Poll resultaten: wie bid Tarawieh in de moskee?

Stemmers
76. Je mag niet stemmen op deze poll
  • ja elke dag

    26 34,21%
  • ja zo veel mogelijk

    22 28,95%
  • af en toe

    9 11,84%
  • nee nooit

    19 25,00%
  1. #1
    VREDELIEVEND LID

    Reacties
    155
    16-09-2002

    Tarawieh bidden

    salam aleikoem broeders en zusters

    een vraagje voor jullie:

    Wie bid tarawieh in de moskee??

    een ramadan moebarak saeed voor iedereen
    wens voor een ander wat je voor jezelf ook wenst... ALLAHOE MAH EL MOEHSINIEN!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    37
    29-06-2002

    ik kan niet elke dag naar de moskee wat ik jammer vind(school en werk) maar ik probeer zo vaak mogelijkl tarawieh in de moskee te bidden.
    frans vroeg aan frans in het frans wat frans in het frans was ,frans zei tegen frans in het frans dat frans in het frans
    francais is

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    555
    11-09-2002

    Ik ga ook niet elke dag door school enzo maar in het weekend ga ik wel en in lailet el qadr ga ik inschallah ook
    Vrees allah en weet dat allah ( swt) alles ziet wat jij doet

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    214
    17-03-2002

    Sallaam Alikoem Warhamtoe Allah,

    Ik ga elke dag.
    Ik vind het belangerijk om in de maand Ramadan extra tijd aan mijn geloof te besteden.

    Ma'salama
    Malika

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    89
    03-10-2002

    Ik ben ook hamdoellah elke avond in de moskee te vinden en brasco, kga normaal ( dus buiten de ramadan om) elke vrijdag.

    In de ramadan vind ik het erbij horen om elke dag het tarawieh gebed te verrichten, we hebben het al zo moeilijk in nederland om het ramadan sfeertje hoog te houden. En in de ramadan worden de deuren van de hel gesloten, dus een extra reden om je dieper in de islam te verdiepen, maar het zou helemaal mooi zijn, als je na de ramadan je zo blijft praktiseren!!!
    Ik geloof in ALLAH SWT, zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij haar ziet, maar omdat hij haar voelt...............

  6. #6
    Beloved Member

    Reacties
    438
    20-02-2002

    Brasco ik sluit aan bij wat je zegt...
    Ik ben denk ik 1 vamdie persoon die pas met de Ramadan tijd naar de moskee gaat, de koran leest enz..
    Is niet dat ik nikk aan me geloof doe... maar echt veel doe ik ook weer niet...

    ma3a salama

    ~Hdi Marra Men 3doek Oe Alf Marra Men Sdik~


  7. #7
    leuke lid

    Reacties
    73
    16-11-2001

    zo vaak mogelijk naar de moskee, maar het mooiste is fadjr gebed te doen...

    S'avonds is het wel heel vol he, mooi dat we dan wel tijd vrij maken... Sjaitaan is vastgeketend.

    Ma3asalaam
    www.astrasat.nl

    ASALAMOHALAIKOEM MIJN BROEDERS EN ZUSTERS!

  8. #8
    VREDELIEVEND LID

    Reacties
    155
    16-09-2002

    Origineel gepost door Brasco
    Pas als de Ramadan er is, gaan mensen naar de moskee. Dat vind zo nep. Ga altijd of ga niet. Je moet er heen gaan met de juiste intentie, niet van:" Oh , het is nu Ramadan, dus ik ga maar weer es kijken hoe de moskee er van binnen uitziet." Het is niet mijn bedoeling om over mensen te oordelen, maar mensen moeten serieus na gaan denken over hun geloof, en ook of ze geloven.
    Salam mensen

    enigzins heb je gelijk maar je hebt mensen die door de ramadan op de goede weg komen en blijven bidden......maar om te zeggen ga niet is ook niet goed,men moet ergens beginnen.Feit blijft natuurlijk dat je de goede intentie moet hebben om te blijven bidden

    ma salama
    wens voor een ander wat je voor jezelf ook wenst... ALLAHOE MAH EL MOEHSINIEN!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    808
    08-11-2002

    [QUOTE]Origineel gepost door Brasco
    Pas als de Ramadan er is, gaan mensen naar de moskee. Dat vind zo nep. Ga altijd of ga niet. Je moet er heen gaan met de juiste intentie, niet van:" Oh , het is nu Ramadan, dus ik ga maar weer es kijken hoe de moskee er van binnen uitziet." Het is niet mijn bedoeling om over mensen te oordelen, maar mensen moeten serieus na gaan denken over hun geloof, en ook of ze geloven. [/QUO


    Is toch beter als helemaal niet gaan toch?en bovendien van het een komt het ander...Mensen weten in iedergeval dat de maand ramadan een hele belangerijke maand is en gaan.Natuurlijk zou het beter zijn als ze ook gingen zonder dat het ramadan was..Maar ja stap voor stap en het komt wel goed..toch?

    maghrabia82
    "Aanbidt Allah alsof je Hem tengenover je ziet.Wanneer je Hem niet ziet,ziet Hij je wel".

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    56
    02-06-2002

    ja ik bid elke dag tarawi7 in de moskee.
    Mijn lieve Siham ik zal je missen

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    60
    10-10-2002

    Origineel gepost door Brasco
    Pas als de Ramadan er is, gaan mensen naar de moskee. Dat vind zo nep. Ga altijd of ga niet. Je moet er heen gaan met de juiste intentie, niet van:" Oh , het is nu Ramadan, dus ik ga maar weer es kijken hoe de moskee er van binnen uitziet." Het is niet mijn bedoeling om over mensen te oordelen, maar mensen moeten serieus na gaan denken over hun geloof, en ook of ze geloven.

    WAAR SLAAT DIT NOU WEER OP?

    MEVROUWTJE, voor jouw informatie een vrouw is helemaal niet verplicht om te bidden in de moskee, het is zelfs beter om thuis in een hoekje alleen te bidden (zelfs op vrijdag).....

    Sta je er misschien ook bij stil dat de maand Ramadan een tijd is van bezinning, en dat je dan door de taraweeh de kans krijgt om meer tijd te besteden aan het gezamelijk bidden e.d......

    En daarnaast is het zo dat de meeste mensen op vrijdag-overdag altijd werken of studeren!!!!! Dan is dit toch ideaal!

    Dus ajb, denk eerst na voor je zomaar reageert!!!!!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.041
    17-11-2002

    je hebt helemaal gelijk bent-lehlel. Het bidden doe je helemaal voorjezelf of dat nou thuis of in de moskee is.
    OemAbderrahmaan

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17
    03-12-2001

    Ja ik ben na de zomervakantie begonnen met bidden, en dit doe ik elke dag, maar niet in de moskee, gewoon thuis.
    Ik heb een slecht en misschien wel een verkeerd beeld over de moskee (in ieder geval die bij ons in de buurt) Het is nl. zo dat er daar meer geroddeld wordt over hun dochters en zonen als dat er daadwerkelijk naartoe wordt gegaan om ALLEEN te gaan bidden en evt. dichter bij god te komen.
    Ik weet dat deze gedachten verkeerd zijn, maar ja helaas is dit wel het geval bij ons in de buurt.

    Vraagje kan iemand me vertellen wat tarawieh betekent??

    alvast bedankt

    groetjes

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.041
    17-11-2002

    he nadia!
    ik vind dat je gelijk hebt dat is bij mij ook een van de redenen dat ik ook niet altijd ga.
    maar ik ga zeker naar de tarrawieh van elhied en van lailatoe- elkadr
    maar ze roddelen en letten te veel op je maar daar worden ze zelf voor gestraft als ze dat in het huis van god doen.
    en tarrawieh is dat er een imaam koran hardop leest en iedereen gezamelijk bid en doeha''s worden verricht enz
    ciao lady :goed zo:
    OemAbderrahmaan

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    21
    11-11-2002

    Origineel gepost door Brasco
    Pas als de Ramadan er is, gaan mensen naar de moskee. Dat vind zo nep. Ga altijd of ga niet. Je moet er heen gaan met de juiste intentie, niet van:" Oh , het is nu Ramadan, dus ik ga maar weer es kijken hoe de moskee er van binnen uitziet." Het is niet mijn bedoeling om over mensen te oordelen, maar mensen moeten serieus na gaan denken over hun geloof, en ook of ze geloven.

    salaam moslimzusters/brohters,

    Brasco als je naar de moskee gaat om te bidden let a.u.b. niet op mensen die wel of niet komen.

    Dat de moskee tijdens de ramadan zo propvol is doet me goed, want al deze mensen hebben vrij genomen of tijd gemaakt{moet je zo i zo voor het bidden} om naar de moske te gaan.

    Je hebt marokkanen die helemaal niet gaan,daar moet je zorgen om gaan maken. ZE staan de hele dag in de kou om een hoekje maar naar de moskee gaan ho maar.