1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Mag je verloofde Spreken

    Citaat Geplaatst door Toffemeid
    Salaam allemaal

    Ramadan Moubarak inchallah


    Ik heb eiegenlijk een vraag aan jullie..

    Ik weet dat zolang je geen trouwpapier met elkaar hebt mag je met elkaar niet afspreken..
    Maar mag je dan elkaar ook NIET spreken na het eten??

    Mijn verloofde zeg van niet en hij wil me ook niet spreken,,

    Alvast bedankt voor jullie reacties

    Beslama Sim
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    30
    12-11-2002

    JA ik ben het met akachar eens hebben jullie bewijs is er een stukje in de koran waarin dat staat of zo.
    Waarom trouwen jullie dan niet gewoon dan is alles goed.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Hier heb ik nog nooit van gehoord.
    Hoezo zou dat niet mogen?
    NIZNO ED POTS!!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    30
    12-11-2002

    omdat het nog niet je man is.
    zoveel meisjes verloven om bij hun vriend te kunnen zijn en als ze het niet meer zien zitten dan verbreken ze hun verloving.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    89
    20-10-2002

    dat heeft niet met de ramadan te maken , volgens mij wil hij je gewoon niet zien.
    ik ga accoord

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    134
    07-11-2002

    ik vind het wel een beetje belachelijk je spreekt elkaar toch na het eten!!! en ik zou ook graag bewijs willen zien uit de koran dat het niet mag!!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    100
    22-10-2002

    Bismiellahie Arahmanie Rahiem

    (0347) Is het toegestaan om uit te gaan met de verloofde?



    Vraag: Salam alaikoem
    Binnenkort ga ik me incha Allah verloven met een jongen.
    Mijn ouders vinden het alleen niet goed als ik tijdens de verloving met hem naar buiten ga (wandelen, winkelen, enz.). Ik snap dat niet, want ik ben dan toch officieel met hem getrouwd. Is hier iets over bekend in de Islam, of het wel of niet is toegestaan?


    Antwoord:

    In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
    Moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie kinderen de islam laten leiden. Wanneer een huwelijkscontract officieel wordt!? leest u onder vraag (0324) Hoe kan degene die het huwelijksaanzoek indient, de voogd leren kennen?

    Zolang er geen huwelijkscontract aanwezig is, dan is er geen vrije omgang mogelijk tussen man en vrouw. Er zijn verschillende trieste verhalen die in verschillende gemeenschappen bekend zijn. Hoeveel vrouwen plegen ontucht en worden soms zwanger door het seksuele omgang voor het huwelijk dus in tijden van verloving, soms breekt de man de relatie met de vrouw, de vrouw zal daarna in vele problemen verkeren.

    De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed).

    En Allah weet het beste.
    Cyber-imam@al-islaam.com / Het team van al-Islaam.com

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    659
    14-09-2001

    Maar bellen is toch wat anders? Over de telefoon kan er toch weinig gebeuren, in ieder geval kan je niet zwanger worden....













    toch?
    The Prophet (sallalahu alayhi wa salam) said: "To rise up before daybreak and learn but a section of knowledge is better than prostating yourself in prayer a hundred times. (Ibn Majah)



  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Origineel gepost door mayass
    dat heeft niet met de ramadan te maken , volgens mij wil hij je gewoon niet zien.
    haha dat dacht ik dus ook
    NIZNO ED POTS!!!

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    138
    15-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Salaamallemaal,

    Wilde even reageren op deze topic.

    Het is zowiezo Haram om met je verloofde af te spreken zolang je nog geen trouwboekje hebt, of het nou al bekend is bij de familie of niet.

    Ma3a Salamaa