1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Smile Bellen, sms-en, msn-en en mailen met het andere geslacht.

    Citaat Geplaatst door ouiam_tet1
    Is dat toegestaan? Kom niet met "ja ik denk het" of "nee, ik heb gehoord blabla"





    Gewoon keiharde Daliel Aub.
    .

  2. #2
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    je mag het wel doen. Met mij
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    180
    05-09-2003

    Fitna online:

    Salaam aleikoum warahmatoulah wabarakatou, ik beweer niet zomaar iets. Het is eigenlijk best logisch dat je niet zomaar met broeders kunt spreken dat zou je in het 'echt' toch ook niet doen? En een man en een vrouw die met elkaar spreken dwalen makkelijk af insha'Allah. Tuurlijk kan je veel van elkaar leren, zo leerde Aisha Radia Allahou anha, veel aan anderen waaronder mannen, maar dat gebeurde van achter een gordijn en in het bijzijn van een andere zuster, ze kon de mannen dus niet zien en zij haar niet ..en ze werd vergezeld door een zuster. En je hoort niet echt te zeggen; ik vind dit en mijn mening is zo, tuurlijk iedereen vindt zijn eigen weg, maar dat hoort niet als er door Allah Sobhana wa Ta'ala, Rasoul Allah Salla Allahou aleihi wa salam, of de geleerdes al anders is besloten. Dan telt jou mening simpelweg niet. Want vertrouw er insha'Allah op dat de Islam het absoluut het aller beste weet hoe te handelen.
    hier zijn twee artikelen betreffende het chatten en dergelijke tussen broeders en zusters.

    Salaam aleikom broeders en zusters,

    Aangezien ik weet dat er online veel contact is tussen broeders en zusters
    online, heb ik t volgende onderwerp besloten te onderzoeken.

    Ik heb gesproken met een Sheigh die graag anoniem wil blijven over het
    volgende onderwerp:

    Is t toegestaan om te msn-nen met broeders en zusters van t andere geslacht,
    zelfs als t over de islaam gaat ?????

    Ik zal meteen antwoord geven, en vervolgens de deliel waar hij mee kwam:

    Nee, het is NIET toegestaan !

    Dit was zijn deliel :

    maa gala radjoeloen bimra'tin illa kanaa elshajtanoe celisahommaa

    Zo heb ik hem vertaald gevonden:

    “Geen man is alleen met een (niet-mahram) vrouw, maar Shaytaan zal de derde
    zijn
    tussen hen.”Overgeleverd door al-Tirmidhi, 3/474; zie ook Mishkaat
    al-Masaabeeh, 3118

    'Het gaat om t woordje gala, dat komt van Galwah, en dat houdt in: "Contact
    op wat voor manier dan ook in t geheim of zonder mahrem"!!!!!!!!

    Dus brieven telefoon msn etc allemaal niet toegestaan !!

    Hij vertelde mij daarbij dat op t moment zo een gesprek begint al is t
    alleen op basis om kennis te verwisselen, draait gesprek toch langzaam af,
    en worden er dingen besproken die kunnen leiden tot gesprekken waar de
    shajtaan invloed op kan hebben !! Zo kom je dus steeds dichter bij de lijn
    om een zonde te begaan !

    Hij kwam vervolgens met de volgende Aya :

    33.53. O, gij die gelooft! Gaat de huizen van de profeet niet binnen tenzij
    gij uitgenodigd wordt tot een maaltijd, doch niet wachtend tot deze gereed
    is. Wanneer gij zijt uitgenodigd, komt dan binnen; en wanneer gij gegeten
    hebt vertrekt dan en blijft niet praten. Dat is lastig voor de profeet; hij
    is verlegen voor u, maar Allah aarzelt niet om de waarheid (te zeggen). En
    als gij haar (zijn vrouwen) om iets vraagt, vraagt het dan van achter het
    gordijn. Dat is reiner voor uw hart en haar hart. En het past u niet de
    boodschapper van Allah lastig te vallen, noch dat gij ooit zijn vrouwen na
    hem zoudt huwen. Dat zou in de ogen van Allah inderdaad een grote
    (belediging) zijn.

