1. #1
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    Wat zou jij doen? (for girls only!)

    assalaam wa aleikum

    effe een hypothetische vraag: stel je nu voor dat je een heel goeie vriendin had die echt op het rechte pad is (was?). ze word stapelverliefd op een jongen en begint een relatie met hem in de verwachting na een tijdje met hem te trouwen. jijzelf komt heel toevallig iets over die jongen te weten waarvan je weet dat je vriendin dat niet weet. (kun je nog volgen?) nu weet je ook dat als ze het moest weten, het meteen gedaan zou zijn maar dat het haar heel erg zou kwetsen. zou je het haar dan toch vertellen?

    het is nogal ingewikkeld zo , ik weet het, maar kun je het je inbeelden, en mij vertellen wat je dan zou doen en waarom?

    dank bij voorbaat

    ma a salaam

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    10
    09-12-2001

    Salaam nadia,

    Ik zal haar er mee confronteren op de meest tactische manier, die je maar kunt bedenken...

    Als ik echt om mijn vriendin geef en dat is wederzijds, dan zal zij het, op den duur van mij waarderen. Wat ze er uiteindelijk mee doet is haar eigen keuze. Tijd zal het leren....

    Persoonlijk, zou ik die vriendin de rest van mijn leven dankbaar zijn.
    Verliefdheid gaat wel over, maar als je eenmaal een grote "fout" hebt gemaakt, is het meestal moeilijk en pijnlijker om het recht te trekken. Spijt volgt dan meestal.....

    Vriendschap betekent voor mij, niet alleen gezelligheid, maar ook elkaar steunen en behoeden voor "fouten" en onnodige verdriet.

    Love and take care of eachother

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5
    12-12-2001

    Ja, ik kan me het inbeelden.

    Het is dus dat je iets "slechts" over die jongen bent achtergekomen, maar je bent bang het aan je vriendin te vertellen, omdat ze anders wordt gekwetst.

    Ik zou het zeer zeker aan haar vertellen!!!

    Het is moeilijk, ik weet het, maar vooral omdat ze (misschien) al trouwplannen heeft met hem, dan moet ze dus zeker wel weten met wie ze te maken heeft, begrijp je?
    Het is een keus die je met de rest van je leven te maken hebt!

    Dus als je echt het beste voor haar hebt dan ga je metteen naar haar toe om het te vertellen, en steun haar erin, want dat heeft ze echt nodig!

    Succes!!!

    Ps: waarom is het eigenlijk een vriendin die op het rechte pad is (was)??? Ben wel benieuwd...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Stel de vraag eens anders: Kan je met jezelf leven als je niet eerlijk bent? Nee, dus zij ook niet met jou. Het is belangrijk dat je voor jezelf een tijdstip afspreekt waarop je het gaat zeggen. Niet zomaar door de telefoon maar face to face. Geef vantevoren aan dat je het zegt omdat je haar eerlijkheid tegen over jou waardeert en jij dat zo wilt houden.

    Zij bepaalt welke richting op te gaan met de info die ze heeft. Dat is de fout die veel vrienden maken proberen elkaar een kant op te sturen. Nee, pas hiervoor zij bepaalt of ze met zijn fouten kan leven. Jij staat haar gewoon bij in haar besluit. Ze zal je dankbaar zijn dat je er bent.

    Ik heb zelf een klein gedichtje over vriendschap vind het wel passend:

    Laat me je gedachten zijn.
    Geef een antwoord op mijn vragen.
    Deel met mij liefde en pijn.
    En ik zal je eeuwig op mijn handen dragen.


    Dat zegt genoeg toch? Liefs

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    10
    09-12-2001

    Beste Ambrio,

    Mijn complimenten, voor jouw gedicht, echt diepzinnig.....

    Echte vriendschap is heel zeldzaam, ik kan mijn beste vrienden op een hand tellen en inderdaad dragen.

    Jouw vrienden mogen trots zijn op een vriend/vriendin, met zoveel toewijding en begrip.

    Take care of eachother



  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Loveyourself, bedankt voor je compliment.

    Dat je niet veel echte vrienden zal ontmoeten komt doordat wij allen hoge eisen stellen aan een vriendschap en denken graag voor een ander. Niemand weet wat er echt in een ander opgaat en ipv dat te vragen hebben we altijd graag en snel een oordeel klaar liggen. Ik probeer mezelf voor te nemen hier niet in mee te gaan en het is moeilijk dit niet te doen. Als je dit voorhoud hoop ik dat je vrienden zult krijgen die net als jij geven om wie en niet of wat. Liefs

    Vrienden zijn blij voor je als je lacht.
    Vrienden komen wanneer je ze niet verwacht.

    Vrienden gunnen je een goede baan.
    Vrienden helpen je overal doorheen te slaan.

    Vrienden hoef je niet uit te leggen wat je bedoelt.
    Vrienden begrijpen dat als jij je klote voelt.

