Marokko Community
31-07-2010 09:51:59
Adverteren op MAROKKO.nl

Ga terug   Marokko Community > Yasmina > Huwelijk & Islam
Huwelijk & Islam Alles over het huwelijk binnen de Islam. Discussieer mee en geef je mening over dit onderwerp.
» Bezoek ook Islam Levensbeschouwing

Adverteren op MAROKKO.nl
Trouwen met iemand die een handicap heeft?

Reageer

Opties
Oud 03-05-2009, 22:27   #1
Erhabiya
MVC Lid

Erhabiya is Offline
Geslacht: Vrouw Vrouw
Reacties: 447
Erhabiya komt net kijken
Credits: 0
Trouwen met iemand die een handicap heeft?

Salaam ou3halikoem wah rahmetoelahie wah baraketou,

Ik vroeg me zelf af wie van de agawaat zou met een praktiserende broeder kunnen/willen trouwen die een handicap heeft?
Ibn Taymiyyah رحمه الله gezegd: "Het is met noodzaak gekend van de religie van de moslims en van de overeenstemming onder alle moslims dat hij die het toestaat om een religie anders dan de religie van de islam te volgen of een wet, anders dan de Sharee’ah van Muhammed صلى الله عليه وسلم te volgen, dat diegene een Kafir is." [Majmu’ al-Fatawa 28/524]

Naar boven Reageren met citaat
Oud 03-05-2009, 22:29   #2
N0ur_
Stille lezer.

N0ur_ is Offline
Reacties: 3.708
N0ur_ wordt binnenkort heel populairN0ur_ wordt binnenkort heel populairN0ur_ wordt binnenkort heel populair
MVC Premium MVC Premium
Credits: 5
wa 3alaykoem salaam warahmatoe Allaah wa barakatoeh,

Wat voor handicap?

Oud 03-05-2009, 22:30   #3
Erhabiya
MVC Lid

Erhabiya is Offline
Erhabiya komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door N0ur_ Bekijk reactie
wa 3alaykoem salaam warahmatoe Allaah wa barakatoeh,

Wat voor handicap?
doof..of niet kunnen lopen
Ibn Taymiyyah رحمه الله gezegd: "Het is met noodzaak gekend van de religie van de moslims en van de overeenstemming onder alle moslims dat hij die het toestaat om een religie anders dan de religie van de islam te volgen of een wet, anders dan de Sharee’ah van Muhammed صلى الله عليه وسلم te volgen, dat diegene een Kafir is." [Majmu’ al-Fatawa 28/524]

Oud 03-05-2009, 22:30   #4
ghufran-82
palestina

ghufran-82 is Offline
Geslacht: Man Man
Reacties: 510
ghufran-82 komt net kijken
ja welke gehandicap?
ik ben ook gehandicap van doofheid en ben praktiserende broeders elhamdoelillah

Oud 03-05-2009, 22:32   #5
Erhabiya
MVC Lid

Erhabiya is Offline
Erhabiya komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door ghufran-82 Bekijk reactie
ja welke gehandicap?
ik ben ook gehandicap van doofheid en ben praktiserende broeders elhamdoelillah

Massah Allaah
Ik bedoel gwn doof of niet kunnen lopen..

Oud 03-05-2009, 22:32   #6
GeenLeven
Cyber Jihadi!

GeenLeven is Offline
Reacties: 7.059
GeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingslied
waleikum salaam wa rahmatullah wa barakatuhu,

Zo'n vraag kan je niet beantwoorden tot je er werkelijk mee te maken krijgt. Nu kan je makkelijk ja of nee zeggen terwijl je er als het eenmaal echt zover is wellicht anders over nadenkt.

Oud 03-05-2009, 22:32   #7
N0ur_
Stille lezer.

N0ur_ is Offline
N0ur_ wordt binnenkort heel populairN0ur_ wordt binnenkort heel populairN0ur_ wordt binnenkort heel populair
MVC Premium MVC Premium
Citaat:
Geplaatst door Erhabiya Bekijk reactie
doof..of niet kunnen lopen

Waarom niet? Als je gebarentaal kan is het mogelijk. En trouwen met iemand die niet kan lopen zou geen probleem moeten zijn als je het maar aankan en kan vinden met die persoon wa Allaahoe A3lam.