    Hij zei daarbij: "de vrouwen van de profeet zijn een voorbeeld voor ons, dus
    deze aya is ook van toepassing voor ons.

    Wat ik hieruit begrijp is het volgende: "De vrouwen van de profeet SAWS
    hadden een speciale plek, zij waren namelijk een voorbeeld voor onze
    vrouwen, en dus moesten zij toch kennis verspreiden. Voor het contact om
    kennis uit te wisselen is t dus toegestaan om van achter een gordijn contact
    te hebben, maar !!!"

    Deze imam heeft mij verteld dar er geen onenigheid is onder de
    3olamaa'(geleerde) over het feit dat er dan meerdere vrouwen bij moeten
    zijn, om het niet meer geheim te laten zijn, de shajtaan kan dan niet meer
    de 3e persoon zijn. Dus voor bijvoorbeeld lessen in de moskee is t dan wel
    toegestaan om contact te hebben van achter een gordijn, mits er meerdere
    vrouwen die les zullen volgen dus.

    Een mailing list zoals deze is t dus wel toegestaan om kennis te wisselen om
    dat te vergelijken is met de laatst genoemde situatie, waarin meerdere
    mensen aanwezig zijn ( van achter een gordijn of achter hun computerscherm,
    en er dus geen rechtstreeks contact is )

    Ik hoop dat ik zijn woorden goed heb weten over te brengen, en wat
    duidelijkheid te scheppen voor de broeders en zusters.

    Salaam a leikom WarahmetAllah wabarrakatoe,
    Vraag:
    Ik ben een zuster die regelmatig inlogt op paltalk en daarna naar Islamitische rooms gaat zodat ik wat kennis opdoe met betrekking tot onze religie. Soms als ik in een van die rooms zit vraagt een broeder (op zoek naar een vrouw) of ik een prive gesprek met hem wil voeren zodat we elkaar beter leren kennen. Sommige vragen die hij stelt zijn: waar ik woon, mijn leeftijd, of ik getrouwd ben (ik ben niet getrouwd), of ik van plan ben om te trouwen, of ik met mijn ouders woon enzovoort. Mijn probleem is dat ik niet weet of het toegestaan is voor mij om zulke informatie over mezelf te geven aan een niet mahram. Is het echt een ZONDE om met een broeder in geschreven taal te praten?
    Alle lof aan Allah,
    Er is niets verkeerds aan een islamitische vrouw die gebruik maakt van het internet en Paltalk binnengaat voor dat doel, zolang dit niet leidt tot iets wat verboden is in de islam, zoals privegesprekken aangaan met mannen. Dit is omdat het praten met mannen kan leiden tot verleiding. Daarom is het essentieel om strikt te zijn en dat te vermijden, de tevredenheid van Allah zoekende en bang zijn voor zijn straf
    Hoe vaak hebben deze gesprekken geleid tot slechte resultaten en, en heeft er zelfs voor gezorgd dat mensen verliefd werden en heeft sommigen er toe gezet dingen te doen die nog serieuzer zijn dan dat. De shajtaan zorgt ervoor dat ieder van hen zich aantrekkelijke eigenschappen gaat voorstellen van de ander, wat leidt tot een ontwikkeling van een verbinding die schadelijk is voor hun spirituele welvaart en wereldse zaken.
    De sharia blokkeert alle wegen die kunnen leiden tot fitna (verleiding), daarom verbiedt het zachtheid in spraak en verbiedt het de man alleen te zijn met een niet-mahram vrouw. Zonder twijfel worden deze prive gesprekken niet gezien als khulwa (alleen zijn met een vrouw) vanwege het feit dat de betrokkenen elkaar niet kunen zien, maar ze zijn een van de grootste veroorzakers van fitna zoals bekend is.
    Wat jou is overkomen is, is het beste bewijs van de waarheid die wij vertellen, omdat het moeilijk is voor een man om deze persoonlijke vragen te stellen aan een gelovige vrouw, tenzij hij deze bedoelingen misbruikt.
    Vrees Allah, en spreek niet met mannen die niet mahram zijn voor je. Dit is veiliger voor je religieuze verbinding en reiner voor je hart. Je moet weten dat een huwelijk met een recht geleide man een zegening is van Allah, en een zegen kan niet worden verkregen door middel van intenties naar zonden.
    Shaykh Ibn Jibreen (Moge Allah hem belonen) werd gevraagd: Wat is de regel met betrekking tot de correspondentie tussen jonge mannen en vrouwen, als deze correspondentie vrij is van immoraliteit en liefde?
    Hij antwoordde:
    Het is niet toegestaan voor een man om te corresponderen met een vrouw die niet mahram is voor hem, vanwege de fitna (verleiding) die er in zit. Iemand kan wel denken dat er geen finta is, maar de shajtaan zal telkens proberen totdat hij hem verleid. De profeet (vrede zij met hem) beval degene die van de dajjaal hoorde om weg te blijven uit zijn buurt, en zei dat een man hem kan benaderen als gelovige, maar de dajjaal zal blijven proberen totdat hij hem doet dwalen.
    Correspondentie tussen jonge mannen en vrouwen houdt een groot fitna en gevaar in, daarom moeten wij dit vermijden, ook al zegt de vraagsteller dat zijn correspondentie vrij is van immoraliteit en liefde.
    Uit: Fataawa al-Mar’ah, verzameld door Muhammad al-Musnad, p. 96.
    Ongetwijfeld is correspondentie via de chat gevaarlijker als correspondentie via mail. Maar beiden zijn slecht
    W ‘Allahoe a3lam
    Bron: www.islam-qa.com
    http://63.175.194.25/index.php?ln=en...QR=34841&dgn=3

