Huwelijk & Islam Alles over het huwelijk binnen de Islam. Discussieer mee en geef je mening over dit onderwerp.
» Bezoek ook Islam Levensbeschouwing | Trouwen met iemand die een handicap heeft? 03-05-2009, 22:27 | #1 |  | | MVC Lid Erhabiya is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 23-01-2009 Locatie: Na7noe Qadimoon! Reacties: 447 Credits: 0 | Trouwen met iemand die een handicap heeft? Salaam ou3halikoem wah rahmetoelahie wah baraketou,
Ik vroeg me zelf af wie van de agawaat zou met een praktiserende broeder kunnen/willen trouwen die een handicap heeft? | __________________________ Ibn Taymiyyah رحمه الله gezegd: "Het is met noodzaak gekend van de religie van de moslims en van de overeenstemming onder alle moslims dat hij die het toestaat om een religie anders dan de religie van de islam te volgen of een wet, anders dan de Sharee’ah van Muhammed صلى الله عليه وسلم te volgen, dat diegene een Kafir is." [Majmu’ al-Fatawa 28/524] | | | 03-05-2009, 22:29 | #2 |  | | Stille lezer. N0ur_ is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 15-07-2008 MVC Premium Credits: 5 | wa 3alaykoem salaam warahmatoe Allaah wa barakatoeh,
Wat voor handicap? | __________________________ À. | | | 03-05-2009, 22:30 | #3 |  | | MVC Lid Erhabiya is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 23-01-2009 Locatie: Na7noe Qadimoon! Reacties: 447 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door N0ur_ wa 3alaykoem salaam warahmatoe Allaah wa barakatoeh,
Wat voor handicap? | doof..of niet kunnen lopen | __________________________ Ibn Taymiyyah رحمه الله gezegd: "Het is met noodzaak gekend van de religie van de moslims en van de overeenstemming onder alle moslims dat hij die het toestaat om een religie anders dan de religie van de islam te volgen of een wet, anders dan de Sharee’ah van Muhammed صلى الله عليه وسلم te volgen, dat diegene een Kafir is." [Majmu’ al-Fatawa 28/524] | | | 03-05-2009, 22:30 | #4 |  | | palestina ghufran-82 is Offline Geslacht: Man Lid sinds: 05-02-2009 Reacties: 510 Credits: 0 | ja welke gehandicap?
ik ben ook gehandicap van doofheid en ben praktiserende broeders elhamdoelillah | | | 03-05-2009, 22:32 | #5 |  | | MVC Lid Erhabiya is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 23-01-2009 Locatie: Na7noe Qadimoon! Reacties: 447 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door ghufran-82 ja welke gehandicap?
ik ben ook gehandicap van doofheid en ben praktiserende broeders elhamdoelillah |
Massah Allaah
Ik bedoel gwn doof of niet kunnen lopen.. | __________________________ Ibn Taymiyyah رحمه الله gezegd: "Het is met noodzaak gekend van de religie van de moslims en van de overeenstemming onder alle moslims dat hij die het toestaat om een religie anders dan de religie van de islam te volgen of een wet, anders dan de Sharee’ah van Muhammed صلى الله عليه وسلم te volgen, dat diegene een Kafir is." [Majmu’ al-Fatawa 28/524] | | | 03-05-2009, 22:32 | #6 |  | | Cyber Jihadi! GeenLeven is Offline Geslacht: Man Lid sinds: 08-03-2003 Locatie: www.torabora.com Credits: 0 | waleikum salaam wa rahmatullah wa barakatuhu,
Zo'n vraag kan je niet beantwoorden tot je er werkelijk mee te maken krijgt. Nu kan je makkelijk ja of nee zeggen terwijl je er als het eenmaal echt zover is wellicht anders over nadenkt. | __________________________ | | | 03-05-2009, 22:32 | #7 |  | | Stille lezer. N0ur_ is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 15-07-2008 MVC Premium Credits: 5 | Citaat: Geplaatst door Erhabiya doof..of niet kunnen lopen |
Waarom niet? Als je gebarentaal kan is het mogelijk. En trouwen met iemand die niet kan lopen zou geen probleem moeten zijn als je het maar aankan en kan vinden met die persoon wa Allaahoe A3lam. | __________________________ À. | | | 03-05-2009, 22:37 | #8 |  | | MVC Lid Erhabiya is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 23-01-2009 Locatie: Na7noe Qadimoon! Reacties: 447 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door GeenLeven waleikum salaam wa rahmatullah wa barakatuhu,
Zo'n vraag kan je niet beantwoorden tot je er werkelijk mee te maken krijgt. Nu kan je makkelijk ja of nee zeggen terwijl je er als het eenmaal echt zover is wellicht anders over nadenkt. |
Na3m je hebt gelijk.
