1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    554
    26-09-2003

    What the **** is een moslima?

    Lees de tekst van Ebru Umar
    Hier is het originele volledige verhaal dat Ebru Umar schreef.

    ***
    What the **** is een moslima?
    Vrouwen zijn nieuws. Zelfs de media lijken het er roerend mee eens te zijn. Aangevoerd door de tv-heldinnen Ally McBeal, Rozegeur en Wodka lime, De meiden van De Wit en Sex and the city, domineerden de happy singles jarenlang de dag- maand, - en weekbladen.

    Maar media zijn net kinderen: ze vervelen zich snel. Zoeken naar en jengelen om een nieuw speeltje, en ander hot hype’je. Het is gedaan met de happy singles en tijd voor een andere vrouwtype. Die was snel gevonden: de gelukkige huisvrouw met kinderen.

    Even leek het of het vrouwelijk oertype aan populariteit zou winnen. Maar helaas, zelfs een huisvrouw die aan haar sexuele trekken weet te komen, bleek geen blijvertje. Ze legt het momenteel af tegen the hottest chick in town: een moslima.

    What the **** is een moslima?

    Die vraag is de hele kern van de hype. Want wist u dat een moslima eigenlijk helemaal niet bestaat? Niet dat een gelukkige huisvrouw of een happy single bestaat, maar een moslima bestaat nog minder. Een vrouwelijke moslim heet in islamitische landen gewoon moslim. Maar niet in Nederland. Nee, wij benoemen iets. Een vrouwelijke moslim is een moslima. Zie daar: een hype is geboren. ‘Het’ bestaat.

    Volgens de media zijn ‘moslima’s pubermeisjes met een hoofddoekje. Alsof een hoofddoek iemand tot moslim maakt.

    Een meisje met een hoofddoek is niets anders dan een meisje dat mentaal, fysiek en verbaal onderdrukt wordt door gelovige fundamentalisten. Een meisje met een hoofddoek is niets anders dan een meisje dat bang is voor haar ouders, haar familie, en haar buren. Een meisje met een hoofddoek is niets anders dan een meisje dat sinds haar jongste herinnering gehersenspoeld wordt met de mededeling dat het een schande is om een meisje te zijn, een zonde is om een meisje te zijn en een last is om een meisje te zijn. Een meisje met een hoofddoek leert dat jongens en meisjes niet dezelfde plichten hebben, laat staan rechten. Een meisje met een hoofddoek weet dat uit de school klappen hierover ernstige gevolgen heeft, misschien zelfs de dood. Een meisje met een hoofddoek leert dat zij ondergeschikt is aan een man, iedere man. Een meisje met een hoofddoek denkt moslim te zijn, maar is slechts de slaaf van haar feodale cultuur.

    En in plaats van dat meisje met de hoofddoek te emanciperen tot volwaardige burger van de Nederlandse samenleving, geven we haar een naam, waardoor we haar slaaf-zijn bevestigen: Moslima.

    Het meisje met de hoofddoek roept, schrééuwt om erkenning van haar onderdrukking. Zij doet dat alleen op de voor haar meest veilige manier: de bewering dat ze haar haren uit vrije wil onder een vormeloze vieze lap stof verbergt. Een andere manier heeft ze namelijk niet

    Het meisje met de hoofddoek wordt opgevoed met een wij-zij wereldbeeld. Wij-allochtonen versus wij-autochtonen. Het allochtone collectivisme dat per definitie boven het autochtone individualisme wordt gesteld.

    Het meisje met de hoofddoek is niet totaal achterlijk, en leert vroeg dat er een uitweg is van de beklemmende feodale omgeving: werk. De opleiding daarvoor mag het meisje met de hoofddoek alleen onder strikte voorwaarden volgen: ze moet zichzelf zo lelijk mogelijk maken. Vaders, broers en zelfs buurjongens spelen hun rol als sadistische agent vol verve: total control en die vermaledijde hoofddoek zijn het compromis waarom het meisje met de hoofddoek überhaupt de deur uitmag. Een beklagenswaardige interpretatie van ‘vrije wil’.

    Het is een schande hoe wij in Nederland ons verre houden van deze ontwikkeling onder het mom van ‘hun cultuur’. HUN CULTUUR? Sorry, cultuur is niet statisch, maar continue in beweging, in ontwikkeling. Het is dus niet HUN cultuur, maar ONZE cultuur. Die mensen zijn hierheen gekomen, hebben geconcludeerd dat het hier beter is dan in het land van herkomst en hebben hier derhalve kinderen gebaard die hier begraven zullen worden. Echter voordat het zover is zullen die kinderen onze maatschappij, onze cultuur en onze samenleving, onze democratie en onze rechtsstaat draaiende moeten houden. Als wij ook maar enigszins menen dat er in onze cultuur iets behoudenswaardigs is, zullen we moeten ophouden met het negeren van het meisje met de hoofddoek en haar onderdrukkers.

    Ik ben namelijk een groot voorstander van de volgende hype, een blijvertje nog wel: de vrouw met een mening. Mijn mening? Het meisje met de hoofddoek is niets anders dan een meisje met een hoofddoek. Misschien een moslim, maar zeker geen moslima.
    ***


    Ooit weleens dus van Ebru bla bla.. gehoord? Damnzzzz hey! Ohhhh wat erger ik me toch dood aan haar..

    Oh en dit is nog niks..!
    Heb toevallig een tijdje op tv gezien dat ze tegen theo van gogh zei; dat zij dus wel over allochtonen kon praten, omdat wij allochtonen dan niks konden zeggen omdat zij dus ook allochtoon was. (ook al vond ze dit belachelijk)
    Maar zelf zegt ze wel dit:
    door: Ebru Umar
    09 April 2004
    Mijn naam is Ebru Umar. Een Turkse naam maar ik voel me op en top Nederlands. Niet Turks en zeker geen moslim. Ik zal het uitleggen.

    Tja, hoef niks meer uit te leggen denk ik..

    Citaat: Turkije is drieduizend kilometer, zo niet verder, van Amsterdam verwijdert. Ik spreek Turks met een Hollandse hete aardappel, dwars in mijn keel geplaatst. Spreken? Ik struikel van woord naar woord, van zin naar zin. Als ik in Turkije ben, heb ik binnen vijftien minuten ruzie. Omdat ik eruitzie als een buitenlander en dus zo behandeld word. Aan de lopende band wordt mijn temperament op de proef gesteld omdat iedereen me probeert op te lichten (ik kan het verstaan!!), omdat iedereen –elke kerel- me ziet als een verblijfsvergunning voor Nederland, omdat ik hoor dat ze minachten: “Dat is zo’n gastarbeider die in Nederland driehoog achter woont en hier de rijke koloniaal komt uithangen.” Dus ik Turks? Ik dacht het niet. De Turken daar beschouwen me niet eens als Turk.

    Jeetje, wat een "trien"! Ze voelt zichzelf een Nederlander terwijl ze dus eigenlijk gewoon een turk is, oftewel een schaamte voor haar. Ik snap niet waarom ze zoveel haat heeft jegens turken. En wat ik dan al helemaal niet snap is hoe ze kan zeggen dat ze alleen een Nederlander is. Een Nederlander die bijv. in Spanje woont zegt toch ook niet ik ben een Spanjaard. Tja, doet ze toch nog iets fouts, want dat is natuurlijk niet dezelfde handelwijze als een Nederlander.

    Wie heeft ook weleens van haar gehoord er ergert zichzelf ook dood aan dat mens?
    Nou mensen wat vinden jullie ervan kom op met jullie verhalen.. en laten we een discussie maken van haar "achterlijk punten". (Sorry, wil niemands mening achterlijk noemen, maar heb ergens gelezen dat zij de Islam achterlijk vond, dus heb ik ook het recht genomen om haar punten achterlijk te noemen.

    Ps. Vergeet je afkomst niet Ebruutje.......! (een namechange zal in je voordeel werken)

  2. #2
    Offline

    Reacties
    639
    10-03-2003

    'Vergeet je afkomst niet'.

    Deze zin draait het hele beeld om.

    Realiteit die gebasseerd is op negatieve aspecten, wordt doorgaans van tafel geveegd.


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    554
    26-09-2003

    Origineel gepost door Ghizzy
    'Vergeet je afkomst niet'.

    Deze zin draait het hele beeld om.

    Realiteit die gebasseerd is op negatieve aspecten, wordt doorgaans van tafel geveegd.

    Wil je aub je antwoord uitbreiden want ik begrijp je niet.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    554
    26-09-2003

    Origineel gepost door sunshine_siham
    begrijp je de tekst wel die je hier hebt neergezet
    Wil je uitleggen wat er mis mee is?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    554
    26-09-2003

    Origineel gepost door sunshine_siham
    helemaal niets hij is perfect zelfs maar als je zo een simpele zin al niet snapt vraag ik me af of je wel weet wat je daar hebt neergezet
    Mijn woorden waren gericht aan Ghizzy.
    Ze heeft een mening geformuleerd en ik wilde dat ze die uitbreidde (als ze daar zin in heeft).