    Vrienden , ja dit kan ik je wel vertellen.
    Echt vrienden zijn op één hand te tellen.


    Liefs

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    10
    09-12-2001

    Beste Ambrio,

    Koester mijn vriendschappen. Ik heb genoeg liefdevolle mensen om me heen, maar inderdaad, echte vrienden, met wie ik alles deel, tel ik op een hand....Maar dat is genoeg, want je dient je vriendschappen, naast je werk en studie te onderhouden (wisselwerking).

    Vriendschap is voor mij heel belangrijk, ik heb ook hele duurzame vriendschappen vanaf 14 jaar en meer. Een vriendschap al vanaf mijn 4e levensjaar, alleen vind ik het jammer, dat die vriendschap een beetje aan het verwateren is. Dit kun je soms niet tegengaan. Zij is getrouwd, inmiddels 2 lieve kindertjes, een drukke baan en een eigen leven. Wel uit het oog, maar niet uit het hart, als we elkaar zien, weten wij dat het goed zit...

    Vriendschap is voor gebaseerd op wederzijds respect en vertrouwen, de rest vloeit daaruit voort.....

    Loveyourself and eachother

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Ik weet niet waar het over gaat (wat dat vriendje heeft gedaan), maar je moet het haar wel vertellen.(hoe erg het ook is)

    Ik heb er zelf wel een slechte ervaring mee gehad, Ik had een vriendin, die een vriendje had en dat vriendje van haar zat mij gewoon te versieren als zij er niet was,hij zij dat ie helemaal gek op mij was en dat ie niet om haar gaf bla bla bla. (ik heb hem ook de tering gescholden!!!)

    Ik vond het heel moeilijk om het haar te vertellen, omdat ik zo bang was om haar te kwetsen.

    Maar uiteindelijk heb ik het haar verteld en toen heeft zij mij staan uitschelden!!!!!!!
    Ik was jaloers volgens haar en ik gunde het haar gewoon niet en dat soort dingen allemaal.
    Maar uiteindelijk heeft ze hem zelf betrapt met een ander meisje.

    Maar onze vriendschap was ook zo goed als over na dat hele gedoe(een vriendschap van 8 jaar!)

    Als het om een soortgelijk iets gaat, zou ik het uiterst voorzichtig vertellen en als het om iets anders gaat zoals drugsdealen ofzo dan moet je er niet al te lang mee wachten!!

    Heel veel succes toegewenst door Sabrina.

  9. #9
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    assalaam wa aleikum

    eerst en vooral, allen bedankt voor de reacties.

    maar het was al niet nodig, ze is er zelf al achtergekomen. oef! ik heb wel niet gezegd dat ik het al wist, want dan zou ze zeker kwaad geweest zijn.

    nicesoussia, met "was? op het rechte pad" bedoel ik dat ze nog nooit een relatie heeft gehad hiervoor. nu dacht ze natuurlijk dat het wel geoorloofd was aangezien het toch haar man ging worden. niet dus.

    anyway, nogmaals bedankt.

    ma a salaam

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    439
    19-01-2002

    Gelukkig ben je niet te snel geweest om het haar
    te vertellen, goed dat ze er zelf achter kwam...

    Eind goed al goed



    Star*

  11. #11
    speciale type !

    Reacties
    1.306
    12-02-2005

    MVC Premium MVC Premium
    aah goed dat alles goed is gekomen!

  12. #12
    Allahoe Akbar!

    Reacties
    2.354
    13-10-2004

    Citaat Geplaatst door loveyourself
    Salaam nadia,

    Ik zal haar er mee confronteren op de meest tactische manier, die je maar kunt bedenken...

    Als ik echt om mijn vriendin geef en dat is wederzijds, dan zal zij het, op den duur van mij waarderen. Wat ze er uiteindelijk mee doet is haar eigen keuze. Tijd zal het leren....

    Persoonlijk, zou ik die vriendin de rest van mijn leven dankbaar zijn.
    Verliefdheid gaat wel over, maar als je eenmaal een grote "fout" hebt gemaakt, is het meestal moeilijk en pijnlijker om het recht te trekken. Spijt volgt dan meestal.....

    Vriendschap betekent voor mij, niet alleen gezelligheid, maar ook elkaar steunen en behoeden voor "fouten" en onnodige verdriet.

    Love and take care of eachother


    VLEES VOOR L3IED ADHA, KLIK HIERONDER!!!
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4401573

  13. #13
    M.

    Reacties
    3.423
    01-04-2003

    Citaat Geplaatst door Nadia_Antwerpen
    assalaam wa aleikum

    eerst en vooral, allen bedankt voor de reacties.

    maar het was al niet nodig, ze is er zelf al achtergekomen. oef! ik heb wel niet gezegd dat ik het al wist, want dan zou ze zeker kwaad geweest zijn.

    nicesoussia, met "was? op het rechte pad" bedoel ik dat ze nog nooit een relatie heeft gehad hiervoor. nu dacht ze natuurlijk dat het wel geoorloofd was aangezien het toch haar man ging worden. niet dus.

    anyway, nogmaals bedankt.

    ma a salaam

    ZO gelukkig maar, zo zie je maar weer de waarheid komt toch altijd boven water..