    Vertaald door: Oegtah


    Insha'Allah is het duidelijk. En insha'Allah zullen we er ons aan houden.En insha'Allah zien we in dat we al hawaa (begeertes) niet moeten volgen en dat we insha'Allah horen te vertrouwen op de regels die voor ons zijn vast gelegd. ...insha'Allah!Ik chatte ook weleens met broeders en ik geef toe dat je toch erg makkelijk afdwaalt en dat je begint te vertellen over hoe je dag was en hoe het gaat en wat er gebeurt in je leven, dat soort dingen kun je beter met zusters delen om fitna te mijden, met zusters kun je (binnen de grenzen van de islam) prive zaken bespreken, en ook van zusters kan je kennis krijgen, wil je toch ook wat leren van broeders dan kan dat op openbare chatboxen, of mailgroepen, of als er iemand bij de vrouw is insha'Allah. En insha'Allah moet je er niet te moeilijk doen, tis gewoon een beproeving insha'Allah zullen we die doorstaan.
    Als ik iemand onverhoopt heb beledigd, dan spijt me dat.. moge Allah en diegene me vergeven

    Oughtkoum fi Deen, Saida
    Salaam aleikoum warahmatoulah wabarakatou
    De profeet (Salalahoe 3alaihie wasalam) zei:

