1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Lightbulb jij kan me misschien wel helpen kom effe lezen

    Citaat Geplaatst door TaMsChOeNt
    salaam broeders en zusters

    om te beginnen een mabroek ramadan

    laatse tijd krijg ik alle dingen naar me hoofd gegooit dus figuurlijk nu mijn vraag is wat mag je opdoen tijdens het ramadan qwa uiterlijk de een zegt je mag wel gel op doen de ander weer niet of je mag wel vb voor s7oer mascara opdoen maar niet na zonsopgang en zo kan ik nog wel een lijst opnoemen het volgende wat ik me dus afvraag wat mag wel en wat mag niet

    ik hoop dat iemand me kan helpen en letterlijke antwoorden vauit de islam of misschien een website kan vinden waar zulke dingen opstaan



    bij voorbaat bedankt
    m3aa salaam
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    134
    07-11-2002

    he zover ik het weet mag je helemaal niets op doen zo heb ik het van thuis uit meegekregen ant ik wilde vorig jaar ook het een en andere in mijn haar doen en toen zei mijn moeder dat dat niet mag maar ik hoor ook steeds dingen dat het toch wel mag!! ik snap er ook niets meer van maar als ik jou was zou ik het maar gewoon achterwegen laten dan weet je zeker dat je goed zit!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    23
    22-10-2002

    Salaam,

    Volgens mij is het voor een vrouw helemaal niet toegestaan in de islam om met make- up straat te lopen. Het heeft dus helemaal niets met de ramadan te maken. Waarom beginnen sommige mensen nu pas met het kijken wat wel en niet mag?!
    Ramadan is juist een tijd om de dingen die je standaard doet vaker te doen omdat het de beste maand is in het jaar en een tijd om dingen beter te doen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    100
    22-10-2002

    Biesmiellahie Arahmanie Rahiem

    Salaam aleikoem wr wb

    Gel mag je wel op doen en wax en al dat spul zolang je het maar niet op eet. En make up is zowie zo haram dus of je het nu op doet in de ramadan of in de andere maanden het is haram..Parfum is ook haram voor vrouwen..En je mag ook geen strakke kleding aan daar gaan de meesten zich toch ook niet aan aan passen omdat het ramadan is dat ze opeens losse kleding enzo gaan dragen..Je mag wel lippenbalsem op zolang je het maar niet op eet maar dan wel zonder glans...En je mag ook je tanden poetsen maar het is beter dat je het laat want je weet nooit wat je binnen krijgt en de geur van een vastene is beter dan de geur van musk..je kan ook een siewak gebruiken daar poetste de profeet zijn tanden mee.

    Ik hoop jullie voldoende geinformeert te hebben..

    Moge allah mij incha allah vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd..

    wa salaam aleikoem wr wb

    Moge onze imaan versterkt worden en allah ons vergeven voor onze zonden AMEEN!!

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    maar je mond gaat wel stinken in de ramadan,
    als je niet vaak spoelt, ik doe niks anders dan spoelen, maar na een uurtje komt die vieze smaak weer terug,
    dus ik weet niet hoor of de geur van een vastene beter dan is dan musk
    <

  6. #6
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door hilwa
    maar je mond gaat wel stinken in de ramadan,
    als je niet vaak spoelt, ik doe niks anders dan spoelen, maar na een uurtje komt die vieze smaak weer terug,
    dus ik weet niet hoor of de geur van een vastene beter dan is dan musk
    voor ons is het vies, maar voor GOD is die geur beter dan al-misk omdat we voor hem vasten

  7. #7
    Beloved Member

    Reacties
    438
    20-02-2002

    Zoals Doc24 zei:

    De reuk uit de mond van een vastende is Allah aangenamer dan de geur van de musk (parfum)

    ~Hdi Marra Men 3doek Oe Alf Marra Men Sdik~


  8. #8
    Beloved Member

    Reacties
    438
    20-02-2002

    Correctie doc25!!!

    ~Hdi Marra Men 3doek Oe Alf Marra Men Sdik~


  9. #9
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door Widad
    Correctie doc25!!!
    een jaartje minder vind ik niet erg
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  10. #10
    Beloved Member

    Reacties
    438
    20-02-2002

    Grapjas!! Als je het wilt noem ik je voortaan Doc23

    ~Hdi Marra Men 3doek Oe Alf Marra Men Sdik~


  11. #11
    Beloved Member

    Reacties
    438
    20-02-2002

    Oepssssssssss weer een CORRECTIE Docc24!!!!

    Het blijft geen feest

    ~Hdi Marra Men 3doek Oe Alf Marra Men Sdik~


  12. #12
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    geestelijk ben ik doc12
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.677
    30-11-2001

    Eigenschappen van de maand Ramadan: (Zoals overgeleverd is in de authentieke ahadith [3]).


    “De reuk uit de mond van een vastende is Allah aangenamer dan de geur van de musk (parfum)".
    “De engelen vragen vergiffenis bij Allah voor de vastenden totdat zij hun vasten verbreken”.
    Allah versiert iedere dag het Paradijs voor Zijn dienaren.
    De satans worden vastgebonden (d.w.z dat zij met kettingen worden vastgebonden zoals dit terug te vinden is in de volgende hadith: “de satans worden in deze maand vastgeketend”.
    "Wanneer de Ramadan is aangebroken worden de poorten van het paradijs geopend en de poorten van de hel gesloten”.
    “Degene die vasten worden vergeven op de laatste nacht van de Ramadan”.
    “Allah verlost mensen van de hel, dit gebeurt in iedere nacht van de Ramadan”.

  14. #14
    Beloved Member

    Reacties
    438
    20-02-2002

    Origineel gepost door doc25
    geestelijk ben ik doc12
    En lichaamelijk zeker Doc75

    ~Hdi Marra Men 3doek Oe Alf Marra Men Sdik~


  15. #15
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door Widad
    En lichaamelijk zeker Doc75
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER