1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    108
    15-10-2002

    Marokkaanse Hapjes

    Wie Kan Mij Recepten Geven Voor Het Maken Van Kleine Marokkaanse Hapjes!! K wil Mijn Moeder ene Keer verassen!!
    alvast Bedankt..
    Beslama
    Dikke KuzZz DouNia

    Dont mess with me... ik pak je 10 keer zo hard terug!!!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    108
    15-10-2002

    NIEMAND HELPT ME Beeeeee3 JAMMER HOOR!!!
    Dont mess with me... ik pak je 10 keer zo hard terug!!!!

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Hier een snack, ook met bladerdeeg maar ook heeeel lekkkkker...

    Kleine vispastilla.

    1 pakketje bladerdeeg (die van tien stuks in de super)
    300 gram kabeljauw fitet (uit de markt)
    200 gram sumuri
    200 gram garnalen (roze)
    koriander
    knoflook (alleen als je wilt hoeft niet perse)
    uien
    mihoun
    de kruiden die je ook in de marmita doet
    een beetje zout

    Je bakt eerst de vis gaar in een pannetje, gooit de gesnipperde uien erbij en de knoflook, dit bak je een beetje aan, dan doe je de koriander erbij, gelijk erachter na de kruiden en zout.

    Je kookt de mihoun, dit doe je bij je vismengsel..

    laat het afkoelen.

    haal de bladerdeeg uit elkaar en laat dit ontdooien.

    dan doe je de vismengsel als die afgekoeld is in de bladerdeeg en dan klap je deze dicht.

    Oven voorverwarmen en in de oven doen.

    Wachten tot ze goudbruin zijn en dan zijn ze klaar...

    Smakelijk eten..

    Ze zijn echt lekker...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    108
    15-10-2002

    Hey Meid Heel erg Bedankt K heb het Opgeschreven!! Shokran

    Dont mess with me... ik pak je 10 keer zo hard terug!!!!

  5. #5
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    Tortilla de Patatas : Aardappelomelet (2 x )
    750 gram aardappelen
    350 ml olijfolie
    zout
    6 eieren

    Schil en was de aardappelen, snijd ze in dunne plakjes en droog ze af met een doek
    Verhit de olie in een diepe koekenpan en voeg de aardappelen toe. Bak ze door en door op matig heet vuur met een deksel op de pan. Ongeveer 20 minuten, af en toe roeren.
    De plakjes moeten zacht zijn, maar niet bruin. Als de aardappelen gaar zijn, uit de pan halen en laten uitlekken in een vergiet. Bestrooi ze met zout indien nodig
    Klop de eieren licht, zodat de eiwitten met de dooiers gemengd zijn. Voeg een beetje zout toe
    Meng de aardappelen al roerend door het eiermengsel
    Verhit opnieuw een beetje olie, net genoeg om de bodem van de koekenpan te bedekken en voeg het eier- en aardappelmengsel toe. Gebruik bij voorkeur een pan met een anti-aanbaklaag
    Schud de pan af en toe om aankoeken te voorkomen. Bal op laag vuur gedurende 2 minuten
    Draai de koek om met behulp van het deksel van de pan of een groot bord. Leg het bord of deksel op de pan, houd het stevig vast en draai dan de pan om. Laat de omelet van het bord of de deksel in de pan glijden en bak de andere kant nog 1 tot 2 minuten
    De omelet moet nog tamelijk zacht zijn van binnen
    Dien de omelet, bij voorkeur warm, op een groot bord op.
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  6. #6
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    BLADERDEEGPAKKETJE MET GEHAKT

    VOOR 6 PERSONEN

    BENODIGDHEDEN:

    8 plakjes bladerdeeg
    2 sjalotjes
    2 el boter
    400 g gehakt
    1 zakje kruidenmix voor nasi
    4 el rozijnen
    2 el koffiemelk
    8 tomaten
    4 el sladressing
    BEREIDINGSWIJZE

    De oven voorverwarmen op 225 graden. Het bladerdeeg in 10 minuten laten ontdooien. De sjalotjes pellen en snipperen. De boter verhitten en het sjalotje 1 minuut zacht bakken. Gehakt toevoegen en in 5 minuten rul bakken. De kruidenmix voor nasi, rozijnen en koffiemelk erdoor scheppen. Op een hoog vuur al omscheppend het geheel 2 minuten bakken. bakplaat invetten en 4 plakjes bladerdeeg erop leggen. Het gehaktmengsel erop scheppen en vervolgens afdekken met de andere bladerdeeg plakjes. De randen bestrijken met een beetje water en de randen met een vork dichtdrukken. De bakplaat in de oven schuiven en in 15 minuten de pakketjes bruin bakken. De tomaat wassen en in plakjes snijden. De schijfjes op een bord leggen en de dressing erover schenken. De bladerdeegpakketjes ernaast leggen.
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  7. #7
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    AARDAPPEL-GEHAKT ROLLADE

    VOOR 4 PERSONEN

    BENODIGDHEDEN:

    300 g aardappels
    2 hardgekookte eieren
    75 g Tilsiter kaas
    zout
    peper
    1 rauw ei
    500 g gehakt
    1 el vers gehakte kruiden
    2 el tomatenpuree
    BEREIDINGSWIJZE

    Schil en kook de aardappelen zacht en druk ze nog warm door een zeef. De hardgekookte eieren pellen en fijn snijden en de kaas raspen. De aardappels met de eieren, de kaas, zout en peper mengen. Het gehakt met de kruiden, tomatenpuree en het geklutste ei kneden (iets ei achterhouden om te bestrijken). Op smaak brengen met peper en zout. Het vlees op een bestoven werkblad uitrollen en dan de aardappelmassa over het vlees strijken. 1 cm Van de rand vrij houden en dan oprollen. De rollade met ei bestrijken en met aluminiumfolie afdekken. In een op 190 graden voorverwarmde oven 45 minuten braden. Hierna de folie verwijderen en nog eens 15 minuten braden. Lekker met een groene salade.

