1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    trouwen maar nog geen woning!!!!

    Citaat Geplaatst door Yasmeen
    hallo allemaal,

    Ik ben sinds kort verloofd en we weten niet wanneer we gaan trouwen omdat het heel erg moeilijk is om een woning te vinden in Rotterdam. De wachtduur is kan misschien wel 2 a 3 jaar duren en dan mag je blij zijn als je een woning heb gevonden.

    Nu is mijn vraag of meerdere personen de probleem tegen komen. Of heeft iemand advies??

    Groetjes Yasmeen
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    313
    21-08-2001

    Ja dat is een BIG PROBLEM in Rotje-Knor...of je kan wachten tot je er bij neervalt, en zo'n 3 jaar wachten.. of je kan het in de particuliere sector proberen, dus via een makelaar een woning huren, is wel wat duurder maar beter dat dan niets...

    Succes,

    Just A girl
    Bismi Allah Rahmani Raheem 'Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden De Barmhartige, de Genadevolle. Meester van de Dag des Oordeels. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden' (Al-fatiha, Het Begin)

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    123
    08-10-2002

    ik kan je er echt niet bij helpen mar wens je wel een tof wedding en moge allah je alles geven wat je wenst!!
    wens je veel succes bij het zoeken en vinden van een geschikte woning.

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Ik heb die probleem ook....

    Ik ben al een halfjaar getrouwd maar we wonen in het huis van mijn schoonouders, die zijn toch voor een lange tijd in Marokko...

    Maar we zijn nog steeds op zoek naar een woning...

  5. #5
    kiss kiss kiss

    Reacties
    838
    07-11-2002

    ik ben 2 jaar verloofd en heb nu pas een woning gevonden.Wat was iedereen toch blij .Want we konden geen trouwdatum beslissen eer we geen woning hadden .We hebben echt lang moeten zoeken . heel veel succes met het zoeken naar je wonig hopelijk heb jij meer geluk .
    inchallah .
    Zonder vertrouwen geen verraad

  6. #6
    VerhalenschrijfSTER :)

    Reacties
    229
    11-11-2002

    Kom wonen in Gelderland, het is hier ZWAAR saai maar binnen een paar maanden heb jij zo een woning! Maar om eerlijk te zijn, Rotterdam is de STAD....Als ik daar woonde zou ik er niet weg willen gaan, dus ik begrijp als jij nu tegen me zegt dat ik moet opzouten met mijn Gelderland!

    hhiihih

    Meid, thallah en veel succes bij het vinden van een woning..

    mvg Selouania
    " Moge ALLAH onze harten met veel geloof en liefde en geluk bestralen.."

    AMIEN....

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    14
    31-10-2002

    Hi meid,

    Had precies hetzelfde probleem. Mijn redding was elke dag aan de telefoon hangen maar dan ook ECHT elke dag. Ze worden je vanzelf zat en dan krijg je een huisje (meestal 2 kamers) maar iets is beter dan niets en daarna kun je vandaar uit verder zoeken.

    Het heeft bij mij geholpen dus heel veel succes.
    vind mij zo lief omdat ik zo lekker kook of vind mij lekker omdat ik lief kook!!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    313
    21-08-2001

    Origineel gepost door nouralayn
    Hi meid,

    Had precies hetzelfde probleem. Mijn redding was elke dag aan de telefoon hangen maar dan ook ECHT elke dag. Ze worden je vanzelf zat en dan krijg je een huisje (meestal 2 kamers) maar iets is beter dan niets en daarna kun je vandaar uit verder zoeken.

    Het heeft bij mij geholpen dus heel veel succes.
    Ja zou dat helpen?? in Denhaag misschien...rotje-knor niet hoor!!
    Bismi Allah Rahmani Raheem 'Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden De Barmhartige, de Genadevolle. Meester van de Dag des Oordeels. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden' (Al-fatiha, Het Begin)

  9. #9
    Kaaskopje

    Reacties
    254
    07-11-2002

    Origineel gepost door nouralayn
    Hi meid,

    Had precies hetzelfde probleem. Mijn redding was elke dag aan de telefoon hangen maar dan ook ECHT elke dag. Ze worden je vanzelf zat en dan krijg je een huisje (meestal 2 kamers) maar iets is beter dan niets en daarna kun je vandaar uit verder zoeken.

