1. #1
    jurken

    Reacties
    576
    04-12-2006

    maanzaad cake

    heeft iemand aub het recept van maanzaad cake,er zit ook yoghurt in,heb het een keer gegeten en was heerlijk,zou jullie echt dankbaar zijn,x

  2. #2
    meerdere gebruikers

    Reacties
    2.393
    09-10-2004

    ben ik ook nieuwschierig naar...

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    6.524
    06-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Is niet van me maar van iemand hier op m.nl :

    Mama4
    02-04-2009, 14:01
    Sallaam,

    Maanzaadcake.

    6 eieren
    1 theeglas (oortje) olie
    half theeglas (oortje) suiker
    1 theeglas (oortje) dunste Griesmeel (smida)
    1 theeglas (oortje) bloem
    half zakje bakpoeder
    2 vanille suiker.
    100 gr maanzaad

    Je roert eerst de eieren, suiker, vanillie suiker, olie samen en daarna de bloem, smida en bakpoeder als laatst de maanzaad. Je doet hem op 160 gr. Als je hem uit de oven haalt ga je hem met het siroop natmaken zegmaar. En daarna ga je hem met slagroom die je zelf heb gemaakt. De hele bovenkant van de cake moet je met slagroom smeren en dan met kokes of gemalen pisanootje bestrooien. Het is de moeite waard en niet moeilijk te maken.

    Siroop
    Dan doe je 1 theegl (oortje) suiker en 2 glazen water aan de kook. Het moet niet de dik zijn.

    Slagroom.
    1 bakje slagroom en steviger en vanillie suiker.

    Succes

  4. #4
    meerdere gebruikers

    Reacties
    2.393
    09-10-2004

    Citaat Geplaatst door noha_tanger Bekijk reactie
    Is niet van me maar van iemand hier op m.nl :

    Mama4
    02-04-2009, 14:01
    Sallaam,

    Maanzaadcake.

    6 eieren
    1 theeglas (oortje) olie
    half theeglas (oortje) suiker
    1 theeglas (oortje) dunste Griesmeel (smida)
    1 theeglas (oortje) bloem
    half zakje bakpoeder
    2 vanille suiker.
    100 gr maanzaad

    Je roert eerst de eieren, suiker, vanillie suiker, olie samen en daarna de bloem, smida en bakpoeder als laatst de maanzaad. Je doet hem op 160 gr. Als je hem uit de oven haalt ga je hem met het siroop natmaken zegmaar. En daarna ga je hem met slagroom die je zelf heb gemaakt. De hele bovenkant van de cake moet je met slagroom smeren en dan met kokes of gemalen pisanootje bestrooien. Het is de moeite waard en niet moeilijk te maken.

    Siroop
    Dan doe je 1 theegl (oortje) suiker en 2 glazen water aan de kook. Het moet niet de dik zijn.

    Slagroom.
    1 bakje slagroom en steviger en vanillie suiker.

    Succes
    Yes, dit is m!!!

    Hij is zooooo lekker!

    Een nadeel van deze cake is dat ie meteen die dag hooguit de volgende dag op moet zijn door de slagroom.

    Wat ook lekker is.. als je gehakte pistache erbovenop doet op de slagroom. Dat maakt het af.

  5. #5
    mama4

    Reacties
    566
    12-04-2006

    Het is een heel lekkere cake.

    Succes!
    Groetjes van mam

  6. #6
    jurken

    Reacties
    576
    04-12-2006

    die ik bedoel is niet deze,hij was zonder slagroom,en er zat yoghurt in,maar deze lijkt me ook lekker,ga hem zeker uit proberen,thanx

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    287
    26-08-2004

    heb m gisteren gemaakt en het was droog en hard, dus niet luchtig en zaht helaas.
    Elke gedachte die in de ziel valt, is een zaad dat ontkiemt en in stilte verder groeit

  8. #8
    Gelukkig Getrouwd

    Reacties
    292
    10-05-2009

    Citaat Geplaatst door Sarahtje24 Bekijk reactie
    heb m gisteren gemaakt en het was droog en hard, dus niet luchtig en zaht helaas.

    dan moet je 2 glazen water koken met 1 glas suiker mixxen en dan strooi je het over de cake. Bij mij word de cake ook altijd hard maar zodra ik er water op doe word de cake nat.

    groetjes
    ."Wanneer Allah het goede voor Zijn dienaar besloten heeft, versnelt Hij een bestraffing voor hem in deze wereld. En wanneer Hij het slechte voor hem besloten heeft, haast Hij zich niet Zijn dienaar in deze wereld te straffen, maar wacht Hij tot de Dag des Oordeels om hem ter verantwoording te roepen."

  9. #9
    Moulet CHIKKIIIII

    Reacties
    904
    24-11-2005

    Citaat Geplaatst door Mocrosweety1987 Bekijk reactie
    Up!
    Upppp
    Afgunst is een soort van lof