    'Allah kijkt niet naar jullie lichamen en uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten.' (Moesliem)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    180
    05-09-2003

    selamun aleykum werahmetullahi weberakatuhu,luister goed broeders en zusters....
    dit zal een lange mail worden,en neem aub de tijd om te lezen inshallah,omwille Allah subhan we teala inshallah.
    de dingen die ik hier zeg zijn voor jullie eigen best wil,en ik hoop niet dat jullie mijn waarschuwingen en opmerkingen in de wind slaan inshallah...
    Ya eyyuhelezine amenu! hou jullie alsjeblieft buiten dit soort onzin zoals chat,
    bovenal heb ik op grote schaal gemerkt,dat wanneer zusters en broeders op een plek komen(chat),dat ze gewoon niet meer elkaar kunnen opschieten,wat leidt tot fitna.
    "..En zij geloofden niet in onze tekenen..."
    de Dag des Oordeels is nabij....
    je merkt het zelf op,zoveel ruzie,bloedvergieten in de wereld,
    broeders en zusters die elkaar ontmoeten en zina plegen,
    zoveel illegale kinderen,die slachtoffer zijn,van het domme sexgedrag van hun ouders.
    en chat is een van de oorzaken tot dit soort onzin..
    daarom waarschuw ik je omwille Allah.
    heb op geen enkele manier contact met jongens,op de een of andere manier,zul je toch in de ban raken van de truucjes van de vervloekte shayatien.
    kijk maar naar je eigen ervaringen,je zag het zelf.
    hoe je begon begon met een zuster of broeder te chatten,werden jullie ook zo meegesleurd.
    het enige niet mahrem contact die je eigenlijk mag hebben met jongens of met zusters,is wanneer inshallah iemand jou om je hand komt vragen,en daarna wanneer jullie een mooi en inshallah gelukkig gezin stichten,zullen jullie je kinderen met de Islam opvoeden,tenzij Allah het anders heeft voorbestemd.
    Moge Allah ons behoeden voor de Fietan van de Dag Des Oordeels.
    zoals ik al vertelde is chat een uitvinding van de kufar,om nog meer corruptie op de aarde te laten plaats vinden.weten jullie wel niet met wat voor doel chat is gemaakt?
    'SEXUELE GEMEENSCHAP TE HEBBEN MET ZOVEEL MENSEN MOGELIJK'
    Toen die mensen internet uitvonden,liepen ze hun geslachtsdeel na,en dat doen ze nog steeds! SUBHANALLAH!
    dingen zoals computer en tv,zorgen ervoor dat mensen de salaat vergeten,en vergeten zo ook dat de steunpilaren van hun leven weer zwak worden.echt als dit wordt doorgestuurd heh inshallah,ik hoop dat tenminste een jongere met zijn gedachtes bij zijn hoofd nadenkt,en weet dat hij vandaag of morgen dood zal gaan.
    chat is een ziekte,die zich net zo snel verspreid,als de pest.
    wat zien we wel niet?
    tmf en ilse en weet ik veel wat voor andere soort fitnah,en met welke doel?
    toch weer om mensen te ontmoeten en zina te plegen!
    gelukkig zijn er ook nog,jongeren,die het gebruiken om andere moslims te ontmoeten,en kennis van elkaar over te nemen omwille Allah.
    maar dan moeten we nog wel in gedachte houden,dat je alleen met jongens als je jongen bent chat,en alleen met meisjes als je ene meisje bent chat.Want ook al spreken jullie van jongen tot meisje over de islam,na verloop van tijd wordt het toch,proberen elkaar te ontmoeten,en alles te bespreken,behalve de islam.Geloof me,mensen die zeggen dat dit hun nooit zullen gebeuren,zijn onwetend...
    ik heb het zelf meegemaakt.
    en bovendien is het ook nog eens haram,om van jongen tot meisje en andersom te praten.
    jullie zijn bij elkaar,maar wel alleen,ook al is het virtueel,het is een deur,die geopend is door de kufar,om nog meer zina te plegen.
    ook al zijn het met woorden,of met van die emoticons(gezichtjes op msn).het is verleidend voor een jongen,of voor een meisje.En Allah zegt in de Heilige Quran dat vrouwen hun kuisheid moeten bewaren,en niet op een verleidende manier moeten spreken,zodat mensen met een een ziekte in hun hart(de mannen) geen gevoelens gaan krijgen.de profeet salallahu aleyhi vesellem zei:
    ""Er zijn twee mensen van de Hel die ik nog niet gezien heb. Mensen met zweepjes zoals de staarten van het vee waarmee ze mensen slaan, en vrouwen die gekleed zijn maar toch naakt, die op een verleidende manier lopen. Zij zullen het Paradijs niet betreden, noch zullen zij de geur ruiken, alhoewel de geur ervan geroken kan worden van zo’n afstand."