  14. #14
    Meerdere gebruikers!

    Reacties
    788
    07-06-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Idd....een hele duidelijke reactie....wil er nog iets toevoegen. Namelijk dat er grijs gebied tussen zit. Over het algemeen zijn de meiden niet naïef. Maar verliefd zijn....overkomt je en dat kan je niet tegenhouden. En proces daarna maakt het dat je door een roze bril alles gaat bekijken en gedachtengang niet meer helder plaatst. En dat we maar 1 verwachting nastreven, is dat er geen ander keus meer is. Het is of trouwen of je bent een ****......(tja keuze is dus snel gemaakt)

    Tips voor de meiden: Blijf nuchter door je niet open te stellen. Als je je niet open stelt, kan je ook niet verliefd worden. Klinkt platonisch....maar is uiteindelijk wel beschermd voor jezelf. Zo gaan boys er namelijk ook mee om.

    En vertrouw geen mannen (zelfs je broers zijn bij wijze van spreken niet eens te vertrouwen)....als het op het gebied van liefde en sex aankomt, kennen ze geen limits....de koranvers is er immers niet voor niks (zonder mahram in een ruimte als je met een man en vrouw alleenin een ruimte zit, de derde zal namelijk de Sjaitan zijn).


    Beste mensen,

    Wat ik in elke reactie mis,is het feit dat niet is ingegaan op de gedachtegang van
    marokkaanse meisjes/vrouwen.(niet allemaal)

    Verliefd worden en denken dat je dan zonder voorbehoud op geeffend pad met iemand kan gaan trouwen die je niet eens goed kent.Dit werkt tegenwoordig weinig meer.

    Ze is stapel verliefd,begint een relatie,in de verwachting te gaan trouwen,meiden gebruik je hersens,deze gedachten gang wordt je op gedrongen door je door je omgeving en het wordt eens tijd dat jullie je niet in de luure laten leggen door hongerige jongens/mannen.

    Het kan zijn dat jullie zelf hongerig zijn naar liefde,houden van en gelukkig zijn, maar als je als moslim niet mag experimenteren wil je graag geloven als iemand het goed speeld en tegen je zegt dat hij van je houdt en zeker met jouw wil trouwen,en ga je er voor.

    Dus dames niet alleen de marokkaanse jongens/mannen de schuld geven dat ze jullie
    misbruiken,want jullie voorliegen dat er getrouwd gaat worden is bijna de enige manier
    om een marokkaanse te********* vaak lukt het ook niet en gaan ze naar o.a. hollandse meiden.

    Als deze hypothetische vriendin probeerde te denken en handelen in de tegenwoordige tijd,
    dan zou ze niet verbaasd of teleurgesteld kunnen raken.
    Because she would have known what's kooking.

    Groet,
    Misschien komt mijn openheid en directheid wat hard over,is niet de bedoeling,maar hou wel van duidelijkheid zonder omwegen,SORRY

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    4.797
    05-03-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Beste mensen,

    Wat ik in elke reactie mis,is het feit dat niet is ingegaan op de gedachtegang van
    marokkaanse meisjes/vrouwen.(niet allemaal)

    Verliefd worden en denken dat je dan zonder voorbehoud op geeffend pad met iemand kan gaan trouwen die je niet eens goed kent.Dit werkt tegenwoordig weinig meer.

    Ze is stapel verliefd,begint een relatie,in de verwachting te gaan trouwen,meiden gebruik je hersens,deze gedachten gang wordt je op gedrongen door je door je omgeving en het wordt eens tijd dat jullie je niet in de luure laten leggen door hongerige jongens/mannen.

    Het kan zijn dat jullie zelf hongerig zijn naar liefde,houden van en gelukkig zijn, maar als je als moslim niet mag experimenteren wil je graag geloven als iemand het goed speeld en tegen je zegt dat hij van je houdt en zeker met jouw wil trouwen,en ga je er voor.

    Dus dames niet alleen de marokkaanse jongens/mannen de schuld geven dat ze jullie
    misbruiken,want jullie voorliegen dat er getrouwd gaat worden is bijna de enige manier
    om een marokkaanse te********* vaak lukt het ook niet en gaan ze naar o.a. hollandse meiden.

    Als deze hypothetische vriendin probeerde te denken en handelen in de tegenwoordige tijd,
    dan zou ze niet verbaasd of teleurgesteld kunnen raken.
    Because she would have known what's kooking.


    Groet,
    Misschien komt mijn openheid en directheid wat hard over,is niet de bedoeling,maar hou wel van duidelijkheid zonder omwegen,SORRY
    ben je zelf marokkaans?