1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Paar vragen over de Islam

    Citaat Geplaatst door NahlaGirl
    Bonsoir.
    Moebarak Ramadan.
    Ik ben Nahla & ben 14 jaar.
    En ik heb paar vraagjes over ons geloof.
    1.Vanaf hoe oud moet je officieel vasten tijdens ramadan?
    2.Ik ben 14 jaar & draag geen islamitische kleding & sluier, fout?
    3.Hoe moet ik mijn vriend behandelen, moet ik slaafs voor hem zijn?
    Moet ik doen wat hij van me vraagt?
    Mag ik hem tegenspreken?
    Moet ik zijn had zoenen als hij iets voor me doet (ik heb thuis geleerd om dat bij oudere mannen te doen).
    4.Mag ik sieraden dragen?
    Shukran alvast.
    Au revoir.
    XxX Nahla
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Re: Paar vragen over de Islam

    Origineel gepost door NahlaGirl
    Bonsoir.
    Moebarak Ramadan.
    Ik ben Nahla & ben 14 jaar.
    En ik heb paar vraagjes over ons geloof.
    1.Vanaf hoe oud moet je officieel vasten tijdens ramadan?
    2.Ik ben 14 jaar & draag geen islamitische kleding & sluier, fout?
    3.Hoe moet ik mijn vriend behandelen, moet ik slaafs voor hem zijn?
    Moet ik doen wat hij van me vraagt?
    Mag ik hem tegenspreken?
    Moet ik zijn had zoenen als hij iets voor me doet (ik heb thuis geleerd om dat bij oudere mannen te doen).
    4.Mag ik sieraden dragen?
    Shukran alvast.
    Au revoir.
    XxX Nahla

    uhh..ik zal proberen dit serieus te beantwoorden..

    1.Als je ongesteld bent dan moet je vasten..
    2.geen antwoord..
    3.Vriendjes hebben mag niet voor het huwelijk.
    4.Sieraden....uhhhh denk van wel..

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Origineel gepost door elmarocani
    heb je mischien nog meer vragen?
    die zijn te moeilijk.....

    :melig:

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Origineel gepost door elmarocani
    antwoord op vraag drie is fout rachida!
    HELemaal niet

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Origineel gepost door elmarocani
    alleen antwoord op vraag 1 is goed!!!
    Vriendjes hebben voor het huwelijk hebben mag niet !

    verklaar jezelf nader dan..waarom het niet goed is..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Origineel gepost door elmarocani
    ja ok maar vriendinetjes toch wel???

    ewa..

    ok ok..laat ik het anders zeggen..

    Relaties voor het huwelijk hebben is Haram.


    Relaties draaien meestal altijd uit op lichamelijke contacten..wat al helemaal neit mag !

    Als je een vriend of vriendinnetje hebt..dus een relatie..dan zie je elkaar..en je mag niet samen met een jongen zijn ..tenzij er een derde persoon bij is..

    En dat ongesteldheid..pffffffff..

  7. #7
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Origineel gepost door -RaChiDa¿-
    ewa..

    ok ok..laat ik het anders zeggen..

    Relaties voor het huwelijk hebben is Haram.


    Relaties draaien meestal altijd uit op lichamelijke contacten..wat al helemaal neit mag !

    Als je een vriend of vriendinnetje hebt..dus een relatie..dan zie je elkaar..en je mag niet samen met een jongen zijn ..tenzij er een derde persoon bij is..

    En dat ongesteldheid..pffffffff..
    RacHiDa GoeD geanTwoord , je bent door naar ronde 2.....
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Origineel gepost door DESPERADA
    RacHiDa GoeD geanTwoord , je bent door naar ronde 2.....

    aiiiiiiiiii...haha....wat leuk om te lezen dat ik toch IETS goed heb..

  9. #9
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Re: Paar vragen over de Islam

    Origineel gepost door NahlaGirl
    Bonsoir.
    Moebarak Ramadan.
    Ik ben Nahla & ben 14 jaar.
    En ik heb paar vraagjes over ons geloof.
    1.Vanaf hoe oud moet je officieel vasten tijdens ramadan?
    2.Ik ben 14 jaar & draag geen islamitische kleding & sluier, fout?
    3.Hoe moet ik mijn vriend behandelen, moet ik slaafs voor hem zijn?
    Moet ik doen wat hij van me vraagt?
    Mag ik hem tegenspreken?
    Moet ik zijn had zoenen als hij iets voor me doet (ik heb thuis geleerd om dat bij oudere mannen te doen).
    4.Mag ik sieraden dragen?
    Shukran alvast.
    Au revoir.
    XxX Nahla
    Vraag 2....Misschien heb je hier wat aan:

    ''De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "De besten van jullie vrouwen zijn diegenen die hartelijk zijn, diegenen die vaak voorkomend kinderen baren, die ondersteunend en troostend zijn en Taqwa (godvrees) voor Allah hebben. De slechtste van jullie vrouwen zijn diegenen die hun schoonheid tonen en verwaand zijn. Zij zijn huichelaars, alleen zo veel van hen zullen Djennah binnengaan zoals er kraaien met witte onderpoten zijn". (Al-Bayhaqe) - Dit type kraai is zeer zeldzaam, zodat het duidelijk wordt dat het om een zeer beperkt aantal gaat- ''

    ''En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook hun ogenhaar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten''

    VraaG 3.......

    De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

    Binnen de islam is er één relatie tussen man en vrouw, en dat is het huwelijk. Dus de vraag of je je vriend zijn hand mag kussen? Die komt niet ter sprake in in de islam, want je mag geen vriend.... Het beste antwoord lijkt mij... Maak het uit, toon berouw, Inschallah zal je niet meer terug vallen in zinnaa (een buitenechtelijke relatie) Is een zonde....

    Allah ouAliem....
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Re: Re: Paar vragen over de Islam

    Origineel gepost door DESPERADA
    Vraag 2....Misschien heb je hier wat aan:

    ''De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "De besten van jullie vrouwen zijn diegenen die hartelijk zijn, diegenen die vaak voorkomend kinderen baren, die ondersteunend en troostend zijn en Taqwa (godvrees) voor Allah hebben. De slechtste van jullie vrouwen zijn diegenen die hun schoonheid tonen en verwaand zijn. Zij zijn huichelaars, alleen zo veel van hen zullen Djennah binnengaan zoals er kraaien met witte onderpoten zijn". (Al-Bayhaqe) - Dit type kraai is zeer zeldzaam, zodat het duidelijk wordt dat het om een zeer beperkt aantal gaat- ''

    ''En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook hun ogenhaar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten''

    VraaG 3.......

    De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

    Binnen de islam is er één relatie tussen man en vrouw, en dat is het huwelijk. Dus de vraag of je je vriend zijn hand mag kussen? Die komt niet ter sprake in in de islam, want je mag geen vriend.... Het beste antwoord lijkt mij... Maak het uit, toon berouw, Inschallah zal je niet meer terug vallen in zinnaa (een buitenechtelijke relatie) Is een zonde....

    Allah ouAliem....

    je slaat de spijker op zijn kop..(ofsoiets)

  11. #11
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Re: Re: Re: Paar vragen over de Islam

    Origineel gepost door -RaChiDa¿-
    je slaat de spijker op zijn kop..(ofsoiets)
    In andere woordeN KbeN ook door Naar RoNde 2??....
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Re: Re: Re: Re: Paar vragen over de Islam

    Origineel gepost door DESPERADA
    In andere woordeN KbeN ook door Naar RoNde 2??....
    Ja...ennuh...ronde 2 is..??

  13. #13
    Lekkerste Lid

    Reacties
    1.622
    01-03-2002

    Re: Paar vragen over de Islam

    Origineel gepost door NahlaGirl
    Bonsoir.
    Moebarak Ramadan.
    Ik ben Nahla & ben 14 jaar.
    En ik heb paar vraagjes over ons geloof.
    1.Vanaf hoe oud moet je officieel vasten tijdens ramadan?
    2.Ik ben 14 jaar & draag geen islamitische kleding & sluier, fout?
    3.Hoe moet ik mijn vriend behandelen, moet ik slaafs voor hem zijn?
    Moet ik doen wat hij van me vraagt?
    Mag ik hem tegenspreken?
    Moet ik zijn had zoenen als hij iets voor me doet (ik heb thuis geleerd om dat bij oudere mannen te doen).
    4.Mag ik sieraden dragen?
    Shukran alvast.
    Au revoir.
    XxX Nahla

    1. vanaf je je voelt dat je volwassen begint te worden, je mag als kind of als jonge meisje altijd een paar dagen mee proberen om te voelen hoe het is.

    2. Elk jongen en meisje die nog in hun jeugdjaren zitten, is het zeker niet fout om gewone kledij te dragen, en ps, er bestaat iets niet zoals islamitische kledij. En een sluier draag jij wanneer je je er goed bij voelt en wanneer je zelf inziet dat je een goede stap hebt gezet
    3.Je mag geen relatie hebben buiten het huwelijk, en voor de normale vrienden, je neemt wat ze je geven, en bent daar tevreden over( figuurlijk), wees behulpzaam, en verwacht niets daarvoor. wees lief tegen je vrienden en respecteer ze zodat je respect terug krijgt. Vraagt er iemand iets waarbij jeje niet goed zou voelen of denken dat het misschien verkeerd is, doe het dan liever niet.
    Als het over je ouders gaat, moet je natuurlijk gehoorzamen, profeet zegt, jij en je bezit zijn van je ouders,.. sowiso niet tegenspreken, is het een vriend, dus zoals erboven stond, hangt van jou af wat je verkeerd vind of juist vind, tracht het goede te onderscheiden van het slechte.
    Je mag familieleden zoenen, zoals, alle vrouwen in de familie, je mag de broers van je moeder zoenen, je mag je grootouders zoenen langs beide kanten (mama en papa), je neven laat je best opzij, broers van je vader ook.
    Als iemand iets voor je doet, zeg je gewoon bedankt uit beleefdheid, zoenen is een overbodig iets en moet niet perse hoor.

    4. Je mag sieraden dragen als je nog niet volwassenheid hebt bereikt, eens je volwassen bent, geldt het ook voor jou, om je op te maken enkel voor je man en voor je familieleden, zoals vader, oom, broers, etc.
    Love Don't Love Me

  14. #14
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Re: Re: Re: Re: Re: Paar vragen over de Islam

    Origineel gepost door -RaChiDa¿-
    Ja...ennuh...ronde 2 is..??
    Dont Know....

    WaS maar waT aan het bazellen
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paar vragen over de Islam

    Origineel gepost door DESPERADA
    Dont Know....

    WaS maar waT aan het bazellen
    oooooooowhhhh..uhh..kvond het wel leuk hoor..om door te gaan naar de tweede rond..

    kan niet wachten tot de derde ronde..