    de profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) zei: "Bescheidenheid is een onderdeel van het geloof.",
    En om deze Bescheidenheid te waarborgen,moeten we afstand nemen van zulke zaken,want als ik me niet vergis zijn woorden zoals:"I love you forever,of kusjes geven dus -xxx-,niet echt een vorm van bescheidenheid,maar eerder een vorm van losbandigheid,en schaamteloze acties van de jeugd van nu!
    bovendien moslim broeders en zusters,die dit soort dingen zeggen tegenover elkaar op msn,ook nog eens liegen,want eens zal je toch contact verbreken met die persoon en na een maandje ofzo vergeten,is het niet?
    En al zouden jullie wel ontmoeten(wat haram is),zullen ze is de meest extreme gevallen,elkaar ontmoeten zina plegen(welke vorm dan ook),en dan zullen ze elkaar vergeten,en weer verder gaan,en zo zullen deze vieze,en schaamteloze gebeurtenissen,tot de dag des oordeels doorgaan!jammer genoeg is het ook zo,dat heel veel broeders en zusters zo eens even 3 a 4 uur de tijd nemen voor chat,maar niet eens een 15 minuten om een boek te lezen en kennis op te doen,die bruikbaar is!
    subhanallah!
    mede door chat en soortgelijke zaken,zijn onze broeders en zusters zo erg onwetend geworden,dat ze hun dien niet meer kennen!
    Ik hoor velen zeggen van"Je moet niet kijken naar dat ik niet vast of bidt,en je moet ook niet kijken of iemand zich goed kleed,geloof zit van binnen"zeggen ze dan als tegenargument,maar dit is niet waar!
    Geloof zit van binnen en van buiten,je laat aan de anderen zien dat je Allah vreest,en maakt zo onderscheidt,mede door kleding en goed gedrag,dat je een goeie gelovige ben inshallah.
    Weten jullie niet dat er vele authentieke hadieth zijn over dat kennis opdoen van geboorte tot dood verplicht is?
    weten jullie niet dat de woorden kennis opdoen vaker voorkomen dan de salaat?
    Als Allah De Verhevene,voorgang geeft aan het leren van kennis,boven de salaat,wat voor beloning zit er dan wel niet aan goeie en bruikbare kennis opdoen?
    Het is ook zo,dat de meeste afkeer tegen Allah,komt omdat mensen gewoon steeds meer onwetender zijn geworden.
    de profeet salallahu aleyhi vesellem zei:"
    Een huis zonder boeken,is als een tuin zonder bloemen"
    En een tuin zonder bloemen,is die mooi?praalt die van de schoonheid?
    nee en dat zal ook nooit gebeuren zolang er geen bloemen zijn.
    Dus wij mensen zullen ook nooit schoonheid tonen,totdat we kennis opdoen,en hier grondig gebruik van maken inshallah.
    er is ook een mooie uitspraak van een van een geleerde van deze tijd:"
    De grootste vijand van kennis,is niet het negeren ervan,maar het is de illusie van kennis"
    veel mensen denken dat ze wat weten,en geven zomaar over alles fatwa,terwijl ze niet eens een boek in hun hand hebben genomen.
    Zo ook worden er op een groot aantal plaatsen fatwa's gegeven door sheiks,die wel veel meer dan mij hebben gestudeerd over de islam en dergelijke,en toch chat toestaan.
    En door zulke daden te verrichten.En door zulke uitspraken te maken,leiden ze zowel de jongere en oudere moslims,die onwetend zijn,de verkeerde kant op.
    Dit is niet alleen voor die mensen schadleijk,maar ook voor de nakomelingen die ze inshallah zullen krijgen van Allah.Want zij zullen de dingen vertellen die zij eerst van een sheik hebben meegekregen,en zullen dit weer doorgeven aan hun kinderen,en ga zo maar door.Op deze manier blijven de mensen onwetend,als ze niet grondig naar daliel zoeken,over zo'n onduidelijk onderwerp als chat.Hopelijk vatten jullie deze dingen niet op,als kritiek op de moslimjongeren gemeenschap,voorwaar ik behoor er zelf toe.Inshallah zullen jullie begrijpen,dat chat voor het grootste deel gewoon haram is,en hopelijk zullen jullie dit doorgeven aan jullie broeders en zusters die jullie eventueel zouden kennen....inshallah.
    Moge Allah ons allen genadig zijn,en moge Allah ons voor tegenspoed en fitnah van de kufar beschermen inshallah!
    bedankt,omdat jullie de tijd hebben genomen om dit te lezen.Moge Allah jullie belonen voor de goeie daden die jullie verrichten. Amin
    Jullie broeder Burak
    Assalamu aleykum werahmetullahi weberakatuh
    De profeet (Salalahoe 3alaihie wasalam) zei:

