1. #1

    Reacties
    4.849
    05-08-2002

    De beproeving van de mens.

    We moeten ons in dit leven bewijzen aan God, hem dienen. We moeten die pad volgen die hij voor ons heeft uitgestippe.lt. Maar 1000 jaar geleden is anders dan nu. Er spelen andere factoren een rol die de beproeving bemoeilijken of juist makkelijker maken.

    Doet dat ertoe?

    Wat is jouw standpunt hierop?

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    981
    15-04-2002

    moeilijk moeilijk

  3. #3
    Vet cool!

    Reacties
    703
    05-11-2003

    Nee, want als jij je echt tot god wilt rechten dan maakt het niet uit waar en wanneer je het wilt doen, zolang je het maar echt wel. Ik geef toe dat er nu weinig mensen zijn die dat kunnen of willen.

    ciao.
    Faith is the source of my power.

  4. #4
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001

    Tuurlijk, we leven in andere tijd maarniet in een andere wereld. Een heleboel mensen gebruiken dat als excuus, maar in principe is er niets veranderd. De mens heeft nog steeds lusten, nog steeds lasten en streeft altijd naar perfectie (wat in zijn ogen perfect lijkt te zijn). De tijd is veranderd, de mens niet.

    Mijn mening

    Naar zeggen de spiegels van onze ziel....

    Klik hier...!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    479
    21-05-2002

    t=d. 't fokschaap :$ (emien en fatima48)
    Heb je vragen over medicijnen? Kijk dan hier en stel je vraag over medicijnen.
    Heb je vragen over ongemakken van medische aard of ziektes? Kijk dan hier en stel je vragen daar.
    Voor wat humor van Yahia (van funX) en MrMarouan in het arabisch klik hier. fe gater shab berkane

  6. #6
    -

    Reacties
    2.277
    05-04-2004

    MVC Premium MVC Premium
    De tijd verandert wel maar de regels van de koran veranderen niet..

  7. #7

    Reacties
    4.849
    05-08-2002

    Maar er zijn nu media's die over de hele wereld van alles kan bereiken, zoals Internet, radio en TV.

    Dit beinvloed ons in grote mate, zonder dat de meeste et beseffen.

    Dan heeft tijd zijn vinger wel in de pap zitten.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.401
    04-09-2001

    Ingewikkeld om 't maar zo te zeggen punt


  9. #9
    3x3=Paarsch-RetireD

    Reacties
    585
    14-04-2003

    De verleidingen tot het slechte ( zonden ) zijn in deze tijden groter dan voorheen.....zoiets onschuldigs als tv , muziek of zelfs buiten hangen op het bankje met je 'matties' kan zelfs leiden tot een zonde als je niet uitkijkt.

    Ik zeg nie dat er vroeger geen verleidingen waren integendeel.....maar zoals boven al een x vermeld was...niemand zal ooit nog denk ik net so een grote imaan kunnen verkrijgen als die van de sahaba van onze lieve profeet mohammed saw. Deze mensen hebben de grootste beproevingen van allah swt doorstaan en hebben de islam zeg maar 'opgebouwd' tot wat het nu is...en daarom heeft allah swt hen ook allemaaal paradijs belooft....en dat terwijl ze nog leefden sub7annalah.

    En de mensen van tegenwoordig....en ik wijs daaar niet persé naar andere mensen maar ik kijk ook naarmezelf....imaaan is egt niet wat het moet zijn ...we / ik zijn te materialistisch ingesteld..etc....salaat word vaak niet op tijd gebeden , de ditjes en datjes die van mond op mond gaan worden beschouwt als normaal ( laster / roddel ) terwijl dit een zonde is die niet onderschat mag worden....et zijn immers de tong en je geslachtsdeel die je in de hel kunnen brengen.

    En tijd speelt wel een rol in de islam van tegenwoordig...want iedereen LEEFT met de tijd...kleed zich met de TIJD...Sommige gaan zo erg met de tijd mee dat ze bijna hen afkomst verloochenen en alleen nog maar moslim zijn van 'naam' stagfur allah.

    Ik hoop dan ook dat iedereen wakker word inschallah zich wat meer voor het geloof gaan verdiepen ....kennis opdoen ..imaan vergroten door naar moskee te gaan ...en de broeders / zusters aansporen hetzelfde te doen
    Nederlands: Degene die mijn ondertekening heeft weggehaald, krijg de lopende Bertus aardappeltering aan je oor.
    Japans: 私の署名を取り去ったかだれが1 つ、 ひどい何かをする。
    Frans: Celui qui a emporté ma signature, je te souhaite le cancer de Bertus qui marche a ton orreil.
    Duits: Das wer meine Unterschrift weggenommen hat, krijg das gegenwärtige Bertus Kartoffel phthisis zu Ihrem Ohr.
    Met dank aan Worldlingo en de geweldige ZYH

  10. #10
    -..Precious..-

    Reacties
    1.356
    28-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door riffii
    De verleidingen tot het slechte ( zonden ) zijn in deze tijden groter dan voorheen.....zoiets onschuldigs als tv , muziek of zelfs buiten hangen op het bankje met je 'matties' kan zelfs leiden tot een zonde als je niet uitkijkt.

