling...daar wordt je gezien als l' etrangé en hier als allochtoon.

    Dit zal altijd wel zo blijven!!!
    Afgunst wordt veeleer geboren uit de onvolkomenheid van hem die haar koestert, dan uit de volkomenheid van hem die haar inboezemt.

  3. #3
    Fix me...

    Reacties
    3.189
    06-10-2001

    Het antwoord is doodsimpel:

    Ik "voel" me niet tot een soort of groep behoren.
    Ik "ben" een deel van een soort, aangezien men in groepjes denkt.
    Ik ben van Marokkaanse afkomst en draag een multiculturele opvoeding door Nederland.
    Hoe ik me daarbij behoor te voelen, is een idiote vraag.

    Ik ben wie ik ben, vraag Kelly maar.
    What's love got to do with it?

  4. #4
    Op Weg Naar De Top

    Reacties
    1.710
    28-06-2001

    In mijn vaderland ben ik een toerist,
    die op vakantie is.

    En in mijn geboorteland ben ik een gast,
    die nooit vertrokken is.

    Ik ben noch een Marokkaan.
    Ik ben noch een Nederlander.
    IK ben een niemandslander...
    "Het Lot Is Niet Te Vinden Of Te Krijgen, Maar Komt Op Zijn Tijd Jouw Weg Tegemoet."

  5. #5
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001

    Ach, je bent en blijft een 'zwarthoofd' al rol je hevig met die 'r'

    Naar zeggen de spiegels van onze ziel....

    Klik hier...!

  6. #6
    Offline

    Reacties
    639
    10-03-2003

    Ik ben een wezen bestaande uit een klomp vlees en bloed, net zoals een miljard mensen of meer.

  7. #7
    Minousje

    Reacties
    3.641
    01-01-2003

    Ik ben noch een marokkaan noch een Nederlander....ben mezelf......

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    981
    15-04-2002

    dit is zo een grote onzin

    Onze ouders zijn marokkaans, de hele familie is marokkaans, dus natuurlijk zijn wij ook marokkaans...
    Als mijn hele familie marokkaans is hoe kan ik dan iets anders zijn???

    Je bent iets of je bent het niet, wij zijn marokkanen

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    3.038
    23-02-2003

    Marokkaanse nederlandse. En zo blijft het ook.

  10. #10
    ALHOCEIMA PRIDE

    Reacties
    876
    09-03-2002

    ik ben een Berber

    Imazighenpride
    Citaat Geplaatst door Apodo Bekijk reactie
    Tawayaghetç is de taal van de liefde, meer liefdevoller kan het namens haar nooit worden. Prachtig, werkelijk, prachtig.

  11. #11
    wees een ware moslim

    Reacties
    2.729
    17-03-2003

    Origineel gepost door _MaJesTeiT_
    In mijn vaderland ben ik een toerist,
    die op vakantie is.

    En in mijn geboorteland ben ik een gast,
    die nooit vertrokken is.

    Ik ben noch een Marokkaan.
    Ik ben noch een Nederlander.
    IK ben een niemandslander...
    je hebt wel gelijk

    ze vragen me op school voel je je marokkaan of nederlander
    ik voel me 100% marokkaan
    " Vrienden zijn Speciaaal

  12. #12
    peacefull

    Reacties
    105
    02-03-2004

    gelukkig ik ben een wereldburger!! bestaand uit vlees en bleod, mijn roots liggen in Nl (ik ben hier geboren, mij ouders ook), maar waar ik ook kom of ben ik laat me niet verdrukken , ik ben wie ik ben !!! En Ik ben er trots op!!
    GEEF RESPECT = KRIJG RESPECT wie dit niet doet jammer dan ik hoef niet bevriend te zijn met dat soort mensen die totaal geen respect hebben..
    Voor mij zijn mensen wereldburgers.Iedereen is gelijk een andere cultuur maakt mijn leven bijzonder interressant!!Ik hoop dat meer mensen zich zo voelen.

    Ik vind het heel erg dat mensen zich verdrukt voelen of zich nergens meer thuis voelen door het dengrerende gedrag van anderen..

    LAAT JE NIET GEK MAKEN< BEN TROTS OP JEZELF ZOALS JE BENT, NEEM HET BESTE UIT JE CULTUUR EN UIT WELKE CULTUUR DAN OOK EN WORDT JEZELF!!!!!!!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    40
    23-05-2002

    Ik heb vroeger ook gedacht dat ik een Marokkaan/Belg was maar uiteindelijk belgische vrienden zijn niet echt en je uiterlijk blijft in de weg staan. niet dat het me stoort want ik ben fier wie ik ben.
    Nu voel ik me 100% marokkaan en het zal ook zo blijven. Onze roots liggen in marokko en dit kan je niet verbergen.

  14. #14
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Re: Re: Je bent wie je bent

    Origineel gepost door UnTouCheBeL_BoY

    Het feit dat ik bijna niet met Marokkanen omga is simpel weg te verklaren omdat ik van mijn ouders van kleins af aan mee heb gekregen dat zij liever niet hadden dat ik alleen maar met Marokkanen omging omdat ik dan een "typische" Marokkaanse jongen zou worden. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en ben ik gewoon helemaal mijzelf, een op zich zelf staand individu (een apart persoon die je niet vaak tegen zult komen )
    Groetjes
    Indedaad..Ik vind wel dat een mens sociaal moet zijn, en niet het typetje 'soort zoekt soort' toestand...
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  15. #15
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door -xxx-Rachida
    Ach, je bent en blijft een 'zwarthoofd' al rol je hevig met die 'r'
    Héyyy Rachidaa...Mooie gedicht heb je daar-onderaan..'Prachtig'..Ga me niet vertellen dat je het zelf verzonnen hebt!!, Zo ja, nou dan kan je verdomd goed dichten..
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?