1. #1
    Die Eckte Lid

    Reacties
    4.208
    17-11-2001

    Kindermishandeling.

    Kindermishandeling


    Alle kinderen hebben rechten. Rechten op goede verzorging, liefde, eigen meningen. En zo zijn er wel meer.

    Maar soms krijgt een kind dat niet. Dat heet verwaarlozing. De ouders bemoeien zich dan helemaal niet met het kind. Het kind krijgt niet genoeg te eten, geen warme kleren. Dit heet lichamelijke verwaarlozing.

    Er bestaat ook geestelijke verwaarlozing, psychische verwaarlozing. Dat is dat als je iets doet nooit eens een aai krijgt of er wel eens wordt gezegd goed zo, en dat je ouders het kind niet troost als hij /zij verdrietig is. Ze hebben dan wel een hele dikke jas maar geestelijk staan ze in de kou. Ze hebben het gevoel dat niemand van ze houd en dan zijn ze verdrietig en ongelukkig.

    Ouders kunnen zelf ook een nare jeugd hebben gehad. Misschien kwamen ze als kind veel te kort aandacht en liefde soms hebben ze niet geleerd hoe je ook prettig met elkaar om kunt gaan. Ze hebben niet geleerd wat van elkaar houden betekend. Ze willen vaak wel anders doen met hun kinderen, maar ze weten niet hoe dat moet. Gelukkig zijn er ook ouders die wel ondanks hun nare jeugd wel heel liefdevol met hun kinderen omgaan.

    Soms zijn er ouders erg teleurgesteld in hun kind, zonder dat hun kind daar iets aan kan doen! Ze hadden bijvoorbeeld op een meisje gerekend en ze krijgen een jongetje. Of ze kregen een gehandicapt of een erg begaafd kind. De teleurstelling kan zo groot zijn, dat ze die niet aan kunnen. Ze gaan verkeerde dingen doen. Ze mishandelen of verwaarlozen hun kind(eren).

    Je weet nu met welk probleem sommige ouders zitten. Nog geldzorgen en de baby huilt iedere nacht, dan kan zo iemand onder grote druk komen te staan. En dan word de kind geslagen. Maar dat mag natuurlijk nooit, hoe moeilijk ouders het soms ook hebben.

    Ouders die hun kinderen mishandelen, moeten daarmee stoppen. Dat kunnen ze vaak niet alleen. Daar hebben ze hulp bij nodig. Maar hoe moet die hulp beginnen! Je kunt een kindertelefoon bellen dat is als je problemen hebt. De kindertelefoon is speciaal voor kinderen gemaakt. Je hoeft je naam niet te noemen.

    Merk je aan je vriend(in) dat die mishandeld wordt? Misschien wel. Sommige kinderen laten duidelijk merken dat ze zich ongelukkig voelen. Ze zijn gewoon niet vrolijk. Eerder angstig en terug getrokken. Ze denken dat ze alles verkeerd doen ook het werk op school werkt niet. Ze durven geen vriendjes of vriendinnetjes mee naar huis te nemen ze mogen nooit buiten spelen.

    Sommige kinderen worden agressief. Dat betekend dat ze altijd maar vechten en ruzie maken. Voor de omgeving is dat erg lastig.

    Vroeger als de kinderen werden mishandeld, dat deden ze er niets aan. De politie zij dan dat de ouders zelf mochten weten hoe ze de kind(eren) behandelde. Als je mishandeld wordt dan dat je niet de enige bent. Verder moet je 2 dingen goed in je hoofd stoppen.

    Jij kunt er niets aan doen; het is niet jouw schuld dat je ouders het fout hebben.

    Je moet er met iemand, die je vertrouwt, over praten.


    Voorbeelden van kindermishandeling!
    "...Ik verander de zaken als maffiabazen die een wandeling maken
    Spit met een grote mond, ik ben tot de tanden bewapend
    Veel te dope voor jou om je gram te gaan halen
    Je kan kant noch wal raken, je valt net als je plan in het water..."

    - D@T KrAy-Z MoCrO, Platinum Lid

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Die filmpje hmm isda echt kindermishandeling het lijkt meer op en ongelukje
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  3. #3
    Hometown Glory

    Reacties
    4.758
    06-09-2002

    Hahahahaha, sorry toen ik het filmpje zag moest ik lachen. Dit zou mij ook kunnen overkomen (dat ik per ongeluk zo'n dwergje omver zou schoppen), maar dat wil toch niet zeggen dat ik dan een kind mishandel. Ja per ongeluk, maar niet expres. Vond het wel een grappig fragmentje. Aan kindermishandeling denk ik toch vaak aan een gemene ouder met een riem die zijn kind slaat voor de kick.