    Ik zeg nie dat er vroeger geen verleidingen waren integendeel.....maar zoals boven al een x vermeld was...niemand zal ooit nog denk ik net so een grote imaan kunnen verkrijgen als die van de sahaba van onze lieve profeet mohammed saw. Deze mensen hebben de grootste beproevingen van allah swt doorstaan en hebben de islam zeg maar 'opgebouwd' tot wat het nu is...en daarom heeft allah swt hen ook allemaaal paradijs belooft....en dat terwijl ze nog leefden sub7annalah.

    En de mensen van tegenwoordig....en ik wijs daaar niet persé naar andere mensen maar ik kijk ook naarmezelf....imaaan is egt niet wat het moet zijn ...we / ik zijn te materialistisch ingesteld..etc....salaat word vaak niet op tijd gebeden , de ditjes en datjes die van mond op mond gaan worden beschouwt als normaal ( laster / roddel ) terwijl dit een zonde is die niet onderschat mag worden....et zijn immers de tong en je geslachtsdeel die je in de hel kunnen brengen.

    En tijd speelt wel een rol in de islam van tegenwoordig...want iedereen LEEFT met de tijd...kleed zich met de TIJD...Sommige gaan zo erg met de tijd mee dat ze bijna hen afkomst verloochenen en alleen nog maar moslim zijn van 'naam' stagfur allah.

    Ik hoop dan ook dat iedereen wakker word inschallah zich wat meer voor het geloof gaan verdiepen ....kennis opdoen ..imaan vergroten door naar moskee te gaan ...en de broeders / zusters aansporen hetzelfde te doen

    You, you’re not aware
    That we’re aware
    Of your despair
    Don’t show your tears
    To your oppressor
    Don’t show your tears


  11. #11

    Reacties
    4.849
    05-08-2002

    Origineel gepost door mocrow
    Wat is JOUW mening?

  12. #12
    3x3=Paarsch-RetireD

    Reacties
    585
    14-04-2003

    Origineel gepost door SuperSalima
    In principe is de tijd niet verandert, letterlijk genomen dan he, de tijd die gaat maar door en 't zijn de mensen die aan 't veranderen zijn door de tijd heen.

    En deze mensen hebben 't voor zichzelf en soms ook voor anderen moeilijker gemaakt om de weg van Allah swt te (blijven) volgen.

    De moslim's van nu kunnen idd. niet tippen aan deze van de tijd van de profeet en van de sahaba's erna, dit qua sterkte van de imaan etc.

    Maar velen deze moslim's van nu zijn in mijn ogen weer veel beter bezig dan deze van 30/40 jaar terug. Dit komt dan door vele misverstanden die er destijds waren uit onwetendheid en 't vervagen van kennis van de Islam.
    Nu in tegendeel tot toen zijn er voor de meeste van ons (alhamdullilah) vele mogelijkheden om ons kennis van de Islam eigen te maken en deze pad te volgen.
    De moeilijkheid tegenwoordig is dat 'r weer veel meer zaken zijn die ons zo bezig kunnen houden dat we geen tijd meer hebben voor 't geloof en 't uitoefenen daarvan.
    't is dus ook nu een kwestie van je eigen wil en de kracht daarvan.

    Maar 't belangerijkste vind ik toch dat wij tegenwoordig de mogelijkheid hebben om één weg te volgen, welke dat zal zijn blijft ieder zijn eigen keus.

    S,
    Mooi gezegd...de huidige generatie moslims verdienen ook respect.
    Er leven nu ook mensen die hebben ook een maschallah grote imaan...en zoals ik al eerder zei die vergelijking met de sahaba van de profeet saw is niet te maken.

    MAAAR!! je moet niet vergeten dat de sa7aba geleefd hebben met DE GENADE VOOR DE MENSHEID ..de profeet saw ...en dat ze mede daardoor ook zo goede mensen waren. Ik bedoel zij zien hem...ze konen hem advies vragen..ze werden vermaand als ze iets fout deden en als je zoiets hoort van de profeeet zelf dan dwaal je niet 1..2...3 af ....de moslims van tegenwoordig geloven en getuigen dat er 1 god is allah swt en zijn boodschapper mohammed saw. En dat allemaal zonder dat ze iets gezien/gehoord hebben van de profeet zelf.
    Dat verdient ook wel enige respect vind ik...je moet niet verkeerd opvatten hoor wat gezegd/getypt heb...want je moet ook zonder dat je met de profeet geleefd hebt geloven en het leidraaad ...de quran en de soenah volgen.

