1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    9.896
    24-10-2002

    Inhalen van het gebed

    Salaam alekuim broeders zusters,

    Ik zit met een vraag:

    Als ik een gebed mis of een aantal gebedden mis, hoe haal ik die in.

    Doe ik dat de volgende dag, of meteen als ik in de morgen opsta, of valt het niet meer in te halen.

    Inchallah krijg ik hier een antwoord op

  2. #2
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Re: Inhalen van het gebed

    Origineel gepost door Mocrobrains
    Salaam alekuim broeders zusters,

    Ik zit met een vraag:

    Als ik een gebed mis of een aantal gebedden mis, hoe haal ik die in.

    Doe ik dat de volgende dag, of meteen als ik in de morgen opsta, of valt het niet meer in te halen.

    Inchallah krijg ik hier een antwoord op

    Salaam,

    Het zelfde dag moet je ze inhalen,volgende dag inhalen kan niet en mag ook niet het bestaat al zoiezo niet in de islam om gebed in te halen,
    als je bijvoorbeeld hebt verslapen dan mag je het wel inhalen anders niet....

    Ma3a saalama

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9.896
    24-10-2002

    Salaam,

    dus als ik thuis kom en ben echt moe gewoon echt moe, en ben niet in staat om het gebed op de juiste manier uitevoeren, dan kan ik het niet later in halen.

    Soms denk ik bij zelf ik ga er gewoon staan dan heb ik het gebed gehad, maar andere kant doe ik het toch niet omdat ik niet geconsentreed ben.

  4. #4
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Origineel gepost door Mocrobrains
    Salaam,

    dus als ik thuis kom en ben echt moe gewoon echt moe, en ben niet in staat om het gebed op de juiste manier uitevoeren, dan kan ik het niet later in halen.

    Soms denk ik bij zelf ik ga er gewoon staan dan heb ik het gebed gehad, maar andere kant doe ik het toch niet omdat ik niet geconsentreed ben.
    Salaam,

    Ja kan een uur of 2 gaan slapen en opstaan en bidden toch?

    Maar om het op te sparen tot morgen dat mag gewoon niet,
    zelfs als je ziek bent moet je bidden laat staan als je moe bent

    Ma3a saalama

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.896
    24-10-2002

    Salaam,

    ik kom vaak rond half elf 12 uur thuis, dus het is geen probleem dat ik een aantal uren slaap en daaran wakker word om me gebed te verichten

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.896
    24-10-2002

    salaam,

    hoe kan ik het goed maken, doormiddel van etra gebeden, hoe toon ik berouw voor deze zaken, en hoe moet ik het in de toekomst doen.

    want het ziet erna uit dat ik op school niet kan binnen, niet meer het kon wel

  7. #7
    Meerdere gebruikers!

    Reacties
    2.565
    14-10-2003

    dat kan, maar als je d.m.v school niet kunt bidden..

    je zegt dat je half 12 thuis komt van school. dan is het niet erg als je alles bij elkaar bid, maar dan moet dan ook echt gelijk dan..

    eerst bidden dan slapen!!

    niet wachten tot de volgende ochtend, want je moet voor de ochtend gebed de gebeden van de afgelopen dag gebid hebben anders telt het niet!!

    beslama,
    I want to die with my forehead on the ground, Sunnah in my heart, Allah sobhanna wata'Ala on my mind, quran on my tongue & tears in my eyes!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.896
    24-10-2002

    salaam

    ik kom niet zo laat thuis van school, meestal ben ik al om 3 uur uit en begin ik met werken om 5 uur tot 11 uur ongeveer dit 6 dagen in de week.

    Vaak mist ik salaat asr maghreb en isa. maar ik heb net gelzezen dat de salaat op tijden moet gebeuren, dat is bij mij niet het geval, wat moet ik nou doen

  9. #9
    Meerdere gebruikers!

    Reacties
    2.565
    14-10-2003

    bidden als je thuis komt, alles inhalen!!

    en daar kan je bij *extra* bidden!!

    allah toont veel geduld!!
    I want to die with my forehead on the ground, Sunnah in my heart, Allah sobhanna wata'Ala on my mind, quran on my tongue & tears in my eyes!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    9.896
    24-10-2002

    dus het gebed valt wel in te halen voor de volgende ochtend.

    hoe vericht ik extra gebeden precies

  11. #11
    3abdAllah

    Reacties
    424
    03-10-2003

    Origineel gepost door Mocrobrains
    dus het gebed valt wel in te halen voor de volgende ochtend.

    hoe vericht ik extra gebeden precies
    Asalamou 3alaikoum oua rahmatoulahi ta3ala oua barakatouh,

    Is het niet mogelijk om op je werk te bidden? Zoals al gezegd is, horen de salats op tijd te worden gebeden. Wanneer er op tijd gebeden wordt, heb je geen last meer van het inhalen van salats.

