| incest: mijn verhaal.. openhartig, hard en onrechtvaardig Ok.. wat ik nu ga vertellen is heel persoonlijk maar ik doe dat met een reden.
Voor mezelf maar ook voor degene die iets soortgelijks heeft meegemaakt.
Ik ben seksueel misbruikt door mijn oom. Ik wil verder niet ingaan op de details. Het heeft me gevormd tot de mens die ik nu ben. Het heeft me doen beseffen dat je je eigen geluk moet nastreven en dat iedereen bezig is met zijn eigen hachje en dat uiteindelijk ieder voor zich is en allah voor ons allen.
Na jaren heb ik dit kenbaar gemaakt binnen de familie omdat ik misselijk werd bij het idee dat iedereen hem op een voetstuk zette. Niemand geloofde mij en iedereen keerde zich tegen mij omdat ze dachten dat ik het had verzonnen.
Rest van het verhaal volgt nog en zal het beetje bij beetje aanvullen
vervolg:
Mijn moeder heeft mij in eerste instantie gesteund maar na verloop van tijd ging ze weer om met de broertje van mijn vader. Mijn oom is getrouwd en heeft een dochter van 13. De vrouw van mijn oom haat mij en geloofd er heilig in dat ik alles heb verzonnen.
Ik kwam erachter dat mijn moeder weer contact met hem had toen ik een keer thuis was en ze de vrouw van mijn oom aan de lijn had en het volgende zei: 'doe de groetjes aan oom.. ' Op dat moment dacht ik echt dat mijn hart door de midden brak.
Pas geleden vertelde mijn moeder dat de vrouw van mijn oom borstkanker had. Ze vroeg aan mij: 'vind je het goed als ik haar bijsta in deze moeilijke tijd'. Ik: 'steun haar met je hart en ziel maar vergeet niet dat ze jouw dochter voor van alles en nog wat heeft uitgemaakt omdat ze niet geloofde dat haar man zoiets had geflikt'
Dit is best een schokerend verhaal en heb het gelukkig verwerkt. Tot de dag van vandaag is incest een grote doofpotonderwerp in de turkse en marokkaanse cultuur. Dat er niet over gesproken wordt wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
dit verhaal kan misschien heel onsamenhangend overkomen, dat komt omdat ik beetje bij beetje de gebeurtenissen er bij schrijf |