    maar gewoon kmoest er eff aan denken en wilde et eff kwijt
    Nederlands: Degene die mijn ondertekening heeft weggehaald, krijg de lopende Bertus aardappeltering aan je oor.
    Japans: 私の署名を取り去ったかだれが1 つ、 ひどい何かをする。
    Frans: Celui qui a emporté ma signature, je te souhaite le cancer de Bertus qui marche a ton orreil.
    Duits: Das wer meine Unterschrift weggenommen hat, krijg das gegenwärtige Bertus Kartoffel phthisis zu Ihrem Ohr.
    Met dank aan Worldlingo en de geweldige ZYH

  13. #13
    -..Precious..-

    Reacties
    1.356
    28-10-2003

    MVC Premium MVC Premium



    De tijden zijn veranderd zo ook de mensen. Men is nu meer met de
    wereldlijkse zaken bezig, men heeft nu een andere instelling...........alhoewel als men invloeden van buiten af een beetje negeert ( dus door heeft dat de de wereld niet ALLES is) en zich zo dus beetje bij beetje meer op het rechte pad gaat bevinden en dus ook zn imaan vergroten, zal het wel goed komen............de islam is immers niet voor niets voor elke tijd bestemd, dus ook deze.

    You, you’re not aware
    That we’re aware
    Of your despair
    Don’t show your tears
    To your oppressor
    Don’t show your tears


  14. #14
    IDIOOT GEEN JOOD

    Reacties
    2.280
    06-05-2003

    Factoren die zijn gewijzigd;

    Er zijn veel meer mensen

    Door media is de Islam alom bekend

    Water hoef je niet meer een kilometer voor te lopen om woedoe te doen

    Mekka ga je met de vliegtuig naar en duurt geen jaar

    Moskeëen genoeg

    Als je vragen hebt kunnen ze eenvoudiger beantwoord worden door verscheidene mensen

    Wat is gelijk;

    Eerste levensbehoefte is veranderd in geld

    Roddels zijn makkelijker te verspreiden

    Meer mensen meer verleidingen

    Sociale controle door internet en media en telecom, TMT verpauperd



    Velen zoeken de spiritualiteit terwijl ons geloof dat altijd al heeft voorgesteld

    Zonder je af als je niet afgeleid wil worden als je contact zoekt met Allah of zoek je broeders en zuters die gelijkgezind zijn

    Daarvoor is een gebedshuis! Maar door meerdere taken in de huideige gebedshuizen zien we dat niet meer als hoofdtaak. Je vindt er de rust niet meer als er een kapper een winkeltje en andere zaken bij zitten en de jongeren hebben geen respect als ze zich in het huis van Allah scharen

    Veel positief veranderd en negatief.

    Maar we gaan een periode tegmoet die al een aantal malen is geweest, er zijn beschavingen bestrafd nog voor de dood. Dit was voor de islam. Het gebeurt nog eens maar dat zal het einde zijn.

    Vergelijk het voorgaande met nu. De mensen leven weer zo roekeloos en achteloos en goddeloos dat het niet lang meer zal duren. Hoe vaker je mensen hoort afschuw spreken overgedrag van anderen des te erger het is.

    Spreken over een slechte gedraging van een ander moet kunnen. Het is namelijk ontollereerbaar. Hier in dit land hebben we geleerd dat iedereen zelf moet weten wat ie doet. Je creeërt daardoor voedingsbodem voor de zwakkere. Je verlaagt de drempel je maakt het onreine toegankelijker en je opent ogen en maakt mensen nieuwsgierig naar het onbekende.

    Wetenschap hebben van alles is makkelijker dan je kunnen beheersen.

    Een simpel iets wat mag. Aardbeien zijn lekker als je niet weet hoe ze smaken mis je ze niet al liggen ze voor je neus. Nu weet je hoe ze smaken maar je hebt je geld elders aan te besteden, maar ze zijn een koopje en zien er sappig groot en fel rood uit


    Nia zit in jezelf

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.144
    16-04-2004

    Re: De beproeving van de mens.

    Origineel gepost door EMIEN
    We moeten ons in dit leven bewijzen aan God, hem dienen. We moeten die pad volgen die hij voor ons heeft uitgestippe.lt. Maar 1000 jaar geleden is anders dan nu. Er spelen andere factoren een rol die de beproeving bemoeilijken of juist makkelijker maken.

    Doet dat ertoe?

    Wat is jouw standpunt hierop?
    Ik denk dat het juist makkelijker voor ons is. Het is veel makkelijker kennis op te doen. Er zijn zoveel lezingen zoveel boeken met info. Vragen worden makkelijk beantwoord we kunnen onze eigen keuzes maken, we hebben het veel makkelijker vind ik, of laat ik zeggen denk ik. En of dat er toe doet, ja maak gebruik van de vrijheid die wij nu hebben.