1. #16
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Noor_ Bekijk reactie
    Salaam ou3likoum broeder.
    Ik zit al lang met het volgende probleem. Ik heb een knobbel onder mijn oksel. Soms doet het echt pijn, dat ik er duizelig van word. Maar over 2 dagen ofzo, heb ik geen pijn meer. Als het zo pijn doet, wil ik het liefst niet eens mijn arm bewegen. Ik durf niet naar de dokter.

    Salamo alikom beste zuster,

    Als je ergens een ontsteking hebt of grieperig/verkouden bent, dan wordt het 'afval' dat daardoor geproduceerd wordt, afgevoerd door je lymfevaten. Dat levert een tijdelijke ophoping op in je lymfeknopen.

    U geeft aan dat u lang een knobbel of verdikking voelt in uw oksel . Er kunnen verschillende oorzaken zijn, zoals een ontsteking die wat langere tijd nodig heeft om over te gaan.
    Het komt vaak voor dat ontstekingen leiden tot bobbels of zwellingen in of onder de huid. Bijvoorbeeld klierzwellingen bij de ziekte van Pfeiffer of opgezette halsklieren bij een keelontsteking. Dit zijn voorbijgaande kwalen zonder blijvende gevolgen.

    Knobbels wijzen zelden op een vorm van kanker, maar helemaal uitgesloten is het niet. Daarom adviseren wij u binnen een week naar de huisarts te gaan. De arts kan bekijken wat u mankeert en zonodig nader onderzoek (laten) verrichten.

    Wassalaam,

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    1.457
    03-02-2009

    dank je voor je antwoord.

    Ik heb nog iets. Ik heb heel vaak hele koude handen en voeten en een koude neus.

    En als ik bang ben of zenuwachtig krijg ik het heel koud en ga echt trillen met mijn tanden klapperend. (ik heb het sinds kort) Ook al doe ik een deken om mij heen, helpt niks.

    Kan dit mijn schildklier zijn?? Ik ben niet afgevallen of zo.?????

  3. #18
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    beste zuster,

    Bij een te lage werking van het schildklier, kan men mogelijk lage lichaamstemperatuur hebben en dus snel koud worden. Men wordt ook wat traag, is sneller vermoeid en soms is er sprake van lichte obstipatie. Maar geen zorgen daarover. En raadpleeg u arts om van de twijfel af te komen.

    Om de uiteinden van je ledenmaten op te warmen, kan je u bloed beter laten stromen.

    Gemberthee is een hete drank van de categorie 4. Als je deze warm drinkt voel je binnen 5 min. warm en de aderen verwijden, en is zweetdrijvend, en bloost het gezicht. Gebruik een verse gemberwortel die je eerst raspt ter grote van je nagel, en voeg deze aan kokend water, en laat 8 min bezinken met deksel erop. Daarna drink je het. Je mag de gember nooit koken!

    Tweede methode, u koopt mosterdzaden, die je dan fijn gaat malen thuis. En voeg 2 grote lepels aan 6 liter warm water. En doe je je voeten erin voor een half uur. Dit zorgt ervoor dat jouw bloed sneller gaat stromen, tot aan u hoofd. Doe dit dagelijks voor een tijdje, en u zult verbetering zien in de eerste dag.

    Wassalaam,

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.457
    03-02-2009

    echt lief van je . Hoe kom je aan zoveel info?? Ben je arts???

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    95
    02-09-2008

    Salamoalaikom, Ik heb enige tijd last van prikken in mn rechterzij en het loopt door in mn rug en tussen de schouders. Ik heb ook vaak last van opgezette darmen en pijn in mn onderrug. Ken je misschien ook een goed natuurlijk medicijn om dit te voorkomen/verminderen?

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    1.132
    26-02-2004

    salaam,

    Ik heb al sinds mijn 14de last van gewrichtspijn. Ik heb het bij mijn knieeen, polsen, nek, elleboog, voet en vingers. Ik kan de gewrichten dan erg moeilijk bewegen en het doet erg veel pijn. Het gekke is dat ik het alleen in de lente en zomermaanden krijg en dan alleen in de namiddag en avond. Toen ik 14 was zei de arts dat het komt doordat ik nog in de groei zat. Later ben ik bij de dokter in Marokko geweest en die heeft na bloedonderzoek en uitgebreid lichaamsonderzoek geconstateerd dat ik een virus in me bloed heb( welke begreep ik toen niet). ze zeiden dat ik in Nederland wel mijn hart moest nachecken, omdat ze bang waren dat het naar me hart zou gaan ofzo. Ik kreeg medicijnen die de pijn echt goed hadden verholpen, hoewel ik er nog steeds wel last van heb, maar minder.

    In Nederland wouden ze me hart niet checken, totdat ik rond mijn 22ste met dezelfde klacht naar de huisarst ging, stuurde ze me door naar een reumatoloog. Die contstateerde dat ik een zware tekort heb aan vitamine D ook stuurde ze me door naar de cardioloog, want ze hoorde hartruis stadium 6. Na onderzoek bij de cardioloog zei ze dat er niks aan de hand was en dat jongeren zulk hartruis wel vaker hebben.

    Ik neem die vitamine d tabletten, maar nog steeds heb ik er last van. Weet jij wat het zou kunnen zijn? Mijn oom uit Marokko die had ook last van z'n gewrichten en op oudere leeftijd functioneerden zijn hartkleppen niet meer goed en moesten ze vervangen worden. Ik weet niet of ik die artsen van hier moet geloven dat het alleen vitamine d tekort is. oh ja, als klein kind had ik amandelen die nooit genezen zijn toen, me moeder zegt dat het daarmee te maken heeft, is dat zo?

    alvast bedankt voor je tijd.

  7. #22
    -

    Reacties
    240
    03-10-2008

    salam wa3laykum,

    broeder, moge Allah je hier echt goed voor belonen in het Hiernamaals.

  8. #23
    MVC Premium

    Reacties
    1.770
    01-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    salaam,
    wat aardig dat je ons wilt helpen en je kennis met ons deelt

    ik ben benieuwd wat je aanr zou raden voor acné (rosacea)?
    ik heb dit nu zo'n 2-3 jaar, op latere leeftijd gekregen want ik ben nu 24 jaar. omdat ik geen troep van de huisarts wil (antibiotica e.d.) ben ik zelf op zoek gegaan naar een manier om er van af te komen.

    ik kwam op internet vitamine B5 tegen (pantotheenzuur) en dat schijnt erg goed te helpen tegen acné. dus nu slik ik een week of 3 tabletten B5 van 500 mg. de dosis moet men verhogen naar max. 10 gram per dag, en dat 3 maanden volhouden. als het goed is zou de acné daarna een stuk minder zijn en dan kun je de dosis weer verlagen, alleen voor onderhoud.
    ik slik nu 7 gram vitamine B5 per dag en daarnaast ook vitamine B complex en multivitamine. maar kan dat denk je kwaad, zoveel gram vitamine B5 per dag? op internet las ik dat je hoogstens last kan krijgen van winderigheid en diarree...daarom leek het me wel veilig genoeg om te proberen en sowieso omdat ik er veel goede reacties over gelezen heb.

    welke andere dingen kan ik nog meer doen om de acné te verminderen? ik heb het vooral op mijn wangen en kin, en soms is mijn wang heel rood...
    ik weet niet hoe het zit met voeding, daar lees ik tegenstrijdige dingen over; de een zegt dat voeding geen invloed heeft op puistjes en de ander zegt van wel mijn huisarts zei dat men nog steeds niet weet wat de oorzaken zijn ze wil me alleen troep voorschrijven maar ik wil het graag op zo'n natuurlijk mogelijke manier aanpakken!

    alvast bedankt voor je hulp
    6-8-'10 7 jaar getrouwd

  9. #24
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door babydoll Bekijk reactie
    salaam,

    Ik heb al sinds mijn 14de last van gewrichtspijn. Ik heb het bij mijn knieeen, polsen, nek, elleboog, voet en vingers. Ik kan de gewrichten dan erg moeilijk bewegen en het doet erg veel pijn. Het gekke is dat ik het alleen in de lente en zomermaanden krijg en dan alleen in de namiddag en avond. Toen ik 14 was zei de arts dat het komt doordat ik nog in de groei zat. Later ben ik bij de dokter in Marokko geweest en die heeft na bloedonderzoek en uitgebreid lichaamsonderzoek geconstateerd dat ik een virus in me bloed heb( welke begreep ik toen niet). ze zeiden dat ik in Nederland wel mijn hart moest nachecken, omdat ze bang waren dat het naar me hart zou gaan ofzo. Ik kreeg medicijnen die de pijn echt goed hadden verholpen, hoewel ik er nog steeds wel last van heb, maar minder.

    In Nederland wouden ze me hart niet checken, totdat ik rond mijn 22ste met dezelfde klacht naar de huisarst ging, stuurde ze me door naar een reumatoloog. Die contstateerde dat ik een zware tekort heb aan vitamine D ook stuurde ze me door naar de cardioloog, want ze hoorde hartruis stadium 6. Na onderzoek bij de cardioloog zei ze dat er niks aan de hand was en dat jongeren zulk hartruis wel vaker hebben.

    Ik neem die vitamine d tabletten, maar nog steeds heb ik er last van. Weet jij wat het zou kunnen zijn? Mijn oom uit Marokko die had ook last van z'n gewrichten en op oudere leeftijd functioneerden zijn hartkleppen niet meer goed en moesten ze vervangen worden. Ik weet niet of ik die artsen van hier moet geloven dat het alleen vitamine d tekort is. oh ja, als klein kind had ik amandelen die nooit genezen zijn toen, me moeder zegt dat het daarmee te maken heeft, is dat zo?

    alvast bedankt voor je tijd.
    Beste zuster,

    Deze kan geen aanwijzing vinden voor reuma of artrose. Naar mijn kennis zijn er geen ontstekeings verschijnelen het wordt niet warm of er is geen sprake van verdikkingen. Je moet je er niet bij neerleggen en blijven vechten voor erkening en laten uitzoeken welke naam jouw aandoening mag zijn. Ik kan niet een specifieke behandeling voorschrijven, als de oorzaak niet bekend is. De definitieve diagnose is een halve genezing!

    Vitamine D krijg je door vette vis soorten te consumeren:

    Zalm, tonijn, sardien, makreel...enz

    Naast deze vitamine bevatten ze ook het goede vetsoort Omega-3, dat ontstekingen afremt in gewichten. De grote reservoir van Omega-3 wereldwijd zit in de lijnzaden. Je kunt ze als zaden kopen en thuis aangekomen gaat u ze malen of je kunt zijn olie kopen en allebei wel bewaren in koelkast want anders is het na een week niet meer te gebruiken!

    En belanrijker ook voor vit D is de ZON.

    Kruiden die ook aangeraden worden tegen gewrichtspijn en alle soorten reumas:

    1) Gember ( bevat 11 ontstekingsremmers, en is virusdodend - over de voorbereiding daar heb ik voorheen iets geschreven)
    2) Kurkuma ( virusdodend, en gewrichten beschermend)
    3) Ananas
    4) Oreganokruid
    5) knoflook
    6) Zoethout ( virusdodend - en bevat natuurlijke cortisol)
    7) paranoten
    8) Rozemarijn ( Virusdodend en anti-histaminecum)