    Het heeft bij mij geholpen dus heel veel succes.
    Via de woningstichting????

    Please een reactie, want ik ben al een tijdje thuisloos......

    Ps: als advies voor Rotterdam, schrijf je in bij direct wonen, die heeft veel betaalbare woningen in Rotterdam (particulier)... kijk op www.directwonen.nl (kun je eerst een proefabbonement nemen)
    Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven, terwijl jullie levenloos waren en Hij jullie toen tot leven bracht; waarop Hij jullie deed sterven, daarna doet Hij jullie herleven, en tenslotte zullen jullie tot Hem terugkeren.

    Soerah 2, vers 28

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    313
    21-08-2001

    Origineel gepost door Yasmeen
    Bleu Sky,

    je kan daar inderdaad een proefabbonement nemen maar de enige nadeel is dat je heel veel bemiddelingskosten moet betalen. Wat je dus klauwen vol met geld gaat kosten.

    Yasmeen
    Ja dat klopt, maar als je zo lang een woning zoekt dan is dat toch niet erg, ik heb dat wel voor over!
    Bismi Allah Rahmani Raheem 'Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden De Barmhartige, de Genadevolle. Meester van de Dag des Oordeels. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden' (Al-fatiha, Het Begin)

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    313
    21-08-2001

    Trouwens je kan ook in de Via Via (krant) kijken, daar staan ook veel huizen aangeboden je moet geloof ik alleen wel wat betalen zo rond de 800 euro maar dan heb je wel een mooie grote huis, en kan je het zelf kiezen...want als je via een woningstichting een huis zoekt, dan is er een lange wachtijd voor reken maar op 3 á 4 jaar, en dan heb je een gare 2 kamer woning!!

    Just A girl
    Bismi Allah Rahmani Raheem 'Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden De Barmhartige, de Genadevolle. Meester van de Dag des Oordeels. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden' (Al-fatiha, Het Begin)

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    313
    21-08-2001

    Origineel gepost door Yasmeen
    JustaGirl,

    Bedankt voor je hulp vind ik echt aardig van je. Ik vind alleen 800 euro veel geld, (is wel weer 1750 dat is aardig veel geld) daar gaat dan heel mijn salaris.

    Maar ik blij f het proberen want ik geef het echt niet op. Ik hoop dat ik jullie binnekort kan vertellen dat ik een mooie ruime huis heb.

    Duim voor mij!!!!

    Yasmeen
    Ja dat is niet weinig nee 800 euro, maar als je verloofd bent en je dan kom je een beetje in tijd nood als je snel wilt trouwen...je kan het toch anders lenen van familie, of dat je verloofde en jij samen dat bedrag betalen...in ieder geval wens ik je veel succes en Inshallah vindt je snel een woning!

    Ma3a salama,

    Just A girl
    Bismi Allah Rahmani Raheem 'Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden De Barmhartige, de Genadevolle. Meester van de Dag des Oordeels. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden' (Al-fatiha, Het Begin)

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    654
    14-11-2002

    he lieverds,


    Hebben jullie weleens gedacht aan een huis kopen...
    Hebben wij ook gedaan, heel veel voordelen..


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    313
    21-08-2001

    Origineel gepost door Saraatje
    he lieverds,


    Hebben jullie weleens gedacht aan een huis kopen...
    Hebben wij ook gedaan, heel veel voordelen..
    Dat kan inderdaad het beste zijn, maar niet iedereen kan dat betalen...je moet wel vaak vast werk hebben enzo..
    Bismi Allah Rahmani Raheem 'Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden De Barmhartige, de Genadevolle. Meester van de Dag des Oordeels. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden' (Al-fatiha, Het Begin)

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    282
    20-10-2002

    in januari was mijn tante verloofd
    en in april ging zij in ondertrouw
    ze had zich nooit ingeschreven( wat eigenlijk niet slim was van haar)
    maar ja nu zijn we dus alweer een jaar verder
    en eindelijk heeft ze een woning, het stelt niet zoveel voor.
    maar zij moet binnen anderhalf jaar weer dat huis uit want hij is officieel niet van haar. in december gaat ze trouwen en dan gaat ze weer verder zoeken naar een huis.
    niet echt een oplossing maar ze woont tenminste niet mee gescheiden van haar man.

    yasmeen
    veel succes met het vinden van een huis