  4. #4
    Aya, Imran en Amani

    Reacties
    3.590
    05-03-2002

    het komt vaaj voor dan we denken. ouders die hun kind in de steek laten omdat ze daar geen tijd voor hebben. werken, cariere maken of gewoonweg geen zin hebben.
    als je kind met een rapport thuis komt en de ouders kijken even en zegt;goed zo; en verder gooit hij het ergens neer. het kind wordt in de loop van de tijd beschadigd en zal niet meer met zijn rapport naar de ouder komen(dit is maar een voorbeeld).
    kinderen die de rest van de ouders op ouderavond op school verscheinen en hun ouders hebben daar geen tijd/zin in. dit laatste zie je vaak bij marokkaanse ouders. waarom bmoeien ze zich niet met hun kind??? waarom volgen ze hun kind niet in zijn stappen??? waarom vragen ze hun kind niet hoe zijn dag is geweest op school?? waarom gaan ze niet op de zondag vroeg met hun kind naar zijn voetbal wedstrijd??? dit zijn allemaal zaken die het vertrouwen en het contact tussen ouders en kinderen verstereken. het kind krijgt een goe/lekker gevoel. vaak zie je dat aan het kind zelf ook. als hij de liefde en de tijd krijgt die hij nodig heeft dan zie je het kind zichzelf goed verzorgen en netjes kleden. maar als hij/zij zich verwaarloost voet zal hij/zij zich vaak ook gaan verwaarlozen.

    kinderen zijn ook mensen en hebben gevoelens, gevoelens die heel snel beshcadigd kunnen raken. en het duurt heel lang voor dat die gevoelens weer beter worden, soms worden ze nooit beter maar leert het kind mee om te gaan.
    overgens is dit ook een van de oorzaken waarom het kind de straat opzoekt. als hij de aandacht thuis niet krijgt dan maar op straat. vaak is dit op een negatieve manier. het kind komt dan terecht in een groep en er gebueren dingen in groepsprocessen. het kind wordt indirect onder druk gezet(wil erbij horen) en er worden dingen gedaan die hij/zij misschien niet eens wil doen. als ouder moet je dit kunnen waarnemen en je kind onder je hoede nemen. maar helaas is dit vaak heel te laat en ouders worden pas wakker als het kind in aanraking komt met de rechter(een paar keer zelfs).

    hier valt heel veel over te zeggen, maar ik hou het nu even hierbij. heb je vrage kan je ze hier stellen en ik kijk of ik hierop antwoord kan geven.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    179
    05-05-2004

    filmpje betekend dat de ouder geen aandacht had voor het kind die hierdoor een trap kreeg? (emotionele kindermishandeling)


    maar inderdaad kindermishandeling valt niet goed te praten toppie dat dit een topper is geworden

  6. #6
    Die Eckte Lid

    Reacties
    4.208
    17-11-2001

    Origineel gepost door SuperSalima
    Sorry hoor, maar dat filmpje wekt idd. lachneigingen op.

    Ik weet niet wat 't verband is tussen dat en kindermishandeling, maar 't lijkt op zo'n stukje uit the candid camera.
    Niets, deze topic was bij wijze van grap geplaatst
    "...Ik verander de zaken als maffiabazen die een wandeling maken
    Spit met een grote mond, ik ben tot de tanden bewapend
    Veel te dope voor jou om je gram te gaan halen
    Je kan kant noch wal raken, je valt net als je plan in het water..."

    - D@T KrAy-Z MoCrO, Platinum Lid

  7. #7

    Reacties
    4.849
    05-08-2002

    Origineel gepost door D@T KrAy-Z MoCrO
    Niets, deze topic was bij wijze van grap geplaatst
    Het was ook nog een Topper..!

  8. #8
    Vet cool!

    Reacties
    703
    05-11-2003

    !! Klappen zijn soms goed, het hoort er gewoon. Het moet natuurlijk geen gewoonte worden alleen als je erge dingen hebt gedaan. Die goeie ouwe tijd moeder die door het hele huis rent om me te pakken te krijgen.

    ciao.
    Faith is the source of my power.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    3.038
    23-02-2003

    Marokkaanse ouders zijn mislukkingen.


    Postscrip'tum; !

    BLD-

  10. #10
    Pritstift snuifer

    Reacties
    796
    15-01-2004

    Re: Kindermishandeling.

    Origineel gepost door D@T KrAy-Z MoCrO
    Kindermishandeling





    Voorbeelden van kindermishandeling!
    :schrik:

    Na 8 x te hebben afgespeeld blijf ik stuk gaan

    beter nog, hoe vaker je het afspeelt hoe leuker het is

    Ik ben dan wel vaak het slachtoffer geweest van kindermishandeling

    of is het tog zinloos geweld?

    hmmmmmmm, doordenkertje!