    Probeer gebruik te maken van deze middelen.
    Wassalaam,

  10. #25
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door jamilaz Bekijk reactie
    Salamoalaikom, Ik heb enige tijd last van prikken in mn rechterzij en het loopt door in mn rug en tussen de schouders. Ik heb ook vaak last van opgezette darmen en pijn in mn onderrug. Ken je misschien ook een goed natuurlijk medicijn om dit te voorkomen/verminderen?
    Beste zuster Jamila,

    Helaas kan ik hier niets van afleiden. Het is nogal erg vaag voor mij. Ik vesta niets wat u bedoelt van opgezette darmen? De klachten omtrent het prikken vond ik niet duidelijk genoeg. Ik ben bang iets verkeerds te informeren.

    Gair inshallah

  11. #26
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door nurah Bekijk reactie
    salaam,
    wat aardig dat je ons wilt helpen en je kennis met ons deelt

    ik ben benieuwd wat je aanr zou raden voor acné (rosacea)?
    ik heb dit nu zo'n 2-3 jaar, op latere leeftijd gekregen want ik ben nu 24 jaar. omdat ik geen troep van de huisarts wil (antibiotica e.d.) ben ik zelf op zoek gegaan naar een manier om er van af te komen.

    ik kwam op internet vitamine B5 tegen (pantotheenzuur) en dat schijnt erg goed te helpen tegen acné. dus nu slik ik een week of 3 tabletten B5 van 500 mg. de dosis moet men verhogen naar max. 10 gram per dag, en dat 3 maanden volhouden. als het goed is zou de acné daarna een stuk minder zijn en dan kun je de dosis weer verlagen, alleen voor onderhoud.
    ik slik nu 7 gram vitamine B5 per dag en daarnaast ook vitamine B complex en multivitamine. maar kan dat denk je kwaad, zoveel gram vitamine B5 per dag? op internet las ik dat je hoogstens last kan krijgen van winderigheid en diarree...daarom leek het me wel veilig genoeg om te proberen en sowieso omdat ik er veel goede reacties over gelezen heb.

    welke andere dingen kan ik nog meer doen om de acné te verminderen? ik heb het vooral op mijn wangen en kin, en soms is mijn wang heel rood...
    ik weet niet hoe het zit met voeding, daar lees ik tegenstrijdige dingen over; de een zegt dat voeding geen invloed heeft op puistjes en de ander zegt van wel mijn huisarts zei dat men nog steeds niet weet wat de oorzaken zijn ze wil me alleen troep voorschrijven maar ik wil het graag op zo'n natuurlijk mogelijke manier aanpakken!

    alvast bedankt voor je hulp
    Beste Norah,

    Voor dit probleem gebruik je het volgende:

    1) 50 gram biergist + 50 gram thijm (za3tar) + 50 gram nigella sativa ( Al 7abba sauda) > worden allen gemalen, en dan voeg je ze toe aan een halve kilo pure bijenhoning.

    Dan neem je een kleine lepel na middageten, en weer een kleine lepel na de avondeten.

    Info: biergist is rijk aan alle vit B-complex, en verbetert de huid aanzienlijk!
    U hoeft eigelijk geen vitamine tablettjes te nemen, zijn onnatuurlijk, en te veel aan is niet prettig.

    2) Van buiten af kan je het gezicht wrijven met het sap van de gemalen komkommer ( is rijk aan mineralen en werk zacht voor de huid).

    3) Omdat er bij acne hormonale factoren zich afspelen, en de kans bestaat dat dit terukeert. Om dit tegen te houden is het belangrijk dat u 3 keer per dag Marjoelein thee drinkt. Ook wel Majoraan genoemd, het is een veilige kruid, en ruikt aangenaam. Het reguleert de hormoonhuishouding in ons lichaam. Alleen mensen die een ziekelijke lage bloeddruk hebben kunnen deze kruid niet nemen. Hoe lang je ook Majoraan gebruikt kan je niets raars gebeuren.

