1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    12
    06-10-2002

    waarom vasten we eigenlijk?????

    Salaam allen


    De vraag der vragen de vraag die alle vragen overbodig maakt,
    weet iemand eigenlijk waarom we vasten????
    graag kort en krachtig antwoordt. en niet van omdat het in de koran staat want daar neem ik geen genoegen mee.

    BDV

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    12
    06-10-2002

    Dank je,

    Maar de reden waarom, waarom moeten we vasten er is vast wel een goede verklaring voor, die je simpel kunt uitleggen aan iedereen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    11
    11-11-2002

    hey racheed,

    Waarom vraag je dit eigenlijk?? wil je niet meevasten??
    Het is ieder voor zich als je meedoet dan kun je je zelf terecht moslim noemen als je niet meedoet is dat jouw keuze.
    Ik kan je wel vertellen dat mijn ouders, mijn familie en ik zeer trots zijn op ons als je wel mee heb gevast.

    Maar zoals ik al zei het is echt ieder voor zich

    live your one life

    beslema
    Soumia Ferkouche
    Live your own life!!!!!!!!!!

  4. #4
    Mocro style

    Reacties
    441
    29-10-2002

    Salamoelaikom Racheed,

    Je wil graag weten waarom we vasten nou dat is heel makkelijk te beantwoorden.
    We vasten maar 1 maand per jaar zodat we weten wat de arme kinderen en ouders elke dag meemaken als ze niets te eten hebben.
    Hierbij wil god ons laten voelen hoe zij zich voelen.
    Is dit duidelijk ik hoop van wel.
    Love is like war...Easy to start...Difficult to end...Impossible to forget!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    30
    12-11-2002

    Salamoelaikom Racheed,

    We vasten 1 maand in een jaar, zodat we god ons laat voelen hoe de armen (kinderen, ouders) zich voelen als zij geen eten kunnen krijgen.
    Hun voelen dat elke dag mee, wij maar 1 maand in een jaar.

    -x-je Menel

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    17
    06-11-2002

    Selaam!!!

    Ik wil zeggen dat ik het helemaal eens ben met Menel en miss_amira 20!!! Groetjes moi

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    30
    12-11-2002

    Hey Delina

    Ik heb die van Miss_amira20 ook getypt, ik weet niet hoe ik op haar naam ben gekomen maar wou het effe melden.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    30
    12-11-2002

    Hey Delina

    Ik heb die van Miss_amira20 ook getypt, ik weet niet hoe ik op haar naam ben gekomen maar wou het effe melden.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    30
    12-11-2002

    Hey Delina

    Ik heb die van Miss_amira20 ook getypt, ik weet niet hoe ik op haar naam ben gekomen maar wou het effe melden.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    67
    16-10-2002

    Kijk ik voeg nog een paar redenen waarom het verplicht is voor een moslim om te vasten.

    - zodat je voelt wat de armen voelen en dat doen we door niet te eten en niet te drinken van zonsopgang tot zonsondergang

    - dat er een 1heid ontstaat. (want vasten is voor iedereen die moslim is of die nou rijk is of arm iedereen is GELIJK en iedereen moet eraan meedoen).

    - dat je beseft hoe blij armen zijn en waarderen als ze wat te eten krijgen door een (rijker) iemand, denk hierbij dat jij wel naar de elmaghreb uitkijkt en hoe voel jij je dan?

    - uithoudingsvermogen, reinheid, is gezond voor het lichaam en nog veel meer.

    - en het weegt heel veel op je levensweegschaal youm elkijama.

    Dus makboel Ramadan inshaallah

    Mocht 1 en ander niet duidelijk zijn of dat je denkt/weet dat ik wat fout verwoord heb graag melden want ik ben ook maar een mens.

    Soukran
    What goes arround comes arround

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    76
    16-11-2001

    het gaat er niet om waarom vast je maar dan moet je vragen waarom ben je moslim???????????

  12. #12
    Sistersaccount

    Reacties
    3.275
    08-10-2002

    kun je niet geloven is Allah en dan moslims zijn? zonder dus te vasten, bidden ect..
    kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven?
    (misschien vinden jullie het wel een hele domme vraag maar ik ben ook nog maar 14 jr..
    When you compare yourself with others in matters of wealth, position, and health, you should look at people less favored than yourself. When you compare yourself with others in matters of religion, knowledge and virtue, look at people who are better than yourself. - Ibn Hazm

  13. #13
    leuk lief noem maar op

    Reacties
    269
    16-10-2002

    mischien bedoeld hij toch niet waarom ben ik moslim maar wil hij gewoon weten wat de reden er van is. Ik denk dat als hij geen moslim was dat hij helamaal niet zou vasten dan zou het hem ook niet schelen wat de reden is maar ik neem aan dat hij dus wel vast en hij weet dat het met de islaam te maken heeft maar hij weet niet waarom ofzo.

    psst vlieg me niet aan dit siw at ik denk. liefst maryama
    subhanalah

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    12
    06-10-2002

    De vraag is alleen maar wat is de reden dat we vasten? dat vraag ik omdat ik denk dat velen met mij wel ergens aan mee doen maar geen idee waarom , het is toch goed om te weten waarom je iets doet?
    en dat wil niet zeggen als je moslim bent dat je dan ook weet waarom je vast.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    14
    26-02-2002

    Salaam Racheed.

    Kijk de reden van de ramadan is niet om honger te voelen, het is dat je denkt aan je medemens.Die arme kinderen in de derde wereldlanden.En dat je de dingen die je hebt en je leven waarop je die leeft niet vanzelf aanspreekt.Het is gewoon beseffen wat je hebt en die andere mensen niet hebben.Als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.
    Thallaw