1. #1
    wees een ware moslim

    Reacties
    2.729
    17-03-2003

    Question haram ofniet??

    met sokke slapen mijn voeten zijn altijd koud en ik probeer zonder sokke te slapen maar dat helpt niet dan kan ik niet slapen weet iemand meschien of het haram is om met sokke te slapen ofniet
    ma salama
    " Vrienden zijn Speciaaal

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    30
    14-02-2004

    selaamhalikoem zuster

    kijk ik weet niet als het haram is

    allah heeft iedergeval gezegt in sura noer een vrouw moet alles bedekken behalve der gezicht en handen dat mag te zien zijn
    dus ze moet ook der voeten bedekken en als ze bidt moet der voeten bedekt zijn

    dus als je het zo bekijkt is het niet haram maar je moet ook naar de suna kijken want er zijn 73 groepingen moslims ze gaan allemaal naar de hel behalve 1 groep dat is de groep die leeft volgens de suna en de koran dus kijk eerst als de profeet saws het heeft gedaan zo niet doe het dan ook niet want als je de profeet saws volgt dan volg je ze suna
    ..

  3. #3
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Re: haram ofniet??

    Origineel gepost door alhoceimachaima
    met sokke slapen mijn voeten zijn altijd koud en ik probeer zonder sokke te slapen maar dat helpt niet dan kan ik niet slapen weet iemand meschien of het haram is om met sokke te slapen ofniet
    ma salama
    Salaam,

    Nee is niet haram.

    Ma3a saalama

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    30
    14-02-2004

    selaamhalikoem

    haal bewijzen Selina als ej wilt
    ..

  5. #5
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Origineel gepost door Tif_Tif_007
    selaamhalikoem

    haal bewijzen Selina als ej wilt
    Salaam,

    Nergens in de koran of soena staat dat het haram is om met sokken te slapen dus= het halal

    Als je bid als vrouw zijnde moet je wel je voeten bedeken
    of als je naar buiten gaat.......

    Ma3a saalama

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    30
    14-02-2004

    ailikoem selaam zuster

    zoals jij zei van dat het niet in de suna staat dat het haram is je hebt gelijk daar geef ik je wel gelijk maar kijk het weer zo zuster
    de suna zegt toch ook niet dat als je verplicht bent om tauba te doen of zegt toch ook niet dat je verplicht bent om te lopen zoals de profeet saws deed of te spreken alleen als het ten goede is enz enz

    ik zei niet dat het verplicht is maar het is aangeraden om te leven zoals de profeet saws ook deed
    ..

  7. #7
    laaa

    Reacties
    2.079
    07-01-2004

    Assalaamou 3alaa mani taba3a alhouda,

    Ik wou effe reageren in een poging het meningsverschil tussen de leden op te lossen.

    Ik wou effe zeggen dat alles mag. Alles mag! Dit betekent mubaah.
    Iets wordt verboden zodra er een verbod uit de koran of de sounna zichtbaar is. Het is uiteraard zo dat een vrouw haar hele lichaam moet bedekken tijdens t bidden en bij vreemde mannen of kufar-vrouwen.
    Maar als ze gaat slapen ga ik ervanuit dat er geen vreemde mannen aanwezig zijn, waardoor er geen zonde op haar rust om haar sokken uit te doen of aan te laten. Er is ook geen enkel bewijs in de koran of sounna die zegt dat we onze sokken aan of uit moeten doen tijdens t slapen...

    Zo ja..dan wil ik dat graag horen.

    Ik hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben

  8. #8
    laaa

    Reacties
    2.079
    07-01-2004

    Origineel gepost door Tif_Tif_007
    ailikoem selaam zuster

    zoals jij zei van dat het niet in de suna staat dat het haram is je hebt gelijk daar geef ik je wel gelijk maar kijk het weer zo zuster
    de suna zegt toch ook niet dat als je verplicht bent om tauba te doen of zegt toch ook niet dat je verplicht bent om te lopen zoals de profeet saws deed of te spreken alleen als het ten goede is enz enz

    ik zei niet dat het verplicht is maar het is aangeraden om te leven zoals de profeet saws ook deed
    Sorry dat ik t zeg, maar er zijn wel degelijk bewijzen dat je tauba moet doen, en ook alleen te praten wanneer dat goed is. Dat zijn allemaal sahih (authentieke) ahadith. Wat betreft dat lopen; er is een vers in de koran waarin gezegd wordt dat je gematigd moet zijn in je lopen. Dit is te vinden in soerah loukman.