    4) Als u wil, kan je naast deze behandelingen ook van buitenkant twee lepels granaatappelsap + een lepel azijn erbij nemen, en mengen. En met een doekje de oplossing 10 min over de acnee heen doen.

    Wassalaam,

  12. #27
    Laughing and kissin'

    Reacties
    835
    13-05-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Homeopathie en autisme

    Autisme is geen eindtoestand. Homeopathisch artsen gaan ervan uit dat het mogelijk is om de ontwikkeling van een kind te stimuleren met een goed gekozen homeopathisch middel. Dit geldt ook voor kinderen met ADHD, PDD-nos, dyslexie, NLD etc.

    Homeopathie werkt via informatieoverdracht van een verdunde stof die het zelfherstellend vermogen herstelt. Door het kind elke maand een dosis te geven van twee granules (korrels), zie je meestal na een tot twee maanden belangrijke veranderingen optreden. Er zijn tal van middelen die een ondersteuning kunnen geven aan autistische kinderen, bijv. Barium carbonicum, Barium muriaticum, Barium phosphoricum, Helium, Neon, Abrotanum etc. Een homeopathisch arts selecteert een middel en schrijft in de regel niet meer dan één middel tegelijk voor.

    Praktijkvoorbeeld

    Ginuwine is 2,5 jaar als zijn moeder merkt dat haar zoon niet normaal functioneert. Ginuwine is een vrolijke en levendige jongen, maar hij heeft een sterke achterstand in zijn spraak/taalontwikkeling en hij raakt in paniek bij nieuwe dingen. Na diverse onderzoeken binnen het Utrechts Medisch Centrum wordt de diagnose autisme gesteld in combinatie met een ontwikkelingsachterstand. Ginuwine gaat naar een Medisch Kinderdagverblijf.

    De moeder van Ginuwine laat het er niet bij zitten en vraagt om advies bij een homeopathisch arts als hij 4,5 jaar oud is. Die stelt vast dat het lastig communiceren is met Ginuwine. De jongen gebruikt bijna geen taal om te communiceren en het is moeilijk in te schatten wat hij wel of niet begrijpt en of iets ook echt tot hem ‘doordringt’.

    Inzet van homeopathie
    Op basis van observatie en onderzoek wordt Ginuwine een middel voorgeschreven dat past bij zijn ontwikkelings- en taalachterstand en een aantal lichamelijke symptomen (elke 4 weken 2 granulen Barium muriaticum 200K).



    2 maanden later Ginuwines ontwikkeling is sterk vooruitgegaan. Hij praat meer en vooral duidelijker. Bovendien is zijn eetpatroon gewijzigd. Hij eet nu dingen die hij voorheen niet lustte.
    7 maanden later Ginuwine geeft antwoord op vragen (voorheen alleen echolalie) en benoemt voorwerpen in een boekje.
    8 maanden later Ginuwine gaat nog steeds vooruit. Hij is al 2 maanden zindelijk, zowel overdag als ‘s nachts. Hij praat veel beter, soms zelfs hele zinnen. Zijn moeder begrijpt hem beter en er is sprake van beter contact. Sinds 3 maanden zijn de astmatische klachten die hij had verdwenen.

    Van het MKD naar school
    In januari 2004 maakt Ginuwine de overstap van het medisch kinderdagverblijf naar de Rafaëlschool, een school voor zeer moeilijk lerende kinderen (ZMLK). Dit is boven de verwachting van ouders en begeleiders. Als op school blijkt dat Ginuwine niet verder vooruit gaat besluit de homeopathisch arts een ander middel voor te schrijven. Gekozen wordt voor twee granulen van het middel Helium 200K.



    19 maanden later Ginuwine gaat weer goed vooruit op school. Hij gaat over naar een volgend niveau. De spraakontwikkeling verbetert nog steeds en hij vertelt nu zelf ook dingen thuis. Hij leert op school pictogrammen lezen en zit op zwemles. Bovendien kan hij beter tegen veranderingen. Het eten gaat nog beter, hij eet meer groentes en is gek op karbonadekruiden en vlees.