    'Allah kijkt niet naar jullie lichamen en uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten.' (Moesliem)

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    48
    29-01-2004

    asalaamoe alikoem,

    en wat als je een toekomst hebt met die iemand, ik bedoel dan trouwen... ??? dit mag ook dan ni zeker ?

    salaamoe alikoem wr wb,
    Open je ogen, kijk om je heen,Aan dit leven komt een einde, en dan sta je alleen...

  6. #6
    Onvoorspelbaar

    Reacties
    311
    11-04-2003

    Ik ben blij dat de vraag of je mag msnen endergelijke met het andere geslacht gesteld is. Ik wist het eerst ook niet, maar nu weet ik het antwoord. Ougtfouzia jouw informatie heeft echt geholpen. Elhamdoelilah.

    Barakah allah oe fiek

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    36
    27-03-2004

    Re: Bellen, sms-en, msn-en en mailen met het andere geslacht.

    Origineel gepost door ouiam_tet1
    Is dat toegestaan? Kom niet met "ja ik denk het" of "nee, ik heb gehoord blabla"





    Gewoon keiharde Daliel Aub.

    Ik had een jongen op mijn msn, die mijn vragen over de islam beantwoordde enzo!
    Die vertelde mij dat telefonisch contact met het ander geslacht mag in het bijzijn van een mahram, en als het gesprek niet lijdt tot een haraam relatie, telefonisch vragen over de islam!
    Smsen, mailen en msn-en met het andere geslacht mag als het maar over de islam gaat!

    Wha Allahoe a3lam!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    180
    05-09-2003

    Asalaaam moealeikoem

    Wa fiek el barakah zusters,
    Het doet me goed om te horen, dat jullie er wat van hebben geleerd. Hamdoulilaah heb ik er ook wat van geleerd, Moge Allah ons leiding geven.

    Internet is goed om kennis op te doen, maar niet goed om je tijd te verspillen met harame zaken, net als tv kijken en muziek luisteren.

    wa aleikoem salaam warahamatoeallah wabaraktoehoe
    De profeet (Salalahoe 3alaihie wasalam) zei:

    'Allah kijkt niet naar jullie lichamen en uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten.' (Moesliem)

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    104
    24-04-2004

    Je moet er gewoon geen misbruik maken inderdaad.




    Tv, muziek, internet en telefoon zijn middelen om de mens te helpen maar maak er als moslim geen misbruik van.

    Dus kijk, lees, luister niet naar zaken die Allah swt verboden heeft.

    Probeer me niet aan het lachen te maken, Het zal je nooit lukken.