1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    554
    26-09-2003

    Mee eens?

    Ik las net dit op een site:

    Het bestaande gebrek aan respect van allochtonen en autochtonen voor elkaars cultuur is onvergelijkbaar. Bij allochtonen is dat gebrek aan respect hoofdzakelijk te vinden bij een groep kwajongens, terwijl dat bij autochtonen met name waarneembaar is bij de elite (politici, opinion leaders en wetenschappers).

    Eens of oneens?

  2. #2
    Offline

    Reacties
    639
    10-03-2003

    Oneens.

    De kloof vindt zijn oorsprong tussen het volk.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    93
    24-09-2002

    Oneens... het is bij de autochtonen niet waar te nemen bij de hogere laag van de bevolking maar juist in het midden... de onderste laag daar heb je meestal niet zo een last van en de bovenste laag ook niet maar juist de gemiddelde autochtoon heeft geen respect
    Le Micro Brise Le Silence... Fidak aby wa oumi ya Rasoul Allah...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    479
    21-05-2002

    Het zit overal. Het komt meestal van de mensen die slechte ervaring hebben gehad met het ander of juist compleet onbekend zijn met het ander. Eigenlijk gaat het om achterlijke (niet doordachte) conclusies die getrokken worden. Als de mensen meer naar de personen zelf kijken en niet naar hele bevolkingsgroepen dan zijn we een heel stap verder.
    Heb je vragen over medicijnen? Kijk dan hier en stel je vraag over medicijnen.
    Heb je vragen over ongemakken van medische aard of ziektes? Kijk dan hier en stel je vragen daar.
    Voor wat humor van Yahia (van funX) en MrMarouan in het arabisch klik hier. fe gater shab berkane

  5. #5
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Wat Inakreb zegt klinkt mij zinnig, daar heb ik weinig aan toe te voegen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    479
    21-05-2002

    zo hey ! heb ik echt iets zinnigs gezegd?? :schok:
    Heb je vragen over medicijnen? Kijk dan hier en stel je vraag over medicijnen.
    Heb je vragen over ongemakken van medische aard of ziektes? Kijk dan hier en stel je vragen daar.
    Voor wat humor van Yahia (van funX) en MrMarouan in het arabisch klik hier. fe gater shab berkane

  7. #7
    Mission Completed

    Reacties
    3.759
    21-03-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door inakreb
    zo hey ! heb ik echt iets zinnigs gezegd?? :schok:
    Ja, voor t eerst van je leven...

    Je hebt nog een toekomst zo te zien...

    De pennen zijn opgeheven en de inkt is opgedroogd.


  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    4.400
    04-07-2005

    Ik vind dat in de autochtoone bevolking in nederland vooral de laagste groep discrimineerd en weinig respect heeft. De probleemwijk-bewoners. Maar dat is juist ook de groep die veel met allochtone nederlanders omgaan, en die elkaar zo beinvloeden. Ik ben het zeker niet met Lillah. Als je alleen politici tot de bovenste laag rekent is het inderdaad zo. Maar ik woon toevallig in een van de duurdere vilaa-wijken, en niet iedereen discrimineert hier. Heel veel zijn juist zelf rijkere buiten landers (italiaans, pakistaans). En wat is de bovenste laag? Iedereen die t gymnasium of atheneum heeft gedaan? Dan zit je zeker fout. Niemand bij mij in de klas discrimineerd met opzet.