    Vorderingen op school – ervaringen van de ouders

    De ouders van Ginuwine zien hoe hun zoon zich ontwikkelt en zetten medio 2006 hun ervaringen op papier.


    “Het 1e jaar was best zwaar voor Ginuwine. Alles was nieuw: nieuwe kinderen, andere regels, andere opdrachten, dagindeling enz. In het begin was Ginuwine ook vaak erg moe. Hij wordt om 7.45 opgehaald en komt pas om 15.45 weer thuis. Dat is best een lange dag. Hij viel dan af en toe ook in slaap in de klas (in de knuffel/poppenhoek). Maar geleidelijk aan ging het steeds beter.

    Hij zit nu in de "A-stroom’’. Dat zijn kinderen waarvan ze denken dat zij kunnen leren lezen/rekenen. Mocht blijken dat Ginuwine dit niet aankan dan zouden ze hem altijd nog kunnen plaatsen bij de kinderen die in de "B-stroom" vallen. Maar na het laatste rapportgesprek bleek dat Ginuwine het prima aankan en zelfs al een beetje kan lezen en kan rekenen!

    De juf van Ginuwine is er voor 95% van overtuigd dat Ginuwine goed zal gaan lezen en rekenen. Dit was natuurlijk ontzettend goed nieuws! We hebben dit altijd stil gehoopt maar het was altijd afwachten hoe zijn ontwikkeling zou gaan lopen, daar kon niemand ons iets over vertellen toen zijn autisme werd vastgesteld. Dit betekend natuurlijk ook dat zijn concentratievermogen ook behoorlijk vooruit is gegaan. Hij gaat alleen nog maar vooruit en dat is natuurlijk hartstikke positief!”
    Match made in heaven

  13. #28
    Laughing and kissin'

    Reacties
    835
    13-05-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Deze tekst hier boven heb ik op een site gevonden. Kan je mij misschien hier meer over vertellen?

    Ik vroeg mij af of het vaker wordt gebruikt voor kinderen met autisme of een ontwikkelingsachterstand? Want uit het praktijkvoorbeeldje zie ik dat het bij dat kindje wel heeft geholpen?

    En kan ik hiermee naar onze huisarts of moet ik daarvoor daar een aparte arts?
    Match made in heaven

  14. #29
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door DaBaLaDa Bekijk reactie
    Deze tekst hier boven heb ik op een site gevonden. Ik vroeg mij af of het vaker wordt gebruikt voor kinderen met autisme of een ontwikkelingsachterstand? Want uit het praktijkvoorbeeldje zie ik dat het bij dat kindje wel heeft geholpen?

    En kan ik hiermee naar onze huisarts of moet ik daarvoor daar een aparte arts?

    Beste zuster,

    Ieder deskundige gebruikt wat anders dan de anderen. Er is geen consensus tussen de homoepaten. Er bestaat geen medicijn tegen autisme heden ten dage, in de reguliere geneeskunde. Wat anderen allemaal aanbieden, daar heb ik geen ervaring mee. In 90% van de gevallen heeft autisme te maken met een erfelijke aandoening. De precieze oorzaak is er nog er nog lang niet. Er bestaan vele theorieen, maar deze moeten nog ondersteud worden door meer experimenten. Het is wel zo, dat de achteruitgang van de hersenen kunt tegen gaan met haaienvinnen capsullen die men dan twee keer neemt, een sochtends en andere savonds. Ze zijn te koop bij de apotheken. Deze zag ik in het buitenland, ik weet alleen niet of ze hier te koop zijn.

    Wassalaam,

  15. #30
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Beste broeders en zuster,

    Weten jullie hoe ik deze onderwerp kan verplaatsen naar de eerste pagina?

    Dank jullie wel,