1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Wat eten ze in de rest van de wereld na al magreb?

    Voor de Marokkaanse gemeenschap is de hoofdmaaltijd harira , maar wat eten de andere moslim broeders en zusters van de wereld als ze hun vasten breken?

    Wie weet dat?

    Ben erg nieuwsgierig

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Nou niet allemaal tegelijk hoor....

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    63
    19-07-2002

    Goh, een goeie vraag Dalilah. Ik denk toch ook wel een soort van soep hoor. Sjorba, Harira ed.
    **Fortune are the people whose roots are deep**

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Origineel gepost door Andalousia
    Goh, een goeie vraag Dalilah. Ik denk toch ook wel een soort van soep hoor. Sjorba, Harira ed.
    Denk je...

    Je hebt wel gelijk want als je de hele dag hebt gevast ga je natuurlijk iets lichts eten en soep is meestal een lichte maaltijd

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.538
    30-10-2002

    Jah ik eet ook altijd als eerst soep maar mijn vader zegt dat ik beter eerst brood en vlees ofzo kan eten want als ik eerst met de harira begin ben ik na 1 kopje al weer vol en dan eet ik niet meer! pas savonds rond 8 uur weer!!!! maar jah ben te eigenwijs ik luister niet naar papa hihihihihi
    F*ck Friends I Need A Real Hommie How Know's Me!!


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    104
    20-10-2002

    Origineel gepost door NaDoR ZiNa
    Jah ik eet ook altijd als eerst soep maar mijn vader zegt dat ik beter eerst brood en vlees ofzo kan eten want als ik eerst met de harira begin ben ik na 1 kopje al weer vol en dan eet ik niet meer! pas savonds rond 8 uur weer!!!! maar jah ben te eigenwijs ik luister niet naar papa hihihihihi
    ons word altijd verteld dat we rustig moeten eten tijdens de verbreken van de vasten, het is niet goed e vol te proppen of wat en het is ook beter om later nog weer te eten. Dus daarom word er eerst harira gegeten bij ons met een broodje enzo maar niet te veel want dat is niet goed.
    @1234567890/°qwertyuiop*asdfghjkl<z]xcvbnm,.-§!"#$%&_()'?~|>=:;/*-+,

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    659
    14-09-2001

    mijn Indonesische zusje eet zich dan vol aan bananen, die mamalief speciaal voor haar in huis haalt. Maar of dat Indonesisch is?
    The Prophet (sallalahu alayhi wa salam) said: "To rise up before daybreak and learn but a section of knowledge is better than prostating yourself in prayer a hundred times. (Ibn Majah)



  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Origineel gepost door nl-girl
    mijn Indonesische zusje eet zich dan vol aan bananen, die mamalief speciaal voor haar in huis haalt. Maar of dat Indonesisch is?
    Eten ze dat in Indonesie na al magreb? Hahhaha maar wat eet jij dan na al magreb??

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    659
    14-09-2001

    Ik doe geen Ramadan, ben christelijk opgevoed, maar inch'allah .....

    Mijn ouders zijn christelijk, maar ze hebben een meisje uit Indonesie in huis. Een uitwisselingsstudente, en een moslim dus... En ze doet gewoon aan de Ramadan, maar mijn moeder vooral probeert haar daar zoveel mogelijk mee te helpen....
    The Prophet (sallalahu alayhi wa salam) said: "To rise up before daybreak and learn but a section of knowledge is better than prostating yourself in prayer a hundred times. (Ibn Majah)



  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Origineel gepost door nl-girl
    Ik doe geen Ramadan, ben christelijk opgevoed, maar inch'allah .....

    Mijn ouders zijn christelijk, maar ze hebben een meisje uit Indonesie in huis. Een uitwisselingsstudente, en een moslim dus... En ze doet gewoon aan de Ramadan, maar mijn moeder vooral probeert haar daar zoveel mogelijk mee te helpen....
    Ooh sorry ik dacht dat je ook Indonesisch was vandaar... Maar wat lief van je mam dat ze haar zo goed helpt... Geef je mam een dikke kussie van mij en jij ook natuurlijk en inscha allah word je zo overtuigd van de islam dat je ook inscha allah moslima word.... :blauwkus: