Marokko Community
31-07-2010 10:08:03
Adverteren op MAROKKO.nl

Ga terug   Marokko Community > Yasmina > De wereld van de Marokkaanse vrouw
De wereld van de Marokkaanse vrouw Praat mee over de wereld van de Marokkaanse vrouw anno 2010. Van werkvloer tot keukenvloer. Van kraambed tot opvoeding. Van huishoudtips tot gezellige onderonsjes.

Adverteren op MAROKKO.nl
Je bent 28 en nog single!

Reageer

Opties
Oud 12-05-2009, 14:53   #1
sociaaljurist
Hart van goud!

sociaaljurist is Offline
Geslacht: Vrouw Vrouw
Locatie: Thuis, bij mijn lieftallige oogappeltjes mijn ouders
Reacties: 83
sociaaljurist komt net kijken
Credits: 0
Unhappy Je bent 28 en nog single!

Ik ben inmiddels 28 en nog vrijgezel. Ik sta er absoluut voor open om iemand te leren kennen, maar ik kom diegene maar niet tegen. Ik krijg alleen maar gasten aan me deur die niet mijn types zijn. En als ik zelf iemand leer kennen.... dan kom je er na een tijdje achter, dat hij iets heeft achter gehouden, niet eerlijk is, werkloos, drinkt, slechte famillie etc. Ik neem die stap alleen met een man die mij verdient, en uit een goed m,ilieu komt, ik zit niet te wachten op een scheiding.

In ons cultuur wordt je meteen na je 27 afgeschreven en doen er vooroordelen de ronde. Ipv dat we elkaar steunen, helpen , tips geven krijg je met opmerkingen te maken '' had je maar eerder moeten trouwen'' maar alls ik alleen maar mannen tegen kom die niet deugen?? Of ''je hebt er zeker op los geleeft en nu wil je pas trouwen'', Terwijl ik me afgelopen jaren met me studie bezig heb gehouden, kom ook uit een strenge famillie en woon netjes thuis, me ouders hebben dat nooit toe gelaten en ik heb/had er ook geen behoefte aan. Waarom moeten we elkaar altijd zwart maken, terwijl we elkaar niet eens kennen, en de moeite niet nemen om elkaar beter te begrijpen.

Ik heb elhmd een goed opleiding genoten, ben gelukkig, weet wat ik wil, kom niets te kort, maar vind het erg vervelend als mensen je in een hoekje gaan stoppen en doen alsof ze je kennen. Ik wacht netjes op mijn mektab ik kan niet tegen het lot vechten, maar goed, tijd tikt door, erg vervelend af en toe.

Wie herkennen zich in mijn verhaal, zijn zelf ook vrijgezel.

Naar boven Reageren met citaat

Oud 12-05-2009, 14:57   #2
breakd
GeWoOn

breakd is Offline
Reacties: 646
breakd komt net kijken
Mag ALLAH je een goede vrome man schenken
mijn zus en zusjes trouwden ook allemaal met eind 20

Oud 12-05-2009, 14:59   #3
sociaaljurist
Hart van goud!

sociaaljurist is Offline
Citaat:
Geplaatst door breakd Bekijk reactie
Mag ALLAH je een goede vrome man schenken
mijn zus en zusjes trouwden ook allemaal met eind 20

Insha Allah!! Dankje meid

Hoe oud waren jouw zussen?

Oud 12-05-2009, 15:01   #4
Soureaya
MVC Premium

Soureaya is Offline
Reacties: 14.361
Soureaya is een zeldzame schelp in de grote oceaanSoureaya is een zeldzame schelp in de grote oceaanSoureaya is een zeldzame schelp in de grote oceaanSoureaya is een zeldzame schelp in de grote oceaanSoureaya is een zeldzame schelp in de grote oceaanSoureaya is een zeldzame schelp in de grote oceaanSoureaya is een zeldzame schelp in de grote oceaanSoureaya is een zeldzame schelp in de grote oceaan
MVC Premium MVC Premium
Credits: 5
Je maakt je druk om niks hoor.

Het komt wel. Alles op zijn tijd.!

Oud 12-05-2009, 15:02   #5
sociaaljurist
Hart van goud!

sociaaljurist is Offline
Citaat:
Geplaatst door SamLes Bekijk reactie
Je maakt je druk om niks hoor.

Het komt wel. Alles op zijn tijd.!

Ik maak me niet druk, vind het vervelend als mensen een mening over ja gaan vormen terwijl ze je niet kennen. In ons cultuur wordt je snel afgeschreven, dat vind ik jammer

Oud 12-05-2009, 15:07   #6
Ninatoen
Afwezig

Ninatoen is Offline
Reacties: 6.722
Ninatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaan
Ik kan je wel begrijpen meid. Mgarba maken gelijk drama als je over een bepaalde leeftijd zijt. Gewoon daar niet naar kijken want zo ga jij jezelf alleen maar ziek maken. Jouw dag komt nog wel hoor, gewoon vertrouwen in hebben inshallah. Jong trouwen is niet alles schat. Je moet maar denken, hoe ouder hoe beter je in je schoenen staat. Alles heeft zijn voor- en nadelen.

Je hebt trouwens een heel mooie leeftijd voor mijn broer maar dan moet je wel naar belgiƫ verhuizen

Oud 12-05-2009, 15:11   #7
Siham_Finenco
MVC Lid

Siham_Finenco is Offline
Reacties: 885
Siham_Finenco komt net kijken
bij ons is het ook zo als een meisje boven de 24 is dan ben je Bayra

Maar ik ken veel meiden die nog in de 30 zijn en die niet getrouwd zijn ,Koulshi 3la maktab !

Rabi Yjiblik wald lahlal...

Getrouwd en Gelukkig el Hamdoulilah''

Oud 12-05-2009, 15:24   #8
sociaaljurist
Hart van goud!

sociaaljurist is Offline
Citaat:
Geplaatst door Ninatoen Bekijk reactie
Ik kan je wel begrijpen meid. Mgarba maken gelijk drama als je over een bepaalde leeftijd zijt. Gewoon daar niet naar kijken want zo ga jij jezelf alleen maar ziek maken. Jouw dag komt nog wel hoor, gewoon vertrouwen in hebben inshallah. Jong trouwen is niet alles schat. Je moet maar denken, hoe ouder hoe beter je in je schoenen staat. Alles heeft zijn voor- en nadelen.

Je hebt trouwens een heel mooie leeftijd voor mijn broer maar dan moet je wel naar belgiƫ verhuizen
Ik ben blij dat je mij begrijpt. Ik vind die gedachtes zo bekrompen, soms raakt het me wel. Insha allah, ik heb vertrouwen in Allah, maar hoe ouder je wordt hoe groter de vooroordelen, dat maakt je echt ziek!

Ik merk wel dat ik er echt klaar voor ben, weet wat ik wil. Klopt trouwen is natuurlijk ook niet alles, als een huwelijk je ongelukkig zal maken dan kan je beter alleen blijven en gelukkig zijn!

Hoe oud is je broer?

Oud 12-05-2009, 15:25   #9
breakd
GeWoOn

breakd is Offline
Reacties: 646
breakd komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door sociaaljurist Bekijk reactie
Insha Allah!! Dankje meid

Hoe oud waren jouw zussen?

me zus was 29
me zusje 29 ander zusje 28

Oud 12-05-2009, 15:27   #10
ilhameloves
Ilhamelovesislam!

ilhameloves is Offline
Reacties: 2.147
ilhameloves wordt binnenkort heel populairilhameloves wordt binnenkort heel populairilhameloves wordt binnenkort heel populairilhameloves wordt binnenkort heel populair
Citaat:
Ik ben inmiddels 28 en nog vrijgezel. Ik sta er absoluut voor open om iemand te leren kennen, maar ik kom diegene maar niet tegen. Ik krijg alleen maar gasten aan me deur die niet mijn types zijn. En als ik zelf iemand leer kennen.... dan kom je er na een tijdje achter, dat hij iets heeft achter gehouden, niet eerlijk is, werkloos, drinkt, slechte famillie etc. Ik neem die stap alleen met een man die mij verdient, en uit een goed m,ilieu komt, ik zit niet te wachten op een scheiding.

In ons cultuur wordt je meteen na je 27 afgeschreven en doen er vooroordelen de ronde. Ipv dat we elkaar steunen, helpen , tips geven krijg je met opmerkingen te maken '' had je maar eerder moeten trouwen'' maar alls ik alleen maar mannen tegen kom die niet deugen?? Of ''je hebt er zeker op los geleeft en nu wil je pas trouwen'', Terwijl ik me afgelopen jaren met me studie bezig heb gehouden, kom ook uit een strenge famillie en woon netjes thuis, me ouders hebben dat nooit toe gelaten en ik heb/had er ook geen behoefte aan. Waarom moeten we elkaar altijd zwart maken, terwijl we elkaar niet eens kennen, en de moeite niet nemen om elkaar beter te begrijpen.

Ik heb elhmd een goed opleiding genoten, ben gelukkig, weet wat ik wil, kom niets te kort, maar vind het erg vervelend als mensen je in een hoekje gaan stoppen en doen alsof ze je kennen. Ik wacht netjes op mijn mektab ik kan niet tegen het lot vechten, maar goed, tijd tikt door, erg vervelend af en toe.

Wie herkennen zich in mijn verhaal, zijn zelf ook vrijgezel.

na je 27ste afgeschreven hoe kom je erbij!!
na je 20ste ben je afgeschreven hoor.

Oud 12-05-2009, 15:32   #11
Ninatoen
Afwezig

Ninatoen is Offline
Ninatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaanNinatoen is een zeldzame schelp in de grote oceaan
Citaat:
Ik ben blij dat je mij begrijpt. Ik vind die gedachtes zo bekrompen, soms raakt het me wel. Insha allah, ik heb vertrouwen in Allah, maar hoe ouder je wordt hoe groter de vooroordelen, dat maakt je echt ziek!

Ik merk wel dat ik er echt klaar voor ben, weet wat ik wil. Klopt trouwen is natuurlijk ook niet alles, als een huwelijk je ongelukkig zal maken dan kan je beter alleen blijven en gelukkig zijn!

Hoe oud is je broer?
Zie je, nu hoor ik je pas klappen meid. Kop op je hebt een mooie leeftijd jong.

Inshallah dat er een goeie man op jouw pad komen meid. Gewoon niks forceren want het komt vaak onverwachts. En laat die mensen denken wat ze willen met hun bekrompen gedachtes Denken ze gelijk heel wat geklaard te hebben in hun leven alleen maar omdat ze getrouwd zijn? Als je ziet hoe een standaard magrabi is dan pas ik

Hij is 31. Je hebt een voordeel bij hem en dat is dat men ma je op handen en voeten zal dragen Zij wilt ook echt graag dat hij trouwt maar hij past ook liever en zeker wat hij rondom zich ziet en laatst zij ik tegen ma: geef toe, je wilt gewoon graag een schoondochter erbij, kan je haar dragen als een prinses schoot ze in de lach. Ze weet dat ik altijd gelijk heb

Oud 12-05-2009, 15:33   #12
Ninatoen
Afwezig

Ninatoen is Offline
Citaat:
Geplaatst door ilhameloves Bekijk reactie
na je 27ste afgeschreven hoe kom je erbij!!
na je 20ste ben je afgeschreven hoor.
Gij maakt het erger
Gathar dan 20 jaar en al afgeschreven. Ocharme wij

Oud 12-05-2009, 15:33   #13
sociaaljurist
Hart van goud!

sociaaljurist is Offline
Citaat:
Geplaatst door Siham_Finenco Bekijk reactie
bij ons is het ook zo als een meisje boven de 24 is dan ben je Bayra

Maar ik ken veel meiden die nog in de 30 zijn en die niet getrouwd zijn ,Koulshi 3la maktab !

Rabi Yjiblik wald lahlal...
Rare denkwijze heh
Inscha allah meid! Shoekraan

Oud 12-05-2009, 15:35   #14
sociaaljurist
Hart van goud!

sociaaljurist is Offline
Citaat:
Geplaatst door FFII Bekijk reactie
Joh maak je niet druk.. jouw dag komt ook wel..
Van me vaders kant trouwen de dames allen laat.. z'n enige en jongste zusje trouwde pas op haar 29ste..
3 andere nichten van me vader.. trouwden ook na hun 30ste..
en nog andere.. die eerst voor "carriere /studie " kozen en uiteindelijk later pas gingen trouwen
Mannen geraken niet op joh
dus laat het op j e afkomen.. en negeer de praatjes
Inscha allah!

Ik heb geduld, weet dat ik er niets aan kan doen, het lot bepaalt, kolchie mektab. Ik hoor steeds vaker dat meiden rond hun 29 trouwen. Maar ben die vooroordelen zo bui

Oud 12-05-2009, 15:38   #15
ilhameloves
Ilhamelovesislam!

ilhameloves is Offline
Reacties: 2.147
ilhameloves wordt binnenkort heel populairilhameloves wordt binnenkort heel populairilhameloves wordt binnenkort heel populairilhameloves wordt binnenkort heel populair
Citaat:
Geplaatst door Ninatoen Bekijk reactie
Gij maakt het erger
Gathar dan 20 jaar en al afgeschreven. Ocharme wij

ahhahha iwa ja,daarom bij mij komen ze allangggggggggggg niet meer.
ik ben nu al oma.

Reageer

Opties

Berichtregels
Je mag niet nieuwe onderwerpen starten
Je mag niet reageren
Je mag niet bestanden bijvoegen
Je mag niet je reacties wijzigen

Smilies zijn aan
[IMG] Code is aan
HTML Code is uit

RSS-Feed 'Marokko Community' Feed voor alle RSS-Feeds 'Marokko Community' Feedburner voor 'Marokko Community'

De tijden worden getoond in GMT +2. Het is nu 10:08.
Marokko Media & Doelgroepmarketing Powered by HIP/Media