  6. #6
    *Sailing Se7en Seas*

    Reacties
    1.148
    21-01-2005

    MVC Premium MVC Premium
    ik zeg altijd: ik ben moslim.

    Arguing on the internet is like running in the special olympics.

    Even if you win, you're still retarded.



    "De Qoraan is geen Google. Het is daarom onjuist om verzen te gebruiken zonder haar context (in de Qoraan)."

    Auteur onbekend

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    4.400
    04-07-2005

    Ik vind het een beetje rare titel voor zo'n artikel. Iedereen die zich moslima voelt, is moslima, en daar horen helemaal geen ******* bij.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    716
    05-02-2005

    Citaat Geplaatst door sunshine_siham
    nee schat je snapt het niet staat er of ik ben blind aan het worden

    Kun jij je zin mischien uitleggen..... En dan in normaal nederlands als je het niet erg vindt.


    Ik snap niet waar jij het lef vandaan haalt om iemand uit te lachen, terwijl jezelf niet eens weet hoe je je anus moet schoonmaken.....

    Tfoe

  9. #9
    *~Islamicgirl3~*

    Reacties
    1.733
    31-07-2003

    Ik lees geen teksten van onderontwikkelde aliens...
    [GLOW=purple]But don’t you see? That I’m truly free..
    This piece of scarf on me, I wear so proudly..To preserve my dignity...My modesty...My integrity. So let me be, She says with a smile. I’m the one who’s free!

    [/GLOW]

  10. #10
    .....

    Reacties
    75
    16-11-2004

    meid die tekst van jou slaat nergens op
    ik draag ook hoofdoek ik bid ik hou me eigen zoveel mogelijk aan de regels
    en dat is niet omdat mijn ouders dat zeggen geloof het of niet maar wat jij allemaal hebt getypt slaat nergens op tenminste dat is mijn mening
    beslama
    ......

  11. #11
    *Sailing Se7en Seas*

    Reacties
    1.148
    21-01-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door _Miss_riffia_
    meid die tekst van jou slaat nergens op
    ik draag ook hoofdoek ik bid ik hou me eigen zoveel mogelijk aan de regels
    en dat is niet omdat mijn ouders dat zeggen geloof het of niet maar wat jij allemaal hebt getypt slaat nergens op tenminste dat is mijn mening
    beslama
    Lees de tekst van Ebru Umar
    Hier is het originele volledige verhaal dat Ebru Umar schreef.


    goed lezen voordat je wat zegt.

    Arguing on the internet is like running in the special olympics.

    Even if you win, you're still retarded.



    "De Qoraan is geen Google. Het is daarom onjuist om verzen te gebruiken zonder haar context (in de Qoraan)."

    Auteur onbekend

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    297
    18-05-2005

    Na de eerste paar zinnen stopte ik al. Het woord MoslimA bestaat alleen in Nederland? Wat tha fak, ze moet haar bronnen beter doorlichten
    Bismi-l-lâhi-r-rahmâni-r-rahiem

    ‘’Wee voor de lasteraars en diegene die kwaad spreken’’ (quran 49:12)

    ‘’O jullie die geloven! Laat een groep geen andere groep bespotten , het kan zijn dat de laatste beter is dan de eerste (quran 49:11)"

  13. #13
    Daddy's racegirl...

    Reacties
    530
    01-11-2004

    ahhahahaah wollah deze vrouw he is kk geflipt!!! echt een gefrustreerde drol!!! sjonge jonge wat een achterlijke muts...oh heb me doodgelachen om haar tekst zelfs pim fortuyn zou het niet met haar eens zijn!!!
    zij lijdt gewoon aan een identiteitscrisis!!

    Racegek
    ...I was born to reach the top...

    The distance between a problem and it's solution, is the distance between your knees and the floor...the one who kneels to God can stand up to everything.

  14. #14
    *~Islamicgirl3~*

    Reacties
    1.733
    31-07-2003

    Volgens mij is ze vroeger ook besneden ofzo...
    [GLOW=purple]But don’t you see? That I’m truly free..
    This piece of scarf on me, I wear so proudly..To preserve my dignity...My modesty...My integrity. So let me be, She says with a smile. I’m the one who’s free!

    [/GLOW]