Maar wat denk je? Zou je het willen? denk je dat je het aan zou kunnen? | __________________________ Ibn Taymiyyah رحمه الله gezegd: "Het is met noodzaak gekend van de religie van de moslims en van de overeenstemming onder alle moslims dat hij die het toestaat om een religie anders dan de religie van de islam te volgen of een wet, anders dan de Sharee’ah van Muhammed صلى الله عليه وسلم te volgen, dat diegene een Kafir is." [Majmu’ al-Fatawa 28/524] | | | 03-05-2009, 22:38 | #9 |  | | palestina ghufran-82 is Offline Geslacht: Man Lid sinds: 05-02-2009 Reacties: 510 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door Erhabiya Massah Allaah
Ik bedoel gwn doof of niet kunnen lopen.. |
natuurlijk er zijn heeel veel doven mensen die ik ken is gelukkig getrouwd en mijn broer is ook doof en is getrouwd ik was verloofde geweest met bekeerde zusters maar wij voelen niet meer ja het is mekthab | | | 03-05-2009, 22:39 | #10 |  | | Cyber Jihadi! GeenLeven is Offline Geslacht: Man Lid sinds: 08-03-2003 Locatie: www.torabora.com Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door Erhabiya Na3m je hebt gelijk.
Maar wat denk je? Zou je het willen? denk je dat je het aan zou kunnen? |
Ik weet het niet, ik hoop dat Allah (subhana wa ta'la) mij de kracht zou geven om verder te kijken dan haar eventuele handicap. | __________________________ | | | 03-05-2009, 22:42 | #11 |  | | MVC Lid Erhabiya is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 23-01-2009 Locatie: Na7noe Qadimoon! Reacties: 447 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door N0ur_ Waarom niet? Als je gebarentaal kan is het mogelijk. En trouwen met iemand die niet kan lopen zou geen probleem moeten zijn als je het maar aankan en kan vinden met die persoon wa Allaahoe A3lam. |
Zou jij het willen?
Is wel iets dan aan kunnen? | __________________________ Ibn Taymiyyah رحمه الله gezegd: "Het is met noodzaak gekend van de religie van de moslims en van de overeenstemming onder alle moslims dat hij die het toestaat om een religie anders dan de religie van de islam te volgen of een wet, anders dan de Sharee’ah van Muhammed صلى الله عليه وسلم te volgen, dat diegene een Kafir is." [Majmu’ al-Fatawa 28/524] | | | 03-05-2009, 22:48 | #12 |  | | MVC Lid Samarqandi is Offline Geslacht: Man Lid sinds: 12-03-2009 Reacties: 734 Credits: 0 | Een handicapt is niets vergelijken met de debielen mentaliteit die onder velen hier heerst. | | | 03-05-2009, 22:49 | #13 |  | | Nador ~* MarocciiaLady is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 07-04-2009 Reacties: 323 MVC Premium Credits: 5 | Het is wel een moeilijke vraag. Zolang ik van diegene houd, dan zou het niets voor me uitmaken, denk ik.
Maar zoals GeenLeven zei, je zult het pas kunnen beantwoorden wanneer je er echt mee te maken krijgt ..
Allah oe A3lam .. | __________________________ Meerdere Gebruikers .. Gelieve geen privé mails met onzin .. Citaat: | You're never alone.
Just reach into your heart and Allah is always there .. | | | | 03-05-2009, 22:49 | #14 |  | | Stille lezer. N0ur_ is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 15-07-2008 MVC Premium Credits: 5 | Citaat: Geplaatst door Erhabiya Zou jij het willen?
Is wel iets dan aan kunnen? |
Ik zeg Allaahoe A3lam want je weet maar nooit. Het is natuurlijk makkelijker als je met iemand trouwt met wie je gewoon kan praten of die kan lopen maar we moeten naar de deen van een persoon kijken. Als iedereen zou denken van nee, doe het niet met wie zouden die mensen die doof zijn en niet kunnen lopen moeten trouwen dan? Ik zou het zelf niet leuk vinden als ik doof zou zijn of niet zou kunnen lopen dan niemand dan met me wilt trouwen maar zo denk ik dan. | __________________________ À. | | | 03-05-2009, 22:50 | #15 |  | | MVC Lid Erhabiya is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 23-01-2009 Locatie: Na7noe Qadimoon! Reacties: 447 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door ghufran-82 natuurlijk er zijn heeel veel doven mensen die ik ken is gelukkig getrouwd en mijn broer is ook doof en is getrouwd ik was verloofde geweest met bekeerde zusters maar wij voelen niet meer ja het is mekthab |
Zoo, Massah Allaah
Mooi om te horen Massah Allaah
Vondt die ought het niet moeilijk? Kon ze wel met gebarentaal praten? | __________________________ Ibn Taymiyyah رحمه الله gezegd: "Het is met noodzaak gekend van de religie van de moslims en van de overeenstemming onder alle moslims dat hij die het toestaat om een religie anders dan de religie van de islam te volgen of een wet, anders dan de Sharee’ah van Muhammed صلى الله عليه وسلم te volgen, dat diegene een Kafir is." [Majmu’ al-Fatawa 28/524] | | | Berichtregels | Je mag niet nieuwe onderwerpen starten Je mag niet reageren Je mag niet bestanden bijvoegen Je mag niet je reacties wijzigen HTML Code is uit | | | De tijden worden getoond in GMT +2. Het is nu 09:51. | |