1. #1
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Mijn Verloop Van De Eerste Ramadan-dag

    Zo, hallo mensen? Lekker gegeten? Ik hoop het wel...Nou, ik dacht jullie zullen vast wel benieuwd zijn naar hoe mijn eerste (vroege) ochtend Ramadan is verlopen , vandaar dit verhaaltje...lees en enjoy


    Vijf uur 's ochtends. M'n moeder komt de kamer binnen om me te wekken voor het eten. Ik knijp m'n ogen dicht tegen het felle licht en draai me nog eens om. Oh ja…ramadan. Het duurt wel zeker een kwartier voordat ik mijn bed uit kan komen. Uiteindelijk stap ik m'n bed uit, trek een vest over m'n dunne pyama aan en ga de badkamer in. Handen, gezicht wassen en op naar beneden. M'n ouders, twee broers en m'n broertje zijn er al. Ik heb echt niet het gevoel dat ik iets op dit tijdstip door mijn keel kan krijgen, maar besluit toch wat te eten. Ik ben immers niet voor niets wakker geworden. Klaarwakker, iets wat me zeer verbaasde, maakte ik een broodje omelet klaar. Glaasje ne3ne3-thee erbij en klaar is Cina. Met een zucht laat ik me op de bank vallen en eet m'n broodje op. Het smaakt toch wel lekker…
    Luide voetstappen op de trap. M'n zusje van tien komt slaapwandelend een kijkje in de woonkamer nemen. Ik weet niet zeker of ze iets kon zien, want haar ogen leken nog dicht te zijn en met haar verwarde haren, was het een grappig plaatje. Ze had de laatste trede van de trap nog niet aangeraakt, of ze snelde weer naar boven. Terug naar het warme bedje met 1001 dromen. Ik glimlachte in mezelf, mooi hoe die kleine kinderen nog zo nieuwsgierig waren. Vroeger stond ik tijdens de ramadan als eerste beneden, terwijl ik een vreemde soort opwinding voelde. Alles was spannend. Ik verbaasde me er toen over waarom mijn broers en zussen zo laat of helemaal niet, wat meestal het geval was, hun bed uit konden komen. Die goede oude tijd…Nu verbaas ik me er juist over hoe m'n zusjes zo snel hun bed uit kunnen komen, terwijl ze helemaal niet hoeven.

    Tien minuten voordat we niet meer mogen eten, komt m'n zus A.K.A Goudmeisje nog eens gezellig de trap af huppelen. Snel maakt ook zij een broodje klaar en ploft neer op de bank. Een ironische opmerking van mijn moeder volgde. Haha. Opeens besefte ik dat mijn moeder eigenlijk wel dodelijke humor heeft. Twee minuten voor tijd maakte ik nog eens dezelfde opmerking als mijn moeder in diezelfde toon. M'n zus schoot in de lach en verslikte zich bijna in haar joghurtje. Het beroemde (en beruchte) woord ' temshoent' werd door mijn moeder naar mijn hoofd geslingerd, waardor ik opeens in de keuken belandde. Snel m'n mond spoelen en m'n tanden poetsen en de rest van de dag m'n kiezen op elkaar houden.

    Ik glimlachte nog even, maar die glimlach verdween snel weer toen ik de berg afwas zag. ' Oh, ik heb helemaal geen zin om af te wassen,' probeerde ik nog naar m'n moeder. ' Oh dan doe ik het toch,' antwoordde ze niet tot mijn verbazing. Maar goed, ik wist toch al dat ik het m'n moeder niet zo laten doen…dus probeerde ik nog bij m'n zus: ' Als jij vandaag hier opruimt, doe ik het morgen.' M'n zus verslikte zich alweer bijna voor de tweede keer, hoewel ze dit keer niets in haar mond had. ' Weet je wat, we doen het samen.'
    Ik stemde toe. Tenslotte is de ramadan een maand van saamhorigheid. Samen vasten, samen eten (en verslikken), samen lachen, maar ook samen de afwas doen…


    Koesj + dadel ,

    Cina

  2. #2
    ...The Sweetest...

