Marokko Community
03-09-2010 00:07:42
Adverteren op MAROKKO.nl

Ga terug   Marokko Community > Islam & Levensbeschouwing > Islam & Ik
Islam & Ik De Islam & Ik. Leer allen beter gestalte te geven aan de eenheid. In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige...

Adverteren op MAROKKO.nl
Het Nationaal Islam congres, Gisteren !

Reageer

Opties
Oud 17-05-2009, 09:35   #1
Yaqeen
One Ummah.

Yaqeen is Offline
Geslacht: Man Man
Reacties: 469
Yaqeen komt net kijken
Credits: 0
Het Nationaal Islam congres, Gisteren !

Bismillah.

As salaam alaikoem,

Wie was er gisteren ook aanwezig bij de Nationaal Islam congres te Amsterdam. Alhamdoelillah voor het eerst hebben we een conferentie op deze schaal kunnen houden. En mash’Allah de opkomst was meer dan verwacht schattingen waren tussen de 1000 a 1500. Je zag gewoon hoe de glimlach op ieder zn gezicht was mash’Allah. Ik denk dat ook mede door de broeder en zusterschap en de lezingen het imaan van sommige door die congres zeker is toegenomen. Dit is onze kans, Islam begint steeds sterker te worden, ondanks de problemen en tegenstanden die we tegen komen in het westen, moeten we juist nu door zetten. Er waren zelfs sprekers uit Duitsland gekomen naar dit congres, als het zo doorgaat kunnen we in de voetsporen treden van Engeland, waar ze al heel sterk zijn in de islam. Daar heb je grote instituten die van alles aanbieden op het gebied van Islam. Daar heb je congressen die 10 voud de omvang hebben als die van gisteren in Amsterdam.

Wij van de nieuwe generatie moeten ervoor zorgen dat de Islamitische gemeenschap steeds sterker gaat worden. Probeer inshAllah eraan bij te dragen. We wonen in het Westen, we hebben hier zoveel kansen. Zoveel ongelovige die we kunnen laten terugkeren naar Islam. Maar helaas blijven velen stil. Als je goed bent iets brengt dat naarvoren en wellicht kan iemand daar gebruik van maken wat ten goede kan komen voor de gemeenschap. Begin lezingen te organiseren, help mee met het maken van flyers. Iedereen heeft wel een talent waar hij/zij goed in is.

En zoals je ziet geleerden van dit kaliber moeten we vaker naar Nederland halen, dit gaat de Ummah versterken. En daar moeten we nu in voortzetten.

Gisteren zijn er verschillende lezingen tegelijkertijd verzorgd. Het lijkt me informatief en handig dat diegene die er aantekening hebben kunnen maken dit insh’Allah kunnen overtype in word. Zodat we alsnog de kennis met elkaar kunnen delen. Ik zal ook kijken wat er van mijn aantekeningen leesbaar is en of ik er iets van kan plaatsen haha.

wassalaam alaikoem.

Soebhan Allah, Walhamdoelillah, Wa la ilaha illa Allah, Wa Allahoe akbar

Naar boven Reageren met citaat
Oud 17-05-2009, 12:18   #2
moslimaa86
13 dec t/m 15 jan

moslimaa86 is Offline
Geslacht: Vrouw Vrouw
Reacties: 1.629
moslimaa86 maakt een goede startmoslimaa86 maakt een goede start
Salam alaikoem

Ik was gister aanwezig het was mascha Allah!

Voor vragen over kraamzorg: oemmy@kraamcentrumsam.nl

Oud 17-05-2009, 12:21   #3
Crazy_chino
(L) Mama (L)

Crazy_chino is Offline
Reacties: 1.021
Crazy_chino komt net kijken
Ik was er gister, (hoor bij de organisatie)

was top he alleen die warmte daar en de hele dag staan enz.

Oud 17-05-2009, 12:23   #4
moslimaa86
13 dec t/m 15 jan

moslimaa86 is Offline
Reacties: 1.629
moslimaa86 maakt een goede startmoslimaa86 maakt een goede start
Citaat:
Geplaatst door Crazy_chino Bekijk reactie

Ja in zaal 3 pff hahha

Wat ik ook wel jammer vond is dat er opeens een broeder naars je kan komen zitten. Maar verder was het leerzaam en mascha Allah

Voor vragen over kraamzorg: oemmy@kraamcentrumsam.nl

Oud 17-05-2009, 12:25   #5
Vrouw
MVC Lid

Vrouw is Offline
Reacties: 45
Vrouw komt net kijken
Ik heb er echt zooo van genoten, Maschallah!!!
We vormde voor ff echt en Ummah, dat raakte mij persoonlijk nog het meest!!!

Oud 17-05-2009, 12:26   #6
Vrouw
MVC Lid

Vrouw is Offline
Vrouw komt net kijken
En moge Allah,swt, de organisatoren rijkelijk belonen hoor, en niet alleen zij maar ook een applaus voor alle andere broeder en zusters die hebben geholpen!!!

Oud 17-05-2009, 12:32   #7
buubuu
Got mad luv 4 booboo

buubuu is Offline
Reacties: 1.119
buubuu komt net kijken
MAsha allah, een dag waar ik al lang in mijn leven op heb gewacht. Masha allah, ik heb van begin tot het einde genoten alhamdoelilah....

Zelfs het moeten wachten in de rij vond ik masha allah. Hoe vaak zie ik niet op tv dat er vele wachtrijen staan voor bepaalde artiesten. DIt keer was het geen wachtrij voor een HArry Pottterboek of voor Michael Jackson maar was het een wachtrij voor het opdoen van kennis, masha Allah!

Ik wil de organisatie heel erg bedanken en vraag Allah swt een ieder die hieraan heeft meegeholpen zowel als organisatie en/als bezoeker rijkelijk te belonen in dit leven en het hiernamaals.

Natuurlijk zijn er altijd verbeterpunten zoals de kantine, de omgangsvormen (mijn man is nog vaker door zusters 'benaderd' dan ik door een broeder, haha), tijdsmanagement maar dit zijn allen zaken die verbetgerd zullen worden indien men meer ervaring op zal doen. Dus ik pleit voor nog vele congressen zoals deze. Maar voor een eerste keer een congres op dit niveau moet ik als critica eerlijk bekennen. MASHA ALLAH, toppie gedaan!!!

Moge Allah swt de niet moslims leiden, de zwakke moslims sterker maken en de sterke moslims standvastig....Amien

I'm tired of someone elses propaganda. I'm for TRUTH, no matter who tells it. I'm for JUSTICE, no matter who it is for or against. I'm a human being first and foremost, and as such, I'm for whoever and whatever benefits humanity as a whole." - Malcolm X

Oud 17-05-2009, 12:34   #8
Yaqeen
One Ummah.

Yaqeen is Offline
Yaqeen komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door moslimaa86 Bekijk reactie
Salam alaikoem

Ik was gister aanwezig het was mascha Allah!
wa alaikoem salaam.

Jah mash'allah was bij jou ook lange dag geworden of niet ?

met op het einde nog bilal philips hehe, betreft de vragen over islamitische scholen.

Citaat:
Geplaatst door Crazy_chino Bekijk reactie

Jah mashAllah deed je goed om veel bekende gezichten terug te zien, en de warme en liefde te zien bloeien.

ah ik kende zowat 80 procent van de organisatie hehe mash'Allah in 5 weken alles regelen is echt top !

Citaat:
Geplaatst door Vrouw Bekijk reactie
Ik heb er echt zooo van genoten, Maschallah!!!
We vormde voor ff echt en Ummah, dat raakte mij persoonlijk nog het meest!!!
Citaat:
En moge Allah,swt, de organisatoren rijkelijk belonen hoor, en niet alleen zij maar ook een applaus voor alle andere broeder en zusters die hebben geholpen!!!
Ja mash'Allah een geslaagde congres waar je veel dingetjes van kan leren. Nu moeten we juist doorzetten. Nu zijn we aan het groeien de Islam in Nederland. We moeten nu niet weer terug vallen naar hoe het vroeger was, nu moeten we juist allemaal actief gaan worden.

Oud 17-05-2009, 12:37   #9
Vrouw
MVC Lid

Vrouw is Offline
Vrouw komt net kijken
Jah heeft me echt weer geinspireerd om te doen waar ik goed in ben en om mijn kwaliteiten voor de zaak van Allah,swt, uit te buiten....
Deze ummah heeft zowel de man als de vrouw nodig!!!

Oud 17-05-2009, 12:38   #10
Yaqeen
One Ummah.

Yaqeen is Offline
Yaqeen komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door buubuu Bekijk reactie
MAsha allah, een dag waar ik al lang in mijn leven op heb gewacht. Masha allah, ik heb van begin tot het einde genoten alhamdoelilah....

Zelfs het moeten wachten in de rij vond ik masha allah. Hoe vaak zie ik niet op tv dat er vele wachtrijen staan voor bepaalde artiesten. DIt keer was het geen wachtrij voor een HArry Pottterboek of voor Michael Jackson maar was het een wachtrij voor het opdoen van kennis, masha Allah!

Ik wil de organisatie heel erg bedanken en vraag Allah swt een ieder die hieraan heeft meegeholpen zowel als organisatie en/als bezoeker rijkelijk te belonen in dit leven en het hiernamaals.

Natuurlijk zijn er altijd verbeterpunten zoals de kantine, de omgangsvormen (mijn man is nog vaker door zusters 'benaderd' dan ik door een broeder, haha), tijdsmanagement maar dit zijn allen zaken die verbetgerd zullen worden indien men meer ervaring op zal doen. Dus ik pleit voor nog vele congressen zoals deze. Maar voor een eerste keer een congres op dit niveau moet ik als critica eerlijk bekennen. MASHA ALLAH, toppie gedaan!!!

Moge Allah swt de niet moslims leiden, de zwakke moslims sterker maken en de sterke moslims standvastig....Amien
Amien op je dua. Meen je dat hahah soebhanAllah. Hadden zij even pech dat hij getrouwd was. Ik merkte dat ook bij die broeder die russische bekeerde. Dat er aan het eind opeens hele veel zusters om hem heen stonden hehe.

Wij moeten zelf ook gaan bijdrage aan zulke dingen. Vaker helpen met lezingen. Organiseren, insh'Allah ga kijken of ik volgend jaar ook van de partij kan zijn. Volgend jaar is er weer een nieuwe congres inshAllah.

Oud 17-05-2009, 12:38   #11
IslamPWinkel
Rifintellectueel

IslamPWinkel is Offline
Reacties: 1.515
IslamPWinkel komt net kijken
Fking kapitalisten joh die Dar al ilm.. Vervloekt zijn die bastards..

Je ziet die achterlijken van dar al ilm ook echt nooit organiseren in een moskee ofzo. Altijd bij een westerse/kafir zaal waar je triljoen voor meot betalen. En hun achterlijke boeken zijn ook niet goedkoop.. Die idioten van dar al ilm zijn er niet om dawa te verspreiden, maar om geld te tellen. Het is een kapitalistische shit...

En "we waren ff 1 ummah"? Droom maar lekker verder...

Oud 17-05-2009, 12:42   #12
Vrouw
MVC Lid

Vrouw is Offline
Vrouw komt net kijken
1 ummah met uitzonderingen, like yourself!!!
Enne zie het als een uitdaging om het beter te doen dan!!
Betere wereld begint bij jezelf...

Elghair InschAllah

Oud 17-05-2009, 12:43   #13
Yaqeen
One Ummah.

Yaqeen is Offline
Yaqeen komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door IslamPWinkel Bekijk reactie
Fking kapitalisten joh die Dar al ilm.. Vervloekt zijn die bastards..

Je ziet die achterlijken van dar al ilm ook echt nooit organiseren in een moskee ofzo. Altijd bij een westerse/kafir zaal waar je triljoen voor meot betalen. En hun achterlijke boeken zijn ook niet goedkoop.. Die idioten van dar al ilm zijn er niet om dawa te verspreiden, maar om geld te tellen. Het is een kapitalistische shit...

En "we waren ff 1 ummah"? Droom maar lekker verder...
We hadden zelfs een lezing over personen zoals jij, Die bij alles lekker anoniem klagen. Want tja je kan je lekker schuilen achter je account. En op deze manier krijg je aandacht. Terwijl velen niks voorstellen klagen ze over mensen die meer doen meer proberen dan de mensen die anoniem achter hun account z]itten.

Open je ogen en zie eens wat je zegt.

Oud 17-05-2009, 12:45   #14
buubuu
Got mad luv 4 booboo

buubuu is Offline
Reacties: 1.119
buubuu komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door Yaqeen Bekijk reactie
Amien op je dua. Meen je dat hahah soebhanAllah. Hadden zij even pech dat hij getrouwd was. Ik merkte dat ook bij die broeder die russische bekeerde. Dat er aan het eind opeens hele veel zusters om hem heen stonden hehe.

Wij moeten zelf ook gaan bijdrage aan zulke dingen. Vaker helpen met lezingen. Organiseren, insh'Allah ga kijken of ik volgend jaar ook van de partij kan zijn. Volgend jaar is er weer een nieuwe congres inshAllah.

Ach ja, ik moest wel lachen. Toen ik eenmaal naast mijn man zat zag ik de zusters ineens achteruit deinsen...haha. Maar goed, beter dat ze hier een man zoeken dan ergens in een discotheek. Aan de andere kant denk je wel...kom op sista, beetje je je eigen trots houden...maar goed, ook zulke dingen moet onze oemmah nog leren en beetje bij beetje met meer kennis zal de Oemmah insha allah groeien en verbeteren.

Dit congres heeft me echt weer hoop gegeven...

Ja, ik wil ook zeker in de toekomst meehelpen aan zulk soort initiatieven!

I'm tired of someone elses propaganda. I'm for TRUTH, no matter who tells it. I'm for JUSTICE, no matter who it is for or against. I'm a human being first and foremost, and as such, I'm for whoever and whatever benefits humanity as a whole." - Malcolm X

Oud 17-05-2009, 12:45   #15
IslamPWinkel
Rifintellectueel

IslamPWinkel is Offline
Reacties: 1.515
IslamPWinkel komt net kijken
Citaat:
1 ummah met uitzonderingen, like yourself!!!
Enne zie het als een uitdaging om het beter te doen dan!!
Betere wereld begint bij jezelf...

Elghair InschAllah
Wat boeit het met beter doen? Wat een achterlijke roeping. Dus je mag niet zeggen wanneer een nasheed concert eigenlijk niet halal is? Nee, want dan gaat een idioot roepen: "doe jij dan beter"..

Moslims zijn gewoon kapot achterlijk.. Ga naar de vervloekte site dar al ilm. Zie daar de lessen. Kijk waar ze gegeven worden.. Allemaal in westerse instellingen. Dit terwijl moskeeen ook gewoon ruimtes hebben. Dit terwijl er ook islamscholen zijn. En zie de hoge kosten.. Gewoon pure kapitalisten.. Ze willen niet met moskeeen werken. Nee, ze willen geld innen van onwetende achterlijke moslims die denken dat alleen dar al ilm hun van islamkennis kan voorzien..

Reageer

Opties

Berichtregels
Je mag niet nieuwe onderwerpen starten
Je mag niet reageren
Je mag niet bestanden bijvoegen
Je mag niet je reacties wijzigen

Smilies zijn aan
[IMG] Code is aan
HTML Code is uit

RSS-Feed 'Marokko Community' Feed voor alle RSS-Feeds 'Marokko Community' Feedburner voor 'Marokko Community'

De tijden worden getoond in GMT +2. Het is nu 00:07.
Marokko Media & Doelgroepmarketing Powered by HIP/Media