1. #1
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Dromen.

    Toen ik mijn moeder mijn droom van gisteren wilde vertellen, zei ze halverwege "sssssst, niet vertellen. Er zijn dromen die je wel en en er zijn dromen die je niet mag/kunt/moet vertellen"

    Het was nogal vreemde droom.

    Waarom mag je sommige dromen niet vertellen?

  2. #2
    House Of Musthaves

    Reacties
    5.950
    09-08-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Je kan liever al je dromen voor je houden ...........................want er zijn namelijk mensen die jaloers kunnen zijn....................bijv. bij een mooie droom
    Laat mij toch geen beletselen verzinnen voor ware liefde...@

    Tante_didi & Trudieee...


  3. #3
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001

    Het schijnt zo te zijn dat je jouw dromen beter kunt vertellen aan iemand die je kunt vertrouwen en die het beste met je voor heeft, of aan helemaal niemand....ik weet 't niet zeker maar ach

    Naar zeggen de spiegels van onze ziel....

    Klik hier...!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    13
    11-04-2004

    dan heb uk een probleem ik vertel het bijna altijd duzzz :S
    maar er is nog nix slechts gebeurt hoor!
    zeker bijgeloof ofzow!
    IK HOU VAN JOU, IK BLIJF JE TROUW, TOTDAT IK VAN EEN ANDER HOU!

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    981
    15-04-2002

    het kan jaloezie opwekken

  6. #6
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Maar ik wilde het alleen aan m'n moeder vertellen en geloof me, m'n moeder heeft en het beste voor me en ze is niet jaloers

  7. #7
    :likje:

    Reacties
    37
    05-02-2003

    IK DENK DAT HET BIJGELOOF IS DAT ZE DENKEN VAN ER GAAT IETS SLECHTS MET JE GEBEUREN IK VERTEL ME DROMEN ALTIJD OF HET NU IETS MOOIS IS OF IETS SLECHTS.
    EN EH CINA IK PROBEER OOK ALTIJD TE ACHTERHALEN WAT DIE DROOM BETEKEND IS ECHT HEEL INTERESSANT EN MEID ER GEBEURD NIKS MET JE




  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    3.038
    23-02-2003

    Bijgeloof. Lijkt mij.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    189
    14-12-2012

    Wow wat voor dromen als ik vrage mag

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    130
    25-08-2010

    Pas op dangerous!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    134
    19-11-2011

    Dua na een slechte droom (nachtmerrie)

    Aboe Qatada heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd: “Een goede droom die uitkomt is afkomstig van Allah, en een slechte droom is van satan. Dus wanneer iemand van jullie een slechte droom heeft, dient hij bescherming te zoeken bij Allah en aan zijn linkerzij spugen, zodat de slechte droom hem niet zal benadelen.” Het toevlucht zoeken bij Allah na een nachtmerrie kan middels de volgende smeekbede.

    Dua in het Arabisch
    أَعـوذُبِكَلِمـاتِ اللّهِ التّـامّـاتِ مِن غَضَـبِهِ وَعِـقابِهِ ، وَشَـرِّ عِبـادِهِ وَمِنْ هَمَـزاتِ الشَّـياطينِ وَأَنْ يَحْضـرون

    Betekenis van de dua
    Ik zoek toevlucht bij de perfecte Woorden van Allah, tegen Zijn Kwaadheid en bestraffing, tegen de slechtheden van Zijn dienaren en tegen de kwaadheden van de satans en hun aanwezigheid.

    Uitspraak van de dua
    A3oedhoe bi kalimaati Allahi t-taamaati min ghadabihi wa 3iqaabihi wa sharri 3ibaadihi wa min hamazaati as-shayaatien wa in yah’doeroen.

    Extra informatie
    De overlevering staat vermeld in Boekhaarie en de smeekbede staat vermeld in Aboe Dawoed en At-Thirmidhi.
    Om onszelf zoveel mogelijk tegen slechte dromen (nachtmerries) te beschermen, is het belangrijk om de smeekbeden voor de ochtend en de avond op te zeggen en door voor het slapen gaan nog Koran te reciteren. Ook zouden we in een staat van wudu moeten gaan slapen en we zouden wudu moeten doen, wanneer we tijdens de nacht onze wudu verliezen.
    Verder zouden we slechte dromen (nachtmerries) niet aan anderen moeten vertellen, de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft immers gezegd: “Wanneer iemand van jullie een slechte droom heeft, laat hem opstaan, bidden en laat hem niet de mensen erover vertellen.” (Moeslim). Zoals we in deze overlevering ook kunnen zien, is het goed om te gaan bidden na een slechte droom. Ook dient men de smeekbede op te zeggen, drie keer aan zijn linkerzij te spugen en op de andere zij te gaan liggen.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    134
    19-11-2011

    Geen bijgeloof dus dames