  9. #9
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Origineel gepost door Tif_Tif_007
    ailikoem selaam zuster

    zoals jij zei van dat het niet in de suna staat dat het haram is je hebt gelijk daar geef ik je wel gelijk maar kijk het weer zo zuster
    de suna zegt toch ook niet dat als je verplicht bent om tauba te doen of zegt toch ook niet dat je verplicht bent om te lopen zoals de profeet saws deed of te spreken alleen als het ten goede is enz enz

    ik zei niet dat het verplicht is maar het is aangeraden om te leven zoals de profeet saws ook deed
    Salaam,

    Er zijn wel hadits over Tauba en over hoe een moslim
    hoort te lopen.........

    Ma3a saalama

  10. #10
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Origineel gepost door Khaled2000
    Assalaamou 3alaa mani taba3a alhouda,

    Ik wou effe reageren in een poging het meningsverschil tussen de leden op te lossen.

    Ik wou effe zeggen dat alles mag. Alles mag! Dit betekent mubaah.
    Iets wordt verboden zodra er een verbod uit de koran of de sounna zichtbaar is. Het is uiteraard zo dat een vrouw haar hele lichaam moet bedekken tijdens t bidden en bij vreemde mannen of kufar-vrouwen.
    Maar als ze gaat slapen ga ik ervanuit dat er geen vreemde mannen aanwezig zijn, waardoor er geen zonde op haar rust om haar sokken uit te doen of aan te laten. Er is ook geen enkel bewijs in de koran of sounna die zegt dat we onze sokken aan of uit moeten doen tijdens t slapen...

    Zo ja..dan wil ik dat graag horen.

    Ik hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben
    Djazaak Allahu Alfa Gairan agie
    Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]

  11. #11
    wees een ware moslim

    Reacties
    2.729
    17-03-2003

    dankje jullie wel moge allah swt jullie alles geven wat jullie willen insallah

    ma salama

    Chaimaa
    " Vrienden zijn Speciaaal

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    30
    14-02-2004

    selaamhalikoem broeders en zusters

    stargfirillah iedergeval maar ik bedoelde het is niet verplicht tauba te doen het si alleen voor je eigen best wil snap je wat ik bedoel dus als ej een zonde heb begaan en je denkt dunia henia dan dunia henia en allah weet wat met diegene gaat gebeuren of als iemand het geeen dunia henia vindt en gelijk tauba gaat doen bang voor de straf dus

    snap je en ik zei ook niet dat het moet om met sokken tegaan slapen zoals wat net een broeder of zuster zei niemand is bij jouw als je slaapt en je ouders ne broers enz mogen wel je voeten zien en je haren dus je mag ook zonder sokken slapen ik zei niet dat het niet mag maar ghhair incha allah
    ..

  13. #13
    laaa

    Reacties
    2.079
    07-01-2004

    Origineel gepost door Tif_Tif_007
    selaamhalikoem broeders en zusters

    stargfirillah iedergeval maar ik bedoelde het is niet verplicht tauba te doen het si alleen voor je eigen best wil snap je wat ik bedoel dus als ej een zonde heb begaan en je denkt dunia henia dan dunia henia en allah weet wat met diegene gaat gebeuren of als iemand het geeen dunia henia vindt en gelijk tauba gaat doen bang voor de straf dus

    snap je en ik zei ook niet dat het moet om met sokken tegaan slapen zoals wat net een broeder of zuster zei niemand is bij jouw als je slaapt en je ouders ne broers enz mogen wel je voeten zien en je haren dus je mag ook zonder sokken slapen ik zei niet dat het niet mag maar ghhair incha allah
    Sorry, dan was t mijn fout. Ik heb je verkeerd begrepen.