1. #16
    Offline

    Reacties
    639
    10-03-2003

    Re: De beproeving van de mens.

    Origineel gepost door EMIEN
    We moeten ons in dit leven bewijzen aan God, hem dienen. We moeten die pad volgen die hij voor ons heeft uitgestippe.lt. Maar 1000 jaar geleden is anders dan nu. Er spelen andere factoren een rol die de beproeving bemoeilijken of juist makkelijker maken.

    Doet dat ertoe?

    Wat is jouw standpunt hierop?
    Dat is nou het irrationele van 'geloven'.

    Ik geloof dat ondanks de nieuwe factoren die een hele grote rol spelen bij het onvoorwaardelijk 'geloven in', men die kloof moet overbruggen. De beproevingen zijn zwaarder én het bewijzen dat men het waard is om in de hemel te komen eveneens.

    Misschien is het zo uitgesti.ppeld vanwege de vele onrechten die worden aangedaan en de vele inspanningen die de mens moet leveren om naar behoren en volgens de maatstaven van de Islam te leven.

    Dát is mijn mening, maar wie zal het zeggen. Het zal vanaf heden tot het oneindige giswerk blijven.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    28
    21-08-2003

    Re: De beproeving van de mens.

    Origineel gepost door EMIEN
    We moeten ons in dit leven bewijzen aan God, hem dienen. We moeten die pad volgen die hij voor ons heeft uitgestippe.lt. Maar 1000 jaar geleden is anders dan nu. Er spelen andere factoren een rol die de beproeving bemoeilijken of juist makkelijker maken.

    Doet dat ertoe?

    Wat is jouw standpunt hierop?

    Ik denk het niet, want HOE DENKT ALLAH OVER MIJ OF OVER IEMAND ANDERS is niet aan "tijd"gebonden.

    Het gaat allemaal om je intentie je WIL. Er na toe werken dat je wil een en al Allah wordt. Dat je wil niets anders wil dan Allah. En dat je tegen alles wat je tegenkomt in je wil buiten Allah doet of zegt.

    Groet,