    Reacties
    8.887
    17-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    grappig verhaal....ik herken mijn eigen in sommige dingen!!!!

  3. #3
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Origineel gepost door angel21
    nou ik was vanochtend snel klaar met de afwas, alleen mijn eigen glas en bord. Iedereen wast zijn eigen spullen af.

    Ik was ook pas laat opgestaan
    M'n zus ging alsnog afwassen.... Ik heb net alles moeten doen

    Hoe is het met Angel inoe?

  4. #4
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Origineel gepost door Marocca
    grappig verhaal....ik herken mijn eigen in sommige dingen!!!!
    Welke dingen...?

    Me = curious

  5. #5
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Origineel gepost door angel21
    het gaat goed, hamdoelilah en hoe is het met jou schatje?

    Met de afwas van net, was ik ook heel snel klaar. Ik was af en mjin broertje droogt af, Teamwork.

    Ach ja is ook een voordeel als je maar met 4 personen bent.
    Ja he...4 maar...hmmmmm....

    Met mij is alles goed, alhamdoelilah

    Ik ben alleen toe aan een leuke topic!

  6. #6
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Origineel gepost door angel21
    ewa ja de rest is het huis uit


    hmm een leuke topic, ja daar heb ik ook wel zin in.

    Zit te wachten totdat BB begint.
    Hihi, jij ook al??

    Even kijken hoe het Moesi verlopen is

  7. #7
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Origineel gepost door angel21
    haha inderdaad.

    Ik hoop niet dat hij er morgen uit gaat.
    Nee, ik ook niet...

    Dan is het over en uit met BB kijken...

  8. #8
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Origineel gepost door angel21
    inderdaad.

    Ik hoop dat Laurens weg gaat.
    Maakt mij niet uit, zolang het Mustapha maar niet is

  9. #9
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Origineel gepost door angel21
    dat is wel zo, maar ik kan Laurens niet uitstaan.
    Hihi

  10. #10
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Origineel gepost door angel21
    Nou schatje,

    Ik ga ff bidden en dan BB kijken.

    Tot na BB

    :blauwkus:
    Oke lieverd inoe!!! Bye bye!

  11. #11
    Kriebels

    Reacties
    4.961
    07-11-2001

    Ps. Ik kijk tv op de pc...dus ik blijf hier

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.249
    28-05-2002

    As Salaam Aleikoem Cina

    Stom hé ik wil steeds je echte naam in tikken

    Jij ook Ramadan Moubarak

    Ik kreeg een heeeeeeeeeeeeel ander verhaal te horen

    Moge Ramadan gezegend zijn voor jou en je familie


    Wa Aleikoem as Salaam
    O, gij die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdocht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander. Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder? Gij verafschuwt het zekerlijk. Vreest Allah voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol. 49.12

  13. #13
    blabla

    Reacties
    794
    14-03-2002

    Mijn verhaal is waar, mijn zusje overdrijft een beetje

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.249
    28-05-2002

    Origineel gepost door Goudmeisje
    Mijn verhaal is waar, mijn zusje overdrijft een beetje

    Dat weet ik toch lieverd, daarom vraag ik ook aan jou


    O, gij die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdocht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander. Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder? Gij verafschuwt het zekerlijk. Vreest Allah voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol. 49.12

  15. #15
    Op Weg Naar De Top

    Reacties
    1.710
    28-06-2001

    En hoe gaat het hier met jullie?

    Alles goed verder cina??
    uitgeblust met jou ook??

    De laatste tijd ben ik niet meer zo online en ik
    kom effe binnenvallen nu....

    groetjes saida
    "Het Lot Is Niet Te Vinden Of Te Krijgen, Maar Komt Op Zijn Tijd Jouw Weg Tegemoet."