Oud 03-05-2009, 22:37   #8
Erhabiya
MVC Lid

Erhabiya is Offline
Erhabiya komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door GeenLeven Bekijk reactie
waleikum salaam wa rahmatullah wa barakatuhu,

Zo'n vraag kan je niet beantwoorden tot je er werkelijk mee te maken krijgt. Nu kan je makkelijk ja of nee zeggen terwijl je er als het eenmaal echt zover is wellicht anders over nadenkt.

Na3m je hebt gelijk.
Maar wat denk je? Zou je het willen? denk je dat je het aan zou kunnen?

Oud 03-05-2009, 22:38   #9
ghufran-82
palestina

ghufran-82 is Offline
Reacties: 510
ghufran-82 komt net kijken
Citaat:
Massah Allaah
Ik bedoel gwn doof of niet kunnen lopen..

natuurlijk er zijn heeel veel doven mensen die ik ken is gelukkig getrouwd en mijn broer is ook doof en is getrouwd ik was verloofde geweest met bekeerde zusters maar wij voelen niet meer ja het is mekthab

Oud 03-05-2009, 22:39   #10
GeenLeven
Cyber Jihadi!

GeenLeven is Offline
Reacties: 7.059
GeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingsliedGeenLeven is de melodie van ons lievelingslied
Citaat:
Na3m je hebt gelijk.
Maar wat denk je? Zou je het willen? denk je dat je het aan zou kunnen?

Ik weet het niet, ik hoop dat Allah (subhana wa ta'la) mij de kracht zou geven om verder te kijken dan haar eventuele handicap.

Oud 03-05-2009, 22:42   #11
Erhabiya
MVC Lid

Erhabiya is Offline
Erhabiya komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door N0ur_ Bekijk reactie
Waarom niet? Als je gebarentaal kan is het mogelijk. En trouwen met iemand die niet kan lopen zou geen probleem moeten zijn als je het maar aankan en kan vinden met die persoon wa Allaahoe A3lam.

Zou jij het willen?
Is wel iets dan aan kunnen?

Oud 03-05-2009, 22:48   #12
Samarqandi
MVC Lid

Samarqandi is Offline
Reacties: 734
Samarqandi komt net kijken
Een handicapt is niets vergelijken met de debielen mentaliteit die onder velen hier heerst.

Oud 03-05-2009, 22:49   #13
MarocciiaLady
Nador ~*

MarocciiaLady is Offline
Reacties: 323
MarocciiaLady komt net kijken
MVC Premium MVC Premium
Het is wel een moeilijke vraag. Zolang ik van diegene houd, dan zou het niets voor me uitmaken, denk ik.

Maar zoals GeenLeven zei, je zult het pas kunnen beantwoorden wanneer je er echt mee te maken krijgt ..

Allah oe A3lam ..
Just reach into your heart and Allah is always there ..

Oud 03-05-2009, 22:49   #14
N0ur_
Stille lezer.

N0ur_ is Offline
MVC Premium MVC Premium
Citaat:
Zou jij het willen?
Is wel iets dan aan kunnen?

Ik zeg Allaahoe A3lam want je weet maar nooit. Het is natuurlijk makkelijker als je met iemand trouwt met wie je gewoon kan praten of die kan lopen maar we moeten naar de deen van een persoon kijken. Als iedereen zou denken van nee, doe het niet met wie zouden die mensen die doof zijn en niet kunnen lopen moeten trouwen dan? Ik zou het zelf niet leuk vinden als ik doof zou zijn of niet zou kunnen lopen dan niemand dan met me wilt trouwen maar zo denk ik dan.

Oud 03-05-2009, 22:50   #15
Erhabiya
MVC Lid

Erhabiya is Offline
Erhabiya komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door ghufran-82 Bekijk reactie
natuurlijk er zijn heeel veel doven mensen die ik ken is gelukkig getrouwd en mijn broer is ook doof en is getrouwd ik was verloofde geweest met bekeerde zusters maar wij voelen niet meer ja het is mekthab

Zoo, Massah Allaah

Mooi om te horen Massah Allaah
Vondt die ought het niet moeilijk? Kon ze wel met gebarentaal praten?

Reageer

Opties

Berichtregels
Je mag niet nieuwe onderwerpen starten
Je mag niet reageren
Je mag niet bestanden bijvoegen
Je mag niet je reacties wijzigen

Smilies zijn aan
[IMG] Code is aan
HTML Code is uit

RSS-Feed 'Marokko Community' Feed voor alle RSS-Feeds 'Marokko Community' Feedburner voor 'Marokko Community'

De tijden worden getoond in GMT +2. Het is nu 09:51.
Marokko Media & Doelgroepmarketing Powered by HIP/Media