    Ik had het probleem vroeger ook, veel salats opsparen en dan wanneer ik moe thuis kom de salats inhalen. Maar zo hoort het gewoon niet. Bij elke salat moet je geconcentreerd zijn en het moet op tijd gebeuren. Ik vroeg gewoon op m'n werk of er plek was om wdu te doen en te bidden en of ik af en toe een paar minuten tijd kon nemen om te bidden. Ze vonden het Alhamdoulilah geen probleem.

    Probeer het op je werk te regelen dat je daar kunt bidden en inshaaAllah komt het goed!

    Oua 3alaikoum asalam oua rahmatoulahi ta3ala oua barakatouh

    عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال من كان يؤمن بالله واليوم الآخر فليقل خيرا أو ليصمت

    Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen van Allah met hem) heeft gezegd: Wie in Allah en de laatste dag gelooft, moet het goede spreken of zwijgen.


  12. #12
    Soub7anallah

    Reacties
    146
    28-03-2004

    Salamou 3alikoum wr wb,

    Naar mijn eigen ervaring is dat ik rond het laatste gebed (Ichaa) altijd moe ben, maar als ik em eenmaal gebeden ben je weer klaar wakker...zo raar is dat.... Het is gewoon Sjaitaan die dit met je doet....dus mijn tip is om meteen alles te gaan bidden als je thuis komt, en dan lekker gaat slapen.Dan voel je je meteen beter.....

    Mohim, ik hoop dat je erover na gaat denken....

    En voor de mensen die (nog) niet bidden, wat zijn die paar minuten per gebed op een mensenleven?? Bid zolang het nog mogelijk is, want écht, de salaat is heel erg belangrijk......



    Beslama
    Dwalende jongen/meid, Elke dag staan op de hoek van de straat, denk je nou dat daar het leven om gaat? Vergeet die gouden tand, snelle wagen & mooie meid, HET IS ALLAH, EN ALEEN HEM WAAR JE JE LEVEN VOOR LEIDT......Soubhanalah (citeer dit 100x en je zult 1000 hasanaat krijgen InchaAllah en 1000 zonden worden kwijtgescholden)

  13. #13
    Meerdere gebruikers!

    Reacties
    2.565
    14-10-2003

    ik maak ff een aanvulling op nadia_123456

    *bid, voordat het te laat is!!*

    wat ga je zeggen op de dag dat je dood gaat tegen allah?

    hij zal je zeker vragen: *heb je in je leven 1 keer op een gebed kleedje gestaan?*

    wat zal je antwoord zijn....

    (voor degene die bid zal het niet fijn worden, voor de gene die wel bidden hebben iets heel groots bespaart!!)

    ennuh nadia heeft gelijk met sjaitan, dat doet hij expres hij fluistert ook * waarom niet morgen, je bent moe, morgen ben je wel weer sterk..!*
    vanzelf ga je dan naar je bedje toe..

    luister naar allah niet naar sjaitan, een paar minuten voor allah is niet een misdrijf, een paar uur in je bed is een misdrijf!!

    beslama,
    hanan
    I want to die with my forehead on the ground, Sunnah in my heart, Allah sobhanna wata'Ala on my mind, quran on my tongue & tears in my eyes!

  14. #14
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Origineel gepost door Mocrobrains
    Salaam,

    ik kom vaak rond half elf 12 uur thuis, dus het is geen probleem dat ik een aantal uren slaap en daaran wakker word om me gebed te verichten
    Salaam,

    Nee het is geen probleem dat je een paar uurtjes gaat slapen
    en dan gaat bidden,maar je moet het wel doen en niet door blijven slapen en de volgende dag je gebed doen want dat heeft geen waarde meer...Moge Allah je leiden

    Ma3a saalama

  15. #15
    Meerdere gebruikers!

    Reacties
    2.565
    14-10-2003

    ja wel, als je door een reden niet kunt bidden vb school, dan is daar niets mis mee!!

    liefs hanan
    I want to die with my forehead on the ground, Sunnah in my heart, Allah sobhanna wata'Ala on my mind, quran on my tongue & tears in my eyes!