1. #1
    Moslima

    Reacties
    2.144
    30-03-2007

    Hoofddoeken verboden in Antwerpse scholen

    hln.be

    Op de Koninklijke atheneums van Antwerpen en Hoboken zijn vanaf 1 september 2009 alle politieke en religieuze symbolen verboden. Dat staat in het nieuwe schoolreglement. De directies nemen die maatregel om hun leerlingen te beschermen tegen de toenemende groepsdruk om bijvoorbeeld een hoofddoek te dragen.

    "We merken dat de gelijkwaardigheid en de vrijheid van onze leerlingen in het gedrang komt", verklaren de schooldirecties. "Het is mogelijk dat leerlingen zich onder sociale druk verplicht voelen politieke en religieuze symbolen te dragen. Daarom laten we het niet meer toe."

    Veel allochtonen
    Beide scholen staan bekend voor hun hoge aantallen leerlingen van allochtone origine. Ze voeren een doorgedreven gelijke kansenbeleid en willen met de aanpassing in het reglement het evenwicht bewaren, zodat iedereen zich in alle vrijheid kan ontplooien.

    In Antwerpen gelden er geen algemene richtlijnen voor het onderwijs in verband met hoofddoeken en andere symbolen. De scholen maken volgens onderwijsschepen Robert Voorhamme gebruik van hun autonomie en de stad bemoeit zich daar niet mee. Ook in bepaalde stadsscholen zijn hoofddoeken al verboden. (belga/svm)

    En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Uitstekende beslissing.
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  3. #3
    Moslima

    Reacties
    2.144
    30-03-2007

    Discriminatie is het wat dat bestuur doet, en onverdraagzaam. Totaal ondemocratisch is het om een hoofddoekenverbod uit te spreken.

    En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

  4. #4
    Moslima

    Reacties
    2.144
    30-03-2007

    Citaat Geplaatst door Lief. Bekijk reactie
    Net zoals die atheisten hier op aarde.
    Ik bedoel dus het bestuur hé, die die maatregel tegen het dragen van hoofddoeken heeft uitgesproken, hen noemde ik ondemocratisch en racistisch en onverdraagzaam. Ik draag zelf hoofddoek...

    En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    620
    21-06-2009

    Citaat Geplaatst door renee Bekijk reactie
    Racisten zijn het, en onverdraagzamen. Totaal ondemocratisch.
    Op islamitische scholen mogen vrouwen en meiden niet zonder hoofddoek lesgeven, dus wat is nu ondemocratisch

    Het is hartstikke goed dat we die hoofddoeken nu eindelijk eens aan kunnen gaan pakken, want reken maar dat ook Nederland daarmee zal beginnen.

  6. #6
    Slachtoffer

    Reacties
    2.694
    07-06-2009

    Prima uitgangspunt!
    Koran 9:73
    Prophet, make war on the unbelievers and the hypocrites and deal rigorously with them. Hell shall be their Home: an evil fate.
    Koran 4:144
    Believers, do not choose the unbelievers rather than the faithful as your friends. Would you give Allah a clear proof against yourselves ?

  7. #7
    Moslima

    Reacties
    2.144
    30-03-2007

    Ik dacht dat ik in een democratisch land leefde, met vrijheid van godsdienst. Niet dus.

    En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

  8. #8
    Jeg hater svinesuger

    Reacties
    20.024
    07-03-2005

    Terecht.Geloven doet men maar thuis of in de daar bedoelde locaties.


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    62
    14-04-2009

    Wahaha, vergeet het maar. Wij gaan het NL lekker moeilijk maken!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    620
    21-06-2009

    Citaat Geplaatst door renee Bekijk reactie
    Ik dacht dat ik in een democratisch land leefde, met vrijheid van godsdienst. Niet dus.
    De hoofddoek dragen is geen grote plicht voor moslims, maar meer een cultuur uiting. En verder woon je in het westen, waar je alle bescherming geniet, kijk eens om je heen hoe goed je het hebt.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    620
    21-06-2009

    Citaat Geplaatst door Lief. Bekijk reactie
    Wahaha, vergeet het maar. Wij gaan het NL lekker moeilijk maken!
    Wie maakt het wie moeilijk, een paar honderd duizend tegen 16 miljoen

  12. #12
    Hard 2 get.

    Reacties
    736
    01-03-2009

    MVC Premium MVC Premium
    leuk enzo :S.
    Zwérvers, hebben niks te doen.
    Meeeerdere gebruikers

  13. #13
    Moslima

    Reacties
    2.144
    30-03-2007

    Citaat Geplaatst door mokka-punt Bekijk reactie
    De hoofddoek dragen is geen grote plicht voor moslims, maar meer een cultuur uiting. En verder woon je in het westen, waar je alle bescherming geniet, kijk eens om je heen hoe goed je het hebt.

    Dat is geen cultuur, maar wel degelijk een heel belangrijke plicht. Bovendien zie ik er het nut niet van in, behalve onverdraagzaamheid. Bescherming krijg ik trouwens niet van mensen, wel van Allah.

    Dat je een burka gaat verbieden, kan ik tot op zekere hoogte begrijpen, omdat je een persoon moet kunnen identificeren. Maar een hoofddoekverbod is gewoon een uiting van intolerantie en ondemocratisch.

    En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

  14. #14
    Slachtoffer

    Reacties
    2.694
    07-06-2009

    Citaat Geplaatst door Lief. Bekijk reactie
    Wahaha, vergeet het maar. Wij gaan het NL lekker moeilijk maken!

    Je maakt het alleen jezelf maar moeilijk.

    Thuis en in de Moskee mag je dragen wat je wilt. En op straat mag het van mij eventueel ook. Als het maar geen boerka is.
    Koran 9:73
    Prophet, make war on the unbelievers and the hypocrites and deal rigorously with them. Hell shall be their Home: an evil fate.
    Koran 4:144
    Believers, do not choose the unbelievers rather than the faithful as your friends. Would you give Allah a clear proof against yourselves ?

  15. #15
    Moslima

    Reacties
    2.144
    30-03-2007

    Citaat Geplaatst door Einherjer Bekijk reactie
    Terecht.Geloven doet men maar thuis of in de daar bedoelde locaties.

    Neenee je ziet het verkeerd de islam is geen vrijetijdsbeleving maar het belangrijkste in het leven van de moslim(a), belangrijker dan wat ook.

    En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.