1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    21
    01-11-2002

    Lezen..!!

    Salaam,

    Wie houdt er hier ook zo van lezen..?

    Ik ben op zoek naar mooie Marokkaanse boeken..? Kan iemand me helpen?!

    Alvast bedankt, xje Sarabi
    :blauwkus:

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    181
    05-10-2002

    hey
    je zoekt toch boeken in het Nederlands geschreven of in het Nederlands vertaald. Dan weet ik wel een mooi boek:"Sanae" van Zohra Zaroualli of zoiets... de familienaam weet ik niet goed meer(sorry). Dit was toch een boek dat ik graag las!!! groetjes Hilke
    PS ik weet ook nog enkele leuke boeken die zich bij de Touaregs afspelen!!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    21
    01-11-2002

    Eeh Meid,

    Ontzettend bedankt. Ik heb het opgeschreven!

    Morgen meteen eventjes in de bieb rondsnuffelen.

    Nogmaals bedankt en ik ben ook benieuwd in je andere boeken.
    :blauwkus:

  4. #4
    Amazigh

    Reacties
    209
    30-10-2002

    Je moet bij ********** kijken daar heb je heel veel boeken van Marokkaanse schrijvers. een van de beste die ik tot nu toe heb gelezen is van Khalid Boudou maa dat komt ook omdat ik hem ken en het verhaal gaat over een milieu waar ik bij betrokken was.
    Het boek heet Schnitzelparadijs
    "Twee hongerige wolven veroorzaken niet zoveel schade aan een kudde schapen, als hebzucht en lust aan iemands religie." (Tiermidie)
    De Profeet (vzmh) zei: "Een onderdeel van het zijn van een goede Moslim is dat hij datgeen met rust laten wat hem niet aangaat." (Tiermidie)
    De profeet (vzmh) zei: sterk is niet degene die iemand op de grond kan gooien, sterk is degene die zich kan beheersen als ie boos is.

  5. #5
    Amazigh

    Reacties
    209
    30-10-2002

    www.************** bedoel ik dus en als dat ook niet in beeld mag komen, moet je mij maar mailen op mogast20@hotmail.com
    "Twee hongerige wolven veroorzaken niet zoveel schade aan een kudde schapen, als hebzucht en lust aan iemands religie." (Tiermidie)
    De Profeet (vzmh) zei: "Een onderdeel van het zijn van een goede Moslim is dat hij datgeen met rust laten wat hem niet aangaat." (Tiermidie)
    De profeet (vzmh) zei: sterk is niet degene die iemand op de grond kan gooien, sterk is degene die zich kan beheersen als ie boos is.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    21
    01-11-2002

    Origineel gepost door Mogast
    www.************** bedoel ik dus en als dat ook niet in beeld mag komen, moet je mij maar mailen op mogast20@hotmail.com
    Dus jijkent boeken?? Letme know!!
    :blauwkus:

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    De weg naar het Noorden werd geschreven door Naima El Bezaz. Een korte bespreking van haar boek, kun je hier vinden:
    http://www.biblioweb.nl/auteurs/bezaz.htm

    Idil, een meisje werd geschreven door de Somalische Yasmine Allas. Een korte bespreking: http://www.ongebonden.nl/auteur/allas/mainw.html


    Andere boeken (ik heb ze niet allemaal gelezen dus je zult zelf moeten uitmaken of ze je interessant lijken):

    De dagen van Sjaitan van de schrijver Said El Haji, voor een bespreking zie: http://www.rnw.nl/taal/html/said001208.html

    Het schnitzelparadijs van de schrijver Khalid Boudou.

    De beschaving, mijn moeder van de schrijver Driss Chraïbi .

    De voeten van Abdullah, Momo en Salomon, drie boeken van de schrijver Hafid Bouazza.

    Minnares van de duivel van de schrijfster Naima El Bezaz.

    Graag een tien van de schrijfster Najoua Bijjir .

    Veel leesplezier,

    Morgaine
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    172
    25-10-2002

    hey mogast,
    waarom mag je site hier niet op

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    21
    01-11-2002

    Origineel gepost door **R**
    Hallo Sarabi

    Ik heb pas een boek gelezen van Fatima Mernissi, was echt een leuk boek om te lezen en gaat vooral over Marokko in de tijd dat het bezet werd door de Fransen. Ze vertelt over de harem waarin zij leefde. Volgens mij heet het boek: het verboden dakterras.

    Ontzettend bedankt
    :blauwkus:

  10. #10
    mama van 4 schatjes

    Reacties
    16.096
    03-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    echt leuk ik ga ze ook lezen lijkt me leuk al die boeken
    Koningin van Marokko.nl


  11. #11
    Amazigh

    Reacties
    209
    30-10-2002

    Origineel gepost door moslima ana
    hey mogast,
    waarom mag je site hier niet op
    Ik weet het niet maar ik denk dat het heeft te maken met publiciteitsrechten.
    maar ik probeer het te omzeilen :

    www.m.a.r.o.c.s.t.o.r.e.nl

    puntjes kun je weglaten en ik denk dat iedereen hem wel kent, maar daar zijn heel veel boeken van marokkaanse schrijvers te vinden en boeken over de islam.

    Mzzzzel
    "Twee hongerige wolven veroorzaken niet zoveel schade aan een kudde schapen, als hebzucht en lust aan iemands religie." (Tiermidie)
    De Profeet (vzmh) zei: "Een onderdeel van het zijn van een goede Moslim is dat hij datgeen met rust laten wat hem niet aangaat." (Tiermidie)
    De profeet (vzmh) zei: sterk is niet degene die iemand op de grond kan gooien, sterk is degene die zich kan beheersen als ie boos is.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Ik vond "Het verboden dakterras" van Fatima Mernissi ook een heel mooi boek.

    Morgaine
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    181
    05-10-2002

    Hey,
    de andere boeken vind ik gewoon prachtig:"Samira, koningin van de Touaregs" van Federica de Cesco : bestaat uit 3 delen.En dan heeft deze schrijfster nog een paar goede boeken!!!(heel verslavend )
    xxxjes van Hilke

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Mja, goed, het heeft niets met Marokko of de Islam te maken maar wat ook een héél mooi boek is: "Nevelen van Avalon" van Marion Zimmer Bradley. De legende van koning Arthur en de ridders van de Ronde Tafel maar dan vanuit het standpunt van vrouwen verteld.

    Het origineel is in het Engels: "Mists of Avalon" en dat vind ik eigenlijk leuker om te lezen maar misschien spreekt niet iedereen Engels, het is dus ook vertaald in het Nederlands.

    *Morgaine wenst iedere Moslim een goede Ramadan*
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)