    PITTIGE GEHAKTTAART

    VOOR 4 PERSONEN

    BENODIGDHEDEN:

    175 g bloem
    zout
    125 g boter
    1,5 dl koud water
    1 grote ui
    1 teen knoflook
    400 g mager gehakt
    1 blikje maiskorrels
    2 el tomatenketchup
    tijm
    oregano
    BEREIDINGSWIJZE

    Zeef het bloem met de zout in een kom en voeg 90 g harde boter toe en snij dit in kleine stukjes. Voeg het water toe en kneed het geheel tot een deeg. Rol het deeg uit op een met bloem bestoven aanrecht tot een vierkante lap. Pak het deeg in aluminiumfolie en laat het een uur in de koelkast rusten. Maak ondertussen de vulling. Snipper de ui en de knoflook en fruit deze glazig in de boter. Voeg het gehakt toe en bak dit rul. Laat de maiskorrels uitlekken en voeg ze aan het gehakt toe. Breng het op smaak met tomatenketchup, peper, zout, tijm en oregano. Rol het deeg uit tot een ronde lap en bekleed hier een beboterde taartvorm mee. Prik het deeg met een vork hier en daar in. Schep het gehaktmengsel erop en bak dit in een op 225 graden voorverwarmde oven in 35 minuten gaar.
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    14
    10-11-2002

    waaaaaaaaaaaaaaaaah

    Ik heb nu echt honger gekregen van al die gerechten, ga door!!!

    enne wil wel meer recepten zien, ben druk bezig.................

    Beslemaaaaaaaaa alikoum en selmou 3ala familia

    :boogie:

    Je weet pas wanneer je iets heb als het er niet meer is, dus verwennen die handel!

  9. #9
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    nog meer gerechten hier kan ik wat mee

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    108
    15-10-2002

    Heeeeey Hajat..woellah ik ben ana het watertanden..dank je wel meid!!
    Dont mess with me... ik pak je 10 keer zo hard terug!!!!

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Origineel gepost door a akrouh
    hoi meiden,
    kan iemand mij uitleggen wat koriander,sumuri en mihoun zijn en waar ik dat kan kopen?

    antwoord:

    koriander=kosbar verbrijgbaar in bij de islamitsche slager

    sumuri= krabfilet of krabstick (namaak) verkrijgbaar bij de visboer of heel goedkoop bij de lidl

    mihoun= is chinese dunne mie verkrijgbaar in elke supermarkt of bij de toko

    Dames jullie kunnen van deze mengsel ook loempia's mee maken heb ik gisteren geprobeerd was echt lekker!!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    108
    15-10-2002

    Koriander is een Kruid..die kan je gewoon in de supermarkt kopen..sumuri weet ik niet..mihoen is een chinese spaghetti achtig iets..kan je ook gewoon in de supermarkt kopen Adios
    Dont mess with me... ik pak je 10 keer zo hard terug!!!!

  13. #13
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    Groentetaart

    Aantal personen: 4

    · 5 lapjes bladerdeeg (diepvries)

    · 1 ui

    · 1 rode paprika

    · 200 gram halal runder worst (stukje)

    · 25 gram boter

    · 1 blik sperziebonen

    · 2 eieren

    · 0,5 dl koffieroom

    · 50 gram geraspte kaas

    Leg de lapjes bladerdeeg naast elkaar en laat ze ontdooien. Maak de ui schoon en snijd hem klein.
    Was de paprika en snijd hem in blokjes evenals de halal runder worst
    Fruit de ui in de boter. Bak de paprika en de cervelaatworst zachtjes mee. Voeg de uitgelekte sperziebonen toe en warm kort door. Maak het geheel op smaak met peper en zout.
    Klop de eieren los met de koffieroom en roer de kaas erdoor.
    Vet een springvorm of ovenschaal in met wat boter. Bekleed de vorm met de lapjes deeg. Schep het groentemengsel erin en het eimengsel erover.
    Bak de groentetaart in een voorverwarmde oven op 225° C in 20-30 minuten gaar en lichtbruin.

    Tip: U kunt de taart ook vullen met 1 blik ratatouille en een gesnipperde ui of 2 pakken groentemix (of 250 gram soepgroente) en 1 blik maïskorrels.
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  14. #14
    Afwezig Lid.

    Reacties
    8.184
    16-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    wayooww ik kriijg hier honger van.....wat ook erg lekker is en heel simpel te maken zijn kaas-bladerdeeghapjes....
    je pakt gewoon van zon velltjes en en legt daar elke keer wat kaas op vouwt die velletjes dubbel en doet ze in de 10 supersimpel en erg lekker vooral in de ramadan

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    108
    15-10-2002

    Hahahaha Saidaatje..Slim hoor!!!

    Dont mess with me... ik pak je 10 keer zo hard terug!!!!